Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär täytti 18v, ei teekään mieli antaa säästettyjä lapsilisiä hänelle.

Vierailija
25.04.2018 |

Liian suuri summa noin nuorelle.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Kiitos infosta.

Vierailija
2/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mäkään en säästä lapsilisiä lasten tileille vaan omiin rahastoihini. Säästän nimenomaan lapsia varten, mutta omilla ehdoillani. Vaikka sitä kuinka omilleen vain parasta toivoo ja haluaa, ja parhaansa mukaan kasvattaa, niin ei voi koskaan tietää tulevaisuudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole opettanut hänelle vastuullista rahan käyttöä?

Vierailija
4/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et anna lapsi voi haastaa sinut käräjille.

Vierailija
5/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole opettanut hänelle vastuullista rahan käyttöä?

Ihan ilmeisesti tämä  ap:lta unohtui.

Vierailija
6/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna, miksi pitäisi, eikö se ole äidin rahaa?, itse en ole saanut penniäkään lapsilisiä, ne meni tupakkaan, enkä ole saanut muutenkaan penniäkään rahaa, kun tulin täysi-ikäiseksi.

Vierailija
7/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin liian suuri summa? Oikein sijoitettuna olet todennäköisesti saanut aikaan noin 90 000 euron arvoisen sijoitussalkun ja jos yhtään olet vaivautunut opettamaan lapselle samaa asiaa, niin hän vain jatkaa siitä,mihin sinä olet päässyt.

Vierailija
8/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästin rahat lapsen omissa nimissä olevaan rahastoon niin ne on jo hänen, ei tarvitse erikseen antaa. Tyttö nyt 19v eikä ole yhtään vielä nostanut, siellä rahat kasvaa korkoa korolle.

Vierailija
9/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teknisesti ne rahat on tullut vanhemmille, joten sun ei tarvitse antaa niitä. Toki jos olet tarkoituksella säästänyt ne hänelle, niin onhan se vähän hassua perua nyt. Mitäpä jos annat ne vähitellen, vaikka aluksi ajokorttiin ja sitten myöhemmin vuokravakuudeksi tai ostat niillä sohvaa yms.

Vierailija
10/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ap kertonut kenen tilillä ne on, lapsilisät ei ole lapsen rahaa vaan vanhempien.

Vierailija
11/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei ole kypsiä vielä 18-vuotiaana käsittelemään isompia summia. Rahankäyttö liittyy paljon myös persoonallisuuteen, esim saman kasvatuksen saanut sisareni on todella huono käyttämään rahaa ja aina pa, itse olen maksanut jo taloni yms.

Älä anna, katso vaikka tilanne kun on ostamassa ensiasuntoa tms missä oikeasti tarvii.

Vierailija
12/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär täyttää vappuna 18v ja ollaan säästetty lapsilisät ja sitten ollaan laitettu sinne tilille 300e joka kuukausi lisää. Sitten on pari rahastoa vielä Mies sanoi tossa yks päivä, kun siirsi sinne taas rahaa, että sillon kun me muutettiin yhteen, niin ei meillä ollu tällasia rahoja. Muistatko kun asuttiin töölössä yksiössä ja syötiin makaroonia ja haaveiltiin pihvistä, kun tulee opintuet.

Vierailija
13/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän tytär täyttää vappuna 18v ja ollaan säästetty lapsilisät ja sitten ollaan laitettu sinne tilille 300e joka kuukausi lisää. Sitten on pari rahastoa vielä Mies sanoi tossa yks päivä, kun siirsi sinne taas rahaa, että sillon kun me muutettiin yhteen, niin ei meillä ollu tällasia rahoja. Muistatko kun asuttiin töölössä yksiössä ja syötiin makaroonia ja haaveiltiin pihvistä, kun tulee opintuet.

Olette siis kateellisia itse lapsellenne säästämistä rahoista? :D 

Missään tapauksessa ei itse kannattanut säästää samalla itselleen? 

Vierailija
14/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oi miksi alatte kelailla tällaisia kun lapsi täyttää sen 18? Miksi ette anna rahoja kun he ovat täyttäneet 20 tai 21 ja sitä ennen pitäneet suutanne kiinni rahoista?

Varmistakaa myös, ettei lapsi ylivelkaannu ennen kuin saa rahat, koska silloin ne menevät käytännössä lainanlyhennyksiin. Varmistakaa myös, että lapsella ei ole ahnetta puolisoa, joka yrittäisi kavaltaa rahat keksimällä sille parempaa käyttöä. 

Vierailija
15/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös säästänyt lapsen lapsilisät ja lisännyt joka kuukausi rahaa sen mukaan kuin on pystynyt. Ihan kiva potti. Minulle itselleni. Mies on säästänyt lapsen omalle tilille omasta palkastaan.

Vierailija
16/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain jos ne rahat on lapsen tilillä ja äiti ne nostaa sieltä ennen kuin lapsi täyttää 18v. Tuolloin lapsella on mahdollisuus vaatia rahat itselleen käräjien kautta.

Jos äiti on säästänyt ne omalle tililleen niin lapsella ei ole mitään mahiksia oikeusjuttuun, lapsilisä kun maksetaan huoltajalle, ei lapselle.

Vierailija
17/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän likka meni ja laitatti itelleen ensimmäisenä silikonit säästetyillä lapsilisillä.

Vierailija
18/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna vielä 18-vuotiaalle. Anna sitten, kun hän ostaa omaa ensiasuntoa. Mun vanhemmat teki niin ja olen kiitollinen. Nuorempana olisi tullut hassattua vaatteisiin ja ulkomaanmatkoihin.

Vierailija
19/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? No ei tietenkään ole pakko antaa. Järkevämpi tapa olisi jopa niin, että ostat hänelle jotain tarpeellista. Esimerkiksi astianpesukoneen tai avustat ajokortin kuluissa. Tuollainen auttaa nuorta paljon enemmän, kun vaikka 5000euroa tilillä, mistä ihan todella suurella todennäköisyydellä huomattava osa menee "turhuuksiin", kuten vaatteisiin, kampaamoon, baariin, matkoihin ym.

Vierailija
20/79 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ap kertonut kenen tilillä ne on, lapsilisät ei ole lapsen rahaa vaan vanhempien.

Se on nimenomaan lapsen rahaa, eli maksetaan lapsen elatukseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi