Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaisitko parisuhdetta tällaisen miehen kanssa ja perustele miksi jaksaisit / miksi et?

Vierailija
23.04.2018 |

-on pitkä, komea ja tyylikäs
-johtavassa asemassa oleva varakas mies
-paasaa usein työasioistaan, joskus kiivaaseenkin sävyyn
-toisaalta tykkää keskustella mistä tahansa maan ja taivaan välillä, on taitava keskustelija ja älykäs
-ei ole kovin empaattinen, jos hänelle valittaa vastoinkäymisistä
-riidoissa räjähdysherkkä ja joskus todella ilkeä, pyytää anteeksi jälkeenpäin jos itse kokee että nyt meni yli
-ei tykkää lähetellä romanttisia viestejä, eikä koskaan tykkäile sosiaalisen median jutuistasi
-kasvotusten sanoo kauniiksi, kertoo rakastavansa jne.
-on ihan taivaallisen hyvä seksissä
-on avokätinen lahjojen ja elämysten suhteen, vie matkoille jne.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komeus, raha ja status ratkaisevat eniten.

Seuraavaksi pelimiestaidot, sis. seksitaidot.

Miksi kysyt, kun on selvää että koet saaneesi huippuyksilön ja aiot jatkaa parisuhdetta?

Vierailija
22/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähän kuin työntekijä? Kiintymys osoitetaan lahjoilla = palkka, mutta mies ei veny henkisesti vuoksesi (käytös riidoissa, empatian (ja tuen?) puute, ei höpspöttelyä). Onko teillä teidän omia sisäpiirijuttuja? Onko hän paras ystäväsi tai edes hyvä ystäväsi? Mitä itse toivot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies rakastaa sinua? Mitä hän on sanonut sinun tuovan elämäänsä ja mitä merkitset hänelle?

Vierailija
24/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisukeskeiset ihmiset eivät ole empaattisia.

Vierailija
25/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tuntuu aivan kertakaikkisen karsealta ihmiseltä.

"Olisi ihanaa riidellä toisen kanssa.." Just joo.

"Olen yrittänyt muuttaa häntä.." Niinpä.

Samoin tuo, ettei tykkää somepäivityksistä. Siis se, että tällaisesta jollekin edes juolahtaa mieleen loukkaantua, on kyllä todella paljastavaa.

Ainoa oikeasti huono puoli tuossa listassa on ilkeät piikit riidan yhteydessä, mutta ap:n viestistä tulee vaikutelma, että se on ap, joka käynnistä riidat, ja haluaa niitä, ei mies. Luultavasti mies yrittää vain lopettaa riidan mahdollisimman lyhyeen ikävillä tölväisyillä.

AP:lle suositan, että hän keskittäisi voimavaransa itsensä muuttamiseen. Se sentään saattaa onnistua, toisin kuin miehen muuttaminen.

Kiitos tästä viestistä ja en edes tarkoita tätä sarkastisesti. Lupaan pohtia tuota näkökulmaa ja kuten kirjoitinkin, olenkin jo pohtinut että olenko minä se vaikea luonne. Tuohon riita-asiaan kuitenkin sanoisin, että käsitit väärin tai lyhensit tarkoituksella lauseeni: ei ole tietenkään ihanaa riidellä, enkä hae riitoja. Tarkoitin, että olisi hyvä pystyä riitelemään niin, ettei se menisi hänen puoleltaan nimittelyksi. Ehkä nyt ymmärrät paremmin, mitä tarkoitan. ap

Vierailija
26/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei ole kovin empaattinen, jos hänelle valittaa vastoinkäymisistä

-riidoissa räjähdysherkkä ja joskus todella ilkeä, pyytää anteeksi jälkeenpäin jos itse kokee että nyt meni yli

Nämät ovat ehdottomat ei:t.

-terveisin narsistin uhri, joka vielä kahden vuoden jälkeen parantelee haavoja.

Vierailija
27/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko vähän kuin työntekijä? Kiintymys osoitetaan lahjoilla = palkka, mutta mies ei veny henkisesti vuoksesi (käytös riidoissa, empatian (ja tuen?) puute, ei höpspöttelyä). Onko teillä teidän omia sisäpiirijuttuja? Onko hän paras ystäväsi tai edes hyvä ystäväsi? Mitä itse toivot?

Suhteen alussa oli enemmän sellaisia hassuja sisäpiirijuttuja, nyt ei enää niinkään. On ollut aika, jolloin olen kokenut hänet todella läheiseksi, mutta ehkä sen ilkeyden myötä on tullut joku särö. ap

Vierailija
28/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ostanut sinut ja riidassa laittaa sinut ruotuun ja valittamisesi on ikävää kitinää, minkä hän kokee vikana 'tuotteessa'.

Koetko itse suhteenne tasavertaiseksi?

Vierailija
29/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies rakastaa sinua? Mitä hän on sanonut sinun tuovan elämäänsä ja mitä merkitset hänelle?

Olen sitä usein kysynyt, koska itsekin olen ihmetellyt kun olemme niin erilaisia. Hän aina sanoo jotenkin epämääräisesti, että minun kanssani hänellä on hyvä olo. Ei pysty selittämään sitä paremmin. Sanoo, että olen "ihana ihminen", muttei esim. pysty luettelemaan mitään tiettyjä ominaisuuksia. ap

Vierailija
30/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt onnellinen kirjoitti:

Oletko varma ettei ole narsisti?

Ex-mieheni oli juuri tuollainen ja paljastui narsistiksi.

Ole varovainen hänen kanssaan joka tapauksessa. Oma mielipiteeni on, että eihän tuollaista tarvitse sietää .

Olen joskus tuota miettinyt. Toisaalta saatan itsekin olla vain vaikea ja liian tarvitseva luonne. Olen liian lähellä kaikkea tätä, että pystyisin analysoimaan. ap

Narsisti saa sinut epäilemään itseäsi. Juokse!

Vierailija
31/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein tiedä. En ehkä haluaisi itseäni pidempää miestä toisaalta. M30. :D

Vierailija
32/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä usein kysynyt, koska itsekin olen ihmetellyt kun olemme niin erilaisia. Hän aina sanoo jotenkin epämääräisesti, että minun kanssani hänellä on hyvä olo. Ei pysty selittämään sitä paremmin. Sanoo, että olen "ihana ihminen", muttei esim. pysty luettelemaan mitään tiettyjä ominaisuuksia. ap

Siksi hänellä menee hermo, kun et jollain hetkellä olekaan ihana. Se tärkein ominaisuutesi on silloin hukassa.

Minä olen löytänyt muutaman epäonnistuneen suhteen jälkeen sielunkumppanini. Tiedän täysin varmaksi, että hän ihailee minussa montaa eri ominaisuutta ja tuon hänen elämäänsä monta hyvää asiaa eikä kumpikaan kokisi elämänsä olevan hyvää ilman toista eikä toinen ole korvattavissa muulla ihmisellä. Näin menty jo yli 15 vuotta.

Vierailija
33/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on ostanut sinut ja riidassa laittaa sinut ruotuun ja valittamisesi on ikävää kitinää, minkä hän kokee vikana 'tuotteessa'.

En koe, mutta toisaalta mieskin väittää että tämä ei ole tasavertaista, koska nimenomaan hän on alakynnessä :) ap

Vierailija
34/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe, mutta toisaalta mieskin väittää että tämä ei ole tasavertaista, koska nimenomaan hän on alakynnessä :) ap

Miten hän perustelee sen?

Vierailija
35/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nimittelee ja on epäempaattinen sekä räjähdysherkkä. Ap vaatii asemaa lahjoja ja somepäivityksiinsä tykkäyksiä?? Mä en taitais jatkaa teistä kummankaan kanssa.

Vierailija
36/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi hänellä menee hermo, kun et jollain hetkellä olekaan ihana. Se tärkein ominaisuutesi on silloin hukassa.

Minä olen löytänyt muutaman epäonnistuneen suhteen jälkeen sielunkumppanini. Tiedän täysin varmaksi, että hän ihailee minussa montaa eri ominaisuutta ja tuon hänen elämäänsä monta hyvää asiaa eikä kumpikaan kokisi elämänsä olevan hyvää ilman toista eikä toinen ole korvattavissa muulla ihmisellä. Näin menty jo yli 15 vuotta.

Kuulostaa tavoittelemisen arvoiselta tuo sinun parisuhteesi, olen hieman kateellinen:)

Minä olen itsestäni huomannut, että olen yrittänyt tsempata itseäni olemaan kiva, olemaan valittamasta mistään. Nyt on kuitenkin uutena juttuna tullut sellainen, että jos jotkut mielipiteeni sattuvat olemaan hölmöjä, mies raivostuu siitäkin. Riitaa en pysty siis välttämään mitenkään päin. Ainoastaan sillä, että olisin täysin hiljaa, mutta ehkä sitäkään ei kovin pitkään suvaitsisi. ap

Vierailija
37/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies nimittelee ja on epäempaattinen sekä räjähdysherkkä. Ap vaatii asemaa lahjoja ja somepäivityksiinsä tykkäyksiä?? Mä en taitais jatkaa teistä kummankaan kanssa.

:D ap

Vierailija
38/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän perustelee sen?

Sillä, että minä yritän muuttaa häntä. ap

Vierailija
39/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies vähän kuin ap:n. (Toisella kierroksella olen..)

Hänkään ei ihan kauheasti välitä somesta, mutta joskus tykkäilee mun jutuista (olen vähentänyt niitä kun vaistonnut ettei hän tykkää kauheasta somettamisesta, itsekin kyllä välillä julkaisee jotain).

Lähettelee välillä jotain sydänkuvia, ehkä nykyään tavan vuoksi, mutta välillä ei; siitä heti huomaan tai ainakin epäilen että joku ei ole hyvin. Emme siis vielä asu yhdessä.

Hän on monella tapaa ihana ja hellä.

Mutta tunnistan myös tuon jonkinlaisen empatiakyvyn puutteen, jotenkin tuntuu puutuvan aito tahto ymmärtää minua tai lapsiani tietyissä asioissa, hän ottaa sitten ennemmin hieman marttyyrimaisen luovuttaja-asenteen, "olkoon, tehkää mitä lystää".

Ja nyt olen kokenut myös sitä ilkeyttä muutamassa riidassa, liittyvät kyllä siihen että otettu alkoholia ehkä hieman paria lasillista enemmän, mutta mulle on jäänyt näistä kovin ikävä fiilis edelleen vaikka asioista on puhuttu. Tulee mieleen että sitäkö mieltä hän on oikeasti.

Ja tulee juuri sellainen tunne usein, mitä joku kirjoittikin, että hän ei arvosta aidosti.

On myös ehkä vähän kontrolloiva koska on tutkinut joskus tavaroitani ja fb-tiliäni tms.

Ymmärrän tuon koska toki itsekin olen tsekannut sen mitä avoimesti näkyy hänen fb:ssä, mutta en ole kyllä penkonut hänen tavaroitaan sen kummemmin.

Olen ajatellut että nämä nyt liittyvät suhteen alkuvaiheisiin ja luottamuksen kasaamiseen.

Mutta en tiedä, onko tuossa sitten narsismin riskiä, kuten jotkut kommentoi...? Hänessä on kyllä enemmän hyviä kuin huonoja puolia äkkiseltään ajatellen.

Itsekään en ole täydellinen...

Vierailija
40/43 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tuntuu aivan kertakaikkisen karsealta ihmiseltä.

"Olisi ihanaa riidellä toisen kanssa.." Just joo.

"Olen yrittänyt muuttaa häntä.." Niinpä.

Samoin tuo, ettei tykkää somepäivityksistä. Siis se, että tällaisesta jollekin edes juolahtaa mieleen loukkaantua, on kyllä todella paljastavaa.

Ainoa oikeasti huono puoli tuossa listassa on ilkeät piikit riidan yhteydessä, mutta ap:n viestistä tulee vaikutelma, että se on ap, joka käynnistä riidat, ja haluaa niitä, ei mies. Luultavasti mies yrittää vain lopettaa riidan mahdollisimman lyhyeen ikävillä tölväisyillä.

AP:lle suositan, että hän keskittäisi voimavaransa itsensä muuttamiseen. Se sentään saattaa onnistua, toisin kuin miehen muuttaminen.

Kiitos tästä viestistä ja en edes tarkoita tätä sarkastisesti. Lupaan pohtia tuota näkökulmaa ja kuten kirjoitinkin, olenkin jo pohtinut että olenko minä se vaikea luonne. Tuohon riita-asiaan kuitenkin sanoisin, että käsitit väärin tai lyhensit tarkoituksella lauseeni: ei ole tietenkään ihanaa riidellä, enkä hae riitoja. Tarkoitin, että olisi hyvä pystyä riitelemään niin, ettei se menisi hänen puoleltaan nimittelyksi. Ehkä nyt ymmärrät paremmin, mitä tarkoitan. ap

Ok, olen tuon aikaisemman viestin kirjoittaja, ja myönnän, että tämän viestisi perusteella et enää vaikutakaan niin karsealta tyypiltä.

Olen itse mies ja vastaan monilta osin kuvaustasi, tosin olen sinkku, niin etten osaa sanoa miten toimisin pitkässä suhteessa. Sen voin kuitenkin sanoa, etten kestä riitoja. En siis halua riidellä kenenkään kanssa, koskaan. Jos en pysty säilyttämään malttiani, poistun tilanteesta. Kun olen vähän rauhoittunut, pohdin tilannetta mahdollisimman kiihkottomasti. Jos olen itse tehnyt jotain, jolla olen saanut toisen raivoihinsa, pyydän anteeksi. Jos taas ajattelen että toinen on tehnyt tai sanonut jotain kertakaikkisen törkeää, otan asian puheeksi rauhallisesti. Yleensä kuitenkin jälkeenpäin katsottuna mitään vakavaa ei ole tapahtunut, ja voin kuitata konfliktin olankohautuksella. Minun on vaikea kunnioittaa ihmisiä, jotka menettävät malttinsa. Ehkä miehesi on samanlainen?

Voisitko esim. kokeilla olla riitelemättä jonkun aikaa. Siis että tietoisesti teet päätöksen, että et suostu riitelemään miehen kanssa vaikka kolmeen kuukauteen. Katso mitä tapahtuu.