Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edelleenkään ymmärrä, miten olen voinut välttyä törmäämästä Aviicin nimeen ennen kuolinuutista. Täysin tuntematon, vaikka "maailmankuulu".

Vierailija
26.04.2018 |

Olen 35-vuotias helsinkiläinen. Kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, sosiaalinen ihminen. Käyn paljon ulkona, minulla on paljon läheisiä ihmisiä, en siis möllötä yksinäni neljän seinän sisällä. Kuuntelen paljon musiikkia ja autoillessa kuuntelen radiota laidasta laitaan Nostalgiasta NRJ:hin ja Yle Puheesta ruotsinkielisiin kanaviin.

Luen päivittäin Helsingin Sanomat ja tilaan muutamaa naistenlehteä ja urheilulehteä. Olen töissä keskustassa firmassa, jossa on noin 50 nuorta ja keski-ikäistä ihmistä eri koulutustaustoilla. Syön lähialueiden ravintoloissa lounaani.

Käyn paljon elokuvissa, konserteissa, teatterissa ja erilaisissa tapahtumissa.

Minulla on mies ja kaksi alle kouluikäistä lasta.

Missä meni vikaan, kun en ollut kuullut DJ-Aviicista YHTÄÄN MITÄÄN ennen hänen kuolemaansa? Miten tällainen maailmankuulu ihminen on ollut koko ajan silmieni edessä, mutten ole häntä nähnyt? Missä häneen olisi pitänyt törmätä?

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä vaivaat päätäsi, että olisi "pitänyt" olla kuullut henkilöstä... Jos et ollut kuullut etkä koe menettäneesi mitään, niin voit sivuuttaa häntä koskevan uutisoinnin kuin minkä tahansa aiheen, joka sinua ei kiinnosta. Turha sitä on jäädä päivittelemään, ellei sitten tarkoituksesi ole vain tuoda ilmi, että henkilö ei varmastikaan ole ollut niin tunnettu. Yhtä kaikki, oliko kuinka tunnettu tai ei, ei pitäisi olla sinulle mitään väliä tässäkään vaiheessa.

Ongelmahan tässä on nyt se, että Avicii on luokiteltu maailmankuuluksi. Mutta kun tämä ap ei ole hänestä koskaan kuullut (tai on kyllä kuullut, mutta ei kuunnellut) niin Avicii ei voi olla maailmankuulu. Kun kukaan ei ole Aviciita tuonut apn kuplaan, eikä ole viitsinyt itse harrastaa kulttuuria sen verran että tietäisi edmstä perusasioita.

Vierailija
62/89 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan jaksa ymmärtää ihmisten leuhkimista sillä, ettei tiedä oikeastaan mistään mitään. Yleissivistykseen kuuluu edes vähän seurata että mitä maailmassa tapahtuu, etenkin kun asioitten seuraaminen on nykyään todella helppoa ja vielä reaaliajassa.

Aviciinkin musiikkia on soitettu radiossa niin paljon, että on jo pieni ihme, jos ei häntä ole kuullut eikä tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut minäkään oskaan kuullut Aviciista. Niinhän se on, että moni on kuuluisa vasta kuoltuaan. Eikä kyllä ole mikään maailmankuulu muuten kun dj-piireissä.

Vierailija
64/89 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nimi ei sanonut mitään. Kuuntelin sit youtubesta jonkun hänen biisin ja tutun kuuloinen biisi joka on soinu nrj:llä usein.

Vierailija
65/89 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kanssa alkuun että kenestä se kaveri oikein höpöttää että kuollut. Kovin oli tyrmistynyt kun en tätä tiennyt, mutta kun tsekkasin pari kipaletta niin nehän on kuullut vaikka kuin monesti.

Vierailija
66/89 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle nimi ei sanonut mitään. Kuuntelin sit youtubesta jonkun hänen biisin ja tutun kuuloinen biisi joka on soinu nrj:llä usein.

Mikä on nrj?

Vierailija
67/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

nrj= radiokanava lausutaan että kuulostaa ENERGIIIII

Vierailija
68/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ollut minäkään oskaan kuullut Aviciista. Niinhän se on, että moni on kuuluisa vasta kuoltuaan. Eikä kyllä ole mikään maailmankuulu muuten kun dj-piireissä.

Kyllä ne biisit ovat olleet monilla soittolistoilla ykkösinä, en ymmärrä miten olisi mahdollista ettei ole kuullut. Ehkä jos ei käy koskaan missään julkisilla paikoilla tai sitten on todella huono "musiikkimuisti".

Vierailija
69/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertooko ap:n tietämättömyys hänestä vai Aviciista?

Vierailija
70/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, joko olet

a) narsisti tai voimakkaasti narsistinen, siis sellainen ihminen, joka ajattelee, että kun minä en tätä asiaa tiedä, tunne, tunnista, sitä ei voi olla olemassa. Minä olen kaiken mittari. Minä olen se joka määrää. Ja minä määrään, että Avicii ei ole maailmankuulu ollut.

tai 

b) ei vttu, oonko mä näin pudonnut kelkasta, ei vttu (paniikki paniiikki) mä olen ihan vtun vanha, ja mä olen vasta 30 v.

Jos kyse on kohdasta b, niin ei hätää. Yhteinäiskulttuurit on kaukana takanapäin, mutta silti ihmisten mielissä ne vielä elää - ei ymmärretä, että kulttuuri on nykyään niin pirstaloitunutta, ettei yksinkertaisesti voi tietää kaikkea kaikesta, usein käy niin, ettei tiedä yhtään mitään jostain kulttuurin osasta. Ja tätä on monen vaikea niellä. Kun huomaa, että itseltä on jäänyt huomaamatta jotakin, joka on niin monelle ollut niin tärkeää, tulee mielikuva tosiaan kelkasta putoamisesta, syrjäytymisestä. Joillakin se aiheuttaa vastareaktion - aletaan oikein kehumaan, kuinka nevähööd tämä on, paskakulttuuria, josta onneksi en tiedä mitään yms. teini-länkytystä.

Vierailija
71/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan siksi ap, että olet keski-ikäinen kaavoihisi kangistunut kääpä, joka ei oikeasti kiinnitä huomiota asioihin, ei ole utelias elämänilmiöiden suhteen eikä harrasta laaja-alaisesti musiikkia.

Minusta olisi hemmetin noloa, jos en tuntisi Aviciin kaltaisia megatähtiä myös muilta kuin omilta musiikin lempialueiltani. Huonoa kulttuurista yleissivistystä. Eikä ainakaan mikään leuhkimisen aihe.

Avicii on kuitenkin populaarimusiikin suuria nimiä kymmen vuoden ajalta, ja EDM:n kärkiviisikkoa.

Itse kävin kuuntelemassa häntä 2015 Weekend-festivaalilla - oli muuten hieno esitys - vaikka olen 51-vuotias nainen, jonka lempimusiikkia on blues ja jazz.

Vierailija
72/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden päästä kukaan ei enää muista.

Vierailija
73/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntee kyllä Curt Cobainin ja Elviksen ja John Lennonin.Myös muusikkona lähes tuntematon ja muistitikun soittamisesta nyt tuskin pääse legendojen joukkoon.

Vierailija
74/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mikään maailmankuulu tuo sälli. Jokin pienenpienen piirin juttu, josta aivan turhaan revitään otsikoita iltapäivälehtiin. Varmaan toimittajia kuuluu tuohon aviciin-piiriin.

Vierailija
75/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mullakaan hajuakaan koko nimestä, ennen tätä kuolinvouhotusta.

Enkä tiedä edelleenkään, kuka helvetti se sitten oli, katsoin jopa kuvia googlesta ja kuuntelin pätkän biisiään, eikä sano vieläkään mitään.

Olen 46v, melko kouluttamaton alisuoriutuja ja työkyvytön ihminen pikkupaikkakunnalta 300km PK-seudulta ylöspäin.

Jos se on tärkeä tässä pitää mainita, kun aapeekin mainitsi statuksensa.

Vierailija
76/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ole koskaan kuullut kyseistä nimeä enkä musiikkia. Kuuntelin suosituimmat biisit, enkä tunnistanut yhtäkään. Olen 30v, en välitä tuon tyyppisestä musiikista, en kuuntele radiota enkä käy baareissa. En nyt nää kovin ihmeelliseksi asiaksi, jossei artistia tiedä. Ei kuitenkaan ihan niin valtavirran muusikosta ole kysymys.

Vierailija
77/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ole koskaan kuullut kyseistä nimeä enkä musiikkia. Kuuntelin suosituimmat biisit, enkä tunnistanut yhtäkään. Olen 30v, en välitä tuon tyyppisestä musiikista, en kuuntele radiota enkä käy baareissa. En nyt nää kovin ihmeelliseksi asiaksi, jossei artistia tiedä. Ei kuitenkaan ihan niin valtavirran muusikosta ole kysymys.

Mielestäsi siis Suomessa toimivat radiot NRJ ja Nova eivät soita valtavirtamusiikkia? Luulin että ne on just ne pahimmat. Mutta ne onkin nyt sitten tämmöiset pikkupiirien kanavat.

Vierailija
78/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en ollut kuullut!

Vierailija
79/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja kappaleita on, mutta tunsin ne esittäjien mukaan. Kappaleen tekijää ei kovin usein mainita.

Vierailija
80/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuuntelet niitä sen p*skoja hoilotuksia niin veikkaan että kuulostaa tutulta ja sitten saattaa asia valjeta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi