Syntyvyys putoaa ja eläkkeiden maksu voidaan joutua ajattelemaan uudelleen. Tässä ratkaisu
Jos eläkkeitä joudutaan alkamaan leikkaamaan sen vuoksi, koska syntyvyys on niin pientä ja ei ole tarpeeksi veronmaksajia, niin silloin eläkkeiden leikkaus tulee aloittaa ensimmäisenä lapsettomista. Miksikö? No tietenkin siksi, koska he eivät ole niitä veronmaksajia tänne tehneet!
Ensimmäisenä siis lapsettomien eläkkeet leikkuriin ja annetaan muiden eläkkeet olla koskemattomina. Jos tuo ei riitä, niin vasta sitten aletaan koskemaan muiden eläkkeisiin.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
Miten lasket lapsettoman? Mulla on enemmän lapsia kuin keskiverto pariskunnalla vaikka en ole itse yhtään synnyttänyt. Olen luovuttanut munasoluja jo kolme kertaa. Olen osani tehnyt Suomen väkiluvun kasvun edistämiseksi.
Ja mun eläkettä pitäs vielä leikata. Salli mun nauraa 😂
Ei sperman luovuttajaakaan isäksi lasketa. Eikä pitäisi pelkkää siittäjääkään. Alulle laitto kun on helppoa verrattuna lapsen kasvattamiseen kunnon kansalaiseksi.
Leskeneläke nyt ensin pois. 1.7 miljardia per vuosi eli enemmän kuin tässä maassa maksetaan lapsilisiä. Summasta naisille yli 90%. Ansiotonta tuloa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lasket lapsettoman? Mulla on enemmän lapsia kuin keskiverto pariskunnalla vaikka en ole itse yhtään synnyttänyt. Olen luovuttanut munasoluja jo kolme kertaa. Olen osani tehnyt Suomen väkiluvun kasvun edistämiseksi.
Ja mun eläkettä pitäs vielä leikata. Salli mun nauraa 😂
Ei sperman luovuttajaakaan isäksi lasketa. Eikä pitäisi pelkkää siittäjääkään. Alulle laitto kun on helppoa verrattuna lapsen kasvattamiseen kunnon kansalaiseksi.
Pointti onkin että mulla on biologisia lapsia. En ole lapseton. Maksan lasteni koulutuksen maksamalla veroja. He nauttivat nyt mun rahoja. Voin rauhassa nauttia vanhana heidän rahoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos jokainen maksaisi eläkemaksua talteen ja se talteen maksettu raha tulisi sitten eläkepäivillä tilille pieninä osina. Tähän päälle vielä takuueläke, joka toimisi vähän samoin kuin toimeentulotuki, eli olisi sellainen raha että pärjää hengissä ja eläkkeestä saa vähän kuin bonusta? Voisi vaikka itse valita kuinka suuren summan ottaa eläkebonusta omalta eläketililtään. Näin toimien ei olisi merkitystä vaikka väestö kääntyisi laskuun. Ennen aikojaan kuolleiden eläkerahoja voitaisiin sitten käyttää muiden takuueläkkeenä. Nykyinen eläkejärjestelmä on suorastaan typerä, kun se perustuu ikuiselle kasvulle. Itse en usko koskaan tulevani saamaan minkäänlaista eläkettä, joten olen harkinnut pimeitä töitä ja niiden rahojen sijoittamista osakkeisiin, jotta tulevaisuudessa olisi edes jotain turvana.
T. Nuori
Ongelma on siinä, että meidän vanhemmat ovat päättäneet maksattaa eläkkeensä tulevilla sukupolvilla eikä nyt ole kerätty tarpeeksi rahaa eläkkeiden maksuun. Jotta päästäisiin tuohon ehdottamaasi malliin niin nykyisten eläkkeiden maksaminen pitäisi lopettaa. Tästä ei moni eläkeläinen pitäisi.
Kannatan aloittajan ehdotusta. Kaikkien vela-tyyppien eläkkeistä voisi leikata. Miesten ja naisten. Sillä voisi vielä pelastaa, että olisi luovuttanut munasolun tai siittiöitä, jotka olisi tuottaneet todistetusti uuden veronmaksajan. Tietty, jos lapsia ei oikeasti pysty saamaan voisi armahtaa ja siinä tapauksessa, jos adoptoi lapsen. Muitakin hyviä syitä eläkkeiden leikkaamattomuuteen voisi olla niinkuin pahat mielenterveysongelmat ym. On epäreilua, että kaikki ei kanna korteaan kekoon, jotka pystyisi.
Eikö voitaisi vain tehdä eutanasiaa kaikille toimintakykynsä menettäneille vanhuksille? Itsepähän tekivät liian vähän lapsia, jotka puolestaan taas tekivät liian vähän lapsia. Nyt meidän parikymppisten pitäisi tehdä sitten enemmän lapsia per naama kuin aikaisemmat sukupolvet, vaikka talous on kuralla ja töitä ei riitä kaikille. Pitäkää tunkkinne!
Olisihan niitä veronmaksajia ihan tarpeeksi mutta ei ole kaikille töitä ja ilmastopakolaisia alkaa tänne tulevaisuudessa tulemaan kun niiden asuinalueet ovat elinkelvottomiksi saastuneet.
Köyhällä on tarpeeksi taiteilua toimeentulonsa kanssa niin miksi siihen pitäisi vielä väkisin lapsikin tehdä taakaksi. Ei jumankauta mitä idiootteja löytyy aina lapsettomia solvaamaan kiillottaakseen omaa sädekehäänsä.
Eikö aikuiset voisi lopettaa tätä, minä olen parempi ja sinä olet huonompi ihminen luokittelua.
Leskeneläkkeet ja ylisuuret eläkkeet pois kokonaan. Liian pitkään eläminen se kalliiksi tulee yhteskunnalle. Normaalille eläkkeelle jokin katto ja sitten se alkaisi loppupäästä vähenemään toimeentulotuen tasolle. vanhusten elämää ei turhilla hoidoilla enään pitkitettäisi ja kannatan eutanasiaa ja haluaisin itse sellaisen ennemmin kuin makaisin hoitolaitoksessa toisten pyöriteltävänä.
Jos lapsettomien eläkkeitä leikataan, älkää myöskään odottako, että lapsettomat osallistuvat veronmaksuun maksaakseen lapsellisten elämää, kuten koulutusta ja päivähoitoa.
Olen tahattomasti lapseton ja olen tähän asti maksanut mielelläni veroja mm. koulutusta varten. Koska lapselliset näköjään haluavat vain rusinat pullasta, kieltäydyn jatkossa kustantamassa rusinoita lapsellisille. Minun verovaroillani ei tulla yhdenkään koulutusta kustantamaan. Minulle sopii se hyvin, että en maksa veroja lapsellisten rusinoita varten, vaan nekin rahat sijoitan omaan eläkkeeseeni.
Jokainen saa maksamansa eläkkeet itselleen ja sijoittaa ne rahastoihin. Tällä tavalla ongelma ratkeaa, koska rahastosäästäminen on aina varma juttu.. Kaikki voittavat.
Hankkiiko yhteiskunta puolisonkin naimaan sen kakaran jos on niin ruma ettei vapaaehtoisia löydy.
Korren ja paljonkin voi kekoon kantaa muullakin tavalla kuin ainoastaan naimalla. Aika rajoittunutta jos ei ole kuin yksi vaihtoehto kantaa korsia kekoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsettomien eläkkeitä leikataan, älkää myöskään odottako, että lapsettomat osallistuvat veronmaksuun maksaakseen lapsellisten elämää, kuten koulutusta ja päivähoitoa.
Olen tahattomasti lapseton ja olen tähän asti maksanut mielelläni veroja mm. koulutusta varten. Koska lapselliset näköjään haluavat vain rusinat pullasta, kieltäydyn jatkossa kustantamassa rusinoita lapsellisille. Minun verovaroillani ei tulla yhdenkään koulutusta kustantamaan. Minulle sopii se hyvin, että en maksa veroja lapsellisten rusinoita varten, vaan nekin rahat sijoitan omaan eläkkeeseeni.
Jokainen lapsiin sijoitettu veroeuro tuottaa vähintään 10 kertaa itsensä takaisin, jos lapsi päätyy työtä tekeväksi veronmaksajaksi. Siksi lasten päivähoidosta, koulutuksesta jne on kenenkään turha kitistä.
Minusta jokainen lapsi voisi vähentää pakollisten eläkemaksujen määrää jollain prosentilla. Tällä kompensoidaan myös sitä, että kotonaolovuodet pienentävät eläkettä.
Eläkkeiden maksu joudutaan aivan varmasti ajattelemaan uudelleen, mutta ei siksi, että syntyvyys olisi liian alhainen vaan siksi, ettei kaikille ole töitä, joista maksaa veroja ja siten maksaa eläkeläisten eläkkeitä, sairaiden sairaspäivärahoja, työttömien työttömyyspäivärahoja, vammaisten vammaistukia, opiskelijoiden opintotukia ja muuten vaan pienituloisten asumistukia ja toimeentuotukia.
