Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Ehdoton itsellä aina välillä, paprikamaustetut Tuc suolakeksit ja päälle Koskenlaskijaa siivu, ah.
Raa'at nuudelit suoraan paketista, kasvisliemessä keitetty makaroni pelkän ketsupin kanssa ja joskus tykkään ottaa raakoja spagetteja ja syödä muutaman.
Minun kolme pääasiallista ruokaturvallisuushaastettani: pekoni, pekoni ja pekoni.
Vierailija kirjoitti:
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kiitos jeesus ruoasta, ota pois, jos saat.
Mun ruokasynti on ehkä nirsous. Vihaan lähes kaikkia eineksiä, pakastevihanneksia, margariinia, nugetteja, ranskiksia, makeita jogurtteja ja kaikkea ällöä nykyruokaa. No, suklaa kyllä menee ja pulla.
Mulla on tapana melkein joka ruokaan (varsinkin keittoihin) tunkea tabascoa ja ei mitään pientä määrää vaan kunnon loraus. Oon aina rakastanut tabascoa & tulisempia ruokia.
Kaverit ihmettelivät, kun laitan ketsuppia suklaalevyn päälle, mutta se on hyvää nams. :)
Oma syntini on rakkaus paahtoleipään. Paahtis on ok aamupalana, mutta varsinkin jos olen yksin kotona, saatan korvata päivän jokaiset ateriat syömällä paahtiksen. Täysjyväleipä, sipaisu levitettä ja ääntä kohti. Nälkä vain kasvaa tämän appeen kohdalla.
Tykkään kuorettomista nakeista vaikka ne ovat miedonmakuisia ja täynnä lisäaineita
Mun pahin ruokapahe on mud cake, vaniljajäätelöllä höystettynä. Löysin tämän paheen joskus 7 vuotta sitten, ja vedin pari kertaa sellaiset överit että meinasi oksennus tulla. Sen jälkeen kielsin tämän herkun itseltäni ihan oman hyvinvointini vuoksi, enkä ole sen jälkeen kyseiseen yhdistelmään koskenu, yhdessä enkä erikseen. Olen varma että jos nyt taas maistaisin, niin vetäisin jälleen kerralla koko kakun jätskeineen päivineen!
Sriracha ja Jalopenot- Voisin laittaa näitä vähän kaikkeen. Ja laitankin
Mama-katkarapu (ja kana)-nuudelit- Näitä menee wokissa, keittona ja kuivana,silputtuna mausteseoksen kanssa (niinkuin sipsit). Aina kaapissa ja joskus tulee aivan pakottava tarve saada näitä.
Pekoni- Tarvitseeko perustella. Jumalten ruokaa.
Salaatit- Ei niinkään synti itsessään, mutta määrät joita saatan syödä kerralla ovat hirveitä. Minulta saattaa mennä 3 pussia jääsalaattia+lisukkeet salaatin mukaan (kurkku,tomaatti,paprika,sipuli,oliivit, feta, jne) päivässä. Olen huomannut ettei kehoni enää oikein sulata noita kunnolla vaan osa tulee ulos niin kuin on mennyt sisään. Syön lähes joka aterialla salaattia, keitot poikkeus, en minkään laihduttamisen tai muun takia vaan koska sitä tekee mieli. Ruoka ei enää maistu miltään jos kyljessä ei ole salaattia. Olisiko joku puutostila?
Ranskanleipä lauantai-makkaralla,ketsupilla ja aromisuolalla- Kuulostaa kamalalta, mutta maistuu hyvältä kylmän maidon ja akkarin kera. Mummo teki meille näitä kun oltiin pieniä.
Nokare Oivariinia suoraan purkista ruoanlaiton yhteydessä. Taivaallisen hyvää.
Ketsuppi. Perunamuusi ketsupilla nam. Ruisleipä ketsupilla nam. Paistettu kananmuna ketsupilla nam.
Elf-elokuvan päähenkilö söi spagettia karkeilla ja suklaakastikkeella, ja sain siitä aivan ylitsepääsemättömän päähänpinttymän. :D tein mm. pasta carbonaraa aprikoosihillolla ja nautin suuresti.
Himoitsen usein jokseenkin kyseenalaisia makuyhdistelmiä, käytän esim. suolakurkkuja, oliiveja, mätitahnaa ja hillosipuleita milloin minkäkin kanssa. Palettini on kuulemma muutoin kuin pikkulapsen, yksi lempiruuistani on makaronimössö isolla ketsuppipläjäyksellä.
Sokeriherkkujen syönti yksin on pahin syntini, tosin menee kyllä enemmän syömishäiriön puolelle kuin harmittomaksi ruokasynniksi. En koskaan söisi muiden edessä niin kuin syön yksin. Esim. karkkia menee helposti useampi iso pussi kertaistumalta. Kassalla käyn ajatusleikkiä keskenäni että on jotkut synttärit tulossa. Ihan siltä varalta jos joku sattuu kysymään (???).
Mama nuudeli katkarapu tom yam. Niin hyvää vaikka ei siinä kai mitään ravintoarvoa ole. Syön monta kertaa kuussa.
Paahtoleivän päälle iso määrä voita, Bonne Maman hilloa ja mantelivoita. Aivan järkyttävän nautinnollista ja erittäin kaloripitoista, mutta toisaalta ravitsevampaa kuin esim. sipsit ja karkit :) Joten ilolla herkuttelen tällä kun sen aika on.