Paskaa, kun piti siirtyä nuorisopsykiatriasta aikuispuolelle
Täytin pari kuukautta sitten 18, joten silloin tapahtui myös siirto nuorisopsykiatriasta aikuispuolelle. Mulla on siis keskivaikea masennus ja yleistynyt ahdistuneisuushäiriö... Nuorisopuolella oli käyntejä 1-2 kertaa viikossa ja silloinkin koko ajan varmisteltiin, että riittääkö varmasti vai pitäisikö päästä ihan osastohoitoon.
No nyt täällä aikuispuolella on ollut käyntejä vaan kerran kahdessa viikossa ja tuntuu, että vointi vaan huononee. Tänään oli taas käynti ja sanoin siitä, ettei riitä ja vointi on huonontunut. Testin mukaan masennuskin on jo vaikea. Sanoin myös, että haluisin kuolla... Seuraava aika on taas vasta kahden viikon päästä. :/ Sanoin, etten tiedä kestänkö sinne asti, mutta hoitaja vain sanoi että sitten pitää mennä päivystykseen jos ei pärjää. Mulla on tosi korkea kynnys lähteä päivystykseen, kun tuntuu ettei mun vaiva ole tarpeeksi suuri. En ole missään hengenvaarassa, olo on vaan surkea ja haluaisin puhua samalle hoitajalle useammin. Aikuispuolen hoitaja onkin tosi mukava, mutta ilmeisesti aikuisille ei ole yhtä paljon resursseja kuin nuorille. :/ Olisinpa vielä alle 18.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Miksei historiassa puhuta masentuneista, jotka vain makasivat kotona?
Koska semmoisia ei ollut, kun ravinto ja eläminen piti hankkia itse. Ei ollut aikaa jäädä kotiin "potemaan". Siinä ihmisen arvojärjestys menee kohdilleen, kun kuoleman pelko voittaa kaikki hapatukset.
Te voitte vinkua vastaan, mutta minä olen kuitenkin oikeassa.
Sinkkumies
Hapatus
Mikä hapatus on?
Mulle kävi vähän sama juttu. Jos alaikäisenä teki edes pikkuisen viillon ranteeseen tai otti yliannoksen lääkkeitä, niin heti sai lähteä pillit ulvoen osastolle. Kävin myös ite aikaisemmin pari kertaa viikossa hoitajalla. Nyt käynnit kerran kahdessa viikossa. Osastollekaan en päässyt edes tehon kautta, koska itsemurha on kuulemma jokaisen aikuisen oma päätös :(.
Kuole jo pois, Sinkkumies. Tee palvelus meille kaikille. Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Masentuneet voitaisiin laittaa johonkin kylään missä pitää itse kantaa vedet, viljellä ruuat, hakata puut, ettei talvella tule vilu ja sitä rataa.
Kyllä routa porsaan talosta ulos ajaa.
Sinkkumies
Olen samaa mieltä. Elämää ylläpitävä toiminta on tosi tervehdyttävää, toisin kuin tämän nykyisen markkinakarusellin paskatorvena toimiminen.
Vierailija kirjoitti:
Kuole jo pois, Sinkkumies. Tee palvelus meille kaikille. Kiitos.
Ohhoh.. nyt jo henkeäni uhataan. Kyllä te sitten olette "parempia" ihmisiä. Kyllä.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävi vähän sama juttu. Jos alaikäisenä teki edes pikkuisen viillon ranteeseen tai otti yliannoksen lääkkeitä, niin heti sai lähteä pillit ulvoen osastolle. Kävin myös ite aikaisemmin pari kertaa viikossa hoitajalla. Nyt käynnit kerran kahdessa viikossa. Osastollekaan en päässyt edes tehon kautta, koska itsemurha on kuulemma jokaisen aikuisen oma päätös :(.
Aivan oikein. Silloinhan vain tuommoisilla tempuilla ruokittaisiin tekemään niitä lisää.
Kyse on kuin terroristien vaateista, jos niille antaa periksi, niin peli on hävitty. Me muut ihmiset MAKSAMME hoitonne töissä käymällä. Kyllä meilläkin on sanamme sanottavana.
Tai voithan sinäkin tulla ilmaiseksi meille siivoamaan? Vai eikö käy?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
No mutta näinhän se on? Ei täällä ole kenenkään mikään pakko olla ja hengittää:)
Sai lähteä pillit ulvoen osastolle? Taidat olla ihan vähän vaan huomionkipeä jos tuo on sinusta tavoiteltavaa ja hienoa
Vierailija kirjoitti:
Ollaan menty sille vaaralliselle alueelle, jossa ei enää riitä olla vaarallinen itselleen vaan pitää olla myös vaarallinen muille. Kuinkahan moni masennusta oikeasti ymmärtävä hoitoalan ammattilainen allekirjoittaa tuon "ihan oma päätös"-ajattelun?
Sinullakin on oikeus levätä, Sinkkumies. Maailma ei siihen kaadu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei historiassa puhuta masentuneista, jotka vain makasivat kotona?
Koska semmoisia ei ollut, kun ravinto ja eläminen piti hankkia itse. Ei ollut aikaa jäädä kotiin "potemaan". Siinä ihmisen arvojärjestys menee kohdilleen, kun kuoleman pelko voittaa kaikki hapatukset.
Te voitte vinkua vastaan, mutta minä olen kuitenkin oikeassa.
Sinkkumies
Hapatus
Mikä hapatus on?
Linkki poistui, kopioidaan urbaanista sanakirjasta se sitten tänne:
"Hapatus
Chromee
28.5.2011
vanha kotimainen mustavalkoinen melodramaattinen elokuva
Tämmöistä hapatusta jaksa katsoa, vaihda kanavaa"
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Lepään sitten kuolleena.
Sinkkumies
sinkkumies se vain himoitsee teinipillua
Tavallinen työssä käyvä ihminen joutuisi taatusti heti osastolle jos se alkaisi olemaan vaarallinen itselleen.
Kyse on siitä, että te olette ammattilaisia ja teitä kohdellaan sen mukaan, että teillä olisi uusi kriisi jo viikko hoidon jälkeen.
Tiedän pari burn outin kokenutta työkaveria, jotka pääsivät kyllä heti hoitoon.
Sinkkumies
Sensuuria taas!! Hahahaha...
Yksi alaiseni poistui elämästä.
Sinkkumies
Joo. Pellepaikka, sensuroidaan taas kirjoittelut. Eihän täällä voi edes keskustella, taas kerran.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepään sitten kuolleena.
Sinkkumies
Katkeruutesi aiheesta johtuu rajoitteestasi ottaa aikaa itsellesi ja kyvyttömyydestä pitää huolta itsestäsi. Toistat isien mantroja kunniasta ja ylpeydestä, mutta niillä ei tee paskaakaan, kun on rampautunut tai rampauttanut jonkun viattoman teinin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepään sitten kuolleena.
Sinkkumies
Katkeruutesi aiheesta johtuu rajoitteestasi ottaa aikaa itsellesi ja kyvyttömyydestä pitää huolta itsestäsi. Toistat isien mantroja kunniasta ja ylpeydestä, mutta niillä ei tee paskaakaan, kun on rampautunut tai rampauttanut jonkun viattoman teinin.
Nuo ovat sinun näkemyksiäsi ja harhaluulojasi minusta.
Minulle kunniat ja ylpeydet eivät merkitse mitään, mutta jos joku on mun kukkarolla, niin se on kyllä tärkeä asia.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepään sitten kuolleena.
Sinkkumies
Nuo ovat sinun näkemyksiäsi ja harhaluulojasi minusta.
Minulle kunniat ja ylpeydet eivät merkitse mitään, mutta jos joku on mun kukkarolla, niin se on kyllä tärkeä asia.
Sinkkumies
Osoita ulinasi sitten verottajalle.
Ihminen pitäisi saada joten kuten kuntoon jo siellä nuorisopuolella. Kyllähän näitä kroonikkoja ramppaa meilläkin päivittäin, joille ei tunnu mikään riittävän. Nuorisopuolelta aikuispuolelle. Jännää on myös se, että ihminen monesti "parantuu", kun joutuu siirtymään nuorisosoastolta aikuisten osastolle.
Ikävä totuus on, että sinua ei kukaan voi auttaa, odotat apua turhaan. SINUN pitää itse auttaa ITSEÄSI, joka on se ikävin ja kurjin juttu, mutta näin se menee.
Nyt kirjastoon lukemaan itsehoito-oppaita, aloita duodecimin oppaista.