Vielä muutama vuosikymmen sitten pelättiin suurten ikäluokkien kohdalla ei vain heidän eläkkeidensä maksua vaan sitä, kuka tekee heidän työnsä, kun he jäävät eläkkeelle. Ja kuinkas kävikään? Ei kukaan. Ei tarvitse. Heidän työnsä on automatisoitu, siirretty halvempien työvoimakustannusten maihin tai organisoitu uudelleen siten, ettei uutta työntekijää tarvitse palkata. Olen itsekin ollut aikoinaan työssä, jossa mun työtehtäväni oli tehdä työpisteen kymmenestä työntekijästä yritykselle tarpeettomia. Parissa vuodessa pystyttiin lakkauttamaan koko yksikkö.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jokainen lapsi voisi vähentää pakollisten eläkemaksujen määrää jollain prosentilla. Tällä kompensoidaan myös sitä, että kotonaolovuodet pienentävät eläkettä.
Sinun mallissasi pitäisi voida todentaa, että lapset oikeasti hyödyttävät yhteiskuntaa. Mitä jollakin koululintsarilla ja elämäntapatyöttömällä tekee ainakaan tässä tapauksessa. Vain työelämässä olevien lasten lukumäärä ratkaisisi.
Kotonaolovuosista taas pitäisi verottaa. Ne ovat poissaoloa tuottavasta työstä ihmiselle, jolla pyörii sosiaaliturva koko ajan. Äitiysloma pitää lyhentää kahteen kuukauteen ja hoitovapaat ym. muinaisjäänteet pois.
Vierailija kirjoitti:
Hankkiiko yhteiskunta puolisonkin naimaan sen kakaran jos on niin ruma ettei vapaaehtoisia löydy.
Korren ja paljonkin voi kekoon kantaa muullakin tavalla kuin ainoastaan naimalla. Aika rajoittunutta jos ei ole kuin yksi vaihtoehto kantaa korsia kekoon.
Ei kai 'rumuus' ole nykyaikana enää este. Varsinkin jos on edes työpaikka. Kyllä ulkomailta löytyy varmasti puoliso kenelle vaan, jos vaan itse haluaa. Kyse ei ollut naimisesta vaan lapsen hankkimisesta ja kasvattamisesta uudeksi veronmaksajaksi. Nykyaikana se onnistuu varmasti jopa ilman fyysistä kanssakäymistä, jos se on ylitsepääsemätön ongelma.
Pennut valittavat tulevista eläkkeistään, vaikka heiltä puuttuu vielä n. 35-40 vuotta työelämää. Teillä on aikaa tehdä muutoksia eläkejärjestelmään.
Eikä teidän tarvitse tehdä lapsia. Robotit huolehtii teistä vanhuksina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mallissasi pitäisi voida todentaa, että lapset oikeasti hyödyttävät yhteiskuntaa. Mitä jollakin koululintsarilla ja elämäntapatyöttömällä tekee ainakaan tässä tapauksessa. Vain työelämässä olevien lasten lukumäärä ratkaisisi.
Kotonaolovuosista taas pitäisi verottaa. Ne ovat poissaoloa tuottavasta työstä ihmiselle, jolla pyörii sosiaaliturva koko ajan. Äitiysloma pitää lyhentää kahteen kuukauteen ja hoitovapaat ym. muinaisjäänteet pois.
Vaikka yksi lapsista ei menisi ikinä töihin voi toinen ja kolmas mennä ja työtönkin voi tuottaa taas uusia lapsia ja veronmaksajan seuraavassa sukupolvessa jne.
Vierailija kirjoitti:
Kannatetaan! Lapsettomat naiset eivät ole ansainneet ylisuuria eläkkeitään, kun eivät ole edes armeijaa joutuneet käymään.
Armeijalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä, vai maksaako se armeijassa vietetty (6kk) aika muka jotenkin veroja, joilla sitten pystyy kustantamaan vuosikymmenten eläkkeet?
Eli kyllä tämä asia koskee yhtälailla lapsettomia miehiä. Ja miehissäkin ne, jotka eivät ole suosiolla maksaneet lapsensa elatusta, katsotaan lapsettomiksi.
Ja eihän tuota armeijaa nykyään käy enää moni mieskään. Ja tuo , että naiset ei käy armeijaa, ei ole naisista kiinni. 60% upseereista vastustaa naisten pakollista armeijaa ja vain 18% oli sitä mieltä, että naisetkin armeijaan.
Leskeneläke nyt ainakin pois lapsettomilta. Ja sitten muiltakin. Siinä oiva säästökohde. Se on eläke joka perustuu jonkun ihan muun kuin saajan itsensä työpanokseen ja on alunperin aikaansaatu kompensoimaan lasten kanssa kotona olon aiheuttamaa tulonmenetystä. Sen lisäksi nykyään kertyy siitä kotona olemisesta eläkettä eli se on päällekkäinen siinäkin suhteessa.
Vauvat ja lapsetko niitä eläkemaksuja maksavat? Eivätkö ne menekään työntekijöiden palkoista?