Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikein, että rengasliike ottaa työttömän palkattomaan työkokeiluun vaihtamaan renkaita?

Vierailija
01.05.2018 |

Yksi tällainen tapaus asui autossa kun muuhunkaan ei ollut varaá

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, ettei työttömyyskorvauksen, asumistuen ja toimeentulotuenkaan voimin ole varaa asua muualla kuin autossa?

Voi olla velkoja ja muita rästejä niin paljon, että haluaa maksaa ne pois. Lisäksi on paljon ihmisiä, joille Kela-rumba vaan on liikaa. On joku itsekunnioitus vielä olemassa, eikä taivu täyttämään monen sivun lomakkeita polkupyörän hinnasta ja puhelinlaskuistaan. Ymmärrän erittäin hyvin, itsekin olen jättänyt monet tuet hakematta, koska prosessi on täysin ihmisarvoa alentava. Mieluummin sitten nukkuu vaikka autossa.

Mutta täällä taipuvat jauhamaan sivutolkulla paskaa. Ja valittamaan kaikesta kurjuudesta, kun ei taivu mihinkään muuhun.

Vierailija
22/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkokeilun ohjeissa sanotaan, että työkokeilija ei ole työsuhteessa eikä hän ole töissä vaan tutustumassa alaan. On ihan sen kokeilijan oma ongelma, jos kuvittelee olevansa työsuhteessa.

On myös ihan sen yrityksen ongelma jos kuvittelee kokeilijan olevan työsuhteessa, tekevän yhtään mitään firman eteen ja olevan vastuusta yhtään mistään. Jossain rengasfirmassakin on runsaasti mahdollisuuksia "työtapaturmiin" joissa sattuu rikkoutumaan tai katoamaan työkaluja, asiakkaiden renkaita ja muuta vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla, ettei työttömyyskorvauksen, asumistuen ja toimeentulotuenkaan voimin ole varaa asua muualla kuin autossa?

Voi olla velkoja ja muita rästejä niin paljon, että haluaa maksaa ne pois. Lisäksi on paljon ihmisiä, joille Kela-rumba vaan on liikaa. On joku itsekunnioitus vielä olemassa, eikä taivu täyttämään monen sivun lomakkeita polkupyörän hinnasta ja puhelinlaskuistaan. Ymmärrän erittäin hyvin, itsekin olen jättänyt monet tuet hakematta, koska prosessi on täysin ihmisarvoa alentava. Mieluummin sitten nukkuu vaikka autossa.

Mutta täällä taipuvat jauhamaan sivutolkulla paskaa. Ja valittamaan kaikesta kurjuudesta, kun ei taivu mihinkään muuhun.

Niin, parasta olisi jos kaikki köyhät vaan kuolisivat hiljaa pois. Sellaisessa yhteiskunnassa olisi niiden henkiinjääneidenkin tosi hyvä elää.

Vierailija
24/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se autossa asuminen siinä tapauksessa johdu palkattomasta työkokeilusta.

Vierailija
25/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla kaverilla taisi olla ihan muut syyt tuohon autossa asumiseen ja ilmeiseti jo vuosia tehnyt tuota

Vierailija
26/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Työstä kuuluu saada palkka. Ne ketkä menevät ilmaiseksi töihin, nakertavat myös muiden oksaa.

Vierailija
27/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaikissa työpaikoissa on koeaika. Työsopimuksesta voidaan tehdä myös määräaikainen. Mihin tarvitaan palkatonta työkokeilua? Muuhun kuin nöyryyttämiseen.

Vierailija
28/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattasi etsiä itse palkkatyö, niin ei joutuisi palkattomaan harjoitteluun.

Palkkatöitä on yhä vaikeampi löytää kun jotku  v***nt yöttömät rikkurit tekee ne työt nyt ilmaiseksi. 

Mikä sinussakin mahtaa olla vikana, kun kukaan ei sinua normaaliin palkkatyöhön palkkaa?

Vierailija
29/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rehellisiä ollaan, niin tuo ihminenhän oli orjan asemassa ilman mitään omaisuutta tai menetettävää. Eipä tuo suurta älyä vaadi tajuta, että hän tekee elämässä vähän eri päätöksiä kuin joku kultalusikka takapuolessa papereita pyörittelevä pönöttäjä. Jos saa yhteiskunnalta lähinnä kiusantekoa osakseen, ei siinä ehkä kauheasti tunne osallisuutta ja yhteenkuuluvuutta. Ehkä elämänhalukin on jo mennyt. Tuollaisia nuoria miehiä on aika paljon.

Vierailija
30/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltähän siitä viranomaisesta tuntuu, joka ampui kyseisen henkilön? Itse tuntisin taatusti voimakasta syyllisyyttä ja hämmennystä.

Vierailija
31/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattasi etsiä itse palkkatyö, niin ei joutuisi palkattomaan harjoitteluun.

Palkkatöitä on yhä vaikeampi löytää kun jotku  v***nt yöttömät rikkurit tekee ne työt nyt ilmaiseksi. 

Juuri näin. On jo muodostunut vaikka kuinka paljon aloja ja työtehtäviä joihin ei käytännössä enää palkata ketään, vaan tarve täytetään aina palkattomilla harjoittelijoilla tai työkokeilijoilla.

Vierailija
32/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli ihan itse sössinyt asiansa se pikkukriminaali.

Palkaton työkokeilu on ihan oikein.

Vierailija
33/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaatia oikea työntekijä siihen. Epämotivoituneelta orjalta ei voi odottaa hyvää ja turvallista työtulosta.

Vierailija
34/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin. Tuskin firmalla on aikomustakaan palkata häntä ja ei ole kyse niin vaikeasta hommasta että sitä pitäisi ihan palkatta harjoitella.

Vierailija
35/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kilpailutilanteessa oleva yritys ei ole moraalisubjekti. Jos ilmainen työvoima on kilpailijankin käytössä, yrityksen valinnanvapaus on näennäinen.

Yrityksen pitää noudattaa lakeja. Sen eettisempää käytöstä siltä ei voi odottaa.

Tämä postaus pureutui juuri oikeaan kohtaan. Yritykset, jotka juuri ja juuri, rimaa hipoen pääsevät niskan päälle, selviävät ja jatkavat toimintaansa. Kuin yritysmaailman evoluutio, vain julmat selviävät. Tätä polkua kulkemalla olemme päässeet tähän missä olemme nyt. Käsittämättömintä on, että vallassa olevat konservatiivit, eivät näe ennen niin hyvin toimineella yhteiskuntasopimuksella mitään arvoa, liberaalit yrittävät romuttaa sitä kaikin keinoin kuvitellen että näennäinen moraalinen tasa-arvo, ts. Ajetaan pelkän tasa-arvon vuoksi ihmisiä ilman meriittejä päättämään asioista, loisi tästä jo rampautuvasta yhteiskuntasopimuksesta jotenkin ”paremman”. Yhteiskunnan turvaverkkojen alasajo ja katkeruuden ja kaunan lisääminen heidän keskuudessaan ketkä näkevät porttien sulkeutuvan edessään, ei mielestäni edistä, tai ole edes hyväksi yhteiskuntarauhalle. Mitä ihmettä ”päättäjämme” oikein ajattelevat?

Vierailija
36/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltähän siitä viranomaisesta tuntuu, joka ampui kyseisen henkilön? Itse tuntisin taatusti voimakasta syyllisyyttä ja hämmennystä.

Jos minua kohti ammuttaisiin ensin, niin tuskin tuntisin syyllisyyttä jos itse sitten ampuisin tuommoisen kuoliaaksi.

Vierailija
37/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ottaa siinä missä muutkin paikat. Päiväkodit, hoitokodit jne.

Vierailija
38/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa siitä 9e päivässä.

Vierailija
39/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua aina huvittaa ihmistyyppi, joka on omasta mielestä itse oman elämänsä ainoa seppä. Jotenkin kamalan autistinen tapa ajatella elämää. Kuvittelevatko nämä tyypit, että kaikki ihmiset todellakin syntyvät tasa-arvoisina ja samoihin lähtökohtiin? Itselleni kävi kerran sellainen opettavainen tilanne, että olin epähuomiossa juuri jotenkin arvostellut erästä henkilöä siitä, kuinka hän ei näytä saavan elämänsä palasia kohdilleen vaan aina romahtaa silloin, kun ns. tavallinen ihminen nousisi seuraavalla tasolle. Oikein kiihdyin tästä omahyväisesti. Sitten jouduin osallistumaan 3 kk vanhan pahoinpidellyn vauvan terveystarkastukseen (hyvin ikävä prosessi) ja todellakin tajusin, että kaikilla ei ole samat lähtökohdat tai mahdollisuudet elämässä.

Sitä on hankala sanoa minkä vaiheiden kautta tämäkin työkokeilija oli onnettomaan tilanteeseensa joutunut ja paljonko siinä prosessissa painoi omat päätökset tai mielihalut.

Vierailija
40/89 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minua kohti ammuttaisiin ensin, niin tuskin tuntisin syyllisyyttä jos itse sitten ampuisin tuommoisen kuoliaaksi.

Siksi kai nykyään on niin vaikea edes saada poliisikouluun hakijoita. Aniharva täyspäinen haluaa tämän yhteiskunnan väkivaltamonopolin käsikassaraksi. Epäreiluus ja yleinen paska on niin ilmiselvästi kaikkien silmänsä avaavien näkyvillä, että pitää olla erityisen umpimielinen ja ajattelukyvytön, jotta kykenee tätä yhteiskuntaa 'puolustamaan', varsinkaan väkivaltaisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi