Voiko urheilurintaliivejä käyttää kokoajan? Perheen teini ei haluaisi tavallisia rintsikoita
Tää on meidän kodin yks ikuisusaihe. Tyttö pelaa lentopalloa ja tykkää kovasti urheilurintsikoista. Epäilen ettei ne ole hyvät rinnoille, jos niitä käyttää kokoajan. Tytön kuppikoko saattaa olla jotain B80 ja mun mielestä kannattaisi hommata oikeat rintsikat. Onkos kokemuksia?
Kommentit (69)
AP:n teini vois kokeilla Sloggin Zero Feel -nimisiä toppimallisia liivejä, jotka on vähän niin kuin tavallisten ja urheiluliivien välimuoto. Voin suositella, ovat todellakin nimensä veroiset eivätkä paina tai purista mistään, aivan ihanat päällä (itsekin olen B-kuppinen)! Mulla on ollut se ongelma, että en voi pitää ns. tavallisia liivejä (koska skolioosin takia rintakehäni on epäsymmentrinen, joten varsinkin kaarituelliset painaa AINA jostain), ja urheiluliivit taas puristaa ihan liikaa, tuntuu etten voi hengittää.
Minulla urheilurintsikat aina käytössä. Syöpäleikkauksen jälkeen rinnat erikokoiset, joten pitäisi varmaan teetättää liivit. Töistä tultua heitän ne heti pois.
Mitä sinä vouhkaat tyttäresi rintsikoista? Hän on jo siinä iässä, että tietää, mikä hänelle on parasta.
Ns. tavallisten liivien käytölle ei ole mitään muuta syytä kuin joidenkin mielestä esteettiset syyt tai tottumus.
Itselläni kuppikoko on 70E, ja kaikein mukavinta ja todennäköisesti tervellisintäkin on olla kokonaan ilman liivejä - poislukien juoksu ja muut "pomppivat" urheiluharrastukset, jolloin urheiluliivit tekee olon mukavammaksi. Ja siihenkin ehkä olisi tissit sopeutuneet, jos ei ikinä olisi alkanut käyttämään liivejä.
Valitettavasti olen yhteiskunnallisen painostuksen uhri ja julkisilla paikoilla koen siksi tarvetta käyttää rintaliivejä. Lähes aina urheililiivejä, koska ne on mukavammat.
Minä käytän oikeastaan aina urheiluliivejä, töissä paljon mukavammat kun on paljon kumartelua, nostelua yms. Töissä toki hieman kevyemmät versiot kuin juostessa, mutta kuitenkin urheiluliivit. Ja kyllä ne rinnat roikkuu jos on roikkuakseen, ei siihen liiveillä ole niin paljon vaikutusta.
Polttakaa urheiluliivinne! Ei ne ole edes naisellisia.
Mielenkiintoista miten "liivittömyys" tuntuu saavan alapeukkuja. No tiedän kyllä parikin tyyppiä jotka jopa nukkuvat liivit päällä "ettei vain ala roikkumaan". Hohhoijaa. Tutustukaa tutkimuksiin aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Polttakaa urheiluliivinne! Ei ne ole edes naisellisia.
Elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin olla aina naisellinen.
Totta kai voi käyttää tavallisten rintsikoiden sijaan. Mutta epäilen että ympärys olisi noin iso, ellei sitten ole ylipainoa. Ei rinnanympärys normaalipituisella ja normaalipainoisella yleensä ole 80+cm.
Riippuu hyvin paljon millaiset nää urheilurintsikat. Jos ne ovat tukevat ja tiukat, kuten esim juoksurintaliivit, niin kyllä se haittaa verenkiertoa näillä puristavilla alueilla. Ilman rintaliivejä oleminen esim. kotona tekee hyvää.
Eiks nää urheiluliivit kiristä ja aiheuta lattarinnat? Hupparitytöillehän se kelpaa :)
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi käyttää tavallisten rintsikoiden sijaan. Mutta epäilen että ympärys olisi noin iso, ellei sitten ole ylipainoa. Ei rinnanympärys normaalipituisella ja normaalipainoisella yleensä ole 80+cm.
Hittoako alapeukutatte tätä :D Totuus on, että suurin osa käyttää väärän kokoisia rintsikoita, ja nimenomaan liian isoa ympärystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hittoako alapeukutatte tätä :D Totuus on, että suurin osa käyttää väärän kokoisia rintsikoita, ja nimenomaan liian isoa ympärystä.
No meillä kyllä toisella puolella sukua on naisten ruumiinrakenne jokseenkin neanderthalilainen ja rinnanympärys varmaankin lähemmäs sata normaalipainossakin. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep jep
Jaa. Minä olen entinen uimari ja rintakehä on 80-85 senttiä liivimallista riippuen. Ja todellakaan ei ole mistään läskistä kyse, vaan leveästä rintakehästä (johonkin sen hapen on siellä keuhkoissa mahduttava). Kaarituellisia en enää käytä kuin harvoin kun painavat niin kipeästi kylkiluihin.
Tuo siis sille joka väitti ettei normipainoinen voi olla rinnanympärykseltään +80.
-35
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme voi olla ap:n perusteluna että muita rintsikoita pitäisi käyttää? Pitääkö liivien kenties olla jonkun silmään kauniimmat tai seksikkäämmät? Vai pitääkö rinnat saada pushupeilla isommiksi ja rintavako näyttävämmäksi? Tai pitääkö olla olkaimettomat ja näkymättömät liivit?
En kyllä itsekään miellä urheiluliivejä sellaisiksi joita vois pitää koko ajan. Mutta painonnostajakroppasille se on varmaan hyväksi ;)
Vierailija kirjoitti:
Tuo siis sille joka väitti ettei normipainoinen voi olla rinnanympärykseltään +80.
-35
"ei -- yleensä ole" -ilmaus sisältää myös poikkeustapaukset, joilla on leveä rintakehä. Varmaan juuri uimareilla monesti näin on. Silti varmasti 90 % normaalikokoisista on pienempi ympärys.
Oletpa rajaton. Alusvaatteet on todellakin yksityisasia. Jokainen pitää mikä tuntuu itselle parhaalta. Hänellä on oma iho ja oma elämä. Sinä et määritä hänen kokemustaan. Toivottavasti hänellä on monet mukavat urheiluliivit, liivejä pitää pestä usein miedolla pesukoneella haaleassa vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 170 ja rinnanympärys 80. Urheilen paljon ja isot siipilihakset. Totuus on, että kuka haluaa kiristävät narut selkäänsä kun voi käyttää urheiluliivejä!
Niin siis terveydellisistä syistä. Eikai tuon kokoiset rinnat ilman tukea mitään selkävaivoja aiheuta. Ja tuolla kokoluokalla rintaliivien jatkuva käyttö vain lisää roikkumista, kun rinnan omat tukikudokset löystyvät.