Minkälainen / mitä vauvakuume on?
Olen 33v enkä ole kokenut tälläistä "vauvakuumetta" tai halua hankkia lapsia. Pienet vauvat eivät ole aiheuttaneet mulle ihmeempiä tuntemuksia toisin kuin ystäväni "sekoaa" kun näkee pienen nyytin vaikkapa rattaissa. Itsellä kun alkaa olemaan ns. viimeiset lapsen hankinta vuodet käsillä, niin on alkanut mietityttämään haluanko lapsen vai en. Tälläkään hetkellä en lasta halua mutta tulenko vielä katumaan etten lasta ole hankkinut. Ja älkää nyt tarkertuko tuohon hankkia sanaan, jookosta.
Kommentit (2)
Ilmeisesti sitä, että soitetaan lapsettomuusklinikalle ja sovitaan aika siemennykselle. Oikein kuumeinen avaa tinderin ja hedelmöittää itsensä ensimmäisen vastaan tulevan kanssa.
T. Kaksi kaveriani on tehnyt näin hormooni huuruissaan
Omalla kohdallani olen aina ollut sitä mieltä että en halua lasta koskaan. En ole omannut koskaan äidillisiä tunteita enkä ole pitänyt lapsista. Lapsenakaan en tykännyt nukeista. Vaan kuinkas ollakaan 40-vuotiaana heräsi yhtäkkiä huoli suvun jatkamisen tärkeydestä. Silloinkaan en kokenut haluavani hoitaa mitään nyyttiä ja olla äidillinen äiti, ajattelin asiaa puhtaasti vain geenien siirron kannalta. Meni lähes puoli vuotta kun mietin asiaa ja suvunjatkamista todella vakavasti, en ajatellut asiaa oikeastaan ns.henkilökohtaisella tasolla vaan mietin että teen väärin jos katkaisen sukuni jatkumon. Minulla oli todellinen kriisi ja huoli asiasta. Nyt tuo vaihe on mennyt jo ohi. Lapsen hankkimatta jättämiseen vaikutti loppujen lopuksi myös epävakaa työtilanne, iso talolaina ja se että asuimme maaseudulla josta lasta olisi pitänyt kuljettaa harrasteisiin ym. ja ennenkaikkea itsekkyys; tuntui etten olisi halunnut luopua omasta ajastani ja uhrata sitä lapselle. Mutta vannoutuneelle lapsettomuuden kannattajalle tämä halu ja ajatus kuitenkin hankkia se lapsi tuli aikamoisena yllätyksenä, ikinä olisi uskonut että edes harkitsen sitä lasta. Että kai tuo eräänlainen vauvakuumevaihe oli.