Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 5 kg pois? Ei lähde millään!

Vierailija
27.04.2018 |

Olen 165cm ja painan pian 57 kg. Siis ihan normaalipainoinen, mutta haluan saada tuosta viitisen kiloa pois, koska en tällaisenaan koe oloani viehättäväksi. Näen peilissä ihan liikaa rasvaa omaan makuuni. Kysymys kuuluukin, miten ihmeessä saan nuo 5kg pois???? En syö mitään herkkuja ja liikun aika paljon, ruokavalio on huolella suunniteltu. Jos vähennän tästä ruokaa tulen nälkäiseksi ja en halua nähdä nälkää!

Onko joku onnistunut hoikkana laihdutuksessa ilman nälkää? Jakakaa vinkkinne, alan olla epätoivoinen...

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu todennäköisesti ilman näläntunnetta. Tai onnistuu mutta sitten pitää vetää piriä tai jotain muuta laitonta apukeinoa.

Toki joku ravitsemusterapeutti voi suunnitella ruokavalion joka ei sisällä paljon mitään kaloreita.

Vierailija
2/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman nälkää ei noilla kiloilla onnistu mitenkään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa, vaikket herkkuja syökään. Pienennä annoskokoa.

Vierailija
4/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotukseen on tasan kaksi keinoa:

- Syö vähemmän

- Liiku enemmän

Valitse toinen tai molemmat. Oikopolkuja ei ole.

Vierailija
5/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekoita kroppaasi vaan opettele hyväksymään että tuo on luultavasti sinun ihannepainosi. Jos alat väkisin laihduttamaan ilman että sinulla on mitään oikeaa tarvetta painonpudotukseen, saat vielä kilpirauhasen vajaatoiminnan tai muun hormonitoiminnan häiriön riesaksesi ja sitten vasta onkin vaikea pitää paino kurissa. Tiedän kokemuksesta.

Vierailija
6/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman nälkää ei noilla kiloilla onnistu mitenkään. 

Tätä pelkään :/ Mutta olen ollut hoikimmillani tuon 5 kg laihempi... olin tosin myös nuorempi! Ehkei ole enää paluuta 20-vuotiaan elimistöön... silloin en miettinyt yhtään, mitä syön...

Silti kadulla näkee upeita, hyvin hoikkia jopa nelikymppisiä naisia. Miten he tekevät sen? Näyttäen kuitenkin terveeltä?

Tiedän että nälkälahidutus ei voi olla pysyvää ja siksi en tahdo turvautua siihen. Olen miettnyt voisiko jotenkin rasvoilla tai hiilareilla pelaamalla säätää nuo kilot pois.

Ap

Vierailija
7/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako tieto, että elimistö tarvitsee tietyn grammamäärän ruokaa tullakseen kylläiseksi. Ihan sama mitä ravinto on, elimistö ei tunnista kaloreita. Keitot, salaatit ja kasvikset, niillä olen itse mennyt. Ei se liikkuminen vaan se syöminen. Käytä kalorilaskuria?

Vierailija
8/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestävyysurheilu (tunteja per päivä) mutta ei mitenkään helppo tapa. Nälässä oleminenkin paljon helpompaa. : )

Vierailija
9/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on laiha nelivitonen. Salaisuus on siinä, että on aina ollut normaali ruumiinrakenne, mutta nyt kolmen lapsen äitinä ja töissä johtotehtävissä, säästää aikaa sieltä mistä se on napattavissa eli ei ehdi syödä. Näyttää vielä terveeltä ja oikein hyvinvoivalta, mutta kuka tietää mikä on tilanne myöhemmin, jos sama meno jatkuu.  

Vierailija
10/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaako tieto, että elimistö tarvitsee tietyn grammamäärän ruokaa tullakseen kylläiseksi. Ihan sama mitä ravinto on, elimistö ei tunnista kaloreita. Keitot, salaatit ja kasvikset, niillä olen itse mennyt. Ei se liikkuminen vaan se syöminen. Käytä kalorilaskuria?

Tässä on hyvä ajatus! Eli täytän vatsani mahdollisimman vähäkalorisella ruualla? Erittäin kasvispainotteiseslla jo mennään, mutta varmasti voin vielä parantaa. Tarkoittaa myös sitä, etten saa antaa nälän päästä kertymään, koska silloin tulee mielihaluja rasvaiseen yms.

Alan pupeltamaan niin pirusti salaattia päivän mittaan :D Toivotaan parasta...

Ap

Vierailija
11/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmänäkö sä elimistöä pidät. Se tietää tasan tarkkaan, mitä se tarvitsee ja mistä se ravinto tulee. Grammamäärillä ei ole mitään merkitystä kylläisyyteen.

Vierailija
12/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi saada juuri viisi kiloa pois? Mistä olet keksinyt, että kroppasi olisi oikeanlainen, jos painat jonkun tietyn kilomäärän? Siihen, miltä kroppa näyttää, vaikuttaa nimittäin moni muukin asia kuin paino. Mitä, jos aloittaisit saliharrastuksen ihan tosissasi tai muuten alkaisit harrastaa liikuntaa. Saattaisi käydä niin, että kroppasi saisi ryhtiä, lihasta ja oikeanlaista muotoa sekä kiinteyttä, vaikka painosi ei putoaisi grammaakaan. Monesti vanhetessa se ongelma on juurikin siinä, että lihasmassa on vähentynyt, ryhti painunut toimistotyössä kumaraan ja istuminen litistänyt takapuolen. Siihen ei syömisen vähentäminen sitten enää yksistään auta (kun siis ei ole kyse siitä, että laihduttaisit ylipainoa pois), vaan paremman näköisen kropan saat liikunnalla ja etenkin vastusharjoittelulla.

Vierailija
13/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinun pitäisi saada juuri viisi kiloa pois? Mistä olet keksinyt, että kroppasi olisi oikeanlainen, jos painat jonkun tietyn kilomäärän? Siihen, miltä kroppa näyttää, vaikuttaa nimittäin moni muukin asia kuin paino. Mitä, jos aloittaisit saliharrastuksen ihan tosissasi tai muuten alkaisit harrastaa liikuntaa. Saattaisi käydä niin, että kroppasi saisi ryhtiä, lihasta ja oikeanlaista muotoa sekä kiinteyttä, vaikka painosi ei putoaisi grammaakaan. Monesti vanhetessa se ongelma on juurikin siinä, että lihasmassa on vähentynyt, ryhti painunut toimistotyössä kumaraan ja istuminen litistänyt takapuolen. Siihen ei syömisen vähentäminen sitten enää yksistään auta (kun siis ei ole kyse siitä, että laihduttaisit ylipainoa pois), vaan paremman näköisen kropan saat liikunnalla ja etenkin vastusharjoittelulla.

Kun minä käyn jos salilla, ja olen aika atleettinenkin. En vain pidä siitä, että takapuolessa ja reisissä on niiden lihasten päällä niin paljon rasvaa.

Ryhti on ok, lihakset ok, kunto hyvä. Haluan vain olla vähemmän rasvainen, ihan pinnallisista syistä ja myönnän kyllä sen.

Ap

Vierailija
14/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja laihdutuksessa ongelma vähän siis onkin se, että kun treenaan niin on vaikea pudottaa ruokamääriä enää tästä ilman näläntunnetta. Siihen hain siis vinklejä.

AP

Vierailija
15/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 dieetti toimii mulla, nelivitosella kolmen lapsen äidillä, toimistotyöntekijällä. Olen jatkanut sitä nyt kaksi vuotta. Paino putosi alussa reilussa parissa kuukaudessa melkein 7-8 kiloa, mutta on nyt tasoittunut. Lähtötasosta nyt ehkä kiloja lähtenyt vain muutama (en omista vaakaa), mutta olo on hyvä ja paljon sutjakampi. Lapsuuden ja nuoruuden kilpaurheilun jljiltä olen sina ollut melko urheilullisen oloinen. En ole kuitenkaan vuosiin harrastanut säännöllistä hikiliikuntaa, mutta kävelen päivittäin keskimäärin 5-8 kilometriä (työmatkat ja muut kulut). Joskus vähemmän, joskus enemmän. Sen lisäksi teen satunnaisesti jotain jumppa tai joogajuttuja, saatan esim. hampaita pestessäni käydä 20-40 kertaa kyykyssä. Olen 158 pitkä ja painaisinko nyt ehkä 55.

Vierailija
16/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti et pysty ylläpitämään tuota sun keholle liian alhaista painoa. Tuo 57 on varmaan kehosi biologinen normaalipaino.

Vierailija
17/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 165cm ja painan pian 57 kg. Siis ihan normaalipainoinen, mutta haluan saada tuosta viitisen kiloa pois, koska en tällaisenaan koe oloani viehättäväksi. Näen peilissä ihan liikaa rasvaa omaan makuuni. Kysymys kuuluukin, miten ihmeessä saan nuo 5kg pois???? En syö mitään herkkuja ja liikun aika paljon, ruokavalio on huolella suunniteltu. Jos vähennän tästä ruokaa tulen nälkäiseksi ja en halua nähdä nälkää!

Onko joku onnistunut hoikkana laihdutuksessa ilman nälkää? Jakakaa vinkkinne, alan olla epätoivoinen...

Ketokarppaamalla onnistuu.

Ketoosi vie nälän tunteen. Tai vie ainakin minulta.

Vierailija
18/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä nro 15, olen harkinnut joskus 5:2 dieettiä, täytyy kokeilla jos se sopisi.

Nro 17, pystyykö tuota ketokarppausta pitämään yllä vai onko se dieettiluontoinen juttu? Koska sittenhän kilot varmaan tulevat takaisin...

Ap

Vierailija
19/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sahaat jalan pois, niin putoaa varmasti enemmänkn. Viiteen kiloon ei kyllä koko raajaa tarvi poistaa. Jospa polven kohdalta ensin ja tarvittaessa lisää pieni pala kerrallaan, kunnes tasan 5 kg on poistunut.

Vierailija
20/27 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene makaamaan junaradalle niin että toinen jalka leikkautuu pois

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi