Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Oltermannia ja kaurapuuroa nih. (Ei kermajuustoa)
Jo on pileet kielenpäällä. Eikä siitä sen
Kaupan valmiskuivakakut, yleensä sitruuna tai joku tiikerikakku. Tykkään kyllä itsekin välillä tehdä, koska mun on ihan pakko aloittaa päivä siivulla kuivakakkua. Paha tapa juu kyllä, mutta muuten syön ja elän aika terveellisesti. Joskus vuonna nolla lopetin tupakoinnin ja jäi tapa aloittaa päivä jollain herkulla noin kolmen tupakan sijaan.
Toinen pahis on kylmä makkara ehkä kerran vuodessa sen itselleni sallin, että napsin makkarapaketin yksi kerrallaan kylmänä maidon kanssa. Muistan, että lapsesta saakka oon himoinnu niitä enemmän kuin grillattuja.
Tonnikalaa purkista. Se on parasta kun se on ollut auki jo päivän. Voi yhdistää pastan, metwurstin, juuston ja suolakurkun kanssa.
match kirjoitti:
Teen kaikki ruuat ns. alusta asti, en osta valmisruokia ikinä, ja pyrin tekemään aina terveellistä, mutta maukasta ruokaa.
PAITSI...joskus tulee ostettua niitä mikrohampurilaisia (vaikka en tykkää edes pikaruokaloitten hampurilaisista) ja HK:n Sinistä, jälkimmäisen syön raakana "sormiruokaillen". Hävettää edes kirjoittaa tätä.
Näitä löytyy jääkaapista vain silloin, kun tiedän että tulen varmasti olemaan yksin seuraavat kaksi päivää (se koko lenkki menee kahdessa päivässä).
Mulla samat. Asun yksin joten tulee liiankin usein syötyä. Teen HK sinisestä uunimakkaraa, laitan makkaraviiltoihin tomaattia ja juustoa. Usein juon myös cocista seuraksi. Tykkään muutenkin syntisistä ruoista. Eihän siinä mitään jos syö niitä vain harvoin.
Nakkimakaroni. Alunperin se oli epätoivoinen pikaruoka nälkäiselle lapselle pitkän automatkan jälkeen myöhään illalla. Koostuu keitetystä makaronista, jonka sekaan laitetaan paistettuja nakinpaloja, ripaus pippuria ja vähän ketsuppia. Olikin yllätys, miten hyvää se oli, ja vielä vuosien jälkeenkin lapsikin toisinaan pyytää nakkimakaronia...
Yritän elää lihattomasti, kalaa harvakseltaan. Puoliso samoin enimmäkseen, ostaa joskus lauantaimakkaraa. Maistoin yhden ja nyt mulla on jatkuva himo lämpimään ruisleipään lauantaimakkaralla.
Syön joka päivä heti kun herään vähän jotain makeaa kahvin kanssa, vaikka se ei suositus ehkä olekaan. Sitten aloitan päiväni vähän terveellisemmin aamupalalla
Spagettia, Jalostajan lihapullia kastikkeessa ja päälle valtavasti ketsuppia.
Leikkeletötteröt :D nappaan jääkaapista leikkele- ja juustosiivun ja käärin ne rullalle, sisään majoneesia ja ehkä suolakurkkua.
"Mä ihan yhden vaan, nyt istun tähän sohvalle ja... No jos mä vielä yhden haen, mut sit ei enää..."
Näin ramppaamalla tosin samalla ehkä kulutankin tän mun ruokasynnin saman tien :D
En syö aterioita vaan vedän levän seisaaltaan kun on nälkä. Liikaa margariinia, usein en laita edes juustoa jos ei ole.
Teehen laitan liikaa suolaa.
Elän vehnällä ja rasvalla ja sokerilla.
Kas kun oon edes hengissä.
Kylmiä nakkeja suoraan paketista. Ja ehdottomasti niitä kuorellisia. Kivikylän nakit parhaita.
Tonnikala öljyssä ja suoraan purkista. Näissäkin huimia eroja. Kokonaiset herkkusienet mausteöljyssä. Ja nämäkin suoraan purkista.
Suurin syntini on leipä. Jos käyn nälissäni kaupassa, niin ostan ainakin viittä erilaista leipää, ja kotiin päästyäni syön niitä. Näkkileipää ja hapankorppuja kuluu myös paljon. Leivon myös itse perusleipiä; hapatettua ruisleipää, ohrarieskaa, monenlaisia sämpylöitä jne., ja leipään ei koskaan kyllästy.
Broileri-juustonachot. Juuston makuisia maissilastuja, hunajamarinoituja suikaleita, juustoa paljon. Ihan älyttömän rasvasta ja HYVÄÄ!
Yhdessä vaiheessa hurahdin riisikakkuihin, varsinkin niihin ohkasiin, joissa on makuna esim merisuola chia, tms. Siihen päälle voita ohut kerros, joskus myös metukkaviipale. Nämähän ei täyttänyt mahaa ollenkaan, joten himon iskettyä pystyin syömään niitä puoli pakettia tai jopa koko paketin päivän aikana. Meni aina monta pakettia, kunnes tajusin että tapa on pakko lopettaa ja että enää voi ostaa riisikakkuja kotiin. :D niin ja yhdessä vaiheessa laitoin riisikakkujen päälle myös pähkinävoita ja lidlin halpaa kirsikkahilloa. Paino on yllättävästi kuitenkin pysynyt normaalin puolella.
Mulla on himo valmispastaan tomaattikastikkeessa ja valmiiseen tomaattikeittoon. Joskus tekee mieli syödä tomaattipyrettä suoraan purkista. En tiedä miksi.
Tykkään pizzeeriasta tilausta pizzasta enemmän sitten kun se on ollut jääkaapissa ja lämmitetty uudestaan mikrossa kuin ihan tuoreesta.
Veljeni vaimo opetti: hapankorppua, aprikoosihilloa ja homejuustoa yhdistettyinä. Kokeilin enkä ole päässyt enää ikinä eroon. Joskus myös Töysän pipari + homejuustoa päälle. Mmm..nyt täytyy käydä keittiössä!
joo no ben&jerrysit menee yhdellä kerralla alas päivällisenä (ellei lounas ole ollut suurempi kuin yleensä) mutta sitäkin enemmän suurin synti jota en tule ikinä kertomaan tämän palstan ulkopuolella on sourcream&onion pringles... OTL niistä puolet kulhoon, murskataan pienemmpiksi paloiksi ja sitten kun on about 20% jäljellä niin kokista sekaan.... ei nyt silleen että lilluis siellä seassa mutta että kaikki muruset saa vähän kosteutta :'D jotenkin kivempi tekstuuri ja erilainen maku ehkäpä? ja sitten toinen puolikas kehiin.
Sama! Ja sitten kun en enää pysty syömään yhtään leipäpalaa, syön pelkkää maapähkinävoita veitsellä suoraan purkista.