Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En jaksa enää huolehtia hygieniastani

Vierailija
30.04.2018 |

Ok, hampaat pesen kaksi kertaa päivässä, koska mulla on jo valmiiksi paskat hampaat ja purenta. Kaikki muu on jäänyt. Suihkussa kävin viimeksi 1,5 viikkoa sitten. Yök.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkussa käynti ylläpitää terveyttä. Jos annat pöpöjen muhia kropassasi, niin kohta sulla kuhisee ties mitä iholla, ihon alla, kropan eri koloista ja rei´istä puhumattakaan.  Jos saat naarmun, se varmaan tulehtuu heti, kun olet tuossa kunnossa. Joten sulla ei ole yksin kertaisesti vaihtoehtoja. Teet itsellesi palveluksen, kun et sairastuta myös kroppaasi, vaikka pääkky onkin jo sairas. Säästät yksinkertaisesti verorahoja siinä, ettet saata itseäsi myös fyysisesti sellaiseen kuntoon että iho on rikki ja täynnä syöpäläisiä.

Siellä osastollakin hoidetaan perusasioita, puhtaus, uni, ravinto. Kuulostaa kyllä siltä, että olet aivan osastokunnossa.

Vierailija
22/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hitto to yks "jos pystyy... niin pystyy myös..." -tyyppi on tyhmä suoraan sanottuna, anteeks vaan.

Ota suihkusta tämän päivän tehtävä. Ei ole pakko pestä hiuksia. Ei tarvitse tehdä muuta. Voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksaa kirjoitella AV:lle niin jaksaa kyllä suihkuunkin.

Etkö tajunnut, että suihku on jotain, mihin pitäisi pakottaa itsensä? Palstailu ei ole :D

Peseytyminen ja puhtaus on taatusti suurempi nautinto kuin AV. Ja normaalimpaa.

No, ei minusta ainakaan. Olen normaalistikin suihkutta 2-3 päivää, mutta täällä päivittäin.

Vierailija
24/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tajunnut, että suihku on jotain, mihin pitäisi pakottaa itsensä? Palstailu ei ole :D

Mä en enää tiedä, mitä masentuneista pitäis ajatella. Välillä tuntuu, että ne on todella itsekkäitä ihmisiä, jotka vaan kerjää huomioo osakseen. Huomioo se on huonokin huomio.

Kuinka niin itsekkäitä? Jos et välitä, niin kuka sinua siihen pakottaa? Painu v*ttuun siitä huokailemasta!

Vierailija
25/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ota joku tavoite tälle päivää, käyt suihkussa vaikka seuraavan kolmen tunnin aikana, levähdä ensin. Istut siellä lattialla ja uskaltaudu viimeistelemään suihkutus raikkaammalla vedellä. Tukka kuivaksi ja jos sulla on pyörä, niin lähde edes pieni matka polkemaan. Saisit vähän väruäkin kasvoille ja hitusen paremman olon noista saavutuksista.

Vierailija
26/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää tiedä, mitä masentuneista pitäis ajatella. Välillä tuntuu, että ne on todella itsekkäitä ihmisiä, jotka vaan kerjää huomioo osakseen. Huomioo se on huonokin huomio.

Kuinka niin itsekkäitä? Jos et välitä, niin kuka sinua siihen pakottaa? Painu v*ttuun siitä huokailemasta!

Mene hoitoon tai sitten sinne suihkuun. Mitä masentunut saa tälläsestä alotuksesta? Juuri sitä huomioo.

Vierailija
27/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jakselet ap?

Vierailija
28/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon tai sitten sinne suihkuun. Mitä masentunut saa tälläsestä alotuksesta? Juuri sitä huomioo.

No (vertais)tukea aivokääpiö. Kun et kykene välittämään niin ole hiljaa.

Vierailija
29/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kaukana olet suihkusta? Kokeile vaika kieriä sinne suihkun lattialle ja sitten vain avaat hanan. Vaikka vaatteet päällä. Suihku virkistää niin mielen kun hienkin kohdalla. Olen itsekin masentunut, joten tiedän miltä tuo tuntuu kun ei saa tehtyä mitään... Mutta ajattele sitä ihanaa raikasta oloa suihkun jälkeen :) Eikä sinne suihkuun ole pakko mennä heti, mene sitten kun saat edes sen verran voimavaroja että pääset liikkeelle. Sulla on koko loppuelämä aikaa mennä suihkuun eikä kukaan vaadi sua menemään sinne

Vierailija
30/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos päättäisit, että seuraavan kerran ku tulee pissahätä, menetkin sinne suihkuun pissalle? Eli joka tapauksessa joudut kävelemään kylppäriin ja samalla kun riisut alapään paljaaksi otat pois yläosankin? Ei tarvitse pestä hiuksia jos et jaksa, kunhan vain menet sinne veden alle pissaamaan. Jos vesi tuntuu hyvältä, jää pidemmäksikin aikaa, mutta sitä ei tarvitse päättää vielä.

Vierailija
31/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde kauppaan ja osta ihanantuoksuinen suihkugeeli ja uusi shampoo. Osta myös uusi yöpaita tai oloasu. Sitten kotona vaihdat lakanat. Sitten käyt suihkussa, peset hiukset ja laitat uuden yöpaidan päälle ja menet uusiin lakanoihin. Siinä motivaatiota.

Vierailija
32/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Netti kiinni

2. Suihkuun, jonka jälkeen on ihanan puhdas olo

3. Vaatteet päälle ja avain taskuun

4. Ulos nauttimaan keväisestä auringonpaisteesta ja kukkasista. 

Liikunnalla ja ravinnolla on valtava merkitys mielenterveyteen. 

Puhtaus on minulle erittän tärkeää ja vaikuttaa hyvinvointiini.

Tuossa nyt on utopistiset tavoitteet masentuneelle. Oikein vanhan ajan: "Ota nyt itteäs niskasta kiinni ja piristy"-asenne. Kun masennus on kuitenkin sairaus, joka vaikuttaa sekä toimintakykyyn ja aloitekykyyn että toisaalta muuttaa aivokemiaa. Mistähän puskista vieläkin löytyy näitä ihmisiä, jotka luulevat masennuksen menevän on/off omaa käyttäytymistä muuttamalla.

Vierailija
33/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa, masennusta ja uupumusta taustalla. Pikkupesuja teen useammin. Aikaansaaminen jotakuinkin nollissa. Palstalla olen koska olen nettiriippuvainen. Ei viinanjuontikaan alkoholista yleensä liian työläältä tunnu. Hoidossa masennuksesta olen ollut jo vuosia (lääkkeet ja terapia), mutta eipä tehoa.

Vierailija
34/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalahoitoon ei pääse siksi ettei jaksa huolehtia itsestään. Masentuneen tulee olla itsetuhoinen, jotta pääsisi. Vaikka tuolla joku pelotteli sairauksilla harva omiin ihobakteereihinsa sairastuu, jollei nyt ole valmiiksi vakavasti sairas, vuodepotilas tai sairaanloisen lihava (poimut).

Vierailija
35/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapää kannattaa pestä käsisuihkulla jo tänään. Siitä on hyvä aloittaa. Tulee puhtaampi olo. Jatkossa voisit kokeilla pehmeää lähestymistä. Monesti suihkuun menemistä helpottaa, jos kylpyhuone on lämmin. Laske kuumaa vettä ensin suihkusta lattialle, että tila lämpiää, tulee lämmintä höyryä. Sitten otat siellä vaatteet pois rauhallisesti esim. pöntön päällä istuen. Jos et jaksa seisoa suihkun alla, joku tuoli voi olla avuksi. Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta vinkkiä on testattu monta kertaa asiakastyössä.

Vierailija
36/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin niin masentunut, etten millään jaksanut peseytyä. Pakottauduin ryhdistäytymään ja suihkussa käymistä helpotti hieman se, että istut joko lattialla tai jonkin pienen jakkaran päällä. Jouduin myös hampaat pesemään pöntöllä istuen, koska ei voimia.

Peseytymättömyys on vain huomion hakua ei masennuksen oire;)

Vierailija
37/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sentään vaihdat alusvaatteet päivittäin..? Ja peset pyykkiä? Ota pehmeä mikrokuituliina (froteinen käsipyyhekin käy), kostuta se lämpimällä vedellä ja pyyhi kroppa sillä. Tai ainakin kainalot ja taipeet. Vauvojen puhdistuspyyhkeet ovat myös hyviä vedettömään pesuun, eivät ne tietenkään suihkua korvaa mutta parempi kuin ei mitään. 

Vierailija
38/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos päättäisit, että seuraavan kerran ku tulee pissahätä, menetkin sinne suihkuun pissalle? Eli joka tapauksessa joudut kävelemään kylppäriin ja samalla kun riisut alapään paljaaksi otat pois yläosankin? Ei tarvitse pestä hiuksia jos et jaksa, kunhan vain menet sinne veden alle pissaamaan. Jos vesi tuntuu hyvältä, jää pidemmäksikin aikaa, mutta sitä ei tarvitse päättää vielä.

Kiitos vinkistä, mä yritän tätä

Vierailija
39/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalahoitoon ei pääse siksi ettei jaksa huolehtia itsestään. Masentuneen tulee olla itsetuhoinen, jotta pääsisi. Vaikka tuolla joku pelotteli sairauksilla harva omiin ihobakteereihinsa sairastuu, jollei nyt ole valmiiksi vakavasti sairas, vuodepotilas tai sairaanloisen lihava (poimut).

Et ole varmaankaan ollut paljon tekemisissä ihmisten kanssa, jotka eivät peseydy? Työkokemukseni perusteella sanoisin, että esim. intiimialueiden ja nivustaipeiden tulehdukset ovat hyvinkin yleisiä. Tulee talirauhasten tukkeumia, joista kehittyy paiseita, tulee nivustaipeisiin ihottumaa, ihorikkoja, esinahan alle kehittyy tulehdusta tai naisilla häpyhuulten väliin. Etenkin jos istuu paljon paikallaan, paikat hautuu ja kehon omat eritteet härskiintyvät. Ei tietysti tarvitse mennä toiseen ääripäähän, että pitäisi pestä itseään kahdesti päivässä. Oikein hyvä kuitenkin olisi, jos kerran viikossakin jaksaisi peseytyä kunnolla ja intiimialueet pikkupesuina useammin. Oman jaksamisen mukaan.

Vierailija
40/43 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla masennukseen auttoi mäkikuisma valmiste kun en halunnut mennä lääkärin vastaanotolle.