Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat ruokasyntinne?

Vierailija
01.05.2018 |

Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?

Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.

Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.

Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)

Kommentit (541)

Vierailija
441/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nakkimakaroni. Alunperin se oli epätoivoinen pikaruoka nälkäiselle lapselle pitkän automatkan jälkeen myöhään illalla. Koostuu keitetystä makaronista, jonka sekaan laitetaan paistettuja nakinpaloja, ripaus pippuria ja vähän ketsuppia. Olikin yllätys, miten hyvää se oli, ja vielä vuosien jälkeenkin lapsikin toisinaan pyytää nakkimakaronia...

Tämä on yksi rakkaimpia lapsuuden ruokamuistoja! Meillä oli aina kärrynpyörämakaroneja eikä nakkeja/makkaraa turhia paisteltu. Eikä laitettu pippuria, mutta ketsuppia kyllä! Voi sitä onnea, kun oli vaihtelua perunalle!

T. vm -67

oikeesti!oliko tuohon aikaan jo nakit ja makaroonit keksitty??

Vierailija
442/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mies on työmatkalla ostan itselleni syntisen kalliita sisäfilepihvejä ja nautiskelen. Kyllä me siis yhdessäkin niitä syödään joskus, mutta on yritetty vähentää ja lisätä kasvisruokapäiviä. Ihan vain eettisyyden ja ilmastonmuutoksen yms takia. Lihan syömisestä on tullut niin suuri "rikos" nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipäviipale jonka päälle juustoraastetta ja metukkaa, mikroon pariksi minuutiksi ja sitten eikun ääntä kohden. Teininä taas himoitsin maksamakkaraa, joskus meni koko pötkö Salaisten Kansioiden aikana.

Oi voi. Just tulin kaupasta ja olisin voinut ostaa maksamakkaraa! Herkkua! Aina kun menee kauppaan, on pää jotenkin ihan tyhjä, sitä yrittää vaan nopeasti päästä ulos sieltä. Hyvä kun muistutit, huomenna ostan maksamakkaraa :). 

Vierailija
444/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään rullakebabista enemmän jääkaappikylmänä kuin lämpimänä.

Vierailija
445/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himoitsen välillä knorrin snackpot pasta bolognesea. En tiedä miksi se maistuu mielestäni niin hyvälle. Jos jääkaapissa sattuu olemaan parmesanmurua, sitä reilusti päälle. 

Makeista herkuista himoitsen alkuvuodesta aina runebergin torttuja kun ne tulevat kauppoihin. Sellaisia, jotka ovat reilusti kostutettuja. Voisin syödä monta putkeen... Joskus harvoin kun tulee ostettua valmiskermavaahtoa, niin pakko käydä vähän väliä jääkaapilla truuttaamassa vähän suuhun. 

Vierailija
446/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kalapuikkojen päällä olevaa kuorrutetta. Olen onneksi sinkku, niin voin usein ostaa kalapuikkoja kotiin, jolloin syön niistä ensin sen kalan sieltä sisältä ja sitten herkuttelen sillä kuorrutteella, mitä lienee korppujauho-rasvaseosta se sitten onkin.

Pidän kovasti Saarioisen italiansalaatista ja syön sitä esim. kylmien nakkien kanssa, Saarioisen makaronilaatikon kanssa niin että se laatikko on myös jääkaappikylmää tai sitten sekoitan sen joukkoon kovaksi keitettyjä ja haarukalla hienontamiani kananmunia. Joskus paistan Saarioisen makaronilaatikkoa pannulla, lisään sen joukkoon kananmunia ja teen siitä jonkinlaisen munakkaan. Saatan lisätä siihen joukkoon myös pakastekasviksia, kinkkusuikaleita tai kinkun sijasta nakin paloja. Joskus ostan pakastealtaasta ranskanperunoita tai lohkoperunoita, jotka paistan uunissa ja syön sellaisenaan ketsupin ja suolan kanssa.

Sinkkuna elämisen yksi parhaita puolia on se, että saa tehdä ruokaa vain itselleen, joten saa aina syödä omia lempiruokiaan. Samalla tulee kyllä syötyä terveellisesti, koska pidän niin monesta ruoasta, että saan varmasti kaikki tarvitsemani ravintoaineet vaikka syönkin aina vain lempiruokiani.

Vierailija
447/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeriherkkujen syönti yksin on pahin syntini, tosin menee kyllä enemmän syömishäiriön puolelle kuin harmittomaksi ruokasynniksi. En koskaan söisi muiden edessä niin kuin syön yksin. Esim. karkkia menee helposti useampi iso pussi kertaistumalta. Kassalla käyn ajatusleikkiä keskenäni että on jotkut synttärit tulossa. Ihan siltä varalta jos joku sattuu kysymään (???).

Multa itse asiassa kerran paljon sipsejä & karkkia (itselleni) ostaessani kassan täti kysyi, että onko mulla kenties menkat ja siksikö tekee mieli herkkuja. Menin ihan sanattomaksi, nuori kun olin.

Että ihan vinkiksi, silleenkin voi vastata :'D

Vierailija
448/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Himoitsen välillä knorrin snackpot pasta bolognesea. En tiedä miksi se maistuu mielestäni niin hyvälle. Jos jääkaapissa sattuu olemaan parmesanmurua, sitä reilusti päälle. 

Makeista herkuista himoitsen alkuvuodesta aina runebergin torttuja kun ne tulevat kauppoihin. Sellaisia, jotka ovat reilusti kostutettuja. Voisin syödä monta putkeen... Joskus harvoin kun tulee ostettua valmiskermavaahtoa, niin pakko käydä vähän väliä jääkaapilla truuttaamassa vähän suuhun. 

Oi, täydellinen reps tolle valmiskermavaahdolle. :D Ihana!

Vierailija
449/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saatan käydä toisinaan jääkaapilla truuttaamassa ihan paljasta sinappia suuhuni.

Vierailija
450/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan Pirkan juustodippiä. Voin helposti yksin syödä purkillisen nachojen kanssa...varmaan älyttömän epäterveellistä :(

Vierailija
451/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikanuudelit. Ne Mama's-merkin kananuudelit, ja sit Pot Noodlesit.

Asun ulkomailla ja olen ihan koulutettu kokki työni puolesta. Miehelle laitan aina kotona ihania herkkuja työaikojen salliessa, mutta kun tulee aika syödä itse (vaikka ns. "kunnon" ruokaa olisikin jäljellä), nappaan kaapista ihan turhan usein sen nuudelipussin. Tiedä sitten, mikä häiriö tässäkin on... :D Mies myös kauhistelee ketsuppia pastan päällä, mutta mulle on vain jäänyt joku kouluruokapinttymä tuosta. Salassa sitten livauttelen ketsuppia lasagneni ja carbonarani päälle ja hotkin yksin keittiössä. En yhtään tiedä, miksi en osaa syödä "omaa ruokaani", vaikka se töissä ja kotona pahuksen hyvää onkin.

Persutrollit kummasti "asuvat" aina ulkomailla ja ovat huippu koulutettuja. Lappeenrantalainen sossuvakkari ei ilmeisesti kuullosta niin makeelta jutulta mammapalstalla :)

452/541 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön aina lautaset

Vierailija
453/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla syön askeettisesti ja terveellisesti, mutta kun lauantai tulee, niin mulla on karkkipäivä. Jos on niitä irtokarkkeja ollut tarjouksessa, niin saatan ostaa puoli kiloa tai jotain ja sen päälle lakritsipussi. Sit parissa päivässä syön ne. Tai en kyllä ihan yksin. Lauantaina on myös illalla joku epäterveellinen saunaruoka, pizza tai makkaraperunat tai hamppari, hot dog tai tortillat. Itse tehdyt.

Vierailija
454/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einesmaksalaatikon päälle tuhteja juustoviipaleita ja mikroon. Lihamakaronilaatikkoon myös. Ja aina kun lämmitän keittoa, niin sen pitää olla tosi kuumaa, että juustoviipaleet sulaa venyviksi. Digestivien päälle laitan välillä voita. Muksuna leikkasin paksuja ranskanleivänviipaleita ja päälle voita ja vadelmahilloa. Nam...

Vierailija
455/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkusienet raakana on parasta mitä tiedän 😁

...ja suklaamurot

Vierailija
456/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkkileivän päällä voita ja lenkkimakkaraviipaleita, ja päälle turun sinappia ja kaikki alas lasillisella täysmaitoa.

Vierailija
457/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ammatiltani kokki, mutta kotioloissa käytän kaupan puolivalmisteita. Röstiperunat, cordon bleut, vihannessuikaleet sun muut pakastealtaan aarteet ovat kovassa käytössä.

Vierailija
458/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakettillinen suolakeksejä ja tuorejuustolevite tyyliin jotain ruohosipulia.

Vierailija
459/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaurapuuron iso klöntti voita keskelle. Sitten vielä sokeria ja rusinoita päälle. Ja reunaan kaadan täysmaitoa niin että koko herkku melkein peittyy. Ja ei muuta kuin herkuttelemaan.

Vierailija
460/541 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muromyslejä kippo puolilleen ja sitten jugurttia päälle. Mut suhteessa enämpi mysliä.  Ja rahkaan on ihana ripotella murskattu digestive ja maapähkinävoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi