Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahimmat ruokasyntinne?

Vierailija
01.05.2018 |

Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?

Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.

Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.

Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)

Kommentit (541)

Vierailija
361/541 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolakeksit ja appelsiinituorejuusto!  Voisin elää tuolla yhdistelmällä .

Vierailija
362/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin valmisvohveli- ja lettujauhot siinä pullossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli irtokarkkiaddiktio, josta olen nyt pääsemässä irti kiitos palstalla olevien hygieniapoliisien. Kevättalvella minulla oli Maraboun minttusuklaalevyriippuvuus, josta pääsin yli.

Kesällä minulla on aina jäätelöriippuvuus. Jos pakastimesta löytyy maustettua pakettijäätelöä, syön puoli litraa kerralla. Tiedän, paha. Onneksi mieheni tukee tässä ja meillä on yl. vain vaniljajäätelöä, josta en pidä.

Sokerikoukussa, kyllä.

Vierailija
364/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai paheita:

-pakastevoitaikinaa ihan vaan sellaisenaan

-paistettua jauhelihaa rapeaksi paistettuna suoraan pannusta hyvillä maisteilla. Possun kylkiviipaleet rapeaksi paistettuna pelkällä reilulla suolalla...nam

-spagettia tai perusmakarooneja lihaliemikuutiolla maustetussa vedessä, jätä hiukan raa-aksi ja paista rapeaksi voissa nam..

-kaupan pullavaa ja päällä voita

-murotaikinaa ihan vaan syötäväksi

Vierailija
365/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit ja dippi. Joka hiton dieetti kaatuu tähän. Tai no ei kaadu kokonaan, aina sieltä noustaan mut siihen vaan repsahdan kerta toisensa jälkeen. Ja määränä ei riitä mikään 50-100g :D Makea ei tuota vastaavia ongelmia.

Vierailija
366/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran vuodessa tulee himo sipseihin + dippiin + jotain suklaata.

Varmaan juontaa juyrensa lapsuudestani ja nuoruudesta. Kotielämä oli kaoottista ja pakenin mahdollisuuksieni mukaan huoneeseeni mättämään sipsiä ja suklaata ja lukemaan tyyliin jotain Demiä, Cosmopolitania tms 😁.. lapsena kun noi nuortenlehdet ei vielä kiinnostanut niin äiti osti aina sipsiä lapsille kun lähti dokaamaan.

Vierailija
367/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena mun outo herkku oli lauantaimakkara + punainen mehukatti <3

Vierailija
368/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen leipä.

Mulla on hassu himo, patonki ja vesi eli vettä ja leipää. Ilman täytteitä. Margariini on ällöttävää.

Kaakao ja pulla. Mielellään lämmin kaakao.

Sitten on paljon herkkuja joita teen lapsille, mutta en suo itselle. Mutta jos jää jämiä, niin ah!

Yksi on sellainen, että sotken majoneesin ja tonnikalan mössöksi, työnnän patongin väliin ja sekaan tungen kurkkua ja tomaattia, on hyvää.

Ja monta muuta, joista mun liikkumisella voi vaan haaveilla..

Vierailija
369/541 |
15.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön eineksiä tai käyn ulkona syömässä. Syön kyllä hedelmiä mutta en tee ruokaa itse lähes ollenkaan.

Vierailija
370/541 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leipä on paheeni ehdottomasti, tai toki en ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä leivässä on niin kamalaa? Ruisleipä suosikki.

No varmaan pääosin se, että sillä korvataan aterioita, eikä sen päällä ole monesti muuta, kuin voita (tai muuta rasvalevitettä), juustoa ja jotain leikkelettä. Ei kovin ravintorikasta tai monipuolista. Esimerkiksi oma synti nälkäisenä on monesti jälkiuunipalat, päälle voita, kunnolla rasvaista juustoa, pirkan valkosipulimyllystä pari kierrosta ja mikroon. Mikrossa niin kauan, että juusto sulaa ja vähän kuplii, mutta, jos kiehuu, on lämmitetty liikaa.

Muutenhan kunnon leivästä saa ihan hyvää ja ravitsevaa, kun viittii vähän panostaa. Kasviksia ja kunnon lihaa (esim. broileria) päälle, niin käy jo ateriasta.

Vierailija
371/541 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt aika tylsähkön terveellisesti elävä (sairauden takia vähän pakkokin), mutta aikoinaan mulla oli erikoinen herkku: söin niitä Mama-pikanuudeleita kuivana suoraan pussista.

Mä tein/teen tota samaa. :)

Vierailija
372/541 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta ja pestokastike. Voin vetää kattilallisen.

Vierailija
373/541 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt kaakaomuroja aamupalaksi jo 15 vuotta. Enkä usko että koskaan pääsen tavasta eroon. Muuten syön kyllä terveellisesti ja liikun paljon 😂

Vierailija
374/541 |
16.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajuusto ja sen tunkeminen joka ruokaan...

Vierailija
375/541 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lion-murot!  En vuosiin syönyt muuta aamupalaksi ja välillä päivälliseksikin, vasta lasten myötä onnistuin melkein pääsemään tästä tavasta mutta välillä sorrun ostamaan.

Vierailija
376/541 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli lasia maitoa ja hemmetisti kaakaojauhetta, syödään lusikalla.

Vierailija
377/541 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokis, Hese, lihapiirakka, nakki dipattuna jukurttiin. 🙄

Repesin tälle, en tiedä miks :D Erityisesti tuo "nakki dipattuna jukurttiin" :D

Vierailija
378/541 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä yli keitetty valkoinen pasta ketsupin kanssa. Aa että.

Vierailija
379/541 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

YÄK!

Vierailija
380/541 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 16, ja joskus ehkä 11v söin yhen tietyn kaverin kanssa Kallen mätitahnaa sellaisenaan. Ihanan suolaista ja maukasta, nyt alko tekeen taas mieli.

"Synti" jota nyt teen, on leipä. Ei leivässä muuten ole mitään vikaa, mutta voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon. Olis ihanaa joka ilta tehdä joku 8 palaa ruisleipää oivariinilla ja kalkkunalla/juustolla ja paprikalla.

Ja ai niin, Snellmanin kunnon kuorettomat nakit! Niin hyviä kylmänä sellaisenaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme