Paraneeko asiakaspalvelu v*ttuilemalla?
Teen asiakaspalvelutyötä jossa mm. varaan aikoja asiakkaille. Asiakkaat kuitenkin olettavat, että he ovat ainoita ihmisiä maan päällä ja että meillä on tapana pitää ajanvarauskirjoja tyhjänä siltä varalta, että tämä ihminen joskus soittaisi jumalan armosta varatakseen aikaa.
Päivittäin kuuntelen vittuilua siitä kuinka perseestä MINÄ olen kun en muutu ajaksi enkä tekijäksi. Asiakkaat uhkailevat tekevänsä valituksen ja hankkivansa minulle potkut ym. Niin ajattelevatko ihmiset tosiaan, että ihan kiusallani valehtelen ettei vapaita aikoja ole mutta sitten jos vähän minua kovistellaan niin jostain niitä ykskaks putkahtaakin esiin?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Olen kaupassa jättänyt palautetta.
-> Tuo asia on pielessä.
Olen mennyt seuraavan kerran kauppaan
-> se on edelleen pielessä
(asiakaspalvelu ei ole tehnyt asialle mitään)
Olen mennyt kolmannen kerran kauppaan
-> se on vttu edelleen pielessä. Olen räjähtänyt asiakaspalvelulle, että mitä vttua. Miksi ette korjaa asioita.
Se voit olla juuri sinä, joka saat sen ikävän räjähdyksen. Syytä siis kanssasiskojasi.
Sinkkumies
Kuule...ihan sama! Ei voisi vähempää kiinnostaa palautteet tai ikävät räjähdykset.
Palautteen perusteella olen mm. tehnyt muutoksia meidän tuotantolinjoihin.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Tuo asia on pielessä.
-> se on vttu edelleen pielessä. Olen räjähtänyt asiakaspalvelulle, että mitä vttua. Miksi ette korjaa asioita.
Se voit olla juuri sinä, joka saat sen ikävän räjähdyksen. Syytä siis kanssasiskojasi.
Sinkkumies
Kuule...ihan sama! Ei voisi vähempää kiinnostaa palautteet tai ikävät räjähdykset.
Sitten et osaa töitäsi. Ei kai siinä muuta. Olet vain huono.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, olemme samoissa hommissa :)
Minulla onneksi vain vuorosta kahteen viikossa mutta alkaa olla siinäkin liikaa.
Ihan puhdasta p***aa olleet viimeiset pari kuukautta, mikään ei toimi ja naurettavan pienellä miehityksellä koetetaan selvitä. Isommista tahoista on ongelmien selvittäminen kiinni mutta asiakkaan kanssa suoraan tekemisissä olevaan duunariinhan se raivo osuu, kun juuri minulla ei sitä aikaa ole antaa, enkä onneton osaa siksi muuttua. Koeta tätä selvittää 50 kertaa vuoron aikana suu vaahdosta ja päälle vielä koeta keksiä jotain, että saisi ihmisten asioita edes vähän eteenpäin vähäisistä resursseista huolimatta.
Mä olen niin loppu tähän tilanteeseen. Ei jaksa enää juuri asiakkaille hymyillä.Sä et ole siis sisäistänyt hommaasi.
Odotan hymyä ja kaunista kiitosta kun annan kunnon palautetta. Sen tarkoitus on parantaa talon toimintaa, mutta ethän sinä sitä ymmärrä?
Sinkkumies
Paljon yllättää et tää on "sinkkumies".
Nykyään oon duunissa jossa voi jo vähän vaikuttaakin, mut ymmärrätkö sä, mikä on organisaatio? Tai miten tuhansien ihmisten yrityksen toiminta muuttuu? (Vinkki: ei niin että sä sanot ja yön yli asia on taiottu liveen). Ja on myös mahdollisuus siihen, et palautteesi oli vaan huono, vaikka muuta luuletkin, asiakkaat ei ihan aina oikeessa oo. Monen mielestä olis mm. erittäin jees rikkoa tietosuojalakeja, jotta heillä olis vaan helpompaa.
Oikeesti hyvät ehdotukset kyllä toteutetaan yhtään viisaammissa firmoissa, mut se voi viedä vähän aikaa.
Ja täysin viattomalle ihmiselle työpaikalla riehuminen on vaan keskenkasvuista, on se sit yhteinen työpaikka tai vaan toisen.
Taitaa sinkkumies viettää loppuikänsä sinkkumiehenä. Vastenmielinen tiukkapipoinen länkyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, olemme samoissa hommissa :)
Minulla onneksi vain vuorosta kahteen viikossa mutta alkaa olla siinäkin liikaa.
Ihan puhdasta p***aa olleet viimeiset pari kuukautta, mikään ei toimi ja naurettavan pienellä miehityksellä koetetaan selvitä. Isommista tahoista on ongelmien selvittäminen kiinni mutta asiakkaan kanssa suoraan tekemisissä olevaan duunariinhan se raivo osuu, kun juuri minulla ei sitä aikaa ole antaa, enkä onneton osaa siksi muuttua. Koeta tätä selvittää 50 kertaa vuoron aikana suu vaahdosta ja päälle vielä koeta keksiä jotain, että saisi ihmisten asioita edes vähän eteenpäin vähäisistä resursseista huolimatta.
Mä olen niin loppu tähän tilanteeseen. Ei jaksa enää juuri asiakkaille hymyillä.Sä et ole siis sisäistänyt hommaasi.
Odotan hymyä ja kaunista kiitosta kun annan kunnon palautetta. Sen tarkoitus on parantaa talon toimintaa, mutta ethän sinä sitä ymmärrä?
Sinkkumies
Paljon yllättää et tää on "sinkkumies".
Nykyään oon duunissa jossa voi jo vähän vaikuttaakin, mut ymmärrätkö sä, mikä on organisaatio? Tai miten tuhansien ihmisten yrityksen toiminta muuttuu? (Vinkki: ei niin että sä sanot ja yön yli asia on taiottu liveen). Ja on myös mahdollisuus siihen, et palautteesi oli vaan huono, vaikka muuta luuletkin, asiakkaat ei ihan aina oikeessa oo. Monen mielestä olis mm. erittäin jees rikkoa tietosuojalakeja, jotta heillä olis vaan helpompaa.
Oikeesti hyvät ehdotukset kyllä toteutetaan yhtään viisaammissa firmoissa, mut se voi viedä vähän aikaa.
Ja täysin viattomalle ihmiselle työpaikalla riehuminen on vaan keskenkasvuista, on se sit yhteinen työpaikka tai vaan toisen.
Fiksut ihmiset ovat päättäneet, että asioita ei voi hoitaa esim. OMASTA puhelinnumerosta, mutta ne samat paperit voi seisoa postilaatikossa kenen vain otettavissa päiväkausia.
Fiksua, joo. Not.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sinkkumies viettää loppuikänsä sinkkumiehenä. Vastenmielinen tiukkapipoinen länkyttäjä.
Kyllä mä aion olla sinkkuna loppuelämäni. Olen sen myös kertonut palstalla. Nytkö vasta tajusit?
Tietenkin jotain pimppaa voi ostaa tai hakea baarista, jos siltä alkaa tuntumaan.
Sinkkumies
Sen takia ei ole mitään paineita. Voi keskustella rehellisesti. Miten vapauttavaa ..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea, mutta hyvä mieli siitä tulee.
Asiakaspalvelijat taas ovat niin vtun tyhmiä, etteivät tajua, että ei se kurasankona toimiminen ole asian ydin, vaan SE, että ne asiat alkaisivat joku päivä toimimaan.
Mutta kun on pikku lusikalla annettu ..
Sinkkumies
Mutta tässä nyt ei ollutkaan siitä kyse.
Vaan siitä, että saako huonosti käyttäytyvä asiakas parempaa palvelua kuin hyvin käyttäytyvä. Ja ei, ei saa. Kritiikkiä kestää kyllä varmasti melkein kuka tahansa, koska 100% ihmisistä sitä jossain vaiheessa elämäänsä saa, joko työssä tai vapaa-aikanaan jostain muusta asiasta.
Tuo sinun juttusi taas on täyttä soopaa, jos käyt asiasta x mesoamassa kymmenen kertaa päivässä, se ei siitä välttämättä muutu miksikään, jos sinun kohteesi palautteelle ok väärä. Toki tämä väärä kohdekin voi ja todennäköisesti vie asian eteenpäin, mutta jos hän ei sille henkilökohtaisesti pysty vaikuttamaan, teet itsestäsi vain idiootin loputtomalta kitinälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelijat taas ovat niin vtun tyhmiä, etteivät tajua, että ei se kurasankona toimiminen ole asian ydin, vaan SE, että ne asiat alkaisivat joku päivä toimimaan.
Sinkkumies
Vaan siitä, että saako huonosti käyttäytyvä asiakas parempaa palvelua kuin hyvin käyttäytyvä. Ja ei, ei saa. Kritiikkiä kestää kyllä varmasti melkein kuka tahansa, koska 100% ihmisistä sitä jossain vaiheessa elämäänsä saa, joko työssä tai vapaa-aikanaan jostain muusta asiasta.
Tuo sinun juttusi taas on täyttä soopaa, jos käyt asiasta x mesoamassa kymmenen kertaa päivässä, se ei siitä välttämättä muutu miksikään, jos sinun kohteesi palautteelle ok väärä. Toki tämä väärä kohdekin voi ja todennäköisesti vie asian eteenpäin, mutta jos hän ei sille henkilökohtaisesti pysty vaikuttamaan, teet itsestäsi vain idiootin loputtomalta kitinälläsi.
Mä en jätä palautetta sen takia, että sä hymyilet mulle. En sen takia, että me voidaan sosialisoida keskenämme.
En ollenkaan. Jätän palautetta sen takia, että ne asiat tulisivat kuntoon.
Sinä olet minulle vain työkalu sen asian järjestämisessä kuntoon. Jos et järjestä asiaa kuntoon, niin sinä olet hyödytön.
Olet silloin hyödytön minulle ja hyödytön yritykselle jota edustat.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-> Tuo asia on pielessä.
Sinkkumies
Sitten et osaa töitäsi. Ei kai siinä muuta. Olet vain huono.
Sinkkumies
Kyllä mä osaisin, 30vuotta samassa paikassa ollut ja ylemmälle johdollekin asiakkaat mua kehuneet.
Mutta mä en enää jaksa hymyillä ja myötäillä.
Jään kohta eläkkeelle. Se on varmasti paras uutinen kaikille :)
Musta tuntuu, että tuo Sinkkumies on joku johtaja tai joku johtoportaan tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Mä en jätä palautetta sen takia, että sä hymyilet mulle. En sen takia, että me voidaan sosialisoida keskenämme.
En ollenkaan. Jätän palautetta sen takia, että ne asiat tulisivat kuntoon.
Sinä olet minulle vain työkalu sen asian järjestämisessä kuntoon. Jos et järjestä asiaa kuntoon, niin sinä olet hyödytön.
Olet silloin hyödytön minulle ja hyödytön yritykselle jota edustat.
Sinkkumies
Voi luoja 😂 työkalu palautteelle siinä mielessä, että palautteen voi viedä eteenpäin, mutta mutta se nyt on ihan itsestäänselvyys ettei se yksi ihminen, jolle palautteesi jätät ei voi henkilökohtaisesti hoitaa sitä kuntoon tai vastata siitä, että taho, jolle ko. asian korjaaminen kuuluu, sille mitään tekee.
Mutta mutta, tästä nyt lienee turha väitellä, olet olevinasi oikeassa ja minä tiedän, että hyvin harvoilla ihmisillä on niin paljon vaikutusvaltaa, että pystyy tavallisena työntekijänä kaikkeen vaikuttamaan. Toki omassa työssäni palautteen perusteella teen jotain sellaisille asioille, jotka pystyn itse hoitamaan, oman ns. kenttäni ulkopuolella olevista lähtee palaute eteenpäin ja sen jälkeen se on sen tahon käsissä, jolle asia kuuluu ja se on sitten heidän vastuunsa hoitaa se kuntoon.
Itse olin kerran hommissa joissa ei voinut sanoa puhelimessa kusipääle yhtään mitään (varusmies armeijassa).
Kaikki piti ottaa kiltisti vastaan. Hienoa....
Kummasti sitä oppi saamaan nautintoa kun laittoi kyselijöille kapuloita rattaisiin tavalla tai toisella, kyllä ne keinot oppi.
Moni asia hoitui arkipäivässämme harmaalla alueella mutta idiooteille tehtiin kaikki ohjesäännön mukaan.
Silloin jo päätin että tällaista duunia ei voi ihminen työkseen tehdä.
Teen pääosin saman tyyppistä työtä ja olen ikäväkseni saanut huomata miten mulkkuja ihmiset oikeasti ovat. Asiakkailla on täysin epärealistiset kuvat siitä, mitä me pystymme tekemään. Jos vapaata aikaa ei löydy, ei sitä löydy senkään jälkeen kun olet huutanut "pitää löytyä, minä olen sentään tuotantotalouden insinööri!!!". Usko tai älä, insinööreille tai millekään muille ei ole omaa kalenteria. Monet kuvittelevat myös, että panttaan jotain tietoa tahallani, ihan vain vittuillakseni asiakkaalle. Tai jos tuotteen hinta ei miellytä, saatetaan minua syyttää sen keksimisestä tai valehtelemisesta. Mikähän ihme olisi minun motiivini tehdä noin?
Vierailija kirjoitti:
Montako kertaa te olette lähteneet parantamaan talon toimintaa, jos se ei toimi?
Vingutte saamastanne palautteesta, mutta mitään ette tee. Eikö niin?
Sinkkumies
Turhaan sinä asiakaspalvelijaa solvaat, ei se heidän syy ole jos prosessissa on puutteita vaan sen heidän yläpuolellaan olevan joka ne prosessit suunnittelee. Aspan on hoidetta prosessi niinkuin ylhäältä on ohjeistettu tai tulee sanomista.
Seuraavaksi kun haluat antaa palautetta toimimattomasta prosessista, etsi sille oikea osoite. Se ruohonjuuritason aspa ei ole se oikea osoite.
Vierailija kirjoitti:
Pikkumammat ei tykkää siitä, että tulee joku (sinkkumies ) kertomaan totuuksia, eikä lässytä pelkkä diibadaabaa.
Sinkkumiehellä on vain mielipiteitä, ei totuuksia. Ihan vaan tiedoksi.
itse olen huomannut , että asiakaspalvelijat palvelevat mulkkuja paremmin. Esim. jos joku tulee rautakauppaan ja huutaa:-hei läski nainen haluan valkoista pohjamaalia 3 pönttöä hopi hopi ja alennus päälle niin tulee vipinää. Mutta jos kysyy :-voisitko neuvoa hyvän pohjamaalin . Niin osoitetaan , että tiolla ne maalit on :D .... Muutenkin jos olen huonolla tuulella niin saan parempaa palvelua kuin hyvällä tuulella ollessani vaikka olen kohtelias aina.
Vierailija kirjoitti:
Musta tuntuu, että tuo Sinkkumies on joku johtaja tai joku johtoportaan tyyppi.
Ei todellakaan ole, tuolla ulosannilla.
Joka kerta muutan meidän toimintatapoja, jos saan asiakaspalvelulta viestiä, että joku homma ei ole toiminut. JOKA kerta.
Niitä viestejä vain tulee kerta vuoteen, eli luultavasti 99% vain heittävät palautteet roskikseen.
Sinkkumies