Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En edelleenkään ymmärrä, miten olen voinut välttyä törmäämästä Aviicin nimeen ennen kuolinuutista. Täysin tuntematon, vaikka "maailmankuulu".

Vierailija
26.04.2018 |

Olen 35-vuotias helsinkiläinen. Kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, sosiaalinen ihminen. Käyn paljon ulkona, minulla on paljon läheisiä ihmisiä, en siis möllötä yksinäni neljän seinän sisällä. Kuuntelen paljon musiikkia ja autoillessa kuuntelen radiota laidasta laitaan Nostalgiasta NRJ:hin ja Yle Puheesta ruotsinkielisiin kanaviin.

Luen päivittäin Helsingin Sanomat ja tilaan muutamaa naistenlehteä ja urheilulehteä. Olen töissä keskustassa firmassa, jossa on noin 50 nuorta ja keski-ikäistä ihmistä eri koulutustaustoilla. Syön lähialueiden ravintoloissa lounaani.

Käyn paljon elokuvissa, konserteissa, teatterissa ja erilaisissa tapahtumissa.

Minulla on mies ja kaksi alle kouluikäistä lasta.

Missä meni vikaan, kun en ollut kuullut DJ-Aviicista YHTÄÄN MITÄÄN ennen hänen kuolemaansa? Miten tällainen maailmankuulu ihminen on ollut koko ajan silmieni edessä, mutten ole häntä nähnyt? Missä häneen olisi pitänyt törmätä?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä vaivaat päätäsi, että olisi "pitänyt" olla kuullut henkilöstä... Jos et ollut kuullut etkä koe menettäneesi mitään, niin voit sivuuttaa häntä koskevan uutisoinnin kuin minkä tahansa aiheen, joka sinua ei kiinnosta. Turha sitä on jäädä päivittelemään, ellei sitten tarkoituksesi ole vain tuoda ilmi, että henkilö ei varmastikaan ole ollut niin tunnettu. Yhtä kaikki, oliko kuinka tunnettu tai ei, ei pitäisi olla sinulle mitään väliä tässäkään vaiheessa.

Minua vaivaa se, että koen jääneeni jostain täysin paitsi. Vähän sama kuin joku minulle täysin päivänselvä julkisuuden henkilö kuolisi (kuten vaikka Michael Jackson tai Ruotsin prinsessa Victoria) ja sitten joku ihmettelisi, että keitä nuo olivat. Tuntuu siltä, että olen elänyt jossain tynnyrissä, kun en ole ikinä Aviciista mitään kuullut.

Ja nyt kuuntelin Youtubesta tätä Aviciin musiikkia, niin olihan ne tuttuja. Nimi (tai naama) ei vaan ollut jäänyt ikinä mieleen.

ap

Vierailija
82/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos olet käynyt jossain muotibaarissa tai hengaillut parikymppisten kanssa viime vuosina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sillä vaivaat päätäsi, että olisi "pitänyt" olla kuullut henkilöstä... Jos et ollut kuullut etkä koe menettäneesi mitään, niin voit sivuuttaa häntä koskevan uutisoinnin kuin minkä tahansa aiheen, joka sinua ei kiinnosta. Turha sitä on jäädä päivittelemään, ellei sitten tarkoituksesi ole vain tuoda ilmi, että henkilö ei varmastikaan ole ollut niin tunnettu. Yhtä kaikki, oliko kuinka tunnettu tai ei, ei pitäisi olla sinulle mitään väliä tässäkään vaiheessa.

Ongelmahan tässä on nyt se, että Avicii on luokiteltu maailmankuuluksi. Mutta kun tämä ap ei ole hänestä koskaan kuullut (tai on kyllä kuullut, mutta ei kuunnellut) niin Avicii ei voi olla maailmankuulu. Kun kukaan ei ole Aviciita tuonut apn kuplaan, eikä ole viitsinyt itse harrastaa kulttuuria sen verran että tietäisi edmstä perusasioita.

Mikä on edm?

Vierailija
84/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulin hänen olevan joku laulaja, jonka ääni pitäisi tuntea. Mutta vasta tässä keskustelussa selvisi, että laulut esittää joku muu. Siksi varmaan monikaan ei ollut kuulut kaverin nimeä, vaikka musiikki onkin tuttua.

Vierailija
85/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 v nainen ja tiesin Aviciista jo monta vuotta sitten, kun poikani kuunteli kyseisen DJ:n musiikkia. Suosittelen katsomaan Aviciista kertovan dokumentin Netflixissä, avartaa kummasti.

Vierailija
86/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jösses näitä aloituksia. Ei varmaan ketään haittaa jos joku ei tiedä jotain maailman kuuluisaa ihmistä. Oli sitten enemmän tai vähemmän maailman kuuluisa tai pelkkä kuuluisa.

Ei haittaa yhtään jos joku ei esim tiedä kuka on Nicolás Maduro.

Ap. Älä ota paineita - kaikkea ei voi tietää. Vai oliko pointtisi joku muu?

Vierailija
87/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua vaivaa se, että koen jääneeni jostain täysin paitsi. Vähän sama kuin joku minulle täysin päivänselvä julkisuuden henkilö kuolisi (kuten vaikka Michael Jackson tai Ruotsin prinsessa Victoria) ja sitten joku ihmettelisi, että keitä nuo olivat. Tuntuu siltä, että olen elänyt jossain tynnyrissä, kun en ole ikinä Aviciista mitään kuullut.

Ja nyt kuuntelin Youtubesta tätä Aviciin musiikkia, niin olihan ne tuttuja. Nimi (tai naama) ei vaan ollut jäänyt ikinä mieleen.

ap

Ap, todella hyvä aloitus, ja kommentti. Koen täsmälleen samalla tavalla kuin sinäkin. Biisit olivat ihan tuttuja, mutta en ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä. Tuntuu, kuin olisin menettänyt jotain suurta, kun en tiennyt kuka Avicii on. Ja olen aidosti surrut hänen poismenoaan, mikä on tuntunut oudolta. Mitähän muita mahtavia musiikintekijöitä tai taiteilijoita en tunne tai tiedä, ja menetän paljon kokemuksia ja elämyksiä... Ja olen myös monitasoinen aikaani seuraava nainen, töissä media-alalla ja kuuntelen radiota ja musiikkia monipuolisesti...

Vierailija
88/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut minäkään kuullut Aviciin nimeä ja kun sanoin miehelleni niin hän sanoi että kyllä sinä sen biisejä tiedät, ja niin tiesinkin.

Mieheni harrastaa musiikkia ja ottaa paljon selvää muusikoista ja biiseistä ja jos kuulee hyvän kappaleen niin selvittää kuka sen esittää ym. Hän siis oli kuullut Aviciista, vaikka onkin ns metallimiehiä. Itse en noin intohimoisesti musiikkia kuuntele niin oli mennyt ohi.

Vierailija
89/89 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ap, todella hyvä aloitus, ja kommentti. Koen täsmälleen samalla tavalla kuin sinäkin. Biisit olivat ihan tuttuja, mutta en ollut koskaan kuullutkaan kyseisestä henkilöstä. Tuntuu, kuin olisin menettänyt jotain suurta, kun en tiennyt kuka Avicii on. Ja olen aidosti surrut hänen poismenoaan, mikä on tuntunut oudolta. Mitähän muita mahtavia musiikintekijöitä tai taiteilijoita en tunne tai tiedä, ja menetän paljon kokemuksia ja elämyksiä... Ja olen myös monitasoinen aikaani seuraava nainen, töissä media-alalla ja kuuntelen radiota ja musiikkia monipuolisesti...

Loputtomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi