Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Valmisruuista eli eineksistä himoitsen näitä: lihapullat & muusi -ateria, poronkäristysateria, lohikeitto. Lisäksi lämmin kuppi -keitot ja pussipastat. Niin ja ihan perus grillimakkara sinapilla. Sekä euron juusto Mäkkäristä.
Kasvatan ja syön suomalaista premium-pihvilihaa, mutten koskaan syö pihviä raakana (medium+ pystyn vielä syömään)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pasta!
Sitähän "ei saa" syödä, kuten ei leipääkään kuulema.
Leivättä elän hyvin, mutta pastatta en.
Rakastan makaronia, farfallea, penneä, spaghettia, tagliatelleä jne. tuoreena ja kuivattuna niin paljon, että todellakin syön ainakin kaksi kertaa viikossa peston kanssa "ämpärillisen". :D
Syö kuule vaan hyvällä omatunnolla. Italiassa ne ihan oikeasti syö joka ikinen päivä pastaa lounaalla. Ja lautanen kaavitaan leivällä puhtaaksi. Ja ovat laihoja.
Eromangan lihapiirakat ovat suurin syntini. Ei tarvi edes Helsinkiin enää lähteä kun niitä saa Sellon Cittarista. Siitä saa vielä luksusversion kun lisää piirakan sisään pari hyvää nakkia ja mausteeksi sinappia ja ketsuppia. Nam! Lämmitys mikrossa tietysti.
Kouluruokaa.
Kanaviilokkia, verilelttuja, uunimakkaraa, makaroonilaatikkoo, nakkkikastiketta. Sit se harmaa spagettikastike.
15v kouluajoista.. ikävä on.
Teen kun oon yksin toffeeta/kinuskia. Paljon voitä, kermaa ja sokeria pannulle ja a vot.
Rakastan Creme Bonjour- tuorejuustoja. Etenkin ruohosipulia ja kanttarellia. Sillon kun asuin yksin, saatoin vetää sellasen lusikalla iltapalaksi. Nykyään en kehtaa, mutta dippailen niissä kurkkuviipaleita, siihen tyyliin että sitä tuorejuustoa enemmän ku itse kurkkua.
Lauantaimakkara. Niin rakastan ruisleipää, jossa sinappia, lauantaimakkuria ja emmentalia päällä. Sit kuitenkaan en tykkää juurikaan makkarasta :/
Tonnikala (öljyssä) ja raejuustoa. Sekaisin vaan purkki kumpaakin (toki ne enimmät öljyt eka veks) ja eikun ääntä kohti. Nams!
Täytekakku. Jumaliste, että söisin vaikka joka päivä jos vaan olis kaapissa ja oikeastaan kaikki mahdolliset käy. Oon rajannut täykkärin tekoluvan lasten synttäreihin, jolloin leivon tahallani aivan liikaa jotta kakkua jää yli ja saan mättää sitä "hyvällä omallatunnolla" päivän pari :D Neljästi vuoteen tämän paheen itselleni sallin siis, ja lisäksi ehkä kerran pari vuoteen jossain kahvilassa otan kakkua.
Ja sitten vielä, halloumisiivut pekonikääreissä ja ne lidlin american style snack boxit, my oh my. Helposti syön kerralla yksinään kattauksen, jossa paketillinen kutakin mainittua. Näitäkin pakko ollu rajoittaa pariin kertaan/vuosi, vaan on ne niiiiiiiin hyviä!
Rakastan perus Uncle Ben’s valkoista riisiä jota syön välillä pelkiltään suolan kanssa tai kasvisliemikuutioon keitettynä.
80-luvulla söin herkkuna sitruunateejauhetta purkista silloin kun se oli vielä pienirakeista ja suli kivasti suuhun. Sitten koostumus vaihdettiin eikä maku ollut sama. Vieläkin kaipaan
Vierailija kirjoitti:
Ranskanleipä lauantai-makkaralla ja kermajuustolla!
Kovia rasvoja ja ei mitään ravintoaineita.
Ja tietenkin oikealla voilla tai vähintään oivariinilla voideltuna!
Säilykemustekalaa on saatava kerran puolessa vuodessa. Syön koko purkin sellaisenaan yhdellä istumalla.
