Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paraneeko asiakaspalvelu v*ttuilemalla?

Vierailija
26.04.2018 |

Teen asiakaspalvelutyötä jossa mm. varaan aikoja asiakkaille. Asiakkaat kuitenkin olettavat, että he ovat ainoita ihmisiä maan päällä ja että meillä on tapana pitää ajanvarauskirjoja tyhjänä siltä varalta, että tämä ihminen joskus soittaisi jumalan armosta varatakseen aikaa.

Päivittäin kuuntelen vittuilua siitä kuinka perseestä MINÄ olen kun en muutu ajaksi enkä tekijäksi. Asiakkaat uhkailevat tekevänsä valituksen ja hankkivansa minulle potkut ym. Niin ajattelevatko ihmiset tosiaan, että ihan kiusallani valehtelen ettei vapaita aikoja ole mutta sitten jos vähän minua kovistellaan niin jostain niitä ykskaks putkahtaakin esiin?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asiakas ei ole tyytyväinen kanssasi asioituaan, olet vain yksinkertaisen huono ammatissasi.

Vierailija
42/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa parempaa palvelua, ihan perustason palvelua kyllä, mutta mitään extraa ei tule tai mitään ylimääräistä vaivaa en asian eteen näe. Mutta oikeasti ne asiakkaat, jotka uhkailevat asianajajalla tms. ovat suorastaan huvittavia. Totean aina hyvin iloisesti, että mielelläni keskustelen asiasta asianajajanne kanssa, jospa sitten saisimme tämän hoidettua loppuun. Kymmenen vuoden aikana yksi asianajaja on soittanut ja hänkin pyysi asiakkaan puolesta anteeksi.

Kaikki palaute otetaan vastaan ja toimitetaan eteenpäin, jopa ne joista heti tietää, että tätä ei voi toteuttaa (esim. lainvastaisena). On sieltä parannuksiakin tullut, mutta aika harvoin asiakkaalla on oikeasti todella hyvä ja toimiva ehdotus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä suljetulta tuo "sinkkumies" oikein palstailee?

Ei ymmärrä, mistä puhutaan. Mutta ei kai voi vaatiakaan? Suljetullahan se on.

Vierailija
44/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinkuin tästäkin keskustelusta hyvin näkee, niin asiakaspalvelijoita haukkuvat ovat yleensä ihmisiä, jotka luulevat olevansa muiden yläpuolella. Usein takan on myös voimakasta katkeruutta tai naisvihaa (kysykää vaikka saako miespuoliset asikaspalvelijat samanlaista kohtelua). Lohdutuksena kaikille asiakaspelvelijoille, että näillä ilkeilijöillä ei yleensä ole itsellään kovin onnellinen elämä.

Vierailija
45/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niinkuin tästäkin keskustelusta hyvin näkee, niin asiakaspalvelijoita haukkuvat ovat yleensä ihmisiä, jotka luulevat olevansa muiden yläpuolella. Usein takan on myös voimakasta katkeruutta tai naisvihaa (kysykää vaikka saako miespuoliset asikaspalvelijat samanlaista kohtelua). Lohdutuksena kaikille asiakaspelvelijoille, että näillä ilkeilijöillä ei yleensä ole itsellään kovin onnellinen elämä.

Juuri näin. Mietin yksi päivä kirjastossa tuollaista ikävän asiakkaan asiointia seuratessani, että kuinka pieneksi täytyy ihmisen tuntea itsensä kun kyykyttää ja on ilkeä asiakaspalvelijalle. Jostain se vallan tunne on saatava. Kyllä itse tiedän kokemuksesta, että jos palautteen antaa asiattomasti ja jatkuvasti räyhää jotain täysin olematonta asiaa, ne palautteet menee suoraan Ö-mappiin. Kyllä meidän työpaikalla on opittu tuntemaan jo ne tyhjästä valittavat, "oman arvonsa tuntevat" ihmiset.

Olen totta kai yltiökohtelias v-mäiselle asiakkaallekin. Siinähän menee jauhot suuhun, kun ei provosoidu huonosta käytöksestä vaan nousee sen yläpuolelle :) vaikka asiakkaalla olisikin jotain ikävää palautetta, se otetaan vastaan mieluummin asiallisesti. On sattunut sellaisiakin tapauksia että puhelusta ei ole saanut selvää, kun toinen huutaa suu vaahdossa. Silloin todetaan asiallisesti, että voidaan selvitellä tätä kun asiakas on rauhoittunut. Sitten pahimmillaan kyse on asiakkaan omasta mokasta... :D

46/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä olen törmännyt asiakaspalvelijoihin jotka eivät ns. tee töitään. Vastausta saa odottaa pitkän tovin eikä kysymyksiin vastata vaan selitetään ympäripyöreitä asian vierestä. Sitten saa selkeellä suomenkielellä kysyä sitä samaa asiaa pari kertaa ennen kuin asia menee asiakaspalvelijan päähän, jotta saisi siihen kysymykseen vastauksen. Asiallisena oon pysynyt, mutta suoraan ilmaissut tyytymättömyyteni lopulta jolloin rupee vasta asiat hoitumaan. Tulee olo, että pakko olla vähän kusipää jotta saisi edes asioihin vastausta.

Vierailija
47/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asiakas ei ole tyytyväinen kanssasi asioituaan, olet vain yksinkertaisen huono ammatissasi.

Yleisempää on että asiakkaalla vaan ei ole mitään hajua mikä aspan työ on tai mahdollisuudet vaikuttaa (esim taikoa kelloon lisää aikaa).

Vierailija
48/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten koko viestiketjussa ihmetyttää se että eikö sinkkumiehillä ole elämässään mitään parempaa tekemistä kuin roikkua vauva.fi keskustelupalstoilla? Tuntuvat olevan täällä koko ajan pätemässä aiheesta kuin aiheesta. Mieluten tietysti jostain seksuaalisuutta edes liipaisevasta. Ihmeellisiä "miehiä". Oma mieheni ei ikinä viitsisi näin akkamaisiin juttuihin lähteä mukaan.

Vierailija
49/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta kaupan kassalla vei kyllä uskon ihmisistä. Ymmärrän kyllä, että töiden jälkeen ruokakauppassa ruuhka-aikaan käyminen väsyneiden ja nälkäisten lasten kanssa ei ole kivaa, mutta kuinka henkisesti pienen ihmisen täytyy olla, että 16-vuotiaan kassatytöt huorittelu helpottaa omaa oloa?

Nykyisessä työssäni asiantuntiatehtävissä jaksan edelleen hämmästyä sitä kuinka asiakkaat ovat mukavia ja kunnioittavia. Rehellisesti myös voin sanoa, etten koskaan ole purkanut omaa kiukkuani yhtenkään asiakaspalveliaan.

Asiantuntia :D

Asiakaspalvelia :D

Joo 😀... Minkähän alan asiantuntia mahtaa olla, pedagogian?

Vierailija
50/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi vuotta kaupan kassalla vei kyllä uskon ihmisistä. Ymmärrän kyllä, että töiden jälkeen ruokakauppassa ruuhka-aikaan käyminen väsyneiden ja nälkäisten lasten kanssa ei ole kivaa, mutta kuinka henkisesti pienen ihmisen täytyy olla, että 16-vuotiaan kassatytöt huorittelu helpottaa omaa oloa?

Nykyisessä työssäni asiantuntiatehtävissä jaksan edelleen hämmästyä sitä kuinka asiakkaat ovat mukavia ja kunnioittavia. Rehellisesti myös voin sanoa, etten koskaan ole purkanut omaa kiukkuani yhtenkään asiakaspalveliaan.

En kans tajua tätä. Tein 15v asiakaspalvelua ravintola-alalla ja muutamia(kymmeniä) ihmetyyppejä kyllä mahtui noihin vuosiin. Keski-ikäiset miehet pahimpina kiusaajina ja itsensä ylentäjinä. Perheet ihan hermona lasten kanssa lomareissulla, rouva mököttää, mies tiuskii ja lapset eivät kuuntele, se oli sitten asiakaspalvelijan syy yleensä. Itsellä on kaksi lasta, eikä ole tullut vielä sellaista päivää, että mun olis tarvinnut sivulliselle alkaa aukoa päätäni siksi, kun mua väsyttää tai v* tuttaa.

Voin kertoa myös salaisuuden kaikille teille huutajille: asiat tulevat selvitetyksi paljon helpommin, nopeammin ja jouhevammin, jos puhuu asiallisesti. Jos käyttää äänihuuliaan lähinnä toisen sättimiseen ja älyvapaaseen huuteluun, niin saattaa olla, että varsinainen ongelma jääkin mainitsematta, koska on tärkeämpää päästä haukkumaan joku randomtyyppi. Ja ryöpytyksen jälkeen sitä tyyppiä ei välttämättä kiinnosta enää priorisoida juuri sinun ongelmaasi kovin korkealle. Saattaapi olla vain iloinen, jos päästät vielä suustasi sellaisen hyvin uniikin lausahduksen kuin "menen jatkossa naapuriliikkeeseen"

Työskentelen nykyään sellaisten asioiden parissa, joihin kukaan ei mielellään ajaudu ja täytyy sanoa, että asiakkaat ovat monesti paljon ystävällisempiä, järkevämpiä ja mukavampia kuin Ma-Ra-alan asiakkaat, vaikka sinne ravintolaan kävellään ihan omasta vapaasta tahdosta, eikä kukaan sinne pakosta joudu :)

Vierailija
51/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo:D Siis nää "kaikki-mulle-heti-nyt"-asiakkaat on pellejä. Useimmiten tosin oon saanut nämä mulqutkin potemaan huonoa omatuntoa käytöksestään (usein puhelun alussa ovat kiukutelleet) olemalla erittäin ystävällinen. Usein puhelun lopussa on jo pahoiteltu aiempaa käytöstä.

Vierailija
52/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskee varmaan kaikkia työntekijöitä, koska loppujen lopuksi melkein kaikki työt ovat asiakaspalvelua tavalla tai toisella. 😉

Ja mitä tulee tuohon tyytyväisyyteen, aina on olemassa se jokaisen tuntema ammattikitisijöiden ryhmä, joka ei koskaan ole tyytyväinen. Se nyt on selvä, että kaikkia ongelmia ei pysty millään ratkaisemaan sillä samalla hetkellä, iso osa on tyytyväisiä, kun asia hoituu sitten kun se on mahdollista. Paitsi ammattikitisijä, hän itkee kun joutuu kaksi päivää odottamaan ja hänen mielestään henkilö, jonka kanssa hän asioi on huono työssään, kun ei pysty muuttumaan teleportiksi, ajanpysäyttäjäksi tai kristallipalloksi.😂

Vierailija
53/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat niin idiootteja. Se oma paska olo tai paska päivä puretaan siihen aspaan. Itsekin asiakaspalvelutyössä toimineena (järjestyksenvalvoja) niin tiedän mitä se on. Kaikki on aspan vika eikä toki tajuta että esim. festareilla isot herrat siellä päättävät asioista, silti jopa lipun hinnoista ulistaan kuin viisivuotiaat. Ei enää ikinä niitä hommia.

Arvostan todella kaupan kassoja kun jaksatte, välillä kuulee niin uskomattomia asiaita mistä ihmiset rutisee. Ei hermo itsellä kestäisi.

Vierailija
54/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, mutta hyvä mieli siitä tulee.

Asiakaspalvelijat taas ovat niin vtun tyhmiä, etteivät tajua, että ei se kurasankona toimiminen ole asian ydin, vaan SE, että ne asiat alkaisivat joku päivä toimimaan. 

Mutta kun on pikku lusikalla annettu ..

Sinkkumies

Näiden sinun viestiesi perusteella en lainkaan ihmettele, että olet sinkku ja takuuvarmasti tulet sellaisena pysymäänkin. Kukaan nainen ei halua seurustella kaltaisesi käytöstavattoman idiootin kanssa.

