Haenkohan olematonta naista?
Heippa vaan Vauva-foorumi!
Olen tässä jo muutaman tovin etsineenä alkanut miettimään, onko hakemaani naista oikeastaan olemassa. Ainakaan siinä määrin, että sellaiseen sattuisin törmäämään. Tietenkin mukana on myös se fakta, että toisinkin päin pitäisi vielä natsata. Olen kahlannut läpi tuhansittain naisten profiileja Tinderissä, jonka perusteella nyt mietin näitä asioita.
Haen henkilöä, jonka kanssa voisin kuvitella rakentavani yhteistä tulevaisuutta turvallisen, rakastavan ja vakaan ydinperheen kontekstissa, joten näihin asioihin kiinnitän huomiota:
- samansuuntaiset tavoitteet elämälle
- lapseton nyt, haluaa lapsia tulevaisuudessa
- ei tupakoi, ei huumeita, alkoholi korkeintaan kohtuukäyttönä (mielellään harvoin kuten itsellä), ei tatuointeja tai lävistyksiä (korvakorut ok) -- nämä siksi, että haluan kumppaniltani tietynlaista elämänhallintaa etenkin perhettä ajatellen
- ei lemmikkejä (tällä ei varsinaisesti hakukontekstiin merkitystä, mutta olen vähän allerginen)
- tasainen, positiivisen aurinkoinen luonne, mielenterveys muutenkin kunnossa
- perhearvot tärkeitä
- paljon ME-henkeä sekä arjen että juhlan aikaan
- halua rakentaa yhteistä tulevaisuutta (tarkennettakoon vielä, että en ole hakemassa kotiorjaa, teen mielelläni kotitöitä ja esim ruoanlaitto on mukavaa)
- töissä itselleen mielekkäässä, vakaan oloisessa paikassa (väliaikainen työttömyys ja vanhempainvapaat täysin ok, päämäärätön haahuilu ei)
- koulutuksella ei suuremmin väliä, kunhan on yhteistä henkisellä puolella, toki bonuksena oman kaltainen koulutustausta
- jonkun sortin elämänhallinta rahan osalta, ettei kaikki pala mitä tulee käteen samoin tein, vaan vähän pidemmällä tähtäimellä ajattelua
- ei polttavia tarpeita matkustella pitkin maapalloa joka vuosi
- omasta mielestäni nätti (tähän mahtuu paljon erilaisia naistyyppejä), normaalipainoinen tai vähän sitä isompi, mielestäni terveellinen liikkuminen ja syöminen herkutteluineen on hyvä juttu, fitnessille elämänsä omistavaa en ymmärrä
Nyt joku varmasti miettii, että onhan noitakin naisia olemassa, mutta eihän tämä homma tietenkään yksisuuntaisena katuna toimi. Itsestäni voin sanoa kaikki nuo yllä olevat asiat, joten ajatuksena on joko kohtaanto-ongelma tai sitten se, että naama ja/tai kroppa ei miellytä, tai sitten ainakin stereotypiana tylsä ja turvallinen dippainssimies ei vaan väräytä kiinnostusta.
Jos nyt jotakuta sattuu kiinnostamaan tutkia enemmän, niin linkkasin Tinder-profiilini verkkosivun kautta avattavaksi, nimimerkillä @aldarel löytyy gotinder comista.
Mutta niin, mitä ajatuksia hakuni herättää? Ystäviltä on kuullut sellaista kommenttia, ettei kannattaisi noista juuri poiketa, sillä ansaitsisin tälläisen ihmisen, mutta toisaalta jos niitä ei ole, on hieman huonompi juttu. Jos mieleen tulee jotain muuta, missä olisi parantamisen varaa, ideoita otetaan avoimesti vastaan.
Kiitos kaikille. :)
Kommentit (755)
sielhän noi esittelytekstit on julkisesti luettavissa kummastaki profiilista, senkus käyt lukemassa. mut ehkä onkin kivempaa huudella mutuja niin on hauskaa xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
tanssijatar kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Hei kaikki taas, AP täällä!
Nyt ehtii kirjoitella taas tännekin muilta elämän realiteeteilta. Pullonkaan äärellä en ole, niin kuin tuossa ylempänä vihjattiin, vaikka ex-teekkari olenkin.
Täällä onkin ollut tosi paljon keskustelua sekä meikäläisestä, että ylipäätään asioista parisuhteisiin ja ties vaikka mihin liittyen. En ihan kuvitellut näin käyvän kun kirjoittelin tuota ensimmäistä viestiäni. Osin harmittaa että tein niin, sillä täällä on ollut aika ikäviäkin kommentteja jotka tuntuivat ikäviltä. Toisaalta en menisi perumaankaan mitä tein, koska tuossa on tullut hyviä kriittisiä havaintoja, joita tasan kukaan lähipiiristäni ei sanoisi.
Siispä kaunis kiitos useimmille kommentoijille. :*)
Joku oli näemmä nähnyt vaivaa kaivaa twitch- ja suomi24-profiilinikin. No, julkisia ne tietenkin ovat, joten ei kai siinä sitten mitään väärää. Jos joku tunsi kaiken tämän jälkeen, että haluaa ottaa yhteyttä vaikka AV-foorumi minut onkin määritellyt ties miksi, niin tuossahan on jo monta paikkaa mistä minuun saa yhteyttä. Käydään vaikka kahvilla tai syömässä, minä tarjoan.
Joku myös näemmä halusi taas leikkiä minua tuossa ylempänä (viesti 549) nuoleskelukysymyksessä. Ette ihan oikeasti viitsisi, saatte jo muutenkin ihan tarpeeksi näemmä hauskaa luettavaa ilman että tarvitsee leikkiä minua. Mun mielestä on ihan mahtavaa, että kumppanilla on hyvä olla ja se on tärkeä tavoite. Tuolla tavalla muiden muassa on hyvä keino mennä sitä tavoitetta kohti. :)
AP
Mikä sinusta on ollut sellainen kriittinen havainto, jota olet eniten jäänyt pohtimaan? Voit sanoa useammankin jos tahdot.
Tähän oonkin jo vastannut useamman kerran keskustelun aikana, mutta olennaisimpana varmaan se, että rohkenisi muuallakin ottaa kontaktia naisiin kuin netin välityksellä.
Harrastukset ovat joko yksin tehtäviä, tutussa porukassa tai sitten kuntosalilla, jossa on enimmäkseen miehiä eikä ole käsittääkseni kovin hyvää tapaa siellä lähteä ketään iskemään. IT-alan työpaikat ovat pääosin miehiä, kuten varmaan tiesitkin.
Käytännössä esimerkiksi sitten harrastusten kautta löytäminen tarkoittaisi jonkun ihan uuden harrastuksen poimimisen pelkästään naisten hakua varten. Toki se saattaa olla harrastuksenakin mielenkiintoinen, mutta ensisijainen intressi olisi tuo.
AP
Suosittelen menemään tanssikurssille. Saat siitä hyvän harrastuksen itsellesi, pääset lähelle ja jutteluetäisyydelle vastakkaista sukupuolta luontevasti. Bonuksena naiset alkavat kilpailla sinusta, mikäli opit hyväksi tanssijaksi.
Olen ihan live-elämässä nähnyt monta tällaista kasvutarinaa.
Hyvä idea muuten, mutta harmi kun on niin mahdottoman huono rytmitaju tai osaisi mitään taidetta. Ehkä tääkin niin sitä stereotyyppistä insinööriä. :*)
Olen tosin aiemmin kerran tiettävästi jopa tanssinut ja harjoitellut sitä varten kun oli lukion wanhojen tanssit. Melko vaivan takana se kyllä oli, eikä mielestäni millään tavalla luonteva esitys sitten lopulta. Nooh, onneksi me ihmiset ollaan erilaisia, se on rikkautta.
AP
Sotken lusikkani tähän teidän keskusteluun ja kysyn vain ap, olisko sulla sitten itselläsi jo parempia ideoita? Itse raahasin oman insinööriopiskelijani tanssitunneille ja niin oli vaan sinkkutytöt siellä yksinänsä opettelemassa kesän sukujuhlia varten.
Ollakseni rehellinen ei tällä hetkellä, mutta tuo ei oikeasti tunnu yhtään niin omalta jutulta. Mun mielestä on vähän teennäistä aloittaa harrastus vain sen takia, että olisi tarkoitus naurattaa naisia. Yleisemmin ajateltuna kieltämättä tuo idea on hyvä, se liitetään usein positiiviseen mielleyhtymään naisten mielestä.
AP
Ap naiset rakastavat tanssimista ja naiset hullaantuvat miehestä, joka osaa viedä. Tanssitaidon pitäisi olla peruskansalaistaito, mutta ei se ole. Noin 5 % 20-40 vuotiaista miehistä osaa viedä, ja ne kaataa kaikki naiset. Sinulla ei tarvitse ihmeemmin olla rytmitajua, kyllä sinä opit perusvalssin, perustangon ja perusfoksin. Ja hiffaat kyllä mitä se tarkoittaa, että tanssissa mies vie. Jos tuon taidon itsellesi hommaat (perustaso riittää, ei tarvitse olla taituri), et koskaan jää nuolemaan näppejäsi naisten suhteen.
Älä suhtaudu tähän teennäisenä ideana. Suhtaudu avoimin mielin. Suhtaudu niin, että se on investointi sinun parisuhdetulevaisuuteen :) .
Ja siellä kursseilla on aina useita naisia ilman paria, ja aivan liian vähän miehiä. Jos ilmoittaudut kurssille niin saat heti monta parivaihtoehtoa, joista valita paras päältä.
En ole Ap, mutta tuntuisi kyllä miehenä melko korkealta kynnykseltä mennä tanssikursseille yksin varsinkin jos ei varsinaisesti tanssiminen kiinnosta.
M35
Miksi? Etkä sinä sinne kurssille menisi siksi, että tanssi on intohimosi, vaan jotta oppisit taidon, jolla saat paljon naisia. Etkö ole koskaan joutunut tekemään jotain pelottavaa ja aluksi ehkä ahdistavaakin, jotta saavuttaisit jonkun haaveilemasi tärkeän tavoitteen?
Kyllä minä vaan kokisin tuon todella teennäisenä kuten Ap jo mainitsikin. En sitä epäile etteikö olisi paremmin vientiä, mutta noin paljoa ei löytyisi itseltä uskallusta eikä kyllä taitoakaan. Varmaankin juuri siksi ettei tanssiminen kiinnosta yhtään.
M35
Alkeiskurssilla ei taitoa tarvita.
Ap, on järkevää lyödä nopeasti kortit pöytään, jos ongelmia mielenterveyden kanssa. Mielenterveyskuntoutuja ottaa pahasti turpiinsa, jos yrittää peitellä asiaa ja tulee myöhemmin tuosta syystä jätetyksi. On helpompaa kestää se, ettei vain suhde lähtenyt käyntiin, kuin se, että tulee rakastamansa ihmisen jättämäksi ongelmien paljastuessa.
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa pitkäveteiselle ja tylsälle tyypille. Vähän ytimekkäänpää ja rennompaa juttua, niin joku voisi kiinnostuakin. Eikä tuommoista toivelistaa naisen ominaisuuksista ole kovin kohteliasta esitellä, ei ainakaan heti ensi kohtaamisella. Että jos tuo kaikki lukee jossain treffi ilmoituksen esittely osiossa, niin ei jatkoon.
Ihan normaalille ja fiksulle tyypille vaikuttaa. Naisilla on tapana tehdä noita tuomioita helposti. Pari vääräntyyppistä lausetta profiilissa tai jonkun uskomattoman persoonallisen harrastuksen tai imhtohimon puuttuminen tekee miehestö heti tylsän ja epäkelvon.
Te ette oikeasti pysty saamaan ihmisestä oikeaa käsitystä ennen kuin oletta tavanneet useamman kerran ja jutelleet asioista.Tämän voin sanoa omalla elämänkokemuksellani.
Toki ymmärrän, jos nainen itse on joku taiteilija/reppureissaaja/elämtapaintiaani tai vastaava, niin silloin normaalimmat miehet voivat tuntua tylsiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
tanssijatar kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Hei kaikki taas, AP täällä!
Nyt ehtii kirjoitella taas tännekin muilta elämän realiteeteilta. Pullonkaan äärellä en ole, niin kuin tuossa ylempänä vihjattiin, vaikka ex-teekkari olenkin.
Täällä onkin ollut tosi paljon keskustelua sekä meikäläisestä, että ylipäätään asioista parisuhteisiin ja ties vaikka mihin liittyen. En ihan kuvitellut näin käyvän kun kirjoittelin tuota ensimmäistä viestiäni. Osin harmittaa että tein niin, sillä täällä on ollut aika ikäviäkin kommentteja jotka tuntuivat ikäviltä. Toisaalta en menisi perumaankaan mitä tein, koska tuossa on tullut hyviä kriittisiä havaintoja, joita tasan kukaan lähipiiristäni ei sanoisi.
Siispä kaunis kiitos useimmille kommentoijille. :*)
Joku oli näemmä nähnyt vaivaa kaivaa twitch- ja suomi24-profiilinikin. No, julkisia ne tietenkin ovat, joten ei kai siinä sitten mitään väärää. Jos joku tunsi kaiken tämän jälkeen, että haluaa ottaa yhteyttä vaikka AV-foorumi minut onkin määritellyt ties miksi, niin tuossahan on jo monta paikkaa mistä minuun saa yhteyttä. Käydään vaikka kahvilla tai syömässä, minä tarjoan.
Joku myös näemmä halusi taas leikkiä minua tuossa ylempänä (viesti 549) nuoleskelukysymyksessä. Ette ihan oikeasti viitsisi, saatte jo muutenkin ihan tarpeeksi näemmä hauskaa luettavaa ilman että tarvitsee leikkiä minua. Mun mielestä on ihan mahtavaa, että kumppanilla on hyvä olla ja se on tärkeä tavoite. Tuolla tavalla muiden muassa on hyvä keino mennä sitä tavoitetta kohti. :)
AP
Mikä sinusta on ollut sellainen kriittinen havainto, jota olet eniten jäänyt pohtimaan? Voit sanoa useammankin jos tahdot.
Tähän oonkin jo vastannut useamman kerran keskustelun aikana, mutta olennaisimpana varmaan se, että rohkenisi muuallakin ottaa kontaktia naisiin kuin netin välityksellä.
Harrastukset ovat joko yksin tehtäviä, tutussa porukassa tai sitten kuntosalilla, jossa on enimmäkseen miehiä eikä ole käsittääkseni kovin hyvää tapaa siellä lähteä ketään iskemään. IT-alan työpaikat ovat pääosin miehiä, kuten varmaan tiesitkin.
Käytännössä esimerkiksi sitten harrastusten kautta löytäminen tarkoittaisi jonkun ihan uuden harrastuksen poimimisen pelkästään naisten hakua varten. Toki se saattaa olla harrastuksenakin mielenkiintoinen, mutta ensisijainen intressi olisi tuo.
AP
Suosittelen menemään tanssikurssille. Saat siitä hyvän harrastuksen itsellesi, pääset lähelle ja jutteluetäisyydelle vastakkaista sukupuolta luontevasti. Bonuksena naiset alkavat kilpailla sinusta, mikäli opit hyväksi tanssijaksi.
Olen ihan live-elämässä nähnyt monta tällaista kasvutarinaa.
Hyvä idea muuten, mutta harmi kun on niin mahdottoman huono rytmitaju tai osaisi mitään taidetta. Ehkä tääkin niin sitä stereotyyppistä insinööriä. :*)
Olen tosin aiemmin kerran tiettävästi jopa tanssinut ja harjoitellut sitä varten kun oli lukion wanhojen tanssit. Melko vaivan takana se kyllä oli, eikä mielestäni millään tavalla luonteva esitys sitten lopulta. Nooh, onneksi me ihmiset ollaan erilaisia, se on rikkautta.
AP
Sotken lusikkani tähän teidän keskusteluun ja kysyn vain ap, olisko sulla sitten itselläsi jo parempia ideoita? Itse raahasin oman insinööriopiskelijani tanssitunneille ja niin oli vaan sinkkutytöt siellä yksinänsä opettelemassa kesän sukujuhlia varten.
Ollakseni rehellinen ei tällä hetkellä, mutta tuo ei oikeasti tunnu yhtään niin omalta jutulta. Mun mielestä on vähän teennäistä aloittaa harrastus vain sen takia, että olisi tarkoitus naurattaa naisia. Yleisemmin ajateltuna kieltämättä tuo idea on hyvä, se liitetään usein positiiviseen mielleyhtymään naisten mielestä.
AP
Ap naiset rakastavat tanssimista ja naiset hullaantuvat miehestä, joka osaa viedä. Tanssitaidon pitäisi olla peruskansalaistaito, mutta ei se ole. Noin 5 % 20-40 vuotiaista miehistä osaa viedä, ja ne kaataa kaikki naiset. Sinulla ei tarvitse ihmeemmin olla rytmitajua, kyllä sinä opit perusvalssin, perustangon ja perusfoksin. Ja hiffaat kyllä mitä se tarkoittaa, että tanssissa mies vie. Jos tuon taidon itsellesi hommaat (perustaso riittää, ei tarvitse olla taituri), et koskaan jää nuolemaan näppejäsi naisten suhteen.
Älä suhtaudu tähän teennäisenä ideana. Suhtaudu avoimin mielin. Suhtaudu niin, että se on investointi sinun parisuhdetulevaisuuteen :) .
Ja siellä kursseilla on aina useita naisia ilman paria, ja aivan liian vähän miehiä. Jos ilmoittaudut kurssille niin saat heti monta parivaihtoehtoa, joista valita paras päältä.
En ole Ap, mutta tuntuisi kyllä miehenä melko korkealta kynnykseltä mennä tanssikursseille yksin varsinkin jos ei varsinaisesti tanssiminen kiinnosta.
M35
Miksi? Etkä sinä sinne kurssille menisi siksi, että tanssi on intohimosi, vaan jotta oppisit taidon, jolla saat paljon naisia. Etkö ole koskaan joutunut tekemään jotain pelottavaa ja aluksi ehkä ahdistavaakin, jotta saavuttaisit jonkun haaveilemasi tärkeän tavoitteen?
Olen ollut todella introvertin miehen kanssa paritanssikurssilla häätansseja opetellakseni ja voin sanoa, ettei se ollut menestys. Mies kieltäytyi parinvaihdoista, koska koki ne epämukaviksi, vaikka kurssin ohjaaja niitä vaati.
Tunnelma kurssilla muuttui sitten lopulta aika hyiseksi. Kurssi jäikin siitä syystä meiltä lopulta kesken. Ihan liian pitkälle ei sinne omalle epämukavuusalueelle välttämättä kannata lähteä. Silloin nimittäin henkilön epämukavan olon toisetkin huomaavat eikä vaikutelma tästä ihmisestä ole oikein edullinen.
- introvertin miehen vaimo
Jos ap on kovin introvertti, niin se kannattaa tehdä selväksi heti treffikumppanille, koska kaikki eivät halua sellaista elämänkumppanikseen ja toiset taas haluavat.
Sinun esimerkkisi oli huono, koska miehesi tavoitteena ei ollut tutustua kurssilla uusiin naisiin, eikä etsiä tyttöystävää.
Aldarel kirjoitti:
643&645: Miten on mielestäsi mahdollista, että tässä maailmassa on myös terveitä ihmisiä tuolta osin? Miten tuollainen romahtamisten aiheuttama elämänkokemus näkyy mitenkään tutustumisvaiheessa? Ei kai kukaan nyt lähde treffattavalleen avautumaan romahtamisista?
Elämänkokemus näkyy tutustumisvaiheessa ainakin elämänasenteessa: esimerkiksi tuo "romahtamisista avautuminen" paljastaa jo paljon. Sananvalintasi antaa nimittäin sellaisen vaikutelman, että elämän kolhuista kertomisessa olisi mielestäsi pääsääntönä jotain salamyhkäistä, ja että niistä voisi puhua ainoastaan tiettyyn sävyyn (paino sanalla avautumalla). Annan esimerkin.
Yleensä tutustumisvaiheessa saatetaan kysellä esimerkiksi sisaruksista, jolloin vastaan rehellisesti, että minulla on pikkusisaruksia isäni puolelta, mutten oikeastaan edes tunne heitä. Pidän siis itseäni ainoana lapsena. Tämä herättää vastapuolessa usein jatkokysymyksen "miksi".
Vastaan ihan rehellisesti sen suuremmitta tunnekuohuitta, että olen tutustunut isääni vasta aikuisena, emmekä ole edelleenkään tekemisissä. Sisaruksetkin ovat siis jääneet etäisiksi.
Jos vastapuoli esittää vielä lisäkysymyksiä, vastaan niihin kainostelematta. Asia tai sitä koskevat kysymykset eivät herätä minussa tunnekuohua, enkä pidä niitä mainitseminasi romahduksina. Elämä ei aina mene valmiin käsikirjoituksen mukaan, mutta hankalistakin olosuhteista voi selvitä ja saada jotain hyvää aikaan. Hankalat olosuhteet ja niiden päihittäminen voivat itse asiassa olla jopa voimaannuttavia kokemuksia. Jos et kuitenkaan ole kokenut sitä itse, et voi täysin ymmärtää sellaista, joka on. Suurimpaan osaan ikäisistäsi ihmisistä elämä on jo ehtinyt jättää jälkensä, minkä vuoksi näyttäydyt -- kuten sanottua -- ikäiseksesi varsin kokemattomana ja naivina.
Toisaalta elämänkokemuksen puuttuminen näkyy elämänasenteen lisäksi myös elämäntavoitteissa. Olettaisin, että puhut sentään niistä tutustumisvaiheessa treffikumppanillesi, kuten teet netin deittiprofiileissasi.
Minun mielestä ap vaikuttaa tavalliselta suomalaiselta mieheltä, jonka kanssa varmaan saisi turvallisen ja vakaan parisuhteen (sellaisen haluaisinkin). Lisäksi ap saa plussaa siitä, että ei juo juurikaan alkoholia eikä juokse baareissa. Minulla ei ole mielenterveysongelmia ollut ikinä, mutta minulla on ollut aika rankka lapsuus ja aika rankka aikuiselämä myös. Olen kokenut ikävä kyllä monenlaista sellaista, mistä moni tynnyrissä kasvanut ei tiedä mitään ja mitä en vihollisellenikaan soisi. Jostain kumman syystä olen selvinnyt niistä ilman masennuksia ja ahdistuksia. Mutta riittäisikö ap:lla ymmärrys siihen, että taustani on rankka ja vähän outo?
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä harrastus voisi olla sellainen jossa olisi ap:n kohderyhmän naisia? En ole itse kohderyhmää, joten en oikein keksi. Juoksukoulu? Leivonta-tai ruuanlaittokurssi ehkä täähän apta itseäkin kiinnostaa.
Leivonta- tai ruoanlaittokurssi olisi jo paljon lähempänä omaa mukavuusaluetta kun kotonakin viihtyy keittiön puolella. :)
Osaisiko kukaan sanoa onko tästä enää niin paljoa hyötyä puhtaasti naisonnea ajatellen kuin esim tuosta tanssista? Oma täysin hatusta heitetty mielikuva on että ei ole.
AP
Mies tekee ruoanlaitto- ja leivontataidoillaan todella hyvän vaikutuksen naiseen. Tällainen mies on monen naisen mielestä erittäin hyvää isäainesta! 👌
Ruoanlaitto- ja leivontataitoiseksi voi tulla kotona itsekseen, mutta vain tanssikurssilla pääsee oikeasti luontevaan lähikontaktiin useiden eri naisten kanssa.
I don't want a neat freak,
I don't want a slob
Somebody with bedhead and a dead end job
'Cause I won't settle for less than perfect
We want perfect children a perfect life
A perfect husband or a perfect wife
But deep down we know, we don't deserve it, but...
We all deserve love even on the days when we aren't our best,
'Cause we all suck but love can make us suck less
We all deserve love, it's the very best part of being alive
And I would know I just turned 25
Robert on fiksu.
Miten Tinderissä pystyy hakemaan nimimerkin perusteella jonkun tietyn ihmisen profiilin? Tai pystyykö rajoittamaan itse jotenkin näytettäviä kuvia. Nyt mulle tulee satunnaisesti Helsingistä Rovaniemelle asti miesten kuvia. t. ei-tinderiä koskaan ennen käyttänyt
sielt voi hakea vain jakamalla profiilin muille selatessa tai sitten oman profiilin rekisteröimällä web-profiilin ja sitten jakamalla sen linkin. niinku aapee teki tuolla avauksessa. mut jos oli tarkoitus löytää vaan aapee niin tuollaha on sen suomi24sen treffi profiili kans...
Olen ollut yllättynyt siitä miten jähmeä käsitys monilla tähän keskusteluun osallistuneilla on mielenterveysongelmista. Niissähän usein on asianmukaisella hoidolla erittäin hyvä paranemisennuste.
Tämän keskustelun perusteella sen sijaan tulee sellainen mielikuva, kuin esimerkiksi masennus olisi lähes spiraalin verrattava sairaus ja masentuneen sairastuneen seuraa olisi syytä kaikin keinoin pyrkiä välttämään.
Ei mikään ihme, että moni mielenterveysongelmista kärsivä kokee yksinäisyyden olevan sairauttaan suurempi ongelma.
Vierailija kirjoitti:
sielt voi hakea vain jakamalla profiilin muille selatessa tai sitten oman profiilin rekisteröimällä web-profiilin ja sitten jakamalla sen linkin. niinku aapee teki tuolla avauksessa. mut jos oli tarkoitus löytää vaan aapee niin tuollaha on sen suomi24sen treffi profiili kans...
Kiitos vastauksesta, mutta en ymmärtänyt siitä mitään. Ilmeisesti minun ei ole tarkoitus hankkia kumppania somen välityksellä, vaan pitää jalkautua liikkeelle ihmisten ilmoille. Oma proviilini näkyy muille tinderissä. En tajua edes sitä, miten siellä keskustellaan ja mitä tarkoittaa tähden tai sydämen antaminen. Saako ne jotenkin myöhemmin näkyviin?
Suomi24 on minulle yhtälailla hepreaa. Sinne minulla on tunnuksen, mutta pitäisikö treffipuolelle kirjautua vielä erikseen?
Ap olet varmaan sitä mieltä, että tässä on kohta kaikki mahdollinen ruodittu mutta vielä yksi pointti tuli mieleen. Ajattelet että onko etsimääsi naista olemassa ollekaan mutta entä jos kääntäisit koko ajatuksen toisin päin eli miettisit miten saisit itsestäsi kiinnostavamman naisten silmissä. Miten saisit juuri sinua kiinnostavat naiset kiinnostumaan itsestäsi?
Ymmärrän AP, että koet monet kommentit henkilökohtaisuuksiin menevänä mutta siitä huolimatta kannattaa miettiä, mitä niiden takana on. Useampikin kirjoitattaja on todennut, että annat itsestäsi takakireän vaikutelman. Totta kai semmoinen kommentti voi tuntua todella pahalta mutta ymmärräthän sen, että kyse on vain siitä vaikutelmasta, jonka annat. Kyse ei ole siitä, että oikeasti olisit takakireä. Ehkäpä siis kannattaisi työstää tätä ja miettiä miten toimia jatkossa, että annat rennomman kuvan itsestäsi. Jos etsit positiivista ja iloista naista niin yleensä sellaiset naiset arvostaa kumppanissa samanlaisia ominaisuuksia. Positiivisuus ja iloisuus ei välttämättä tarkoita sitä, että ei valita vaan sitä, että osaa suhtautua positiivisesti uusiin asioihin ja sitä kautta pystyy heittäytymään avoimin mielin uusiinkin asioihin. Positiivisuus voi olla myös sitä, että ei suhtaudu kylmän laskelmoivasti asioihin eikä murehdi pienistäkin asioista, että kannattaako se vai ei.
654: Avautuminen oli vähän huono sanavalinta. Mutta niin, harvassa ovat ne treffi/tutustumiskeskustelut, jossa erityisesti halutaan jutella ikäviä juttuja. Kyllä ne minun treffikokemukseni ainakin ovat valtaosin kivojen asioiden puhumista ainakin alkuun. En tiedä sitten, miten muut treffaavat, mutta mulla on ainakin sellainen käsitys että tässä vaiheessa käydään positiivisia asioita läpi.
Vaikka olenkin (onneksi) säästynyt suuremmilta ikävyyksiltä vielä, ja sen takia joku voi pitää minua kokemattomana, mitä sitten? Ei kai se nyt sentään mikään hyve ole, että asiat on mennyt joskus huonosti ja on niistä selvinnyt? Miksi kukaan sellaiseen haluaisi pyrkiä? Ei se minusta mielestäni tee kelvotonta kumppania, että näitä asioita ei ole sattunut kohdalle.
655: Ikävää, että sinulle on sattunut sellaista. Eihän näitä kenellekään toivo. Itselläni on ollut myös ulkopuolisena kokemusta näistä vaikeista lapsuuksista osan edellisten kumppanien kautta. Siellä on ollut melkoisen kaikenlaista. Mutta olennaisin kysymys on se, onko ne asiat pystynyt käsittelemään ja jättämään taakseen. Ja että nykytila on oikeasti tervehtynyt siitä, eikä siten, että se kytee vain piilossa. Se paranemisen prosessi on paljon olennaisempaa kuin se, onko sairauksia ollut menneisyydessä.
662: +1. Ei mulla oikein muuta. Hyvä kommentti. Antaahan sitä aina jonkunlaisen ensivaikutelman, haluaa sitä tai ei. Work in progress. :)
AP
Aldarel kirjoitti:
655: Ikävää, että sinulle on sattunut sellaista. Eihän näitä kenellekään toivo. Itselläni on ollut myös ulkopuolisena kokemusta näistä vaikeista lapsuuksista osan edellisten kumppanien kautta. Siellä on ollut melkoisen kaikenlaista. Mutta olennaisin kysymys on se, onko ne asiat pystynyt käsittelemään ja jättämään taakseen. Ja että nykytila on oikeasti tervehtynyt siitä, eikä siten, että se kytee vain piilossa. Se paranemisen prosessi on paljon olennaisempaa kuin se, onko sairauksia ollut menneisyydessä.
AP
Kai ymmärrät, että jos on esim. alkoholistivanhemmat, niin se on asia, jota ei oikein voi jättää taakseen ennen kuin he kuolevat. Vaan asian kanssa pitää elää, vaikka se varjostaa elämää koko ajan. Eli on paljon sellaisia elämänolosuhteita, joiden osalta nykytila ei voi tervehtyä, vaan ikävä asia kulkee koko ajan mukana.
AP tarkentaa vielä.
Tietenkin ongelmista selviäminen on hyvä merkki ja osoittaa positiivista selviytymiskykyä, mutta tarkoitukseni oli sanoa, että eihän kukaan tarkoituksella tuollaiseen halua ajautua.
AP
Vierailija kirjoitti:
Aldarel kirjoitti:
AP
Kai ymmärrät, että jos on esim. alkoholistivanhemmat, niin se on asia, jota ei oikein voi jättää taakseen ennen kuin he kuolevat. Vaan asian kanssa pitää elää, vaikka se varjostaa elämää koko ajan. Eli on paljon sellaisia elämänolosuhteita, joiden osalta nykytila ei voi tervehtyä, vaan ikävä asia kulkee koko ajan mukana.
Satun tuntemaan tämänkaltaisen tapauksen, ja mielestäni siitä on mahdollisuuksia päästä irti jo ennen hautaa. Ainakin sillä tasolla, että siitä ei ole enää merkitystä kyseisen lapsen elämälle.
AP
Aldarel kirjoitti:
AP tarkentaa vielä.
Tietenkin ongelmista selviäminen on hyvä merkki ja osoittaa positiivista selviytymiskykyä, mutta tarkoitukseni oli sanoa, että eihän kukaan tarkoituksella tuollaiseen halua ajautua.
AP
Tarkoitatko ajautumista alkoholistien vävypojaksi? Joo, kieltämättä siinä on raskaalta kuulostava kohtalo... hetkinen, olisiko sillä alkoholistien lapsella ollut sittenkin elämässään vielä tuotakin rankempaa? 🤔
Ap vaikuttaa pitkäveteiselle ja tylsälle tyypille. Vähän ytimekkäänpää ja rennompaa juttua, niin joku voisi kiinnostuakin. Eikä tuommoista toivelistaa naisen ominaisuuksista ole kovin kohteliasta esitellä, ei ainakaan heti ensi kohtaamisella. Että jos tuo kaikki lukee jossain treffi ilmoituksen esittely osiossa, niin ei jatkoon.