Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko runsas määrä hiilihydraattien määrä lisätä painoa?

Vierailija
28.04.2018 |

Otsikossa kysymys jo olikin. Olen nyt jo useamman vuoden karpannut ja sillä saanut liikakilot pois. Nyt ns. olosuhteiden pakosta isovanhempieni luona pari viikkoa ja he ei ymmärrä, ettei syö perunaa, pullaa jne, niin olen näitä syönyt ja paino on noussut nyt muutamassa päivässä lähes pari kiloa. Annoskoot ei ole olleet mitään suuren suuria, mutta ihan varmasti hiilareita reippaasti enemmän, mitä normaalisti.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti. Voi.

Vierailija
2/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilari kerryttää myös nestettä, luulisin että osa on sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamassa päivässä tapahtuva painonnousu johtuu hiilarien aiheuttamasta nesteen kerääntymisestä, kuten jo mainittiinkin, joten ei huolta.

Vierailija
4/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä vielä juoksulenkillä, niin siitä se paino nouseekin!

Vierailija
5/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä vielä juoksulenkillä, niin siitä se paino nouseekin!

No mä käyn kyllä 3-5kertaa viikossa juoksulenkillä.

ap

Vierailija
6/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun karppasin niin hiilarivarat olivat noin 4kg. Sen verran se vaihteli jos erehtyi syömään "roskaa".

Vierailija
7/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamassa päivässä ei kyllä kovin paljoa hiilareita ennätetä syomään. kun luin otsikoon niin ajattelin että olit vetänyt perhepitsan yksinään.

Vierailija
8/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla perunan ja liian vehnän syöminen ainakin saa mahan ihan jumiin, eli turpoan palloksi. Ylimääräinen paino lähtee kun normalisoin ruokavalion, jolloin ummetus helpottaa ja kerääntynyt neste poistuu.

Vierailija
9/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

muutamassa päivässä ei kyllä kovin paljoa hiilareita ennätetä syomään. kun luin otsikoon niin ajattelin että olit vetänyt perhepitsan yksinään.

Millä perusteella? Mun isovanhemmilla onnistuis helposti. Kaikki ruoat todella hiilaripitoisia. Lisäks aina tarjolla vähintään kahta erilaista makeaa, joissa myös reippaasti hiilareita ja loukkaantuvat verisesti, jos ei kaikkea syö ja paljon.

Vierailija
10/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino 5kg viikossa, kun söin paljon hiilareita, tuolloin ei kyllä vatsakaan toiminut, joten sekin lisäs painoa. Kun palasin normaaliin ruokavalioon niin tuo 5kg lähti itsestään.

Vierailija
11/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, lihasiat lihotetaan hiilihydraateilla. (viljalla)

Kaikki   tosikarpit ovat tästä tietoisia.En tiiä miten oot karpannut ja ootko asianharrastastajien palstaa lukenut kun olet noin pihalla tuosta asiasta.

100g hiilaria = 400 kcal. 100g hiilaria kerää nestettä 400g = 500g painoa. Eli  jos vedät päivässä  vaikka 200g leipää voi painosi pompsahtaa lähes kilon. Suurin osa siitä on turvotusta, joka lähtee kun jätät leivän syömisen vähemmälle.Lienet turvoksissa. Ota sitä  pottua minimimäärä ja käy lenkillä niin hh palaa veks.

Mun isoäiti-ikäinen äitini jättää ihan sujuvasti potut keittämättä ja tekee lämpimiä  kasviksia. Säkin voisit ehdottaa että kokkaat siellä heille. Heille pottua ja sulle vaikka joku  vihannesjuttu.

Vierailija
12/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Tosin hiilareiden laatu ratkaisee. Höttö lihottaa.

Vierailija
13/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki   tosikarpit ovat tästä tietoisia.En tiiä miten oot karpannut ja ootko asianharrastastajien palstaa lukenut kun olet noin pihalla tuosta asiasta.

100g hiilaria = 400 kcal. 100g hiilaria kerää nestettä 400g = 500g painoa. Eli  jos vedät päivässä  vaikka 200g leipää voi painosi pompsahtaa lähes kilon. Suurin osa siitä on turvotusta, joka lähtee kun jätät leivän syömisen vähemmälle.Lienet turvoksissa. Ota sitä  pottua minimimäärä ja käy lenkillä niin hh palaa veks.

Mun isoäiti-ikäinen äitini jättää ihan sujuvasti potut keittämättä ja tekee lämpimiä  kasviksia. Säkin voisit ehdottaa että kokkaat siellä heille. Heille pottua ja sulle vaikka joku  vihannesjuttu.

Ehdotuksesi on hyvä, mutta isovanhempani (erityisesti isoäiti, joka ruoat pääosin tekee) ovat hyvin jääräpäisiä ruoan suhteen ja sitä perunaa pitää aina olla, mikään muu ei pidä nälkää heidän mielestä. Ja kahvin kanssa on monenlaista tarjottavaa, joista kaikista ei voi kieltäytyä vaan jotain on pakko syödä, muutoin isoäitini ottaa nokkiinsa.

ap

Vierailija
14/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin voi.

Itse aloitin vuosi sitten ”laihdutuksen” kasvispohjaisesti. Karsin epäterveelliset rasvat ja lihat, söin todella paljon kasviksia ja vihanneksia. Söin perusterveellistä kotiruokaa, kaalilaatikkoa, kaalikeittoa jne. Siis sellaisia perinteisesti laihdutusruokina ajateltuja ruokia. Mitäpä kävi? Lihoin 2 kiloa! Vaikka kituutin ja olin syövinäni terveellisesti, lihoin.

Tämän kokemuksen jälkeen ymmärsin hiilareiden tehon ja toimintatavan.

Vierailija
15/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksesi on hyvä, mutta isovanhempani (erityisesti isoäiti, joka ruoat pääosin tekee) ovat hyvin jääräpäisiä ruoan suhteen ja sitä perunaa pitää aina olla, mikään muu ei pidä nälkää heidän mielestä. Ja kahvin kanssa on monenlaista tarjottavaa, joista kaikista ei voi kieltäytyä vaan jotain on pakko syödä, muutoin isoäitini ottaa nokkiinsa.

ap

Nää on kurjia tilanteita. Täytyy toivoa, että seuraavan sukupolven "mummot" eivät olisi niin jääräpäisiä :)

Vierailija
16/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoutta. Olen itse kieltäytynyt menestyksekkäästi kaikesta muusta kuin kahvista jo kohta 20 vuotta. Ja vielä isoäiti suffet keittää joka kerta kylään tullessa.

Vierailija
17/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko muuttaa sinne asumaan vai miksi se on niin iso ongelma syödä välillä hiilareita? Äkkiähän sä pari kiloa pudotat, jos se pelkkää turvotusta on.

Vierailija
18/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut turvotetaan aina jouluna. Mummo ja äiti laittaa jouluruuat eikä hiilareissa säästellä. Vaikka en ahda itseäni jouluna täyteen vaan noudatan kohtuutta, silti olo on todella tukala joulun jälkeen. Syön normaalisti 50-60 g hiilaria päivässä, jouluna tosi paljon enemmän. Olen jo oppinut pakkaamaan mukaan "jouluhousut", housut joita tarvitaan vain jouluna, koska normaalit housut ei mene kiinni enää viimeistään tapanina.

Vierailija
19/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit lisää ruokahalua.

Syöt hiilarihöttöä vatsan täyteen...ja kohta taas on nälkä.

Kasvisten hiilarit ovat hyviä ja niiden kanssa pitää syödä rasvaa.

Vierailija
20/38 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikkoutta. Olen itse kieltäytynyt menestyksekkäästi kaikesta muusta kuin kahvista jo kohta 20 vuotta. Ja vielä isoäiti suffet keittää joka kerta kylään tullessa.

Minä pystyn vaivatta olemaan vähemmillä hiilareilla, mutta ns. olosuhteiden pakosta on oltava isovanhemmillani pari viikkoa ja mieluummin olen sen hyvissä väleissä ja syön ruokia, jotka ei kovin hyvin omalle kropalle sovi kuin että tekisin omat ruoat, josta isoäitini vetää lievästi sanottuna herneen nenään ja kiukuttelee sitten koko kaks viikkoa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi