Miksi miehelle ostetaan iso Audi ja naiselle pikku Kia?
Minulla ei ole edes korttia, enkä haluakaan ajaa. Mutta ihmettelen miksi monessa perheessä yhteisistä varoista mies saa 60 000 € bemarin ja nainen 10 000 € pienen kauppakassin.
Kommentit (57)
” ” ” Miksi miehelle ostetaan iso Audi ja naiselle pikku Kia? ” ” ”
Minäkin ihmettelen että miksi naiselle piti ostaa ylipäätään auto; koska naiset ajaa paremmin — Bussilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin mies ja haluaisin tehdä vaikutuksen naisiin, ostaisin mahdollisimman pienen auton. Esim Smart, Fiat 500, Mini, Opel Adam, kupla tms. Ajattelisin, että hänellä on perdoonaa ja itsevarmuutta.
Audeista ja bemareista tulee todella k-pää vaikutelma, sellainen ylimielinen ja jihamielinen törttö liikenteessä.
Kun aikanaan tapasin mieheni, hän ajoi pikkuruista Fiatia. Oli jotenkin sympaattinen näky, kun lähes kaksimetrinen nuorukainen kömpi ulos (tai ylös) pienestä kirkkaanoranssista kotterosta.
Karmeat muistot palaa mieleeni. Parimetrinen unelmamieheni ajoi ruosteista Hiacea, onneksi mies on jäänyt, Hiace ei.
Perimmäinen syy on se, että miehen ego ei kestä pikkuautolla ajamista. Naisen ego taas kestää eikä riipu auton koosta. Jos mies ajaa pienemmällä autolla kuin nainen on se viesti siitä, että mies tienaa vähemmän kuin nainen ja se vasta on huono asia on, ainakin miehen mielestä.
Vähän luulen, että parit kykenee tekemään nämä ratkaisut ilman palstafeministiäkin. Varsinkaan, kun nykyään kukaan ei enää ole kiinnostunut siitä, millainen auto on.
Meillä ei ole yhteisiä varoja mieheni kanssa vaan molemmilla on omat tilit joten kumpikin ostaa itse omat autonsa. Itse en tykkää ajaa isolla autolla koska parkkeeraus on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Perimmäinen syy on se, että miehen ego ei kestä pikkuautolla ajamista. Naisen ego taas kestää eikä riipu auton koosta. Jos mies ajaa pienemmällä autolla kuin nainen on se viesti siitä, että mies tienaa vähemmän kuin nainen ja se vasta on huono asia on, ainakin miehen mielestä.
Tosin suurinta osaa miehistä ei voisi vähempää kiinnostaa, ja lesboja ärsyttää, kun aidot miehet ei tarvitse mitään jatkeita, toisin kuin he.
Pienimunaisin mies, jota olen koskaan kohdannut, ajoi halvalla japanilaisella pikkuautolla, vaikka hänellä oli iso palkka.
Vierailija kirjoitti:
Pienimunainen ”mies” tarvitsee egon pönkittäjän, voi sitten edes liikenteessä tuntea olevansa jotakin.
Miksi sinua häiritsee se, että "mies" tarvitsee jotain tuollaista? Olisiko naisten halveksunta sitten parempi keino kompensoida pienen peniksen omistaminen? Vai mikä? Jos pienen peniksen omistaja ei ole mies, saako hän tulla naisten pukuhuoneeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin mies ja haluaisin tehdä vaikutuksen naisiin, ostaisin mahdollisimman pienen auton. Esim Smart, Fiat 500, Mini, Opel Adam, kupla tms. Ajattelisin, että hänellä on perdoonaa ja itsevarmuutta.
Audeista ja bemareista tulee todella k-pää vaikutelma, sellainen ylimielinen ja jihamielinen törttö liikenteessä.
Kun aikanaan tapasin mieheni, hän ajoi pikkuruista Fiatia. Oli jotenkin sympaattinen näky, kun lähes kaksimetrinen nuorukainen kömpi ulos (tai ylös) pienestä kirkkaanoranssista kotterosta.
Karmeat muistot palaa mieleeni. Parimetrinen unelmamieheni ajoi ruosteista Hiacea, onneksi mies on jäänyt, Hiace ei.
Oi, mä liityn tähän nostalgikkojen joukkoon. (Näin sitä tehdään autolla vaikutus naisiin!) Mun (181 cm) mieheni valloitti mut aikanaan vanhalla, valkoisella Nissan Micralla, jossa oli litran kone ja vaaleanpunaiset vanteet. Mies on edelleen, hyvä onkin, ja väliin tulee ikävä sitä autoakin, Luoja tietää miksi.
Vierailija kirjoitti:
Pienimunainen ”mies” tarvitsee egon pönkittäjän, voi sitten edes liikenteessä tuntea olevansa jotakin.
Juujuu, ja vastaavasti merkkilaukun omistava tai merkkivaatteita käyttävä nainen on sitten vastaavasti alapäästään messuhalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua häiritsee se, että "mies" tarvitsee jotain tuollaista? Olisiko naisten halveksunta sitten parempi keino kompensoida pienen peniksen omistaminen? Vai mikä? Jos pienen peniksen omistaja ei ole mies, saako hän tulla naisten pukuhuoneeseen?
Ai että kun meni neidillä tunteisiin 😂😂😂
Koska kuvottavat keski-ikäiset sikaniskat.
Meillä on 2 autoa. Toinen, johon mahdumme tavaroitteimme kanssa lomamatkoilla ja toinen, jolla mahdollisimman halvalla pääsee paikasta toiseen. Haluan arkena ajaa sitä pientä ja näppärää autoa. Olen joskus lähes itkenyt parkkitalossa isomman auton kanssa kun 80-luvulla tehty parkkiruutu ja iso auto ei ole sopinut yhteen.
Miehellä on hieman parempi palkka, mutta minulla isompi perintö, jos tämä jotain kiinnostaa.
Hah, tulipahan tästä keskustelusta mieleeni yksi baarissa kuulemani iskurepliikki: " Mulla on uusi, iso avobemari, mutta se ei tarkoita, että mulla olis pieni penis ;) ;) "
Meillä on kaksi omaa autoa, mies ajaa Bemarilla joka on siis perheen niin sanottu ykkösauto. Ykkösautolla tehdään kaikki pitkät matkat ja mies ajaa sillä myös pääasiassa työmatkansa koska Bemmi on diesel. Minun työmatkani on paljon lyhyempi ja ajan Toyota Yariksella joka riittää aivan hyvin minun tarpeisiin. Miehelle on aivan sama kummalla autolla ajaa, itse asiassa tykkää aika usein ajaa pikkuautolla koska haluaa säilyttää tuntuman manuaalivaihteisiin. Ykkösautomme on automaatti. Me myös sulavasti vaihdamme autoja tarpeen mukaan jos tarvitsen isomman auton jostain syystä. Meillä tämä järjestely siksi että me emme tosiaan tarvitse kahta isoa autoa. Molemmissa autoissa on hyötynsä. Ja osaamme kumpikin ajaa joten jollain parkkeeraamisella tai auton koolla ei ole mitään väliä.
Meillä on kolme autoa. Minulla on Audi Q7, koska ajan vähemmän (kuluttaa kohtalaisen paljon), mutta lasten kanssa turvallisuus on pääasia. Mies ajaa matkaa ja hänellä on pienikulutuksinen farkkumersu, mikä on mielestäni mm. AMG- varusteilla todella kiva ajaa. Pääsääntöisesti reissut tehdään minun autollani, ellemme liiku tuolla kolmannella autollamme, eli matkailuautolla. Eli meillä hieman päinvastoin kuin ns. perinteisesti, mutta käytännön syistä. Ja miehen palkka on viisinkertainen omaani nähden, jos se tähän mitenkään liittyy.
Meillä tilanne kuten otsikossa. Syy siihen on se, että Audi on työsuhdeauto ja Kia omistusauto. Omaan autoon ei viitsi upottaa yli 50 000 euroa.