En edelleenkään ymmärrä, miten olen voinut välttyä törmäämästä Aviicin nimeen ennen kuolinuutista. Täysin tuntematon, vaikka "maailmankuulu".
Olen 35-vuotias helsinkiläinen. Kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, sosiaalinen ihminen. Käyn paljon ulkona, minulla on paljon läheisiä ihmisiä, en siis möllötä yksinäni neljän seinän sisällä. Kuuntelen paljon musiikkia ja autoillessa kuuntelen radiota laidasta laitaan Nostalgiasta NRJ:hin ja Yle Puheesta ruotsinkielisiin kanaviin.
Luen päivittäin Helsingin Sanomat ja tilaan muutamaa naistenlehteä ja urheilulehteä. Olen töissä keskustassa firmassa, jossa on noin 50 nuorta ja keski-ikäistä ihmistä eri koulutustaustoilla. Syön lähialueiden ravintoloissa lounaani.
Käyn paljon elokuvissa, konserteissa, teatterissa ja erilaisissa tapahtumissa.
Minulla on mies ja kaksi alle kouluikäistä lasta.
Missä meni vikaan, kun en ollut kuullut DJ-Aviicista YHTÄÄN MITÄÄN ennen hänen kuolemaansa? Miten tällainen maailmankuulu ihminen on ollut koko ajan silmieni edessä, mutten ole häntä nähnyt? Missä häneen olisi pitänyt törmätä?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä ihminen kaikkeen kiinnitä huomiota.
No ei, mutta kyllä esim. Madonnan ja Michael Jacksonin tietää peräkylän mummotkin, vaikka kuuntelisivat pelkkää Einö Gröniä. Siis ihan jo pelkän nimen.
Vaikken yhtään seuraa Yhdysvaltain politiikkaa, enkä ole koskaan Yhdysvalloissa käynyt, tiedän, kuka on Donald Trump.
Kuka on Eino Grön?
tällä palstalla käyn melkein päivittäin ja sen lisäksi lueskelen iltasanomien ja iltalehden verkkosivujen uutisia. ennen henkilön kuolemaa missään edellämainituissa paikoissa ei ollut mainittu kyseistä henkilöä.
Koska media fragmentoitui somen myötä
Ihmisillä ei ole medialukutaitoa. Vaihtakaa Wittgenstein Iltasanomiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs bachelor, TIS, Tinder, sisustusbologgaajat
Neva hööd
No, näitä ei kuvailla sanalla "maailmankuulu".
En minäkään tiennyt koko hepusta mitään. En vieläkään oikein tajua, että mitä hän teki? Soitti levyjä klubeilla? Vai tekikö se biisejä joillekin tosi isoille staroille ja soitti sitten niitä klubeilla? No, onhan se aina surullista kun nuori ihminen kuolee.
Itse en ole tiennyt, että musiikki ja sen tekeminen voi olla noin vaikeasti ymmärrettävä asia.
No kukas ne Aviciin biisit esitti, tää oli mulle taas ihan uusi tieto? Esim Wake me upin?
N55
Vierailija kirjoitti:
tällä palstalla käyn melkein päivittäin ja sen lisäksi lueskelen iltasanomien ja iltalehden verkkosivujen uutisia. ennen henkilön kuolemaa missään edellämainituissa paikoissa ei ollut mainittu kyseistä henkilöä.
Oli mainittu satoja kertoja. Voit käyttää hakukonetta sen analysoimiseksi.
Minä puolestaan olen 38-vuotias nainen. Nuoruudessani seurasin musamaailmaa hyvin aktiivisesti, kävin jatkuvasti livekeikoilla ja festareilla. Lopetin aktiivisen musan kuuntelun n. 25-vuotiaana, eikä minulla ole hajuakaan suurimmasta osasta viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleista uusista artisteista. Aviciin kuitenkin tiesin hyvin. Avicii tuli tutuksi syksyllä 2013, kun olimme perheen kanssa Rodoksella, ja lapset jorasivat innoissaan Aviciin biisejä hotellin Bamse-discossa. Pidin itsekin tosi paljon hänen biiseistään, ja järkytyin kyllä kovasti, kun kuulin tämän lahjakkaan nuoren miehen kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä sitä ihminen kaikkeen kiinnitä huomiota.
No ei, mutta kyllä esim. Madonnan ja Michael Jacksonin tietää peräkylän mummotkin, vaikka kuuntelisivat pelkkää Einö Gröniä. Siis ihan jo pelkän nimen.
Vaikken yhtään seuraa Yhdysvaltain politiikkaa, enkä ole koskaan Yhdysvalloissa käynyt, tiedän, kuka on Donald Trump.
Kuka on Eino Grön?
Ebba Grönin setä.
Ikä tekee tehtävänsä. Teininä oli aikaa vahdata musiikkivideoita. Aikuisena musiikkia kuulee lähinnä radiosta bussimatkalla töihin, tai odotushuoneessa lääkärille tms.
Olen kuullut tasan Wake me up:n, mitään muuta en tästä tyypistä tiedä.
Aviciin musiikki on minun mielialannostatuslemppareita. Joka paikassa tulee vastaan, esim wake me up on varmasti tuttu jos ei ihan pelkkää iskelmäradiota kuuntele. Olen 48 v, toki oma musiikkimaku on aika monipuolinen mutta en erityisesti seuraa mitään "electro house" musiikkia vaan ihan mainstreamia radiosta. En ymmärrä miten joku ei ole Aviciin nimeä kuullut.
Avicii on mulle nimenä tuttu mutta en kyllä ole kuunnellun. Sen sijaan noin vuosi sitten kuoli eräs kotimainen DJ joka on vaikuttanut ja vedonnut minuun enemmän kuin Avicii. Nimittäin DJ Jokke, Street Beatin omistaja, ja esim. Berlin-klubin DJ:nä toiminut. Hänen kanssaan olen muutaman sanan vaihtanutkin niin levykaupassa kuin klubillakin kun olen kysynyt mitä hän soitti. Vähän yrmy tyyppi, mutta todellinen uranuurtaja työssään.
Hänen kuolemansa taisi pikku-uutiseksi päästä Suomessakin, mutta mitään Aviciin kuolemaan verrattavaa megauutisointia ei kyllä näkynyt missään. Vaikka tyylilaji oli edes osapuilleen sama kun Jokellakin oli, eli tekno alalajeineen.
Eli en Aviciin hehkutusta kyllä ihan ymmärrä.
Wake me up (before you go go), on myös Wham! nimisen bändin biisi 1980-luvulta .
Ja Whamin yksi jäsen oli George Michael.
SIksi koska muualla maailmaa ja jopa Ruotsissa ollaan musiikkitrendeissä paljon Suomea edellä.
Sama koskee muotia, ruotsalaiset ovat aina meitä sen 1-2 vuotta edellä muodissa.
Avicii jäi Swedish House Mafian varjoon, vaikka teki paljon parempaa matskua.
Yksi Swedish House Mafian jäsenistä, Steve Angello, on ollut mukana Ruotsin Miljonääriäideissä, on sen täyttöhuuli-Isabelin mies.
Aviciin maineesta kertoo sekin että pääsi tuottamaan Madonnalle ja Madonna esiintyi hänen keikoillaan.
http://digitalspyuk.cdnds.net/14/11/480x483/gallery_screen-shot-2014-03…
Ei nyt tule mieleen ketään suomalaista tuottajaa tai artistia joka olisi päässyt tekemään yhteistyötä Madonnan kaltaisen maailmantähden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Aviciin musiikki on minun mielialannostatuslemppareita. Joka paikassa tulee vastaan, esim wake me up on varmasti tuttu jos ei ihan pelkkää iskelmäradiota kuuntele. Olen 48 v, toki oma musiikkimaku on aika monipuolinen mutta en erityisesti seuraa mitään "electro house" musiikkia vaan ihan mainstreamia radiosta. En ymmärrä miten joku ei ole Aviciin nimeä kuullut.
Kävin Youtubesta kuuntelemassa tuon Wake me up -biisin. Ihan vieras kappale, ei sytyttänyt mitään kelloja. En kuuntele iskelmäradiota.
https://www.firstpost.com/entertainment/madonna-calvin-harris-rita-ora-…
ja tuolla näette miten useat maailmantähdet ovat ottaneet osaa hänen poismenoonsa.
Kyseinen DJ oli kyllä muusikko. Hän teki biisit itse, kirjoiti sanat jne. Aino mitä hän ei tehnyt oli laulaminen.
Myös minulle nimi oli tuntematon, mutta biisit oli kyllä tuttuja.
40+ mies