Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lasten ja asunnon ja talouden takia pysyä yhdessä?

Vierailija
24.04.2018 |

Ollaan yli 20v oltu yhdessä. Ollaan oltu nuorena tosi rakastuneita, eka rakkauteni. Ollaan menossa pariterapiaan. Harmittaa vaan kun tähän tultu, seksi huonoa tai sitä ei ole, ei intohimoa. En tiedä onko normaalia. Ollaan 40v ikäisiä.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hieman samanlaisia ajatuksia. Miehestä on viime vuosina tullut kontrolloiva ja hän on alkoholisoitumassa. Hän pyrkii luistelemaan kaikista kotitöistä ja lasten asioista, joita on viime aikoina ollut paljon. Olemme kadottaneet keskusteluyhteyden, koska miehen mielestä minä liioittelen esimerkiksi lastemme vaikeuksilla. Meillä on siis kaksi erityislasta. Mies itse touhuaa illat autotallissa eikä muutenkaan vietä juuri ollenkaan aikaa lasten kanssa, joten hän ei yksinkertaisesti näe tilannetta.

Harmittaa kyllä rikkoa perhe. Tällä hetkellä lapsilla on omat huoneet, lyhyt matka kouluun ja pihalla tilaa leikkiä. Eron jälkeen he joutuisivat kauemmaksi koulustaan ja jakamaan kerrostalokämpässä huoneen. Lapset ovat tottuneet siihen ettei isä ole arjessa ainakaan henkisesti läsnä, joten heitä ei nykyinen tilanne häiritse. Jos minä vain jaksaisin tässä kuolleessa liitossa olla niin ei olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
22/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että asiat on perushyvin mutta hakemalla haet syytä erota. Tällaisia tapauksia on ennenkin nähty, ei se elämä persaukisena yksinhuoltajana olekaan sitten niin ihanaa kuin voisi kuvitella. Perheellisenä keski-ikäisenä tuskin tulet mitään elämää suurempia rakkauksia enää kokemaan. Kerroin tässä nyt vaan sen eron miinuspuolen, biletyskauden päätyttyä.

niin voinhan mä tähän jäädä ja katsoa miten se vaikuttaa lapsiin isän kontrollointi ja voin itseni ja oman suruni hukuttaa shoppailuun.

ap

Niin, kyllä oikeutuksia aina löytyy. Miten avioero vaikuttaa lapsiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
24/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko pettää seuraavaakin miestä ja ryssiä suhteen heti alkumetreillä?

Vierailija
25/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko pettää seuraavaakin miestä ja ryssiä suhteen heti alkumetreillä?

en ole kuule edes niin pitkälle vielä ajatellut että seuraava mies..

ap

Vierailija
26/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen asunto ja toisen tulot ovat ihan ok syy pysyä yhdessä loiselle.

Vierailija
27/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisen asunto ja toisen tulot ovat ihan ok syy pysyä yhdessä loiselle.

Entisen miehen maksamat elatusmaksut ja uuden miehen asunto ja kukkaro ovat myös ihan ok loiselle.

Vierailija
28/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä minä sairastan vaikeaa masennusta, osittain voi patisuhdekin olla syynä. Mies välillä syyllistävä hieman narsistinen, uhkailee lasten laitokseen laittamisella koska minä en lapsia kuitenkaan saa. Nyt rauhallinen vaihe meillä. En tiedä mitä tehdä. Tunteet menee vuoristorataa tälllä hetkeölä, ehkä ei paras aika tejdä päätöstä? vai?

ap

Kuule, masennus johtuu  aika todennäköisesti  parisuhteestasi  joka on huono.mahdollisesti suhteesta lähtö auttaisi sinua toipumaan. Syyllistäminen ei kuulu terveeseen parisuhteeseen eikä  myöskään uhkailu eli mies toimii törkeästi.

Laitokseen et joudu  eikä  mies pysty sua sinne laitattamaan. Lapset ovat luultavasti  sen verran isoja että saavat päättää itse kumman luona asuvat. Jos haluvat asua sinun kanssasi, miehellä ei ole nokankoputtamista asiaan. Mieshän on törkeä. Käytä rauhallinen vaihe voimien keräämiseen ja hoida asuntoasia kuntoon miehen selän takana nyt heti. Ei ihme jos voit huonosti tuollaisen kumppanin kanssa.

Vierailija
29/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että asiat on perushyvin mutta hakemalla haet syytä erota. Tällaisia tapauksia on ennenkin nähty, ei se elämä persaukisena yksinhuoltajana olekaan sitten niin ihanaa kuin voisi kuvitella. Perheellisenä keski-ikäisenä tuskin tulet mitään elämää suurempia rakkauksia enää kokemaan. Kerroin tässä nyt vaan sen eron miinuspuolen, biletyskauden päätyttyä.

niin voinhan mä tähän jäädä ja katsoa miten se vaikuttaa lapsiin isän kontrollointi ja voin itseni ja oman suruni hukuttaa shoppailuun.

ap

Niin, kyllä oikeutuksia aina löytyy. Miten avioero vaikuttaa lapsiin?

Luultavasti  positiivisesti jos lasten isä  on tuollainen. Terkut onnelliselta avioerolapselta. Kannustan ehdottomasti  ap:ta eroon.

Vierailija
30/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten kanssa nimenomaan kannattaa pysyä yhdessä. Tai jos eroatte, niin sitten niin, että lapset jäävät asumaan nykyiseen kotiinne ja vanhemmat vuorottelevat viikko-viikko. En voi käsittää miten monet vanhemmat edellyttävät lapsiltaan kahden kodin välillä ravaamista, mutta eivät ikinä olisi itse siihen valmiita.

