Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että rengasliike ottaa työttömän palkattomaan työkokeiluun vaihtamaan renkaita?

Vierailija
01.05.2018 |

Yksi tällainen tapaus asui autossa kun muuhunkaan ei ollut varaá

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattasi etsiä itse palkkatyö, niin ei joutuisi palkattomaan harjoitteluun.

Jos Suomessa on alle 50 000 avointa tyäpaikkaa, KAIKKI mahdolliset hommat yhteenlaskettuna ja yli 300 000 oikeasti työtöntä, niin mitä ne 250 000 työtöntä tekevät, kun ne 50 000 paikkaa on täytetty ?

Tuossakin on sellainen pikku harha että kuvitellaan työttömänä todella olevan 50 000 sellaista henkilöä jotka täyttävät näiden 50 000 avoimen paikan vaatimukset joten ne voidaan pakottaa sohvalta työpaikkoihin joissa niitä odotellaan jo kukkapuska kourassa.

Oikeassa elämässä avoinna on suurtyöttömyyden vallitessa 50 000 työpaikkaa vain siksi ettei työttömänä ole ketään sellaista jonka ne haluavat palkata.

Jos näin olisikin, niin silloin ei myöskään ns. veronmaksajilla ole mitään syytä nilliittää niiden vastoin tahtoaan työttömänä olevien ns. tuista. Kaikkea ei voi saada. Joko annetaan niitä palkkatöitä, tai sitten maksetaan suosiolla niitä korvauksia. Molempia ei voi saada. Minä en tule koskaan hyväksymään mitään orjayhteiskuntaa, en omalta kohdaltani it-alan asiantuntijana enkä muidenkaan vastoin tahtoaan työttöminä olevien kohdalta. Olen kyllästynyt kaikenmaailman tissiposkiveronmaksajien länkytykseen.

Vierailija
82/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilun ohjeissa sanotaan, että työkokeilija ei ole työsuhteessa eikä hän ole töissä vaan tutustumassa alaan. On ihan sen kokeilijan oma ongelma, jos kuvittelee olevansa työsuhteessa.

Karenssin pelko persiissä

Mistä sen karenssin saisi? Lain mukaan ainoastaan se, että ei saavu sovitusti paikalle ja ole sovittua aikaa työpaikalla on ainoa mahdollinen syy karenssille. Ja tietty se, että käy käsiksi työnantajaan, varastaa tms. Mutta karenssin voi saada vain silloin, jos työnantaja katkaisee työkokeilun samoilla syillä kuin olisi laillista irtisanoa. Se, että ei suostu tekemään työtä, ei aiheuta karenssia.

Miten niin? Jos työntekijä kieltäytyy työnteosta, on se täysin laillinen syy irtisanoa. Joten miten niin ei muka tulisi karenssia jos työtön vain menisi jonnekin työharjoittelupaikkaan mutta seisoisi siellä vain sormi perseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipilän mielestä on oikein käyttää hyväksi ihmisiä, joilla muutenkin menee huonosti. Ja sitten esiintyä julkisuudessa hyväntekijänä. Mielestäni, heti kun työssäoppija oppii tekemään työtään, hänelle pitää alkaa maksaa palkkaa, vaikka osa-ajalta. Ja jos ei opi, niin olisikohan vika opetuksen laadussa vai ihan vain ahneudesta? Harva työ on sellaista, missä harjoittelija ei opi mitään, esim. parin kuukauden harjoittelun jälkeen. Vai onko?

Vierailija
84/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tällainen tapaus asui autossa kun muuhunkaan ei ollut varaá

Miten voi olla, ettei työttömyyskorvauksen, asumistuen ja toimeentulotuenkaan voimin ole varaa asua muualla kuin autossa?

Voi olla velkoja ja muita rästejä niin paljon, että haluaa maksaa ne pois. Lisäksi on paljon ihmisiä, joille Kela-rumba vaan on liikaa. On joku itsekunnioitus vielä olemassa, eikä taivu täyttämään monen sivun lomakkeita polkupyörän hinnasta ja puhelinlaskuistaan. Ymmärrän erittäin hyvin, itsekin olen jättänyt monet tuet hakematta, koska prosessi on täysin ihmisarvoa alentava. Mieluummin sitten nukkuu vaikka autossa.

Mutta täällä taipuvat jauhamaan sivutolkulla paskaa. Ja valittamaan kaikesta kurjuudesta, kun ei taivu mihinkään muuhun.

Niin, parasta olisi jos kaikki köyhät vaan kuolisivat hiljaa pois. Sellaisessa yhteiskunnassa olisi niiden henkiinjääneidenkin tosi hyvä elää.

Ehdotan joukkoitsemurhaa.

Vierailija
85/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukapa ei ottaisi ilmaista työntekijää jos siihen olisi mahdollisuus. 6 renkaan vaihtotyötä tunnissa tekee noin 240e. Nam

Meinaat, että keltanokka vaihtaa yhden auton renkaat alle kymmenessä minuutissa? Eiköhän työkokeilija laiteta ainakin aluksi pesemään vanteita yms. pakollista p*skahommaa, jossa ei voi saada suurta vahinkoa aikaan.

Vierailija
86/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuollaista henkisesti sairasta pidä ottaa mihinkään työhön. "Maailmankansalainen, jota ei mitkään lait tai määräykset sido". On työnantajassakin jotain vikaa, jos tuollaisen palkkaa. Mitä, jos tuollainen psyko jättää renkaat kunnolla asentamatta?

Kuka tässä on se psyko? Ja kuka kokee, että lait ja määräykset sitovat henkilökohtaisesti juuri häntä? Itse ainakin olen koko ikäni tuntenut, että lait ja määräykset eivät ole sitovia, koska itse en ole saanut niihin vaikuttaa millään tavalla.  Toki noudatan sääntöjä, silloin kun se on järkevää, enkä ole koskaan mitään rikoksiakaan tehnyt, koska oma moraali on paljonkin tiukempi kuin laki. Mutta tämä on vain sattuma, jos joku laki on ristiriidassa oman järjenkäytön kanssa, ihan varmasti käytän järkeäni enkä noudata lakeja.

Jos et noudata lakeja ja määräyksiä, olet rikollinen. Mielenterveysongelmat ovat rikollisilla äärimmäisen yleisiä. Etenkin tällainen ajattelumalli, että "mikään ei sido minua", kielii suuruudenhulluudesta ja omasta kaikkivoipaisuudesta.

Ota lääkkeesi, niin helpottaa olo.

Ihminen on kaikkivoipa suhteessa itseensä.

Ole ihan rauhassa. Hoitaja tuo kohta lääkkeesi.

Vierailija
87/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarin trollitehtaalta päivää...

Vierailija
88/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ei ja äänestän oikeistoa. Tuo työ ei oikeasti vaadi mitään harjoittelua. Tuollaiseen työhön on paljon tekijöitä.

Sinulla ei siis ole syytä ääneestää oikeistoa, koska se tomii arvojesi vastaisesti.

Vierailija
89/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ennenkin tänne kirjoittanut.

Siskoni oli vähän reppana ja kuvitteli itsestään liikoja.

Työvoimatoimisto laittoi hänet työkokeluun kirpputorilla. Ekat 3 kk jäi helposti kotiin, oli nuhaa ja vaikka mitä.

Sitten pikkuhiljaa tapahtui ryhdistysliikkeitä. Oli sitten kesän, 3 kk kotona lasten kanssa ja syksyllä kävi työkkärissä ja kirpparilla kysymässä saisko tulla uudestaan.

Tämä jälkimmäinen sai siskoni ihan omiin fääreihin. Omistaja selitti kulurakennetta, miten tuotto tulee jne. Siskoni innostui täysin kaupallisesta ja pääsi , todella huonoilla papereilla, mutta loistavalla pääsykokeella kauppikseen.

Valmistui kahdessa vuodessa ja pääsi heti harjoitteluun tilitoimistoon ja nyt myöhemmin hänet on vakinaistettu.

Muistan, kun sossun täti teki kotikäynnin, kun eka harjoittelu oli lopussa ja tää oli ollut ihan suu auki, kun koti oli siisti, rojut myyty kirppiksellä, lasten huonetta oli sisustettu.

Taatusti kirpparin pitäjä ei päässyt helpolla ekat 3 kk, mutta taatusti varsinkin jälkimmäinen harjoittelu oli pelkkää plussaa.

Tyhjensi myös meidän kaikkien kodit tarpeettomasta ja meillä on kirppisnurkkaus. Ainakin kerran vuodessa sisko vuokraa paikan tutusta kirpparilta ja aina siivoaa siellä muiden pöytiä ja pari krt vuodessa käy jeesaamassa.

Jotkut hyötyy kokeilusta.

Niin, nimenomaan jotkut. Sitten on myös liuta heitä, joille koko touhusta on haittaa. Ja näitä on lopultakin paljon enemmän kuin hyötyjiä. Kaikki muutkin maksavat, kun hössöttäjäyhteiskunta komentelee ja sotkee työmarkkinat.

Siskosi kaltaiset olisivat sitäpaitsi voineet saada saman avun toisin järjestetyssä maailmassa toista kautta. Vajaakuntoisuuden ja työttömyyden automaattikytkös on erittäin vaarallinen yhteiskunnallinen erehdys. Siskosi ongelma ei edes ilmeisestikään ollut mikään muu vajaus kuin motivaation ja omanarvontunnon vajaus. Ja nämä eivät monellakaan lisäänny tällä reseptillä.

Puhumattakaan siitä, että orjakauppiasyhteiskunta ei ota mitään vastuuta siitä, jos renkaita laitetaankin vaihtamaan tyyppi, jonka selkä menee siellä paskaksi. Ihmisellä pitää olla vapaus itse tietää, mihin töihin hän soveltuu ja mihin ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi