Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehelle ostetaan iso Audi ja naiselle pikku Kia?

Vierailija
30.04.2018 |

Minulla ei ole edes korttia, enkä haluakaan ajaa. Mutta ihmettelen miksi monessa perheessä yhteisistä varoista mies saa 60 000 € bemarin ja nainen 10 000 € pienen kauppakassin.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fillari, ukolla mersu. Minä hain tänään kukkamultaa pyöräntarakalla, kun autoa ei saa liata.

Minunkin isälläni oli dieselmersu ja äidillä polkupyörä, tosin on omistanut kaksikin kuplavolkkarai. Isän työmatka kolmisen kilometriä, äidin vajaa kaksi (eri suuntiin, eri kellonaikoina). Äiti pyöräili mieluummin, oli kuulemma silloin virkeämpi ja jotenkin keveämpi olo töissä. Kaikkein kovimmilla pakkasilla kuplavolkkari käynnistyi aina, isän dieseli ei todellakaan.

Vierailija
22/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat pienemmän auton, koska ovat muuten ongelmissa parkkihalleissa jne.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen todella huono parkkeeraamaan, mutta isolla autolla koen sen huomattavasti helpommaksi. =isossa autossa näkee "missä se menee".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut isompi ja kalliimpi auto kuin miehelläni, koska lapset ovat useimmiten minun kyydissäni ja heidän nimenomaan pitää olla perheen turvallisimman auton kyydissä.

Vierailija
24/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset haluavat pienemmän auton, koska ovat muuten ongelmissa parkkihalleissa jne.

Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Olen todella huono parkkeeraamaan, mutta isolla autolla koen sen huomattavasti helpommaksi. =isossa autossa näkee "missä se menee".

Mulla on sama, siskon Nissan Micra on aivan mahdoton parkkeerata, mutta poikaystävän Audi A6 ei tuota mitään ongelmia.

Vierailija
25/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisko molemmat semmosen auton kuin haluavat? Meillä ainakin tehdään näin, tosin ei oo miehellä kallista bemmiä, eikä mulla halpaa kauppakassia...

Vierailija
26/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ajaa 80 000 € työsuhdeautolla ja on tyytyväinen. Itse ajan 10 000 € volkswagenilla ja olen ihan yhtä tyytyväinen. Mua ei vois vähempää kiinnostaa autot, pääasia että sillä pääsee luotettavasti paikasta toiseen. Ja tosiaan se kallis auto ei ole itse ostettu vaan työsuhde-etu. Mun auto on ihan itse ostettu.

Vierailija
27/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi isoa farmaria, miehellä ei ole autoa ollenkaan. Saa toki käyttää toista autoani, jos tarvii.

Vierailija
28/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä nainen ajan isolla autolla ja mies pyörällä. En halua hikoilla työmatkoilla.

Vierailija
29/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies ja haluaisin tehdä vaikutuksen naisiin, ostaisin mahdollisimman pienen auton. Esim Smart, Fiat 500, Mini, Opel Adam, kupla tms. Ajattelisin, että hänellä on perdoonaa ja itsevarmuutta.

Audeista ja bemareista tulee todella k-pää vaikutelma, sellainen ylimielinen ja jihamielinen törttö liikenteessä.

Vierailija
30/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin mies ja haluaisin tehdä vaikutuksen naisiin, ostaisin mahdollisimman pienen auton. Esim Smart, Fiat 500, Mini, Opel Adam, kupla tms. Ajattelisin, että hänellä on perdoonaa ja itsevarmuutta.

Audeista ja bemareista tulee todella k-pää vaikutelma, sellainen ylimielinen ja jihamielinen törttö liikenteessä.

Kun aikanaan tapasin mieheni, hän ajoi pikkuruista Fiatia. Oli jotenkin sympaattinen näky, kun lähes kaksimetrinen nuorukainen kömpi ulos (tai ylös) pienestä kirkkaanoranssista kotterosta.

Vierailija
31/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin, että miehellä on audi tai mersu. Tai joku perus hyvä auto. Ei kuitenkaan bmw:tä tai yli 5 vuotta vanhaa tai mitään ruman väristä.

Vierailija
32/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuautokin äkkiä hyvin rapeassa kunnossa jos 70km päivässä ajaa.

Vierailija
33/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidatte olla kaupunkilaisia. Meillä täällä maalla, minä naispuolisena ajan Lantikalla ja mies Rangella. Mun auto on toki halvempi, mutta ihan itse käteisellä maksoin, kuin myös mies omansa.

Vierailija
34/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä sama henkilö joka aloittaa näitä;

"MIES ON SITÄ JA NAISEN ASEMA NÖNNÖNNÖÖ TASA ARVO MMÖÖÖ"?

Vierailija
35/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on farmari, miehellä ei nyt ihan pienimmistä pienin kauppakassi mutta kuitenkin pienempi kuin mun auto. Miehen auto on 10 vuotta nuorempi kuin mun auto ja siten reilusti arvokkaampi, mutta uudehkona mä oon omankin autoni aikoinaan ostanut, ja aion ostaa vastakin. Molemmat on hankkineet autonsa omilla rahoillaan, ja ajatellen omaa tarvettaan auton ominaisuuksien suhteen.

Mutta tulee kyllä mieleen yksi pariskunta jolla toteutuu tuo, että miehellä hieno iso auto joka vaihdetaan parempaan muutaman vuoden välein ja naisella vanhempi kauppakassi, exäni hyvin konservatiiviset vanhemmat. Muuten en esim. ystäväpiirissäni tunnista tuota ilmiötä, päinvastoin monen miehellä on rämä pakettiauto töiden takia ja naisella uudehko hieno auto. Vanhemmillanikin isällä on aina ollut käytössä se vanhempi ja huonompi auto (viis siitä kumpi sen paperilla omistaa), koska hän osaa korjata sen jos jättää tien päälle.

Vierailija
36/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä auton ostaja ja omistaja päättää minkä ottaa. Mies maksaa oman autonsa ja mä omani. On ollut isoa ja pientä autoa.  Tarpeen mukaan se auto on ostettu.  Meidän perheessä tällä hetkellä 2x Toyota. Ollut myös mersua ja bemua. Volvokin.

Jos miehellä on Avensis farmari vm 2018 ja mulla Avensis sedan vm 2018 niin kumpi on nyt se huonompi.? Niinpä.

Vierailija
37/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvon aloittaja.

Entä jos tämän teidän hypoteettisen perheen naispuolista edustajaa ei voisi vähempää kiinnostaa millaisella peltilaatikolla huristelee paikasta A paikkaan B, vaan hänelle(oikeasti, heille. mutta sinun ajatusmaailmassasi hänelle. koska vain naisen mielipiteellähän on väliä?) on tärkeämpää se, että perheessä on yksi hyvä auto pidempiä retkiä varten ja toinen edullisempi?

Vierailija
38/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kyllä aika yleiseltä kuviolta. Naisella on 'kauppakassi', vaikka asemalla työelämässä ei ole paljon eroa. Meidän perheessä kuitenkin auto ja ajokortti on vain minulla, koska asumme pk-seudulla ja vain minä tarvitsen autoa.

Vierailija
39/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainenhan saa ostaa omilla rahoillaan vaikka Ferrarin.

Taas on naisasianaisella isot ongelmat.

Vierailija
40/57 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on fillari, ukolla mersu. Minä hain tänään kukkamultaa pyöräntarakalla, kun autoa ei saa liata.

Ja sinä olet se, joka kuljettaa lapset fillarilla hoitoon, koska miehellä on paljon pitempi työpäivä?

Tämä on se asia, jota minä en käsitä: rouvalla on pikkukiassa lastenistuimet, kauppakassit ym. ja herralla audissaan tyhjät nahkapenkit. 

Miksi? 

Vastaisiko tähän kysymykseen joku sellainen, jolla on tilanne tämä, eikä miehen auto ole taksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän