Meillä piti olla miehen kanssa ihana kahdenkeskinen mökkiloma, siitä näköjään tuleekin miehen kaveriporukan lomailua :(
On parina vuonna vuokrattu sama isohko mökki, mutta ei joka vuosi. Siellä on tilaa kyllä, kolme makkaria, parvi ja tuvassakin peti tilaa, taisi olla 10 hengelle petipaikkoja. Sijainnin takia on vuokrattu tätä mökkiä ja on ollut laatuunsa nähden kohtuuhintainen. Mutta olen nauttinut siitä rauhasta ja hiljaisuudesta, naapureitakaan ei ihan lähellä ole. Mies on tätä kehunut kavereilleen ja nyt nämä noin vain ilmoitttautuvat mukaan ja mies on mennyt lupaamaan. Aiemmin oli käymässä sama, joten ilmoitin, että minä en lähde ja mies loukkaantui ja koko homma peruuntui. Miehen mielestä on hyvä, että on enemmän maksajia, toki hintakin nousee, koska siitä maksetaan perusmaksun lisäksi henkilöluvun mukaan. Mä olisin halunnut rauhallisen loman. Yksi kaveri on tulossa puolisoineen ja pari ilman. Valitettavasti nämä tulevat myös juhlimaan rankasti ja melkein arvaan, että minun odotetaan olevan kodin hengetär. Tänä vuonna kieltäydyn vasta pari päivää ennen lähtöä, menköön mies.
Kommentit (213)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle pari päivää olisi varmaan ok, mutta koko loma on rasittavaa vieraiden ihmisten kanssa. ap ja ap on sii myös 24.
Mies todellakin saa olla kavereidensa kanssa ja on paljon, en ole koskaan kieltänyt noita yhteisiä mökkireissuja. Mutta mä haluaisin yhden rauhallisen viikon kahden kesken, sillä muuten mies onkin kalalla jossain lähes koko loppulomansa lukuunottamatta paria päivää, mikä käydään poikamme luona toisessa kaupungissa.
Korjaan: En siis tarkoittanut koko lomaa, vaan koko mökkilomaviikko. Mun mielestä mies olisi voinut varata vaikka toisen viikon kavereittensa kanssa etukäteen, mutta ko. mökki myydään loppuun jo edellisenä syksynä kesäkuun alusta elokuun loppuun. Nyt sanon, että ensi vuonna kaverit erikseen ja minä erikseen.
en ihan ymmärrä, olet 24 ja käytte poikanne luona toisessa kaupungissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle pari päivää olisi varmaan ok, mutta koko loma on rasittavaa vieraiden ihmisten kanssa. ap ja ap on sii myös 24.
Mies todellakin saa olla kavereidensa kanssa ja on paljon, en ole koskaan kieltänyt noita yhteisiä mökkireissuja. Mutta mä haluaisin yhden rauhallisen viikon kahden kesken, sillä muuten mies onkin kalalla jossain lähes koko loppulomansa lukuunottamatta paria päivää, mikä käydään poikamme luona toisessa kaupungissa.
Korjaan: En siis tarkoittanut koko lomaa, vaan koko mökkilomaviikko. Mun mielestä mies olisi voinut varata vaikka toisen viikon kavereittensa kanssa etukäteen, mutta ko. mökki myydään loppuun jo edellisenä syksynä kesäkuun alusta elokuun loppuun. Nyt sanon, että ensi vuonna kaverit erikseen ja minä erikseen.
en ihan ymmärrä, olet 24 ja käytte poikanne luona toisessa kaupungissa?
Kuka sanoi että olen 24? Nuorin lapsi on tuon ikäinen, mutta en ole kenenkään ikää missään maininnut. ap.
En kyllä näe olevani mitenkään pirttihirmu, jos mies menee kalalle muutoin miten tahtoo, enkä ole siitä uikuttanut. En edes silloin, kun vietti juhannuksetkin veljensä kanssa kalalla, kun lapset olivat pieniä, vaikka se harmittikin ja sitä oli vähän vaikea selittää ihmettelijöille. Enemmän ehkä harmittikin juuri selitellä, sillä lasten kanssa kaupungissa oli aika kivaa ja rauhallista. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Trolololoooooo taas kerran.
Mutta ehkä "miehesi" on vain innoissaan kun pääsee av-mammasta eroon ja ystäviensä kanssa viettämään laatuaikaa.
Ei häntä voi sitten mieheksi nimittää.
Epäkypsä kakara.
Uliulimies on joku tossun alla oleva mies. Mä se olen mielestäni aina alistunut. Pari kertaa sain miehen houkuteltua huvipuistoon, kun lapset halusivat isän mukaan. Mulle riitti se valittaminen, kuinka taas olisi niin hyvät kalastuskelit. Sen jälkeen veljeni eli lasten eno oli miesmallina. Mä kun ei voi laitteisiin mennä korkeanpaikan kammoni ja siksi, etten pysty pyörimään yhtään voimatta pahoin. Mies on aina mennyt lomistaan 90 % omien halujensa mukaan. Minä olin ensimmäisen kerran viikonlopun kavereitten kanssa missään, kun nuorin oli 10. Ap.
Sun miehes on semmonen perinteinen mies, joka ei edes huomaa olevansa itsekäs. Ja sinä olet joustanut kuin kuminauha. Teet tilaa sille miehen itsekkyydelle kun et kestä kalavalitusta.
Minä olisin taluttanut miehen huvipuistossa ongintakojulle että kalasta pois äläkä valita. Tai sanonut, että yksikin valitusvirsi vielä niin olen viikon lahna sängyssä. Tai että kelaa nyt Harri sähän oot ihan koukussa ja meidän suhde on kohta sumpussa ei avioliitto ole mikään katiska. Sä oot Harri kohta catch and release koko mies jos tyyli ei muutu ja tämä ei ole mikään heitto.
Vierailija kirjoitti:
On parina vuonna vuokrattu sama isohko mökki, mutta ei joka vuosi. Siellä on tilaa kyllä, kolme makkaria, parvi ja tuvassakin peti tilaa, taisi olla 10 hengelle petipaikkoja. Sijainnin takia on vuokrattu tätä mökkiä ja on ollut laatuunsa nähden kohtuuhintainen. Mutta olen nauttinut siitä rauhasta ja hiljaisuudesta, naapureitakaan ei ihan lähellä ole. Mies on tätä kehunut kavereilleen ja nyt nämä noin vain ilmoitttautuvat mukaan ja mies on mennyt lupaamaan. Aiemmin oli käymässä sama, joten ilmoitin, että minä en lähde ja mies loukkaantui ja koko homma peruuntui. Miehen mielestä on hyvä, että on enemmän maksajia, toki hintakin nousee, koska siitä maksetaan perusmaksun lisäksi henkilöluvun mukaan. Mä olisin halunnut rauhallisen loman. Yksi kaveri on tulossa puolisoineen ja pari ilman. Valitettavasti nämä tulevat myös juhlimaan rankasti ja melkein arvaan, että minun odotetaan olevan kodin hengetär. Tänä vuonna kieltäydyn vasta pari päivää ennen lähtöä, menköön mies.
Passita miehesi sinne mökille ja kutsu minut kylään luoksesi pitämään seuraa, jos miehesi ei ymmärrä. ;)
Jo on ihmeellinen parisuhde. Ja kun suhde ei näköjään ole mikään tuore, eivätkä osapuolet kokemattomia kakaroita. Kommunikaatio näyttää olevan todella ongelmallista.
Minkä ihmeen takia olette edes yhdessä. Romantiikkaakaan et kaipaa, vaan rauhaa rauhaa vain.
Anna miesparan mennä keskenään kavereineen, kun se näyttää häntä enemmän miellyttävän. Hae uusi mies ja uudet kaverit ja varaa se mökki itsellesi ja uudelle miehellesi seuraavana kesänä. Tai sitten vaan ihan itsellesi. Tai, voit hankkia itsellesi ehkä mieluummin naispuolisen kumppanin. Saattaisi toimia paremmin, noin äkkiä ajatellen.
Syyllisiähän tässä ei ole yhtä tai yhtäkään. Kommunikaatio kun on aina vähintään kahdenvälinen juttu.
Mun mies oli alussa samanlainen nuttuskehveli. Passasi äitiään, kavereitaan ja kaikkia mahdollisia. Suunniteltiin meidän kahden juttuja, niin yhtäkkiä oli velipoika ja pari kaveria matkassa. Jopa kihlasormuksen osto jäi, kun kaveri pyysi auttamaan jossain asiassa.
Riitojahan siitä tuli, mutta jotenkin mies oli kasvanut siihen, että koki, että täytyy olla aina äitiään kuskaamassa ja passaamassa muita. Ikään kuin saadakseen hyväksynnän olemassaololleen. Huono omatunto tuli hänelle, jos kieltäytyi.
Aloin sitten elämään ns. omaa elämää ja häivyin, kun mies oli luvannut velipojalleen jotain, vaikka oli meidän kahden juttu. Pikkuhiljaa alkoi itse kyseenalaistamaan, että toimiiko hän sittenkään oikein, kun olettaa minun odottavan maailman tappiin, koska on minun vuoroni.
Siitä kyllä äläkkä syntyi, kun mies oppi sanomaan ei ja kieltäytymään kuskaamisista ja auton korjaamisista ja meille tuloista ja meidän menojen peruuntumisista, kun joku kaveri tarvitsi apua. Joten en ollut pirttihirmu, joka vaati kaulin kourassa jättämään kaverit, vaan mies tajusi itsekin, että häntä käytetään hyväksi.
Eli jos tuollainen mökkijuttu sattuisi meillä, ilmoittaisin vain, että menee sitten kavereiden kanssa, minä saan kyllä loman vietettyä yksinkin. En todellakaan lähtisi passaamaan miehen sukulaisia ja kavereita mökille ja hän tietää sen.
Moi taas. Ap täällä. Asia näyttää ratkeavan itsestään edukseni. Näille kavereille on tullut muuta ja toisessa on kotona sanottu ei, kun on jotkut häät mökkiviikon viikonloppuna. Mieskin vaikutti jollain tavalla helpottuneena, ainoastaan sitä murehtii, että nyt on sitten kalliimpi viikko.
Pitääpä joskus kertoa kuinka jutut ovat edenneet, eli ap täällä.
Tässähän kävi niin, että me sitten olimmekin mökillä kahdestaan, kun muille tuli esteitä. Kovasti olivat harmissaan. Mutta mies tykkäsi, kun oltiin kaksistaan. Oli vielä kuuma, joten nukuttiin tuvassa, kun yläkerran makkarit olivat niin kuumia. Provoväitteistä huolimatta tämä on todellakin iso mökki, johon mahtuu paljon porukkaa. Mökki on kokoonsa nähden edullinen ja sijainnin takia sitä vuokrataan siis. Meidän jälkeen siihen olikin kuulemma tulossa seitsemänhenkinen poppoo. Päiväkirjamerkintöjen mukaan emme kuitenkaan ole ainoat, jotka vuokraa sitä kahdestaan.
Mutta jatkosta: olemme jo varanneet saman mökin uudestaan ensi vuodeksi. Arvatkaa mitä mies sanoi? Sanoi, että nyt ei puhuta kellekään etukäteen, että on varattu mökki, ettei sinne kukaan kutsu itseään mukaan. Mieskin todella nautti. Emme helteen takia paljon kalastelleet, eikä kalakaan syönyt, mutta nautimme mökkeilystä. Terassillakin pystyi juomaan iltakahvit, kun helteen takia ei ollut edes hyttysiä juurikaan.
En jaksanut lukea ketjua, mutta ota pari ystävääsi mukaan, niin sullakin voi olla hauskempaa.