Vierailija
31/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

meillä minä sairastan vaikeaa masennusta, osittain voi patisuhdekin olla syynä. Mies välillä syyllistävä hieman narsistinen, uhkailee lasten laitokseen laittamisella koska minä en lapsia kuitenkaan saa. Nyt rauhallinen vaihe meillä. En tiedä mitä tehdä. Tunteet menee vuoristorataa tälllä hetkeölä, ehkä ei paras aika tejdä päätöstä? vai?

ap

Kuule, masennus johtuu  aika todennäköisesti  parisuhteestasi  joka on huono.mahdollisesti suhteesta lähtö auttaisi sinua toipumaan. Syyllistäminen ei kuulu terveeseen parisuhteeseen eikä  myöskään uhkailu eli mies toimii törkeästi.

Laitokseen et joudu  eikä  mies pysty sua sinne laitattamaan. Lapset ovat luultavasti  sen verran isoja että saavat päättää itse kumman luona asuvat. Jos haluvat asua sinun kanssasi, miehellä ei ole nokankoputtamista asiaan. Mieshän on törkeä. Käytä rauhallinen vaihe voimien keräämiseen ja hoida asuntoasia kuntoon miehen selän takana nyt heti. Ei ihme jos voit huonosti tuollaisen kumppanin kanssa.

"Mies uhkailee LASTEN laitokseen laittamisella".

Vierailija
32/48 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat sen verran isoja että päättäisivät jo itse kumman luona asuvat. Mies käy eri kaupungissa töissä, luultavasti muuttaisi sinne. Lapset eivät voisi vuoroviikoin asua kummankin luona. Kaikki nää tulisî ottaa huomioon. Melkein kuolin tai vahingoitin itseäni niin hirveän pahan olon takia. Tuntuu etten tule kuulluksi tai näkyvälsi yässä suhteessa. Emme ole edes naimisissa. Mies kyllä rakastaa minua, on sen osoittanut muuten kuin viime aikoina sängyssä. Tiedän ettei ratkaisu ole tämän päivän asia ja vielä on pitkä tie kuljettavana mutta nyt tuntuu että ero olisi hyvä ratkaisu, en tiedä miksi on sellainen olo. Olen surullinen, en onnellinen.

ap

Vierailija
33/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
34/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin aion jäädä. Ei elämä paremmasi muutu uusperheessä ja lasten rampatessa paikasta toiseen. Lapset tietenin aistivat, jos ei ole intohimoa, mutta eivät lapset kaipaa mitään intohimoa vanhempiensa välille, päin vastoin. Lapset kaipaavat vakautta.

Lapset ovat oikein hyvä syy jäädä parisuhteeseen.

Vierailija
35/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ryyppää, ei tupakoi, ei ole vielä ainakaan väkivaltainen ollut, on aika temperamenttinen suuttuessa kylläkin ja huono sanainen, on peliriippuvainen, siis tietokonepeli.En vain tunne mitään vetoa enää miestä kohtaan, tunnenko enää ketään miestä kohtaan tai tunteeko kukaan mies vetoa minua kohtaan, en tiedä.

ap

Vierailija
36/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei ryyppää, ei tupakoi, ei ole vielä ainakaan väkivaltainen ollut, on aika temperamenttinen suuttuessa kylläkin ja huono sanainen, on peliriippuvainen, siis tietokonepeli.En vain tunne mitään vetoa enää miestä kohtaan, tunnenko enää ketään miestä kohtaan tai tunteeko kukaan mies vetoa minua kohtaan, en tiedä.

ap

Tismalleen samanlainen kuin minun mieheni. t. 34

Vierailija
37/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en oikeasti jaksa tätä uhkailua, taas uhkailtiin....

ap

Vierailija
38/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ruma ja riitainen erokin tulisi, mies ei halua eron jälkeen olla missään tekemisissä. Lasten takia tarvii, voi kyllä hylätä lapsensakin. En tiedä on arvaamaton. Täysin äitinsä armoilla. En taida jaksaa tätä, meni syteen tai saveen niin luulen että taitaa olla tässä. Läheiseni vaan sanoneet että minun tarvii ensin olla hyvässä kunnossa ennen kuin voin erota. En vain jaksaisi katella tuota.

ap

Vierailija
39/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ruma ja riitainen erokin tulisi, mies ei halua eron jälkeen olla missään tekemisissä. Lasten takia tarvii, voi kyllä hylätä lapsensakin. En tiedä on arvaamaton. Täysin äitinsä armoilla. En taida jaksaa tätä, meni syteen tai saveen niin luulen että taitaa olla tässä. Läheiseni vaan sanoneet että minun tarvii ensin olla hyvässä kunnossa ennen kuin voin erota. En vain jaksaisi katella tuota.

ap

Voitko mitenkään laajentaa elinpiiriäsi harrastusten tai ystävien avulla? Minulla nämä sekä miehen vuorotyö ovat luultavasti ne, mitkä tekevät yhdessä olon mahdolliseksi.

Vierailija
40/48 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voitko mitenkään laajentaa elinpiiriäsi harrastusten tai ystävien avulla? Minulla nämä sekä miehen vuorotyö ovat luultavasti ne, mitkä tekevät yhdessä olon mahdolliseksi.

Ystäviä vaikea saada jo tämän ikäisenä. Harrastuksia olen ajatellut aloittaa, en vain tiedä mitä, jotain kuntoilua että saa itseluottamusta, ei mitään pitsinnypläystä. Itsehän olen itseni tähän jamaan saanut. Pakko jotain tehdä. Mies paljon kotona, muutti työvuoronsa niin että on kotona paljon masennukseni takia. En vain jaksaisi katsella häntä, yököttää koko mies, pahaa tekee sanoa näin.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan