En edelleenkään ymmärrä, miten olen voinut välttyä törmäämästä Aviicin nimeen ennen kuolinuutista. Täysin tuntematon, vaikka "maailmankuulu".
Olen 35-vuotias helsinkiläinen. Kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, sosiaalinen ihminen. Käyn paljon ulkona, minulla on paljon läheisiä ihmisiä, en siis möllötä yksinäni neljän seinän sisällä. Kuuntelen paljon musiikkia ja autoillessa kuuntelen radiota laidasta laitaan Nostalgiasta NRJ:hin ja Yle Puheesta ruotsinkielisiin kanaviin.
Luen päivittäin Helsingin Sanomat ja tilaan muutamaa naistenlehteä ja urheilulehteä. Olen töissä keskustassa firmassa, jossa on noin 50 nuorta ja keski-ikäistä ihmistä eri koulutustaustoilla. Syön lähialueiden ravintoloissa lounaani.
Käyn paljon elokuvissa, konserteissa, teatterissa ja erilaisissa tapahtumissa.
Minulla on mies ja kaksi alle kouluikäistä lasta.
Missä meni vikaan, kun en ollut kuullut DJ-Aviicista YHTÄÄN MITÄÄN ennen hänen kuolemaansa? Miten tällainen maailmankuulu ihminen on ollut koko ajan silmieni edessä, mutten ole häntä nähnyt? Missä häneen olisi pitänyt törmätä?
Kommentit (89)
Voi helposti.
Jos kuuntelee vain suomipaskaa, kovasti tulee sivistykseen aukkoja. Jatka vaan joutsenlaulun ja annamullepiiskaan kuuntelua.
Mun Wham! kommentit saanut pari alapeukkua? Ihan totta puhuin, tsekatkaa Googlesta. En tarkoittanut väheksyä tätä Aviciitä. Mutta kun kaikki puhuu Wake me up- kappaleesta, mulle tulee heti mieleen tuo Whamin biisi.
Joo, mäkin tiedän vaan Whamin Wake me up before you go-go:n...😁 Olen 45 ja kuuntelen aamuisin nettiradio Groove FM:ää, jossa soitetaan musiikkia just mun makuun. Kyllä siellä tän päivän hititkin soi vanhojen seassa ja monet kappaleet ovat tuttuja, mutta niiden esittäjästä mulla ei ole aavistustakaan. Kuuntelin sitten uteliaisuudesta tuon Aviciin Wake me up:n ja ihan outo oli. Okei, olen siis virallisesti vanha ja pudonnut kelkasta!
Mä ihmettelin myös, että en tiennyt. Kuuntelen tosi paljon musiikkia. Olen miettinyt tuota, kuinka ihmiset menee entistä enemmän kupliinsa. YouTube ehdottaa aina jotain mistä ajattelee mun pitävän - jos haluaa mennä kauas mukavuusalueensa ulkopuolelle, sinne pitää aktiivisesti hakeutua!
Minä olen 45v ja tiesin tasan tarkkaan kuka tämä oli, toki olen aina kuunnellut enemmän Ruotsista tulleita bändejä ja artisteja kuin suomalaisia.
t. Abba- ja Roxette-fani
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mäkään. Olen musiikkialalla töissä, harrastanut ikäni musiikkia ja soitan säännöllisesti edelleen, vaikkei minusta muusikkoa tullutkaan. Ja puhun siis kevyestä musiikista, en klassisesta.
En ole koskaan kuullut (ennen kuin kuolemasta tuli uutinen) tästä ruotsalaisesta dj:stä.
hahahahha, on teillä sitten isot luulot itsestänne. Avaa nyt edes radio joskus, tai plaraa ees ne kaikkein eniten katsojia saaneet uudetkin musavideot youtubesta, vaik viimeisen 10 vuoden ajalta. On siel hyviäkin helmiä. Normaali ihminen on tömränny AVICIIN musaan, ees radiossa, tai diskossa, tai kauppakeskuksen radiossa, youtubesta. No nää on näitä "harrastanu ikäni musiikkia" (ei kuuntele uutta musa vaikka radiosta, Niin taijat olla.
Ja minä olen englannin kuningatar
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 45v ja tiesin tasan tarkkaan kuka tämä oli, toki olen aina kuunnellut enemmän Ruotsista tulleita bändejä ja artisteja kuin suomalaisia.
t. Abba- ja Roxette-fani
no totta kai normaali keski-ikäinen tietää, ja nuorempikin. Itse oon yli 40 mutta ihan normaali ihminen, yleissivistän sentään ees itseni joskus youtben kautta, kuuntelen joitain miljardin rajan ylittäneitä pop hittejä, ihan siksi ettei joku hyvä mene ohi. En muuten tätä uusinta musaa niin kauheesti kuuntele, enempi 80 luvun musaa.
Toki Aviciin kappaleet ne pari on hittejä.
Vierailija kirjoitti:
Mun Wham! kommentit saanut pari alapeukkua? Ihan totta puhuin, tsekatkaa Googlesta. En tarkoittanut väheksyä tätä Aviciitä. Mutta kun kaikki puhuu Wake me up- kappaleesta, mulle tulee heti mieleen tuo Whamin biisi.
Söin tänään kaurapuuroa! Ajattelin vaan mainita, kun tuli mieleen.
Mä olen päinvastainen sinusta ja 47v.
Mä tiedän Aviciin. So what?
Vierailija kirjoitti:
Olen 35-vuotias helsinkiläinen. Kaupunkilainen, korkeasti koulutettu, sosiaalinen ihminen. Käyn paljon ulkona, minulla on paljon läheisiä ihmisiä, en siis möllötä yksinäni neljän seinän sisällä. Kuuntelen paljon musiikkia ja autoillessa kuuntelen radiota laidasta laitaan Nostalgiasta NRJ:hin ja Yle Puheesta ruotsinkielisiin kanaviin.
Luen päivittäin Helsingin Sanomat ja tilaan muutamaa naistenlehteä ja urheilulehteä. Olen töissä keskustassa firmassa, jossa on noin 50 nuorta ja keski-ikäistä ihmistä eri koulutustaustoilla. Syön lähialueiden ravintoloissa lounaani.
Käyn paljon elokuvissa, konserteissa, teatterissa ja erilaisissa tapahtumissa.
Minulla on mies ja kaksi alle kouluikäistä lasta.
Missä meni vikaan, kun en ollut kuullut DJ-Aviicista YHTÄÄN MITÄÄN ennen hänen kuolemaansa? Miten tällainen maailmankuulu ihminen on ollut koko ajan silmieni edessä, mutten ole häntä nähnyt? Missä häneen olisi pitänyt törmätä?
elät siinä omassa pikku kuplassasi tyytyväisenä. Todellisuudessa olet noista nuorison musiikkista ihan pihalla, ja ylipäätänsäkin mitä muu maailma tekee, ja maailman menosta, eikä sinä mitään. Et sinä mikään musiikin ihme lapsikaan nyt varmaan ole.
Just sama homma kuin APlla, ikinä en ollut kuullut tavuakaan koko kaverista.
Päätin sitten sivistää itseäni ja kävin juutupesta kuuntelemassa kaverin pari kipaletta. Samassa ymmärsin miksen ollut koskaan kuullut kaverista, biisit oli ihan täyttä p••kaa. Enkä kuuntele huonoa musiikkia.
Minä tiedän kyllä kaikki nuo hitit ja osaan laulaakin mukana, vaikken harrasta musiikkia lainkaan, en edes kuuntele musiikkia muualla kuin autossa.
Silti nuo biisit soi radiossa jatkuvasti, jopa niin paljon että sanat tarttuu päähän. Enkä aja poikkeuksellisen paljon autoakaan, että runsas radionkuunteleminen selittyisi sillä, mutta nuo biisit ovat (olleet?) jopa radio Novan soittolistoilla. On kummallista että toisilta tää on menny niin totaalisesti ohi.
Ymmärrän kyllä jos joku ei ole tätä nimeä kuullut, tai hänen musiikkiaan vaikka se vaatii jo jonkinlaista taitoa välttyä kuulemasta nimeä taikka hänen musiikkia. En itse seuraa suomen musiikin uutisia millään tavalla, ja vasta tänä vuonna kuulin nimen Robin ensimmäistä kertaa. En ole siis hänen ensimmäistäkään kappaletta ikinä kuullut. Radiota jos joskus harvoin kuuntelen niin siellä on basso tai radiorock, telkkaria en katsele vaan kone on liitettynä televisioon, autossa on aina kappaleet auxilla youtubesta. Ai niin, en myöskään käy ikinä iltalehden sivuilla koska syöpä, ja kaupassa is/il mainos sivuset ovat jotain sellaista joita vilkaisen kerran neljässä vuodessa. Ymmärrän siis kyllä hyvin jos joku ei ole kuullut Aviciistä.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Maailmassa on paljon biisejä, joilla on sama nimi jonkin toisen biisin kanssa. Siksi vähän outoa tulla tähän ketjuun kertomaan, että jollakin Aviciin biisillä on sama nimi kuin eräällä muulla biisillä.
Kävin kuuntelemassa minäkin youtubessa ja etäisesti tuttu tuo wake me up, mutta avcii nimenä nevöhööd. Eikä musiikkikaan ollut mun makua, joten en menettänyt mitään.
N47
Olen tehnyt koko urani ajan töitä nuorten parissa, siis juuri sen ikäisten, joiden luulisi tuntevan, tietävän ja fanittavan tuota tyyppiä, mutta ei ole koskaan puhunut eikä pukahtanut. Lisäksi luen säännöllisesti ruotsalaisia lehtiä ja seuraan jonkin verran nettilehtiäkin, mutta eipä vain ole tarttunut kaveri koskaan haaviin. Minua on ärsyttänyt koko viikon ajan, kun iltapäivälehtemme hehkuttavat vainaata, niin kuin se olisi vähintään joku merkkihenkilö Suomessa ja saanut jotain todella suurta aikaan. Ei ole! Huomattavasti merkityksellisemmät kotimaiset vainajat eivät saa osakseen kuin yhden tai korkeintaan kahden palstan pikkujutun.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mäkään. Olen musiikkialalla töissä, harrastanut ikäni musiikkia ja soitan säännöllisesti edelleen, vaikkei minusta muusikkoa tullutkaan. Ja puhun siis kevyestä musiikista, en klassisesta.
En ole koskaan kuullut (ennen kuin kuolemasta tuli uutinen) tästä ruotsalaisesta dj:stä.
Et sinä ole (kevyen) musiikin alalla töissä. Älä viitsi valehdella.
Vierailija kirjoitti:
No kukas ne Aviciin biisit esitti, tää oli mulle taas ihan uusi tieto? Esim Wake me upin?
N55
Wikipediasta:
Wake me up: American soul singer Aloe Blacc provides vocals for the track
Hey Brother: American bluegrass singer Dan Tyminski provides vocals for the track
Addicted to You: vocals by American folk rock singer Audra Mae
Lay Me Down: American singer-songwriter Adam Lambert also provides vocals for the track
jne...
No hei kiitos! Mun kysymys, joka aikaansai vain yhden alapeukun? Muille lieni sitten ihan selvää. Mietinkin, että aika tumma ääni noin vaaleaksi pojaksi tämä Wake me up.
Mitä sillä vaivaat päätäsi, että olisi "pitänyt" olla kuullut henkilöstä... Jos et ollut kuullut etkä koe menettäneesi mitään, niin voit sivuuttaa häntä koskevan uutisoinnin kuin minkä tahansa aiheen, joka sinua ei kiinnosta. Turha sitä on jäädä päivittelemään, ellei sitten tarkoituksesi ole vain tuoda ilmi, että henkilö ei varmastikaan ole ollut niin tunnettu. Yhtä kaikki, oliko kuinka tunnettu tai ei, ei pitäisi olla sinulle mitään väliä tässäkään vaiheessa.