Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Maustan ruokia salaa valmis kastikkeilla, ketsuppi, sinaappi, majoneesi, barbecue kastike yms. Liekkö synti tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään syntejä. Syön vähähiilarista ruokaa ja paljon kasvikunnan tuotteita, sekä oikeaa kermaa ja voita. Pysyy turhat himot kurissa. Teolliseen mössöön en koske ikinä.
Huomasiko varmasti kaikki että meillä on täällä Parempi Ihminen linjoilla?
Batteryn lime energiajuoma. En tykkää yleensä energiajuomista lainkaan, mutta tuo on niin hyvää. Sellaista raikasta limelimua.
Kurkkua, jonka päälle ripotellaan aromisuolaa (joka on nykyään stnasta seuraavaa).
Vierailija kirjoitti:
Mihin lahkoon kuulut? En ole kuullut aiemmin ruokasynnistä.
Johannesveljiin
Vierailija kirjoitti:
Kurkkua, jonka päälle ripotellaan aromisuolaa (joka on nykyään stnasta seuraavaa).
Sama homma keitetyn kananmunan päälle, hyi mua. Mutta aromisuolaa on saatava joskus.
Vähän aiheesta sivuavaa, tää on ehkä lohturuokaa enemmän kuin syntiä, mutta kun täällä on mainittu miten ruokaan liittyy monesti vahvojakin muistoja. Kun vanhemmat erosivat isä muutti toiseen kaupunkiin. Tässä kaupungissa oli Lidl, mitä meidän pikku kylässä ei ollut. Vielä tähänkin päivään asti yhdistän monet Lidlin omat tuotteet näihin lapsuuden päiviin, mikä into kun saa nähdä isän, se kun ajettiin viikonloppulomille isän kotiin, miten nälkä oli matkan jälkeen ja kuinka ostettiin lidlistä kaapit täyteen ruokaa. Ruokaa mitä ei saanut äidillä, ruokaa mikä oli ihan vaan isän juttu. Monet lidlin valmispastatuotteet lämmittävät edelleen niin vatsaa kuin mieltä, vaikka eivät olisikaan niitä herkullisimpia tai terveellisimpiä.
Salainen himotukseni on Kylie Jenner-somenuudelit eli keitän kananuudeleita vedessä (mausteineen) ja lisään sekaan rikotun kananmunan, valkosipulijauhetta ja nokareen voita, ja sekoitan niin kauan että kananmuna hyytyy!
Dippailen kalkkunaleikkeleitä dijon-sinappiin :D
Puristan sellaista tonnikalatahnaa/-pasteijaa hyvän leivän päälle ison kasan ja vielä juustoa päälle. Nam vaikkakin suolaisuus alkaakin närästää.
Kavlin vihannespikkelsimajoneesia voidellun ruisleivän päälle.
Joku mainitsi lihapiirakat. Saatan yksin ollessani ostaa kaupan lihapiirakoita ja vedän sitten onnellisena niitä nakkien ja sinapin kanssa. Kauhean epäterveellistä kuulemma, mutta ah niin hyvää :)
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan:
Nakit kylmänä paketista, mutta syöntiä ennen ne on kuivattava talouspaperiin, en voi syödä märkiä nakkeja. Ja nakin päälle järjetön määrä sinappia, jokaiselle haukkaukselle omansa.
Aura Gold -juusto suoraan paketista murrettuna.
Purkkiherkkusienet käsin purkista kaiveltuna.
Leikkeleet suoraan paketista, juustoa päälle (meillä nämä kulkee nimellä "köyhän miehen voileipä - ei voita, ei leipää").
Pakasteranuja suoraan pelliltä, dipataan runsaaseen ja tuliseen srirachaan.
Sulatan juustonkannikat paistinpannulla, maustan raclettemausteella ja syön puuhaarukalla suoraan pannulta.
Pakastekarviaiset jäisinä (paitsi tää taitaa olla jo liian terveellinen ollakseen 'synti').
Voi vittu että repesin tota nakkien kuivausta talouspaperiin :D
Vierailija kirjoitti:
Joskus yksin ollessa tulee vedettyä litra jäätelöä kerralla. Oikeastaan pelottavaa miten helposti se uppoaa, hah! Huom nillittäjille, teen näin max. 4 kertaa vuodessa. Yleensä syön terveellisesti mutta joskus on ihanaa vetää överit. Johtuu varmaan siitä kun lapsuudenperheessä sai vain pikkuriikkisen siivun jäätelöä kerralla ja senkin erittäin harvoin. Nyt nautin kun on oma lupa.
Entinen naisystäväni vetäisi yleensä litran jäätelöä kymmeneen minuuttiin. Ja tätä tapahtui useita kertoja kuukaudessa, ja myös sellainen Pullava-paketti meni yleensä yhdeltä istumalta ja noitakin useita kuukaudessa. Suklaatakin meni se levy kerralla, usein. Kyllähän tuollainen näkyi ulkomuodossa, hän oli/on yli 20 kg minua painavampi.
Sipulinen ruskeakastike ja kananmunakastike on muussin kanssa niin hyvää, että syön yksin ollessani "rekkamiehen annoksen" vaikka olen pienikokoinen nainen ja yleensä syön hyvin vähän/kohtuullisesti. Siksi en tee noita kovin usein.
Tavallisesti syön terveellistä kasvisruokaa ja pieniä annoksia kerrallaan, säännöllisin väliajoin. Mutta kun olen yksin kotona, saatan makoilla koko päivän peitonmutkassa ja käyn keräilemässä sinne kasat herkkuja aina kun vähänkään on nälkä. Mozzarellatikkuja, pakastepitsaa, sipsejä, suklaata, keksejä, toisinaan jopa lihaa... Nämä orgiat suolisto yleensä palkitsee parin päivän ripulilla joten kovin usein ei voi toteuttaa, mutta on se niin mukavaa että kestän asian kyllä pari kertaa kuussa.
Mozzarellatikkuja kaksi pakettia suuhun yhtä kyytiä, yleensä perjantai-iltaisin jos olen yksin.
Paha gluteeniyliherkkyys + paha laktoosi-intoleranssi. Maanantaiksi yleensä kerkeää toipua.
Täällä kirjoitetut pastaöverit on mulle niin tuttua myös.
- Viipaloin lautaselle läjän kermajuustoa, voileipäkinkkuleikkeleitä ja suolakurkkuja ja sama setti uudelleen.
-Paistan letun, lisään 4 iso vitosen nakkeja, saarioisen sinappi salaatinkastiketta, rullalle ja ääntä kohti.
-Teen munavoita ja lusikoin sellaisenaan
Nämä siis yksin ollessani.
Hapankorppuja, päälle sivelen kunnon majoneesia reippaasti sekä tonnikalaa ja aurajuustoa. Voisin syödä noita vaikka kuinka paljon. En kyllästy ikinä.
Olen aikuislapsi. Syön lapsille suunnattuja vanukkaita, viiliksiä, ostan evääksi lasten pillimehuja, tykkään värikkäistä sokerimehuista ja tunnen karkkiosaston uutuudet hyvin. Olen myös jonne ja pidän energiajuomista.
Olen nirso ja pidän simppeleistä ruoista. Makaroonilaatikko. Pizza. Lasagne.