Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat ruokasyntinne?

Vierailija
01.05.2018 |

Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?

Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.

Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.

Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)

Kommentit (541)

Vierailija
121/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ollut kotona ikinä eineksiä vaan äiti kokkaili kaiken alusta loppuun itse. Muistan kuinka kadehdin kaveria jolle oli koulun jälkeen jätetty Saarioisten makaroonilaatikko. Yhä tänäpäivänä einekset olisi mulle suurta herkkua vaikken niitä ikinä ostakkaan. Onkohan se joku kielletyn hedelmän maku vai mikä niissä kiehtoo.

Natriumglutamaatti ainakin koukuttaa ja maistuu todella hyvältä. 

Vierailija
122/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Litra mikrossa pehmitettyä vanilijajäätelöä jonka seassa kaakaojauhetta <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän lapsellani melko tiukat karkkipäivät, joten luonnollisesti en voi itsekään mässäillä karkkia lapsen edessä. Niinpä minulle on tullut paha tapa aina kauppareissulla ostaa suklaapatukka ja syödä se matkalla. Nykyään teen niin, vaikka ei edes tekisi mieli suklaata, eli siitä on tullut ikään kuin kaupassa käytiin kuuluva huono tapa.

Mäkin syön lapsilta salaa suklaata. Paitsi, että jemmailen niitä kaappeihin ja syön salaa kahvin kanssa, kun eivät huomaa. Mulla on nytkin useassa eri paikassa piilossa levyjä, jotta voin syödä suklaata esim saunassa tai peiton alla. Jos lapset kuulee rapistelun, niin heti rientävät jaolle. Kaapista rapina ei kuulu niin kovaa ja yskin jos niin käy. Kuulostaa varmaan ihan pimeältä touhulta, mut tää on mun ainoa pahe, joten sallin sen itselleni. Ja jos joku ihmettelee miksi en anna lapsille, niin he vetäisivät aina koko levyn, kun mulle riittää pari palaa. Heillä on sitten oma karkkipäivänsä, jolloin saavat ihan liikakin herkkuja.

Vierailija
124/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinäkin on että ketsuppi on olevinaan niin paha juttu ja silti monet tuntuu sitä himoitsevan. :D Ei ole koskaan selvinnyt miksi vanhempanikin aikoinaan paheksuivat ketsupin käyttöä.

Vierailija
125/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti perheen kesken syön huipputerveellisesti ja tykkään panostaa ruokailuun. Meillä syödään pitkän kaavan mukaan joka ikinen arkipäivä.  

Kuitenkin kun olen yksin, elän ja erityisesti syön kuin pellossa. Ei säännöllisiä ruoka-aikoja, korvaan aterioita kahvilla ja voileivällä, syön karkkia, jota en muuten ostaisi jne. Inhoan yksin syömistä, enkä jaksa laittaa vain itseäni varten. 

Vierailija
126/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän ei saa ääneen sanoa missään, mutta hunajamarinoidut broilersuikaleet ja -fileet ovat joskus ihan hyviä. Ei kaikkien valmistajien, mutta esim Kariniemen. Pidän jotenkin paheellisena, pääosin syödään maustamattomia.

Kaikki makkarat, nakit ja lihapullat paheellisia myös, harvoin syön. HK:n sininen kylmänä...

Pullaviipale, jossa voita (ei säästellen) päällä.

Ehkä vähän outoa herkkua on ruisleipä oivariinilla, makealla kotisinapilla ja oltermannilla, nam!

Vierailija
127/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljeni vaimo opetti: hapankorppua, aprikoosihilloa ja homejuustoa yhdistettyinä. Kokeilin enkä ole päässyt enää ikinä eroon. Joskus myös Töysän pipari + homejuustoa päälle. Mmm..nyt täytyy käydä keittiössä!

Laita siihen piparkakun päälle sinihomejuuston lisäksi vielä säilykemandariininpala, älyttömän hyvää.

Vierailija
128/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kun on flunssainen tai muuten kurja olo, niin vedän makeaa, kuumaa mehua ja niiden kanssa joku puoli pakettia Annas-piparkakkuja, niitä ihan ohuita ja rapeita. Keho suorastaan huutaa hiilaria ja sokeria.

Pastan puputtajilla ja leivän mättäjillä on selkeä höttöhiilarin tarve. Liian terveellinen perusruokavalio, herkuista kieltäytyminen, kuukautiskierron vaiheet ja stressi saa himoitsemaan hiilareita. Krapulassa taas maistuisi pitsa ja sipsit, eli rasvaa ja suolaa kaipaa kuivettunut keho. Sokerin himo viittaa verensokerin heilahteluihin eli yleensä edellisestä ateriasta on kulunut liian kauan aikaa.

Vierailija
129/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin himon kohteena on säännöllisesti (juusto)pussipastat joiden hajua mies inhoaa, nautiskelen niitä lähinnä silloin kun mies ei ole kotona.

Mmh, työpäivän jälkeen perjantaina kotiin ja hyvä että kengät ehtii ottaa jalasta kun on kiire laittaa äkkiä vettä kiehumaan että pääsee aloittamaan viikonlopun vieton ihanan syntisellä pastalla. Monesti vielä heitän kunnon köntsän voita siihen pastan sekaan. <3

Välillä tulee kans hirveä himo spagettiin voilla ja/tai ketsupilla. Äidiltä opittua.

Ja kolmantena syntinä sellainen jota ei täällä vielä näkynyt: kylmät nakit dipattuna mansikkajogurttiin <3 Muukin jogurtti käy, mutta mansikka on parasta. Kokeilkaa ja yllättykää! Olen tuosta yhdistelmästä häpeilemättä kertonut monelle mutta olen saanut osakseni vain järkyttyneitä katseita. :(

Kukaan ei uskalla kokeilla ja jos ovat uskaltaneet niin eivät ole kehdanneet tunnustaa.

Sipsit, erityisesti juustonaksut on paljon parempia kun ne on jätetty ilmaantumaan pariksi päiväksi, jopa viikoksi. Kuten viininkin pitää antaa hengittää. :)

Vain sivistymätön moukka ei ilmaa sipsejään! Monesti harmittaa ettei tajunnut avata naksupussia heti kun sen osti.

Vierailija
130/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakeitto jonka perunat muussataan mössöksi, joten siitä tulee ikään kuin paksua mössöä eikä ole enää keittoa. Siihen kunnon lotaisu sinappikurkkusalaattia, sekaisin ja ääntä kohti.

Hapankorppu syötynä niin, että kaivaa leipäpalalla (kunnon köntin) voita suoraan paketista erikseen joka haukkua varten.

En ole syönyt kumpaakaan kohta 15 vuoteen, mutta voin tuntea maun kielelläni.

Vierailija
131/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin lahkoon kuulut? En ole kuullut aiemmin ruokasynnistä.

Et ole tainnut tavata adventistikristittyjä.

En ole tavannut, taitavat olla niitä pyhittäjiä. En tiennyt, että heillä on ruokasyntejä. Olen pahoillani, en tarkoittanut loukata mitään uskontokuntaa.

Vierailija
132/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkesin nyt vapun ja edeltäneen viikonlopun aikana syömään järjettömän määrän erilaisia munkkeja ja donitseja.

Vierailija
133/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäistä herne-maissi-paprikaa suoraan pussista.

Valion irishcream-rahka. Ihan liian hyvää, pakko ostaa usein ja paljon.

Vierailija
134/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perinteinen ruisleipä, jonka päällä kurkkua ja aromisuolaa!

Vierailija
135/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan leivälle ihan sikana Oivariinia. Nopeesti juustonsiivu päälle, ettei muut perheenjäsenet huomaa mässäilyäni. Hävettää. Mut ruisleipä maistuu liian väkevälleilman runsasta rasvaa.

Vierailija
136/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä vaiheessa hurahdin riisikakkuihin, varsinkin niihin ohkasiin, joissa on makuna esim merisuola chia, tms. Siihen päälle voita ohut kerros, joskus myös metukkaviipale. Nämähän ei täyttänyt mahaa ollenkaan, joten himon iskettyä pystyin syömään niitä puoli pakettia tai jopa koko paketin päivän aikana. Meni aina monta pakettia, kunnes tajusin että tapa on pakko lopettaa ja että enää voi ostaa riisikakkuja kotiin. :D niin ja yhdessä vaiheessa laitoin riisikakkujen päälle myös pähkinävoita ja lidlin halpaa kirsikkahilloa. Paino on yllättävästi kuitenkin pysynyt normaalin puolella.

Minä söin niitä ohuita riisikakkuja pakettikaupalla siten, että panin sulatejuustoa (Mesikämmen) päälle ja joskus laitoin lisäksi myös tomaattisiivun? Tuota Mesikämmen-sulatejuustoa ei taideta enää valmistaa.

Vierailija
137/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan makaroonilaatikko, suolalla ja ketsupilla.

Vierailija
138/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyttipannu mikä maustettu tacomausteella, nami!!

Ruisleipä metukalla ja kyytipojaksi kylmä kaakao

Ruisleipä raejuustolla ja metukkaa päällä

Nuudelit ja kana pannulla paistettuna

Kanasalaatti missä kanaa,kurkkuu,jäävuorisalaattia,punasipulia, paprikaa, viinirypäleitä ja öljyssä olevia fetajuustokuutioita ja salaattikastiketta. Kaikki siis kulhossa sekaisin ja helposti vedän koko kulhollisen 😂

Vierailija
139/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinappia ja olantsapiinia sekaisi

Vierailija
140/541 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pasta!

Sitähän "ei saa" syödä, kuten ei leipääkään kuulema.

Leivättä elän hyvin, mutta pastatta en.

Rakastan makaronia, farfallea, penneä, spaghettia, tagliatelleä jne. tuoreena ja kuivattuna niin paljon, että todellakin syön ainakin kaksi kertaa viikossa peston kanssa "ämpärillisen". :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän