Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Syön joka happohyökkäyksellä eli 2-4 x päivässä karkkia :( JOKAIKISEN ruokailun päätteeksi on pakko saada sokeria, suklaata yleensä. Muffin top löytyy ja ihan sokerin syystä.
Ei oo mitään syntejä. Syön vähähiilarista ruokaa ja paljon kasvikunnan tuotteita, sekä oikeaa kermaa ja voita. Pysyy turhat himot kurissa. Teolliseen mössöön en koske ikinä.
Jos nyt kunnolla ruvetaan miettimään, niin lihan syöminen on suurin "synti" mitä voit tehdä. Jokin ajatteleva ja tunteva olento on kuollut ruokasi tähden. Olen itse tällä hetkellä harkitsemassa vegaaniutta. Kaikkea eläinperäistä en jättäisi ruokavaliosta pois ja ehkä pari kertaa vuodessa voisin syödä esim. ravintolassa pihviä. Suosin jo nyt luomua ja sellaisia tuotteita, joiden tuottajille annetaan lajinmukaista tekemistä. En osta ikinä esim. halpamaitoa. Punaista lihaa en ole syönyt viikkoon ja tuskin enää ostankaan sitä. Joltain luomulammastilalta tms. voisin joskus käydä hakemassa.
Mutta olen muutenkin ehkä eniten sitä vastaan kuinka paljon lihaa kulutetaan, eli tehotuotantoa. Ihminen on osa luontoa ja todella moni eläinlaji syö lihaa. Ihminen toki pärjää myös kasvisruoalla, tai ainakin osa pärjää. Kuitenkin jos lihaa syötäisiin juurikin vain todella harvoin, voisi niille eläimille järjestää inhimillisenmät olot. Tämä tietysti tarkoittaisi myös hinnannousua, mutta saisi mun puolesta noustakin.
Muita ruoka"syntejä" mulla ei ole. En liho oikein millään joten en joudu vältellä mitään. Syön yksinkertaisesti mitä huvittaa ja niin paljon kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
En osaa tehdä hyvää pizzapohjaa ja sotken kokatessa niin olen äyttänyt valmiita. Myös marinoimaton kana/possu ei maistu hyvältä vaikka olisi itse maustanut tosin marinadia en ole yrittänyt tehdä itse.
Kaupan maustetut lohkoperunat, kanasuikale ja paprikamajoneesi 😋😋 joskus ripottelen aurajuustoo päälle.
Toinen on pakastepitsat mutta niihin pitää lisätä täytteitä 😂 juustoa jne. (Kunnon mättö!)
Mozzarellatikut
Terveellisin ruokasynneistäni mitä himoitsen välillä on täytetyt paprikat ❤
Just vetäsin hernekeittopurkin ja siihen näkkileipää, jonka päällä on sardiineja. Siis mun ruokasynti on säilykkeet, voisin helposti elää muutaman kuukauden niillä. Mökille kun mennään, niin saa hamstrata kaikkia ihania säilykkeitä ja syödä niin lämpimässä kesäyössä.
Lidlin eineslasagne (se 1kg uunissa tehtävä), saarioisten tonnikalapasta, makaroni+yrttisuola+tonnikala+ketsuppi combo, atrian metukkaroiskari. Pääasiassa kokkailen itse kaiken, mutta joskus tulee himo eineksiin, nuo varmaan kärkikaartissa.
Dippaan sipsit merisuolalla maustetussa voissa
En jaksa laittaa ruokaa kuin ehkä kerran kaksi kuukaudessa. Syön mitä sattuu milloin sattuu, monesti suoraan purkista. Olen vielä entinen syömishäiriöinen ja mulla on taipumusta pahoihinkin masennusjaksoihin, joten tuollaista pitäisi ehdottomasti välttää. Joo aina välillä tsemppaan mut sit taas repsahdan vanhoihin tapoihin.
Kaikki paitsi avokumppanini luulevat, että syön tosi terveellisesti, koska osaan laittaa hyvää ruokaa ja muiden seurassa syön järkevästi. Eikä ruokavalioni koostukaan epäterveellisistä asioista, syömistapani vaan on omituinen ja joskus syön pitkiä aikoja vain muutamia eri ruoka-aineita.
Vierailija kirjoitti:
Dippaan sipsit merisuolalla maustetussa voissa
Sama. Ja ikinä en voisi tätä livenä tunnustaa kenellekään :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa laittaa ruokaa kuin ehkä kerran kaksi kuukaudessa. Syön mitä sattuu milloin sattuu, monesti suoraan purkista. Olen vielä entinen syömishäiriöinen ja mulla on taipumusta pahoihinkin masennusjaksoihin, joten tuollaista pitäisi ehdottomasti välttää. Joo aina välillä tsemppaan mut sit taas repsahdan vanhoihin tapoihin.
Kaikki paitsi avokumppanini luulevat, että syön tosi terveellisesti, koska osaan laittaa hyvää ruokaa ja muiden seurassa syön järkevästi. Eikä ruokavalioni koostukaan epäterveellisistä asioista, syömistapani vaan on omituinen ja joskus syön pitkiä aikoja vain muutamia eri ruoka-aineita.
On sulla pikkutytöllä niin kova kohtalo :(
Anteeksi mitä, en ymmärrä mitä tarkoitat.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan.
Jos en asuisi puolisoni kanssa, eläisin varmasti useampia päiviä jollain yhdellä ruoka-aineella. Jäinen pakastemaissi on suurta herkkuani.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ollut kotona ikinä eineksiä vaan äiti kokkaili kaiken alusta loppuun itse. Muistan kuinka kadehdin kaveria jolle oli koulun jälkeen jätetty Saarioisten makaroonilaatikko. Yhä tänäpäivänä einekset olisi mulle suurta herkkua vaikken niitä ikinä ostakkaan. Onkohan se joku kielletyn hedelmän maku vai mikä niissä kiehtoo.
Sama täällä. Mutsi kokkasi itse. Aina samoja. Aina samanmakuisia. Ihan hyvä kokki oli, mutta kuitenkin .... en muista mitään erityistä hänen ruokaansa, mutta sen muistan että pullana oli aina mutsin itse tekemää, samoin kakut. Ja Tosca-kakkua leipoi monet vuodet enkä tykännyt.
Kadehdin niitäkin, jotka saivat joskus ranskanleipää, koska meille ei sellaista herkkua ostettu.
Mä tykkään syödä joskus kylmää hernaria purkista.
Nälkähän tässä tulee. Taidan lämmittää hernaria.
Jos mutsi, joka oli aina kotona eikä antanut mun tehdä itse mitään ruokaa, jostain syystä häipyi vaikka marjametsään, niin tein tomaattimunakkaita! Ja joskus pääsi käymään niin, että löytyi näkkileipää, jonka päälle laitoin voita ja sinappia tai ketsuppia. Nam!
Hän vahti aina etten tee ruokaa, ilmeisesti tunsi paikkansa kilpailluksi silloin. Sitä vahti hirveästi, etten ripottelisi yhtään suolaa tai muita mausteita. Että hän kun tekee täydellistä ruokaa.
Tuo suolanhimo. Sairastin nuoruudestani asti (tämä on siis lääkärin arvio) kilpirauhasen vajaatoimintaa. Suolassa oli jodia. Ei se himo kai ihan tyhjästä tullut, mutta vaikea sitä oli tyydyttää. En tajunnut, että olisin voinut ostaa oman suolapänikän, kun ahdisti se jatkuva vakoilu sen suolan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Himoitsen Saarioisten klassista kasvisroiskaria, jossa oli porkkanaa, herkkusientä ja aurajuustoa. Aah, sitä kun saisi vielä!
Voi se oli herkkua! Söin niitä aikoinaan paljon. Tykkään kyllä niistä uusistakin kasvisroiskareista vähän liikaa.
Se oli kyllä parasta! Kylmänä ja lämmitettynä.
Juustosiivuja sinapilla. Tai kanamunia ja sinappia.
Välillä tekee ihan sikana mieli HK:n sinistä ja siitä tehtyä makkarakastiketta. Ja makaronia.
Ja sille VHH-puristille tiedoksi; joitakin ruokia tekee mieli siksi, että niitä tehtiin mulle lapsena kotona. Ei siksi, että himoitsisi ruokaa. Ruokaan liittyy monesti mielikuvia, onnellisia tai vähemmän onnellisia. Ainakin itsellä surullisina hetkinä tekee välillä mieli jotain lapsuudesta tuttua, hyvältä maistuvaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Välillä tekee ihan sikana mieli HK:n sinistä ja siitä tehtyä makkarakastiketta. Ja makaronia.
Makkarakastike ja makaroni on älyttömän hyvää. Pitää tehdä taas joku päivä, saa syödä yksin. Vaimo ja lapset eivät tätä ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikroranskalaiset!
Millaisia ne on? Jääkö lötköiksi? Kiinnostaisi kokeilla mutta jostain syystä ei ole tullut ikinä ostettua.
Eivät jää jos noudattaa ohjeita
Minä tykkään niistä valmislaatikoista! Minun äitini tekee joka joulu itse laatikot, on varmaan aina tehnyt, mutta kun etenkin se porkkanalaatikko on aika mautonta mössöä. Kaupan laatikoissa on sentään makua!