Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat ruokasyntinne?

Vierailija
01.05.2018 |

Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?

Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.

Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.

Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)

Kommentit (541)

Vierailija
501/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkan kiviuunipakastepizzat, varsinkin tonnikala. Siihen vielä lisään kunnon kerroksen juustoraastetta. Ai että on hyvää! Ei tosin tule kovin usein vedettyä, ehkä kerran muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
502/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä iskee himo keitettyyn makaroniin ketsupilla ja kalapuikkoihin !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Köyhän miehen risotto", maistettua paistettua jauhelihaa , keitettyä riisiä  ja hernemaissipaprikaa.

Vierailija
504/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raakaa jauhelihaa suoraan paketista, päälle hiukan aromisuolaa.

Kananmunat mätitahnalla.

Paahtoleipä marmeladilla ja paljon juustoviipaleita

Vierailija
505/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän saarioisten mikropizzasta. Tiedän että se on käytännössä pelkkiä lisäaineita ilman mitään ravintoarvoja, eikä edes etäisesti muistuta pizzaa. Kuitenkin se on mielestäni hyvää, ja ostan sitä n. 2-3kk välein kun himo iskee.

Vierailija
506/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän saarioisten mikropizzasta. Tiedän että se on käytännössä pelkkiä lisäaineita ilman mitään ravintoarvoja, eikä edes etäisesti muistuta pizzaa. Kuitenkin se on mielestäni hyvää, ja ostan sitä n. 2-3kk välein kun himo iskee.

Minä ostan kanssa näitä ja tuunaan mieleisekseni lisätäytteillä ja juustoraasteella ja sitten uuniin ja ääntä kohti.

Vierailija
507/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli raskausaikana outo mieltymys cashew pähkinöihin kermaviilillä. Eli sekoitin cashewpähkinöitä kermaviiliin ja söin lusikalla :D vieläkin tulee tehtyä noin

Vierailija
508/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruisleipä jossa currymajoneesia, ohut leikattu siivu broilerin fileepihvistä sekä puolikas ananasrengas ja päälle vielä jotain yrttiä. Ai että.

Tämä kiinnosti mua ja kokeilin sitä äsken kun oli kaikkea noita sattumoisin jääkaapissa. Tämähän on helkkarin hyvää! Lapsikin tykkäsi kun söi kaverilta tullessaan ja tykkäsi :) kiitos vinkistä. Huomasin että myös persikka voisi sopia hyvin. Tai joku muu majoneesi :)

Vierailija
509/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin lahkoon kuulut? En ole kuullut aiemmin ruokasynnistä.

Ylensyönti, -yksi kuoleman synneistä.

Vierailija
510/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutellaa menee se purkki kerralla.

(ostan toki vain 1-2x vuodessa koska onhan tuo nyt järkyttävää)

Vierailija
511/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olen melko tarkka ruokieni synnittömyydestä (saanutkin jo joulun jälkeen 6 kiloa tippumaan), mutta välillä vetelen keittämättömiä (tattari-)makaroneja suoraan pussista. Syksyn synnit olivat raskaammat (ja siitä nuo 6 ylimääräistä kiloa): suklaata, torttuja ja myös raakaa torttutaikinaa, joka oli alentumisen huippu. 

Kanafilee ananasviipaleen, yrttien ja currymajoneesin kanssa ruisleivällä ei ole mikään synti. :)

Vierailija
512/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen paistoin usein uunissa pussillisen ranskan perunoita ja söin ne kaikki yksin, siis sen n. puoli kiloa. Ilman muita lisukkeita kuin ketsuppi. Enää en uskalla kun olen ylipainoinen.

Vierailija
513/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kermaviili suoraan purkista.

Vierailija
514/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ruokasynti on ehkä nirsous. Vihaan lähes kaikkia eineksiä, pakastevihanneksia, margariinia, nugetteja, ranskiksia, makeita jogurtteja ja kaikkea ällöä nykyruokaa. No, suklaa kyllä menee ja pulla.

Sama mulla -inhoan eineksiä, maustettuja jugurtteja jne. 

Ruokasynnit liittyy taikinoihin: piparkakkutaikinaa voisin syödä kattilallisen, torttutaikinalevyjä saatan vetää useamman sellaisina puolijäisinä, cookie-taikinaa... en viitsi edes sanoa.

Vierailija
515/541 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeaa kastiketta tehdessä pitää tehdä isompi satsi, koska lusikoin sitä voi-vehnäjauhoseosta suoraan pannulta. Joskus olen paistanut tuota pelkästään syötäväksi, kun olen yksin kotona.

Välillä tulee ikävä lapsuuteen ja silloin keitän makaronia/spagettia, sekaan voita, ketsuppia ja aromisuolaa.

Vierailija
516/541 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poutine.

Voisin vetää vaikka kuinka paljon. Kun olen yksin kotona teen sitä  isomman satsin koska kukaan muu ei ole vieressä kärkkymässä ja saan possuilla rauhassa.

Vierailija
517/541 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään leivästä ja syön sitä joka aamu. Joskus myös iltapalaksi, jos tulee illalla nälkä.

Ja tää on synti ??

Vierailija
518/541 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistovalmiit sämpylät! Ne epäterveelliset valkoiset höttöpyörylät, jotka voi vaan nakata uuniin. Niiden päälle voita, leikkeleitä ja kermajuustoa sekä salaatinlehti. On hyvää! Samoin Rocky Road-jäätelö. Sitä menee helposti koko litra...

Vierailija
519/541 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan currysta kauheat vatsavaivat, mutta ostan silti joskus kanaa ja riisiä kermaisessa currykasyikkeessa -eineksen. Se on niin hyvää.

Vierailija
520/541 |
26.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri söi juuri tuolla tavalla ja ihmetteli miksi painaa lähes 100kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi