Varatun miehen kanssa ja vaimo otti yhteyttä
Kyseessä ei siis ole mikään viime viikonlopun tapahtuma, vaan 10 vuotta sitten tapahtunut känninen yhden yön juttu. Vasta myöhemmin sain tietää, että tämä mies oli muutama viikko aiemmin mennyt naimisiin. Hänellä ei ollut sormuksia tai mitään silloin. Olin itse n. 20- vuotias sinkku silloin ja tämä mies reilu 10 vuotta vanhempi.
Tässä n. 10 vuoden aikana mies on useampaan otteeseen, esim. parin vuoden välein ottanut Facebookissa yhteyttä. Lähinnä jotakin "Moi!" En ole ikinä näihin huhuiluihin vastannut mitään tai ylipäätään reagoinut mitenkään. En ylipäätään tiedä mistä hän on alunperin saanut nimeni tai, kuinka epätoivoinen pitää olla, että kaivaa jonkun yhden illan- jutun Facebookista ja vielä ottaa tähän 10 vuoden ajanjaksolla yhteyttä. (Varsinkin naimisissa olevana.) Jokin aika sitten muutaman vuoden tauon jälkeen taas hän laittoi taas Facebookissa viestiä. En olisi oikeastaan edes tästä nimestä muistanut mutta profiilistaan näin, että tästä samasta miehestä kyse. Kysyin mitä asiaa hänellä mahdollisesti on, ja tyyppi sitten selosti, kuinka kivaa meillä aikanaan oli ja, josko haluaisin tulla hänen kanssaan tulla mahdollisesti jollekin matkalle tms. (!?) Samalla siis, kun taustakuvanaan on perheestään kuva. Tämä oli myöhään illalla lähetetty ja laitoin kännin piikkiin mutta vastasin, että yhteydenotot tuntuvat aika epämiellyttäviltä, sen jälkeen vastasi jotakin mutta muuten ei ole enää lähetellyt mitään, eikä toivottavasti lähetäkään.
Kunnes sitten sain vastikään tämän miehen vaimolta Facebookissa viestin, jossa hän kertoo tietävänsä miehen pettäneen mun kanssa ja voinko kertoa mitä on tapahtunut.
Olin jokseenkin pöyristynyt tästä viestistä, kun koin silloin 10 vuotta sitten itse olevani uhri, 20- vuotiaana itselläni oli oikeastaan vasta ensimmäisiä kokeiluja kenenkään miehen kanssa ja sitten kohdalle osuikin tämmöinen tapaus. Tuskinpa tämä nainen mua syyllistäisi. Lähinnä enemmänkin, että ajatuksena tuntuu erittäin kiusalliselta ja suorastaan ällöttävältä ylipäätään muistella jotakin 10 vuoden takaista kännistä yhdenillan juttua, saatikka, että tekisin sen jonkun kyseisen henkilön vaimon kanssa. Nämä molemmat henkilöt ovat itselleni täysin tuntemattomia mutta Facebookin perusteella meillä on tämän naisen kanssa yhteisiä kavereita ja eräs ei-niin läheinen kaveri on kommentoinut tämän naisen seinälle jotakin. Ajatus siitä, että lähettäisin viestiä tälle naiselle mitä on tapahtunut ja kenties hän kailottaisi tätä ympäri kaveriporukkaansa, kääntäen esim. niin, että olen itse jahdannut tätä miestä. En tiedä, kuulostaa sekopäiseltä mutta en haluaisi sekaantua tähän ja siksi mietin, etten vastaa tälle naiselle mitään. Ainut on, jos tämä mies on esim. valehdellut, että tämä yhden illan juttu oli vastikään, eikä 10 vuotta sitten häidensä jälkeen niin se vaikuttaa jo itseenikin, kun olen ollut jo pitkään suhteessa. Mitä tekisitte, jättäisittekö kokonaan vastaamatta?
Kommentit (59)
Olenko ainut, jota ärsyttää, ettei ap:ssa ole pätkääkään solidaarisuutta muita naisia kohtaan? Se ei olisi ap:n elämästä paljoa vienyt vastata lyhyesti ja totuuden mukaisesti ja vaikka sen jälkeen estää molemmat osapuolet.
Mielestäni on suorastaan surullista, miten kukaan ei tunnu enää arvostavan rehellisyyttä arvona. Normaalit, kohteliaat ihmiset myös tapaavat vastata, mitä heiltä asiallisesti kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Olenko ainut, jota ärsyttää, ettei ap:ssa ole pätkääkään solidaarisuutta muita naisia kohtaan? Se ei olisi ap:n elämästä paljoa vienyt vastata lyhyesti ja totuuden mukaisesti ja vaikka sen jälkeen estää molemmat osapuolet.
Mielestäni on suorastaan surullista, miten kukaan ei tunnu enää arvostavan rehellisyyttä arvona. Normaalit, kohteliaat ihmiset myös tapaavat vastata, mitä heiltä asiallisesti kysytään.
Ei ole asiallista tapaa kysyä tuntemattomalta ihmiseltä "Oletko harrastanut seksiä X:n kanssa? Voitko kertoa mitä tapahtui ja millainen on suhteenne?"
Kysymys on yksiselitteisesti tungetteleva, asiaton ja epäkunnioittava.
Vierailija kirjoitti:
Keitä naisia kohtaan? Koetko, että tämä on jonkinlainen solidaarinen liike naissukupolvea kohtaan ja voimme sitten yhdessä haukkua hänen miestään. Ainut jolta solidaarisuutta olisi voinut vaatia oli tältä mieheltä omaa kumppaniaan kohtaan. Tapauksessa ei ole kuin kaksi naista tämä tuntematon nainen ja minä. Ja kyllä yritän elää vähän itsekkäämmin. Mielestäni on ihan normaalia laittaa oma etu tuntemattoman naisen edelle. Toiseksi en tiedä olisiko se naisenkaan etu, jos hänelle vastaisin. Miksi hän luottaisi tuntemattoman sanaan ennemmin kuin oman ilmeisen pitkäaikaisen kumppaninsa. Ap
Jätä vastaamatta. Onpa todella omituinen, että ottaa sinuun edes yhteyttä. Selvittäköön miehensä kanssa itse asiansa.
Estä ne molemmat , eiköhän se ole riittävä viesti ettet halua olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Kysy asiallisesti omalta mieheltäsi, missä mennään, jos haluat jutella liitostasi ja sen ongelmista. Hän voi sinun kanssasi jutella pettämisestään ja muista asioista rehellisesti, sillä varmaan rehellisenä tyyppinä olet myös rehellisen miehen itsellesi hommannut. Mielestäni suorastaan surullista, että avioparit eivät voi keskustella näistä asioista enää keskenään, vaan haluavat sysätä omat aviokriisinsä muiden niskaan. Tässä tapauksessa naisen, jolla ei ole mitään tekemistä ollut kyseisen miehen kanssa kymmeneen vuoteen.
Jos olet 20 vuotiaana jakanut toosaa vanhemmalle kundille, ihan turha sössöttää siinä että olit nuori, viaton ja viettelyksen uhri.
Minä olisin suoraan sanonut että 10v sitten olin miehes kans ja nyt se lähettelee taas viestejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan friikki, mutta luultavasti pyytäisin soittamaan, ja kertoisin puhelimessa mitä on tapahtunut. En kirjoittaisi mitään, koska sitä voidaan aina lainata tai pahimmassa tapauksessa laittaa sellaisena eteenpäin.
Miksikö kertoisin? Koska itseä on petetty, ja olisin silloin halunut tietää totuuden sen sijaan, että jouduin kuvittelemaan sen kaikki mahdolliset variaatiot. Oli aika hajottavaa aikaa.
Jos vaimo pyytää vain kertomaan versiosi, kuulostaa sille, ettet ainakaan lähtökohtaisesti ole saamassa paskalastia niskaasi. Mihin se sitten lopulta kääntyy, on vaikeampi sanoa. Joten teet kuten parhaaksi näet.
Tuntuu vaan niin absurdilta ajatukselta, että jonkun 10 vuoden takaisin kännityypin vaimon kanssa juttelisin mitä joskus baarin jälkeen on tapahtunut. En tiedä ymmärtääkö kukaan mitä haen takaa mutta olin silloin 20- vuotiaana ensimmäisiä kertoja baarissa ja silloin tuli välillä aika railakkaasti juhlittua. Ikään kuin selostaisin jonkun toisen tekemisiä, niin vieraalta koko touhu tuntuu nykyään. Toiseksi suoraan sanottuna en tästä tapauksesta juurikaan edes muista mitään. Ap
Et sinä ole mitään selityksiä edes velkaa hänelle. Vaimo selvittäköön nämä asiat miehensä kanssa, jos hän haluaa suhteessa jatkaa. Jos hän tarvitsee jotain selvityksiä toisilta naisilta, johtuu se siitä, koska hän ei luota omaan mieheensä. Siinä olisi jo hänen vastauksensa siihen, kannattaako suhdetta jatkaa vai ei. Jos luottamuksen rakentaminen on kolmannen osapuolen sanasta kiinni, niin aika hataralla pohjalla ollaan.
Kun sain itse tietää sen naisen jonka kanssa exäni vehtasi selkäni takana ja jonka kanssa oli jo parisuhteessa ennen kuin me erottiin. Ei tiennyt nainen avovaimosta. Ehkä pienen hetken ajattelin et otan yhteyttä, mutta sitten ajattelin et pitäkööt ja kuvitelkoot olevansa onnellinen. Tiedän että mies pettää tätäkin naista.
Sari41 kirjoitti:
Jos olet 20 vuotiaana jakanut toosaa vanhemmalle kundille, ihan turha sössöttää siinä että olit nuori, viaton ja viettelyksen uhri.
Olenko sitten väittänyt olevani viettelyksen uhri? :-D Tuskin hän sentään niin vastustamaton oli. Kerroin että nainen tuskin voi syyttää, koska olin itsekin "uhri", koska en tiennyt miehen olevan naimisissa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei siis ole mikään viime viikonlopun tapahtuma, vaan 10 vuotta sitten tapahtunut känninen yhden yön juttu. Vasta myöhemmin sain tietää, että tämä mies oli muutama viikko aiemmin mennyt naimisiin. Hänellä ei ollut sormuksia tai mitään silloin. Olin itse n. 20- vuotias sinkku silloin ja tämä mies reilu 10 vuotta vanhempi.
Tässä n. 10 vuoden aikana mies on useampaan otteeseen, esim. parin vuoden välein ottanut Facebookissa yhteyttä. Lähinnä jotakin "Moi!" En ole ikinä näihin huhuiluihin vastannut mitään tai ylipäätään reagoinut mitenkään. En ylipäätään tiedä mistä hän on alunperin saanut nimeni tai, kuinka epätoivoinen pitää olla, että kaivaa jonkun yhden illan- jutun Facebookista ja vielä ottaa tähän 10 vuoden ajanjaksolla yhteyttä. (Varsinkin naimisissa olevana.) Jokin aika sitten muutaman vuoden tauon jälkeen taas hän laittoi taas Facebookissa viestiä. En olisi oikeastaan edes tästä nimestä muistanut mutta profiilistaan näin, että tästä samasta miehestä kyse. Kysyin mitä asiaa hänellä mahdollisesti on, ja tyyppi sitten selosti, kuinka kivaa meillä aikanaan oli ja, josko haluaisin tulla hänen kanssaan tulla mahdollisesti jollekin matkalle tms. (!?) Samalla siis, kun taustakuvanaan on perheestään kuva. Tämä oli myöhään illalla lähetetty ja laitoin kännin piikkiin mutta vastasin, että yhteydenotot tuntuvat aika epämiellyttäviltä, sen jälkeen vastasi jotakin mutta muuten ei ole enää lähetellyt mitään, eikä toivottavasti lähetäkään.
Kunnes sitten sain vastikään tämän miehen vaimolta Facebookissa viestin, jossa hän kertoo tietävänsä miehen pettäneen mun kanssa ja voinko kertoa mitä on tapahtunut.
Olin jokseenkin pöyristynyt tästä viestistä, kun koin silloin 10 vuotta sitten itse olevani uhri, 20- vuotiaana itselläni oli oikeastaan vasta ensimmäisiä kokeiluja kenenkään miehen kanssa ja sitten kohdalle osuikin tämmöinen tapaus. Tuskinpa tämä nainen mua syyllistäisi. Lähinnä enemmänkin, että ajatuksena tuntuu erittäin kiusalliselta ja suorastaan ällöttävältä ylipäätään muistella jotakin 10 vuoden takaista kännistä yhdenillan juttua, saatikka, että tekisin sen jonkun kyseisen henkilön vaimon kanssa. Nämä molemmat henkilöt ovat itselleni täysin tuntemattomia mutta Facebookin perusteella meillä on tämän naisen kanssa yhteisiä kavereita ja eräs ei-niin läheinen kaveri on kommentoinut tämän naisen seinälle jotakin. Ajatus siitä, että lähettäisin viestiä tälle naiselle mitä on tapahtunut ja kenties hän kailottaisi tätä ympäri kaveriporukkaansa, kääntäen esim. niin, että olen itse jahdannut tätä miestä. En tiedä, kuulostaa sekopäiseltä mutta en haluaisi sekaantua tähän ja siksi mietin, etten vastaa tälle naiselle mitään. Ainut on, jos tämä mies on esim. valehdellut, että tämä yhden illan juttu oli vastikään, eikä 10 vuotta sitten häidensä jälkeen niin se vaikuttaa jo itseenikin, kun olen ollut jo pitkään suhteessa. Mitä tekisitte, jättäisittekö kokonaan vastaamatta?
Jos tää ei ole provo niin copy pasteaa tämä sun kirjoittamasi teksti sinne. Ei tarvitse keksiä pyörää kahdesti.
Mun mielestä toi vaimon viesti kuulosti siltä ettei se välttämättä oikeesti tiedä mitä on tapahtunut. On ehkä nähnyt että miehensä on laittanut sulle viestiä ja koittaa käänteispsykologialla saada sut tunnustamaan ja miehensä kiinni.
Itselleni kävi niin, että mies valehteli olevansa sinkku ja vaimonsa soitti minulle hysteerisesti huutaen. En vastannut mitään, vaan suljin puhelun. Se episodi loppui siihen.
Poista facebook niin poistuu koko ongelma, ja samalla monet muutkin ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen varmaan friikki, mutta luultavasti pyytäisin soittamaan, ja kertoisin puhelimessa mitä on tapahtunut. En kirjoittaisi mitään, koska sitä voidaan aina lainata tai pahimmassa tapauksessa laittaa sellaisena eteenpäin.
Miksikö kertoisin? Koska itseä on petetty, ja olisin silloin halunut tietää totuuden sen sijaan, että jouduin kuvittelemaan sen kaikki mahdolliset variaatiot. Oli aika hajottavaa aikaa.
Jos vaimo pyytää vain kertomaan versiosi, kuulostaa sille, ettet ainakaan lähtökohtaisesti ole saamassa paskalastia niskaasi. Mihin se sitten lopulta kääntyy, on vaikeampi sanoa. Joten teet kuten parhaaksi näet.
Missään nimessä et lähde soittelemaan. Sitten se juttu vasta kummaksi muuttuu, monella tavalla. Nainen ensinnäkn näkee numerosi, ja jos on joku sekopää, saattaa olla pian ovesi takana. Puheesi saattaa muutenkin tulkita tai vääristellä omalla tavallaan. Sinuna en reagoisi yhtään mitenkään, ei tämä ole sen arvoinen juttu. Unohda ja mene eteenpäin.
Minulle kirjoitti joskus joku tuntematon mies sähköposteja ja perään tuli sitten naiselta viesti että heillä on lapsia ja kaikkea, että älä kehtaa. En vastannut miehen viesteihin mitään, minulla on aika yleinen nimi ja sposti nimellä, niin en hetkahtanut. Ilmeisesti tavoitteli jotakuta, jonka oli joskus tavannut ja ihastunut.
Naiselle sen sijaan vastasin, että en tiedä mistä on kyse. En usko, että irtisanoutuminen draamasta mitenkäään heidän tilannettaan paransi, mutta ainakin itse jäin rauhaan. Tuli vaan niin paha mieli naisen puolesta, että ei olisi omatunto kestänyt jättää vastaamatta.
Sari41 kirjoitti:
Kaikki eivät ole saaneet varoitussaarnaa vanhempien miesten kanssa pelehtimisestä. Jos on yhtään menevämpi, saa kantapään kautta kyllä oppia näistä jutuista. Itselle homma alkoi valjeta vasta kun vierestä pääsi kuuntelemaan, kuinka neljännellä kymmenellä oleva mies retosteli rakkausjutuillaan teinien kanssa, vaikka itsekin ollut moisessa mukana teiniosapuolena. Ei voi tietää ennen kuin tietää. Terveisin ei-ap
Mun mielestä on erittäin epäkohteliasta tältä naiselta kysellä sinulta, vieraalta ihmiseltä, intiimejä asioita. Ne hänen tulee hoitaa miehensä kanssa. Vaikka heillä olisi luottamuspulaa, et ole mitenkään tilivelvollinen tuntemattomalle.
Itse en vastaisi mitään tai sitten muotoilisin viileästi mutta kohteliaasti, että kaukana menneisyydessä olevat henkilökohtaiset asiani eivät kuulu hänelle. Itse asiaan en siis ottaisi kantaa millään tavalla.