Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Ei nyt sinänsä mikään ruokasynti, mutta en oikeastaan koskaan tee ruokaa reseptien mukaan. Jos sattuu olemaan resepti, muunnan sitä makuni mukaan eli toisin sanoen se muuttuu täysin. Leipoessa pyrin tekemään ohjeen mukaan tosin. Arkiruokaa tehdessä laitan vain pannulle mitä sattuu kaapissa olemaan ilman tietoa lopputuloksesta, koskaan ruuat eivät ole täysin samanlaisia tämän takia
Vierailija kirjoitti:
Teen perunamuusin AINA paketista. Mummon mielihyvä hiutaleista tarkalleen ottaen...
Ehkä joskus 50 vuotta sitten :) Mielihyvä oli kauhean makuista.
Spagettia, kermaa ja juustoraastetta sekaisin iso kattilallinen, ihanan epäterveellistä ja uusavutonta <3
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pikakahvi on pahempaa kuin normaali. Ja vielä syntisempää on se, että Pirkan pikakahvi on lempparini
Tarkoitit varmaan parempaa. Sama juttu, Lidlin pikakahvi on parasta. Tai en tiedä, täytyypä testata tuo Pirkka.
Olen aina tykännyt meetvurstista, mieskin tykkää ja tottakai lapset. Taaperolle en ole vielä antanut ja hän kärttää sitä ja yritämme kaikki olla syömättä sitä taaperon nähden. On niin epäterveellistä, että yritän ostaa vain yhteen paketin niitä ohuen ohuita viikossa. Sitten kun se on syöty odotetaan seuraavan viikon pakettia.
En ole keksinyt yhtään järkevää syytä syödä meetvurstia.
Vierailija kirjoitti:
Ei nyt sinänsä mikään ruokasynti, mutta en oikeastaan koskaan tee ruokaa reseptien mukaan. Jos sattuu olemaan resepti, muunnan sitä makuni mukaan eli toisin sanoen se muuttuu täysin. Leipoessa pyrin tekemään ohjeen mukaan tosin. Arkiruokaa tehdessä laitan vain pannulle mitä sattuu kaapissa olemaan ilman tietoa lopputuloksesta, koskaan ruuat eivät ole täysin samanlaisia tämän takia
Mulla sama. Käytän mielikuvitusta ruuanlaitossa. Meillä ei näin ollen syödä koskaan samaa ruokaa.
Joku noissa pussipastoisa vetää kyllä puoleensa. Uusin herkku on se purkissa oleva Snack Pot Carbonara-versiona. Hirveän suolaista teollista mössöä, mutta silti niin hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni pikakahvi on pahempaa kuin normaali. Ja vielä syntisempää on se, että Pirkan pikakahvi on lempparini
Tarkoitit varmaan parempaa. Sama juttu, Lidlin pikakahvi on parasta. Tai en tiedä, täytyypä testata tuo Pirkka.
Joo Tarjotin parempaa. Autocorrect taas muokkailee viestejäni
Minusta tummapaahtoinen Presidentti on ihan kamalaa kahvia. Juon paljon mielummin tavallista Juhla Mokkaa, enkä edes huomaa vaikka joku tarjoisi minulle jotain halpiskahvia. Murukahvikin menee tarvittaessa. Mutta tuo tumma paahteinen Presidentti on minusta niin kamalaa, että tunnistan sen heti. Tykkään kyllä
muista tummapaahtoisista.
Teen kaikki ruuat ns. alusta asti, en osta valmisruokia ikinä, ja pyrin tekemään aina terveellistä, mutta maukasta ruokaa.
PAITSI...joskus tulee ostettua niitä mikrohampurilaisia (vaikka en tykkää edes pikaruokaloitten hampurilaisista) ja HK:n Sinistä, jälkimmäisen syön raakana "sormiruokaillen". Hävettää edes kirjoittaa tätä.
Näitä löytyy jääkaapista vain silloin, kun tiedän että tulen varmasti olemaan yksin seuraavat kaksi päivää (se koko lenkki menee kahdessa päivässä).
Purkkihernekeitto on hyvää. En jaksa tehdä itse hernekeittoa alusta, kun olen ainoa perheessä, joka sitä syö. Sama pinaattikeitossa, hyvää se on pakasteena.
Kun olen päivän yksin kotona, keitän itselleni ison annoksen makaronia, josta ensimmäisen lautasellisen syön runsaan voin kera ja toisen ketsupin kanssa. Ihanaa.
Ranskanleipä lauantai-makkaralla ja kermajuustolla!
Kovia rasvoja ja ei mitään ravintoaineita.
Mulla myös keitetty pasta. Maustan sen kunnolla kaiken maailman mausteilla ja ketsupilla. Aah, varsinkin krapulassa tekee tätä mieli :)
Vierailija kirjoitti:
Purkkihernekeitto on hyvää. En jaksa tehdä itse hernekeittoa alusta, kun olen ainoa perheessä, joka sitä syö. Sama pinaattikeitossa, hyvää se on pakasteena.
Vaatiihan se tiettyä jaksamista, kun se keitto itsekseen kiehuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo Tarjotin parempaa. Autocorrect taas muokkailee viestejäni
Putosin, tarjotin. 😅
Vierailija kirjoitti:
Ranskanleipä lauantai-makkaralla ja kermajuustolla!
Kovia rasvoja ja ei mitään ravintoaineita.
Rasvassa ne ravinnot on ja juustossa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tummapaahtoinen Presidentti on ihan kamalaa kahvia. Juon paljon mielummin tavallista Juhla Mokkaa, enkä edes huomaa vaikka joku tarjoisi minulle jotain halpiskahvia. Murukahvikin menee tarvittaessa. Mutta tuo tumma paahteinen Presidentti on minusta niin kamalaa, että tunnistan sen heti. Tykkään kyllä
muista tummapaahtoisista.
Niin ja tunnen muutaman, joiden mielestä tämä minun inhokki tumma Presidentti on parasta ja hienointa kahvia. He aina tarjoavat sitä ja tuovat meille tuliaisiksikin. Luulevat, etten juo kahvia kuin ihan vähän joskus (kun en saa heidän kahvia alas) vaikka tosiasiassa juon monta kuppia päivässä. Nuo tuliaistummat Presidentit viedään aina takaisin tuliaisiksi heille, jotka sitä kotonaa juovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatiihan se tiettyä jaksamista, kun se keitto itsekseen kiehuu.
No jos yksi ihminen syö hernekeittoa, niin sama se on ostaa valmiina.
-eri
Postissa vaan tänne :D
Nauta-sika-säilykkeitä en kyllä minäkään huoli, ainakaan nykyään. Mutta itse asiassa lapsena äidin noista keittämä lihakeitto oli herkkua.