Kirjoitusvirheitä, joita et ollut nähnyt ennen vauva-palstaa?
Kommentit (59)
Pilkunviilarit, koko yliopistourallani en ole tavannut ihmisiä joille sisällön sijaan oikeinkirjoitus on se juttu. Minusta pilkunviilaus on aika suuri kirjoitusvirhe, ainakin tekee useat ketjut raskaiksi lukea (joku vuodattaa sydäntään, toisella ei muuta kommentoitavaa kuin kirjoitusvirheet, mitä tuo kertoo kommentoijasta).
Vierailija kirjoitti:
Kärri (= Kärry )
Tässä taitaa olla kyllä kyse jonkinlaisesta murresanasta.
vauva-palsta
perjaatteessa
pastillivärit
Kaksplussalla oli yksi nikki, joka kirjoitti sanan "edes" muodossa "etes". Ei ollut mikään humoristinen väännös, vaan ihan puhdas virhe. Olen tuohon etesiin törmännyt sittemmin täälläkin.
Olen yläkoulun äikänope eli nähnyt melkein kaiken. Mutta täällä esiintyvä sairaanloinen oli uutta jopa minulle. En tajua. Paljon helpompaa on ymmärtää vaikka jalka pallo.
erinlainen
minkä lainen
sala liittoteoria
epäkaunis, epärohkea, epähyvä
puna tukkainen, sini silmäinen
SAIRAANLOINEN
Mikä helvetin sairaan loinen???
Tää wt palsta on täynnä kirjoitus virheitä
Reakoida. Ja jo mainitut kuullostaa, enään, ketä.
Yleensä huomaa hyvin onko kyseessä näppäilymoka tai ennakoiva tekstinsyöttö vai puhdas tietämättömyys.
Yhdyssanavirheet saavat savun nousemaan korvista, jätän niitä vilisevän tekstin kokonaan lukematta. Muusta sisällöstä huolimatta..
Tatuointiidea
Kaikki yhdyssanavirheet jaksavat hämmästyttää. Ne alkavat olla jo niin yleisiä, että niitä näkee jo sanomalehdissäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihota. Tiedän, ettei se ole kirjoitusvirhe vaan ihan hyväksytty muoto sanasta lihoa, mutta en ole koskaan muualla nähnyt tai kuullut kenenkään käyttävän tuota muotoa. Edelleen se pistää pahasti silmään. Työskentelen alalla, missä kirjoitetaan paljon asiatekstejä terveydestä eikä tulisi kuuloonkaan, että niissä käytettäisiin tuota muotoa.
Vihannes ei lihota, niin kuin rasva lihottaa
Tässä kylläkin tarkoitettiin perusmuotoa "lihota" eikä "lihottaa", josta kerroit esimerkin.
Gollege ja golitzi :D