En näe mitään järkeä matkustelussa
Niinku menee johonkin toiseen maahan ja sitten kierrtelee siellä katsomassa jotain patsaita tai museoita ja sitten käy syömässä jossain pizzeriassa ja sitten nukkumaan. Siitä maksaa satoja euroja vaikka on todella tylsää sellainen. Jotku makaa rannalla tuntikausia ja polttavat ihoaan ja sitten tulee syöpä. Ei mitää järkeä siinäkään. Pysyn mielummin kotona ja katson netistä niitä nähtävyyksiä eikä maksa mitään.
Kommentit (116)
Hyvä😇
Pysythän poissa ja muut saa nauttia!
Matkustelu pilaa maapallon. Kaikkien pysyttävä kotona.
Matkailu avartaa.
Netistä kuvien ja videoiden katselu ei nyt vaan vastaa sitä että on itse paikan päällä.
No joo, todella vähän on enää kohteita mitkä kiinnostaa. Turismi pilannut paljon ja nykyään on aika sekoja sääolosuhteita monessa paikassa. Mutta jos ilmaseks pääsis vaikka Australiaan niin lähtisin
Itse tutustun aina paikallisiin sosiaalisena perhosena ja saan uusia ystäviä.
Minusta matkustelu on mielenkiintoista. Uusi ympäristö, uusi kulttuuri sekä hetkellinen irtautuminen arkirutiineista. Mikäs sen parempaa. Se, että yritetään vakuuttaa samojen rutiinien siirtämisen jollakin lailla tuovan uutta virtaa, niin ei. Vaikka paikka vaihtuisi ei peruskaura muutu elleivät myös rutiinit muokkaudu.
Vierailija kirjoitti:
Matkustelu on järjetöntä
Koska ... ?
Reissaaminen on parasta elämässä. En ole puu, haluan seikkailla ympäri maailmaa!
Minä taas nautin uusien paikkojen näkemisestä, kauniista maisemista, patikoinnista, vuorista, pikkukylien kiertelystä, paikallisten herkkujen maistelusta jne. Kaipaan vaihtelua arkeen (vaikka tykkään kyllä siitäkin), maisemanvaihdos tekee aina hyvää.
En minäkään tykkää kuin joskus jossain käydä. Kotimaa riittää hyvin.En edes ole haaveillut ulkomaan matkoista. Ei kiinnosta.
Nähtävyydet tosiaan kannattaakin katsoa netissä etukäteen, niin paikan päällä ei tarvi hötkyillä. Etenkään jonottaa Eiffeleihin tms.
Itse tykkään matkustella, paljon, mutta toisaalta pidän myös paljon matkakohteiden katselusta netissä.
Vierailija kirjoitti:
No joo, todella vähän on enää kohteita mitkä kiinnostaa. Turismi pilannut paljon ja nykyään on aika sekoja sääolosuhteita monessa paikassa. Mutta jos ilmaseks pääsis vaikka Australiaan niin lähtisin
Muiden harrastama turismi on siis pilannut sinun mahdollisuutesi harrastaa turismia. :D
Sepä kun on niin, että eri ihmisiä kiinnostavat eri asiat. Minä rakastan taidemuseoita, mutta en välttämättä kaikkea samaa, mistä sinä pidät.
Jos ei saa iloa jostakin harrastuksesta tai toiminnasta, kannattaa säästää rahansa ja tehdä jotain, mistä tykkää. Mutta ei se sitä tarkoita, ettei muiden mielestä olisi hyvinkin järkevää tehdä jotakin.
En näe mitään järkeä tällaisissa avauksissa.
Haluan oppia esimerkiksi kieliä, joita osaan vasta vähän. Se on helpompaa, kun oleilee kielen luonnollisilla alueilla. TV:n ohjelmatkin on kivasti dupattu sille opiskelemalleni kielelle. Parhaimmillaan tutustuu natiiveihin ihmisiin ja myös kulttuuriin. Toki myös opiskelemani historia ja länsimainen kulttuuri ovat loputon kiinnostuksen lähde ja parhaimmillaan niissä kohteissa koettuina.
Olen ilmastosyistä kyllä vähentänyt matkailua, ainakin lentämällä.
Vain typerys maksaa matkustamisesta. Minulle maksettiin siitä, takana 55 maata. Nyt ei enää jaksa vaan lähetän nuorempia reissuun, kyllä siinä hymy hyytyy kun asiakas vaatii ja pitäs tehdäkin jotain, säkällä jää 1-2 päivää aikaa kipittää olennaisimmat turistirysät.
Ruoka on melkein missä vaan parempaa verrattuna maustekammoiseen Suomeen, missä etniset ravintolatkin editoivat ruokalajejaan suomalaisten makuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Itse tutustun aina paikallisiin sosiaalisena perhosena ja saan uusia ystäviä.
Ihana perhonen!
Tämän takia minäkin matkustelen.
Olen sosiaalinen perhonen, ja löydän ihmissuhteita ja hyviä näkökulmia ajatuksiini poistuessani Suomesta.
Eli mielestäsi uudessa paikassa käyminen ei ole mielenkiintoista?