Vierailija
55/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että tuo Sinkkumies on joku johtaja tai joku johtoportaan tyyppi.

Ei varmasti ole vaan joku peräkammarin koskaan naista saamaton luuseri, joka vihaa naisia oman saamattomuutensa takia.

Vierailija
56/58 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea, mutta hyvä mieli siitä tulee.

Asiakaspalvelijat taas ovat niin vtun tyhmiä, etteivät tajua, että ei se kurasankona toimiminen ole asian ydin, vaan SE, että ne asiat alkaisivat joku päivä toimimaan. 

Mutta kun on pikku lusikalla annettu ..

Sinkkumies

Asiakaspalvelijat ovat tyhmiä mutta eivät ikinä niin tyhmiä kuin asiakkaat.

Kun asiakas alkaa valittaa, olen useamman kerran sanonut että nyt haen omistajan paikalle. Jo alkaa estely ja kursailu. Ei tarvikaan, vaan minä haen silti. No siinä asiakas lepertelemään pomolle kieli ruskeana eikä ongelmaa enää olekaan.

Eli kyllä asia on niin että asiakas hyvinkin usein haluaa vain urputtaa ja uskaltaa sen tehdä asiakaspalvelijalle vaan ei omistajalle.

Vierailija
57/58 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kaupassa jättänyt palautetta. 

-> Tuo asia on pielessä. 

Olen mennyt seuraavan kerran kauppaan

-> se on edelleen pielessä 

(asiakaspalvelu ei ole tehnyt asialle mitään)

Olen mennyt kolmannen kerran kauppaan 

-> se on vttu edelleen pielessä. Olen räjähtänyt asiakaspalvelulle, että mitä vttua. Miksi ette korjaa asioita.

Se voit olla juuri sinä, joka saat sen ikävän räjähdyksen. Syytä siis kanssasiskojasi.

Sinkkumies

Huoh, don’t feed the troll, mutta.

Että vihaan sinunlaisiasi aasiakkaita. Meillä tällaisia käy lähes päivittäin, mussuttamassa ties mistä, joko väreistä, laadusta, valmistusmaasta tai jostain tuotannosta poistuneista tuotteista, että pitää saada sitä ja tätä. Yleensä välitetään lähestulkoon kaikki asiakaspalaute eteenpäin, mutta siinä on kaikki mitä me aspat voidaan tehdä.

Koska työskentelen design-liikkeessä, jossa tuotteet maksaa paljon, niin oletetaan että minulle voi repiä perseensä ihan kuten huvittaa, sitten kun aspa ei olekaan pystynyt taikomaan tuotantoa Suomeen tai valmistamaan asiakkaalle neljä vuotta vanhaa tuotetta. Tällä kurapalkalla tosi mieltä ylentävää.

Vierailija
58/58 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ninna kirjoitti:

Ikävä kyllä olen törmännyt asiakaspalvelijoihin jotka eivät ns. tee töitään. Vastausta saa odottaa pitkän tovin eikä kysymyksiin vastata vaan selitetään ympäripyöreitä asian vierestä. Sitten saa selkeellä suomenkielellä kysyä sitä samaa asiaa pari kertaa ennen kuin asia menee asiakaspalvelijan päähän, jotta saisi siihen kysymykseen vastauksen. Asiallisena oon pysynyt, mutta suoraan ilmaissut tyytymättömyyteni lopulta jolloin rupee vasta asiat hoitumaan. Tulee olo, että pakko olla vähän kusipää jotta saisi edes asioihin vastausta.

Olen varmaan ollut usein tällaisena aspana. Yhteistä asiakkaille näissä tilanteissa on ollut, että ovat olleet täydellisiä tolvanoita, jotka eivät tiedä mitä haluavat ja lopulta kun jokin järjellinen virke sieltä pasta tulee, niin huomaan, että pyyntö on täysin tajuton. Auttaa hei asiaan, jos tietää mitä haluaa ja osaa artikuloida sitä edes sinnepäin.