Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Spagetti pelkällä voi- tai margariininapilla!
Mies aina pyörittelee silmiään kun teen tuon annoksen, mutta se vaan on parasta :D
Mulla on ollut koko elämäni tosi kyltymätön himo Pirkan suklaatyyny-muroihin, syön niitä itseasiassa nytkin ketjua lukiessani :D
Kuolen varmaan vielä joku päivä johonkin näiden aiheuttamaan sairauteen mutta worth it<3
Kylmät eineskalapullat ketsupin kera. Ei nyt mikään himo näihin ole, mutta minusta ne on hyviä niin. En haluaisi kenenkään näkevän.
Makaroni tai pätkäspagetti voilla ja ketsupilla 😋
Purkkihernari
Lidlin paistopisteen lihapiirakat
Vierailija kirjoitti:
Lihaperunasoselaatikkoa eineshyllystä,mikroon ja voisilmä päälle. Syön pussisaalatin kera ja vielä näkkileipää ja mehua kylkeen niin olen onnellinen!
Lämmin lihapiirakka ketsupilla ja sinapilla.
Ranskalaiset grilliltä.
Rullakebab.
Kotipitsan kanacotzone.
Ja olen ihan hoikka. Perheelle teen itse ruuat mutta joskus harvoin saa sitten noita muita.
Toihan on toisille ihan perus viikon meny.
Siis kokeilkaa joskus juustosiivu ja sinne väliin sipulia nam :D
Saarioisten roiskeläpät kylmänä, usein auton ratissa. tätä aika harvoin tehnyt mutta noloa..
Vauvan piltti spagettiateria 1-3v, "taskulämpimänä" ja lisäsuolalla vähän kuin kananmunan päälle ripoteltuna. Viime kerrasta on kyllä aikaa, ei ole enää lapset niin pieniä ja eihän tosta oikeasti nälkä lähde..mutkun on hyvää..! Se jäljittelemätön teollinen ja vetinen maku ja mössöisyys.
Hesen mätöt ym. sitten astetta päivänvaloa sietävämpi, mutta käyn yksin salaa perheeltä yleensä. Lisämajoneesilla & sokerikokiksella tietty.
Olen aina ollut hoikka ja jkv. urheilullinenkin. Pitäiskö syödä enemmän vai mitä tää on.
Kaakaovanukasta + tummaa olutta
Paahtoleipää, (kevyt)majoneesia ja iso kasa katkarapuja
Purkkihernekeittoa ihan sinällään
Vanukkaat, joissa on kermaa päällä. Niin teollista, niin hyvää.
Läheisen intialaisen snakarin kebab-makkaraperunat niiden jollain omalla kastikkeella
Aargh mikä mättö. Kansalaiset alkakaa vaatia tätä joka paikassa
Kokeilkaapa kokoomuksen vihanneksia. Niistä tulee mukavan happamia kun niitä vähän hämmentää
Mama's kananuudeli ja siihen päälle valmislihapullia ja ketsuppia, täydellistä!
Vaalea makaroni (ei täysjyvä) keitettynä ja siihen vain iso nokare voita lisukkeeksi.
Makaronivelli, muisto lapsuuden kesistä mökillä 😍
Ravintoarvot nollissa mutta joskus pitää höllätä!
Himoitsen vielä näin aikuisenakin lapsuuden "herkku" ruokia. Kuten makaronia voilla ja ketsupilla, koulunäkkäriä mihin laitan voita ja paljon juustoa, laitan mikroon ja syön kaakaon kanssa :)
Vierailija kirjoitti:
Himoitsen vielä näin aikuisenakin lapsuuden "herkku" ruokia. Kuten makaronia voilla ja ketsupilla, koulunäkkäriä mihin laitan voita ja paljon juustoa, laitan mikroon ja syön kaakaon kanssa :)
Unohtui yksi tärkeä. Forssan punajuurisalaatti! Se on niin hyvää, että syön sitä leivän päällä, sitä pitää olla aina jääkaapissa, se kuuluu jokapäiväiseen ruokailuun.
Ruisleipä jossa currymajoneesia, ohut leikattu siivu broilerin fileepihvistä sekä puolikas ananasrengas ja päälle vielä jotain yrttiä. Ai että.
Tämä on kirjaimellisesti ruokasynti. Eli lapsena halusin aina äidin kanssa kaupassa ollessani, että äiti ostaisi vaaleanpunaisia kuorrute keksejä (pumpernikkeli). En saanut näitä koskaan, ja aina ihailin niitä kaupassa kun olivat niin herkullisen näköisiä.
Eräänä päivänä koulupäivän loputtua, kävelin kauppaan joka oli kotimatkan varrella. Varastin kyseisen pumpernikkeli paketin. Söin sen nautiskellen kotimatkalla.
Ostan näitä nykyään silloin tällöin, ihan vaan muistellakseni miten hyvältä ne maistuivat lapsena.. kun ne söin kotimatkalla :)
Mökkiolosuhteissa olen laiska kokki, ja jos olen mökillä itsekseni etäpäivinä (to-pe tai ma-ti), koira syö munia ja jauhelihaa, mä vetelen makaronia, jossa on klöntti oikeaa voita, basilikaa ja juustoraastetta. Tomaatteja voin heittää kylkeen.
Tai sitten vetelen roiskeläpän kylmänä.
Nuudeleitakin on mennyt jokunen pussi.
Kaapissa on aika paljon kuivaruokaa ja säilykkeitä. Kaupalle on 15 km eikä aina jaksaisi lähteä, tullessa ainoa kauppa on 50 km ennen mökkiä. Siellä tulee käytyä tulomatkalla. Jääkaappi on pieni, ehta 70- lukunen ja pitäs uusia.
Perheen saapuessa mulla on tuunattua valmishernekeittoa, nötköttimeksikonpataa tölkkimaissilla tai muusi ja uunimakkaraa. Lauantaisin teen jotain, jonka voi laittaa suoraan uuniin.
Mutta sauna on perheen tulopäivänä lämmin ja ukolle kylmää kaljaa ja lapsille limua.
Kuka on määritellyt nämä ruokasynnit? Löytyykö jostain laista?
Itsekin herkuttelin välillä vaikka millä mutten ole tiennyt sen olevan syntiä.
Tähän ketjuun kirjoittajat ovat siis niitä jotka kertoo somessa ja työpaikan lounaspöydässä kuinka terveellisesti syövät itse tehtyä ruokaa.
Jaksamista kulissien pitoon.
Mäkin kananugetit ja McFeast-dippi, aah💕