Saarioisten maksalaatikkoa runsaalla voilla. HK:n sinistä paksuinta viipaleina jälkiuunileivän päälle ja sinappia pintaan. Jauheliha-roiskeläppä. Lihapiirakka kahdella nakilla, sinapilla ja ketsupilla. Kai näissä jo on syntiä kerrakseen. Slurps.
Keliaakikkona syön gluteenitonta leipää, pastaa, pullaa jne.
Tämähän tuntuu olevan nykyään itse saatanasta, ja yllättävän moni kokee velvollisuudekseen valistaa keliaakikkoa, ettei "korvikkeita tarvitse syödä".
Pohjana näillä valistajilla yleensä on parin viikon vähän-sinne-päin -tyylinen mukagluteeniton, jonka takia ollaan ihan experttejä neuvomaan sitä jo vuosia keliakian takia gluteenittomalla ollutta.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän tuntuu olevan nykyään itse saatanasta, ja yllättävän moni kokee velvollisuudekseen valistaa keliaakikkoa, ettei "korvikkeita tarvitse syödä".
Pohjana näillä valistajilla yleensä on parin viikon vähän-sinne-päin -tyylinen mukagluteeniton, jonka takia ollaan ihan experttejä neuvomaan sitä jo vuosia keliakian takia gluteenittomalla ollutta.
Sama. Ottaa päähän nämä keliaakikoille pätijät. Kummallinen tapa kokea ylemmyydentunnetta? Mulla on ollut 15 vuotta keliakia. Aika hankalaksi olisi mennyt jos yhtään kertaa ei olisi saanut käyttää "korvikkeita". Keliakiadiagnoosi ei tarkoita sitä että täytyisi alkaa karppaajaksi.
Kaupan pakasteosaston prinsessakakku, pakko saada muutaman kerran vuodessa. Mitä halvempi tuotemerkki, sen parempi. Kerran olin ostanut sitä pakastimeen kotiin, enkä jaksanut odottaa sulamista puolta tuntia, joten lämmitin kakun mikrossa. Joku siinä teollisessa kerma-vaniljatäytteessä vetää puoleensa.
Maksamakkaraa suoraan tuubista. Hyvin pieni määrä ostamastani maksamakkarasta koskaan päätyy leivän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Ottaa päähän nämä keliaakikoille pätijät. Kummallinen tapa kokea ylemmyydentunnetta? Mulla on ollut 15 vuotta keliakia. Aika hankalaksi olisi mennyt jos yhtään kertaa ei olisi saanut käyttää "korvikkeita". Keliakiadiagnoosi ei tarkoita sitä että täytyisi alkaa karppaajaksi.
Jep! Itsekin sain "ohjeeksi" syödä iltapalalla nakkeja tai koota leikkelelautasen 😁
On varmaan ihan huipputerveellistä verrattuna gluteenittomaan leipään juusto-kurkku-tomaatti -täytteellä.
Kaikki hokevat, että kipeänä pitää syödä terveellisesti mutta en minä pysty siihen, kroppa ulvoo herkkuja.
Flunssaisena ostan limsaa, jäätelöä ja suklaavanukkaita enkä muuta sitten sitten syö, ennenkuin olen terve !
Myös lapset saavat sairaana vaikka jäätelöä aamupalaksi.
Omituisin on varmaan ruisleipä, jonka päällä on tomaattipyrettä ja sulatejuustoa ja joka on ensin paahdettu ja sitten vielä hetkeksi mikroon. Hätätilanteessa tavallinen oltermanni käy juustona, mutta sulatejuusto on parempaa.
Sitten toi Creme Bonjour ruohosipuli....Voisin helposti syödä paketillisen ihan vaan lusikalla siitä purkista. Siksipä en osta tätä juurin koskaan.
Mama chicken flavour niin runsaalla chilillä että silmiä kirvelee ja niin runsaalla soijalla, että illallakin vielä janottaa. Ja nää pitää ehdottomasti keittää ja sitä keitinvettä myös sitten syödään, eli vähän sellaista nuudelisoppaa. Tykkään myös syödä nuudeleita ihan kuivana, varsinkin noita kyseisiä. Melkeen kuin sipsiä.
Vaaleaa leipää siivu. (Ei, kun kaksi, ei yksi riitä mihinkään.) Päälle sinappia, reilusti juustosiivuja ja mikroon. Heti, kun viimeinen kuuma herkku on syöty, tehdään toinen satsi.