Mukavaa asua "ongelmalähiössä"?
Ei ole. Meno pahenee koko ajan. Lapsia häiriköidään koulumatkalla, aikuisia työmatkalla ja paikkoja rikotaan jatkuvasti. Muutamme pois heti, kun pystymme.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin myös ennen. Nykyään on mukava asua alueella, jossa kukaan ei tule kauppareissun aikana solkottamaan humalassa, aineissa tai huonolla englannilla.
Kyllä asukkaan pitää saada rauhassa käydä kaupassa asioilla.
Ja lasten pitää saada rauhassa leikkiä ja olla lapsia. En puhu nyt muualta suomeen muuttaneista vaan ihan perussuomalaisista kännikaloista ja narkeista.
Jep, narkkipersut on naapureista veemäisimpiä.
Eikö nuo narkkarit ja pilvenpolttajat ole yleensä vasureita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko unelma miten vahvasti läsnä lähiössä?
Kyllä se yleensä on vahvasti.
Onko Vaffa X Vaffa ? Se läsnäolo . . . .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko unelma miten vahvasti läsnä lähiössä?
Kyllä se yleensä on vahvasti.
Onko Vaffa X Vaffa ? Se läsnäolo . . . .
Hyvin vaffa!
Onko siellä paljon vuokra-asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä paljon vuokra-asuntoja?
Yleensä kaupungin vuokra-asuntoja, joihin sijoitetaan etupäässä ihmisiä, joiden työllistymisennuste on olematon. Samaan aikaan kun työssä käyvällä pienituloisella ei ole kohta varaa asua esim pääkaupunkiseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Espoon Leppävaarasta tuli oikea unelmien mellastuskenttä Sellon rakentamisen myötä. Muutettiin pois alueelle jossa ei ole unelmaa vaan ihan tavallista porukkaa.
Eikös leppävaara ollut maxin aikaan levottomampi kuin nykyään. Mielestäni siellä on nyt ihan rauhallista, sellon kulmia lukuun ottamatta.
Kävin eilen lähiössä kaupassa ja oli sen näköistä sakkia että huh. Vain pari km sieltä missä asun. Jotain 50%ihmisistä näyttää käyttävän aineita.
Leppävaara on ainoa paikka, jossa minua on tuntrmaton uhkaillut tappamisella ja raiskaamisella. Kertoi päässeensä juuri vankilasta ja ihan kantasuomalainen oli.
Ja olen asunut sentään sekä Itä-Helsingissä että Itä-Vantaalla myös.
Tiedättekö mitä lähiö tarkoittaa? Moni kallis,rauhallinen omakotitaloalue on lähiö. Puhukaa ennemmin ONGELMAlähiöistä.
Jouduin olosuhteiden pakosta ottamaan vastaan asunnon vuokralähiöstä. Alun perinkin oli tarkoitus viipyä vain hetki, kunnes oma talo saatiin muuttokuntoon.
Se oli kauheaa! Pihapiirissä oli Siwa-myymälä, jonka ulkopuolella kokoontui epämääräinen rähinäremmi kaljoineen ja muovikasseineen. (syntyperäisiä suomalaisia) Inhotti todella kävellä siitä ohi!
Asuimme ylimmässä kerroksessa, alapuolella asui joku epämääräinen ukkeli jonka ovella kävi joku kassialma kiljumassa ja paukuttamassa ovea. Tämä päivittäin. (syntyperäisiä suomalaisia)
Toisessa asunnossa lapsiperhe jota vastaan muuten ei olisi ollut sanomista, mutta pennut roikkui rapussa ja se KILJUNTA! Eräs keski-iän ylittänyt pariskunta tappeli viinapulloista. Se kuului varsin selkeästi naaapuriasuntoihin. Huuto ja ryske vain kävi. (syntyperäisiä suomalaisia)
Kaiken kruunuksi keväällä kun lumi suli, eteisen katto alkoi vuotaa! Vesi valui eteisen seinää alas ja seinässä oleva pistorasia alkoi kuumeta. Hälytin korjaajat. Eteisen lattia jouduttiin repimään ja kuivaamaan. Sama tapahtui naapuriasunnossa. Asuimme siis ylimmässä kerroksessa, joten katolla varmaan oli iso reikä!
Ja tietenkin Siwan talossa oli kampaamoliikkeen lisäksi myös kapakka! Oikea räkälä.
Ympäristö kaiken kaikkiaan oli epäviihtyisä. Seinät rapussa sotkettu, pulloja ja roskaa. Meteliä iltaisin ja öisin. Kamala paikka! Ei koskaan enää vuokraslummiin, asun ennemmin vaikka havumajassa jos pakko.
Voisi sopia myös Vantaan Myyrmäkeen tämä kuvaus. Kauppareissuilla häiritsee kaikki spurgut ja narkit, vähän väliä joku luuseri tulee pyytämään rahaa tai jos voisin antaa juuri ostamani ruoat hänelle. Joo en voisi. Onneksi vuoden sisällä pois. Onneksi asumme rauhallisessa mummotalossa, mutta kaupassa on pakko käydä.
Vierailija kirjoitti:
Leppävaara on ainoa paikka, jossa minua on tuntrmaton uhkaillut tappamisella ja raiskaamisella. Kertoi päässeensä juuri vankilasta ja ihan kantasuomalainen oli.
Ja olen asunut sentään sekä Itä-Helsingissä että Itä-Vantaalla myös.
Ei kyllä kuulosta yhtään siltä leppävaaralta, jossa itse asun. En ole ikänä joutunut ongelmiin, vaikka olen öisinkin liikkunut. Itä-Helsingissä sen sijaan pelottaa ihan keskellä päivääkin.
Ilosta kiljuen ja riemuiten muuttaisin ongelmalähiöön, jos saisin Hekan asunnon! Jakomäki ja Kontula ovat ykkössijalla. Ja tämä ei ole provo. Olen todellakin tätä mieltä. Minua ei haittaa ympäristö kummassakaan, eivät myöskään naapurien meteli (korvatulpat on keksitty, voin seurata livenä draamaa...). Jäisi nähkääs kokonaan itse maksamani järjettömän vuokran jälkeen ehkä rahaa ruokaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen asunut sentään sekä Itä-Helsingissä että Itä-Vantaalla myös.Ei kyllä kuulosta yhtään siltä leppävaaralta, jossa itse asun. En ole ikänä joutunut ongelmiin, vaikka olen öisinkin liikkunut. Itä-Helsingissä sen sijaan pelottaa ihan keskellä päivääkin.
Se että pelottaa ei kerro siitä mitä oikeasti tapahtuu.
Minä pelkään hämähäkkejä.
Pitää voittaa ennakkoluulot ja tutustua rohkeasti naapureihin.
Olkoon kuka vaan millainen on tai juokoon niin paljon kuin haluaa, mutta minä en halua kuulla kaduilla kännistä mongerrusta tai hey sexy girl-huutoja. Noissa ongelmalähiöissä on ärsyttävintä, että aina ohikulkijoilla on jotain "asiaa".
Heräsin pari päivää sitten siihen, kun naapuri oksensi aikaisin aamusta parvekkeeltaan. Viime yönä naputeltiin vasaralla puoliltaöin.
Taloyhtiössä asuu yksi narkkari, joka on nyt saanut häädön, pitää kamalaa meteliä aamusta yöhön. Joskus on mennyt kamapäissään hyppimään hissiin aamuyöstä ja huutamaan. Kama kun on kuvioissa, availee rapun ulko-ovea yötä vasten että kaverit pääsee ramppaamaan eestaas. Sitten välillä onkin "yllättäen" varastossa käyty, ja lukkoja pitää vaihtaa...
Parin oven päässä asuu pariskunta, joka riitelee kännipäissään raoussa. Nainen myös kiertää ovelta ovelle pummaamassa tupakkaa, niilläkin ovilla jotka ovat ilmoittaneet etteivät polta. Kuulin, että nainen vaihtaa ammattia sen mukaan, kenen kanssa juttelee: milloin on rikosetsivä, milloin kampaaja. Huhhuh.
Yksi perheellinen naapuri ei uskalla laskea lapsiaan pihalle, koska tuo ylempänä mainittu narkki on uhkaillut tappavansa heidät jos on osunut ikkunaan samaan aikaan.
Kyllä tässä yksinelävänä aikuisena asuu, mutta perheellisenä en muuttaisi lähellekään. :/ Kaupungin vuokratalo kehyskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Jouduin olosuhteiden pakosta ottamaan vastaan asunnon vuokralähiöstä. Alun perinkin oli tarkoitus viipyä vain hetki, kunnes oma talo saatiin muuttokuntoon.
Se oli kauheaa! Pihapiirissä oli Siwa-myymälä, jonka ulkopuolella kokoontui epämääräinen rähinäremmi kaljoineen ja muovikasseineen. (syntyperäisiä suomalaisia) Inhotti todella kävellä siitä ohi!
Asuimme ylimmässä kerroksessa, alapuolella asui joku epämääräinen ukkeli jonka ovella kävi joku kassialma kiljumassa ja paukuttamassa ovea. Tämä päivittäin. (syntyperäisiä suomalaisia)
Toisessa asunnossa lapsiperhe jota vastaan muuten ei olisi ollut sanomista, mutta pennut roikkui rapussa ja se KILJUNTA! Eräs keski-iän ylittänyt pariskunta tappeli viinapulloista. Se kuului varsin selkeästi naaapuriasuntoihin. Huuto ja ryske vain kävi. (syntyperäisiä suomalaisia)
Kaiken kruunuksi keväällä kun lumi suli, eteisen katto alkoi vuotaa! Vesi valui eteisen seinää alas ja seinässä oleva pistorasia alkoi kuumeta. Hälytin korjaajat. Eteisen lattia jouduttiin repimään ja kuivaamaan. Sama tapahtui naapuriasunnossa. Asuimme siis ylimmässä kerroksessa, joten katolla varmaan oli iso reikä!
Ja tietenkin Siwan talossa oli kampaamoliikkeen lisäksi myös kapakka! Oikea räkälä.
Ympäristö kaiken kaikkiaan oli epäviihtyisä. Seinät rapussa sotkettu, pulloja ja roskaa. Meteliä iltaisin ja öisin. Kamala paikka! Ei koskaan enää vuokraslummiin, asun ennemmin vaikka havumajassa jos pakko.
Mikä ihme pakkomielle sinulla on tuoda näiden ongelmaihmisten etnisyys joka välissä esille? Oletko joku rasisti vai?
Jep, narkkipersut on naapureista veemäisimpiä.