Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Vierailija kirjoitti:
Voi pyhä Sylvi sentään, lopettakaa jo toi jankuttaminen! Ei ketään kiinnosta!
Sen sijaan monia muita minun lisäkseni kiinnostaisi kuulla AP:lta onko mies ottanut yhteyttä?
Saako suomentaa? Olen yksi, joka haluaa kostaa kaikki kokemansa vääryydet ap:n (keksityn) tarinan kautta. Sinua kiinnostaa vain kuulla kuinka mies on loukattu ja anelee. Olet heruttaja.
Mitä se enää tähän keskusteluun kuuluu, turhaan jankutat. Ap on kommentoinut, että lähti ja mies laittoi viestin mitä hittoa. That's it. Ei muuta nähtävää, hajaantukaa! Ei draamaa. Harmittaako? Kysyy nainen, joka on reilu.
Mikä siinä on miehet, että pitää pettää?
Menkää terapiaan puhumaan traumanne pois, niin voitte alkaa elää oikeaa normaalin miehen elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan monia muita minun lisäkseni kiinnostaisi kuulla AP:lta onko mies ottanut yhteyttä?Saako suomentaa? Olen yksi, joka haluaa kostaa kaikki kokemansa vääryydet ap:n (keksityn) tarinan kautta. Sinua kiinnostaa vain kuulla kuinka mies on loukattu ja anelee. Olet heruttaja.
Mitä se enää tähän keskusteluun kuuluu, turhaan jankutat. Ap on kommentoinut, että lähti ja mies laittoi viestin mitä hittoa. That's it. Ei muuta nähtävää, hajaantukaa! Ei draamaa. Harmittaako? Kysyy nainen, joka on reilu.
Kysyy nainen, joka on mielestään reilu ja tykkää päsmäröidä (vaikkapa kehottamalla muita hajaantumaan). Ja luulee tietävänsä mitä jonkun random-palstakirjoittelijan päässä liikkuu ja mitkä ovat hänen motiivinsa kyselyilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan monia muita minun lisäkseni kiinnostaisi kuulla AP:lta onko mies ottanut yhteyttä?Saako suomentaa? Olen yksi, joka haluaa kostaa kaikki kokemansa vääryydet ap:n (keksityn) tarinan kautta. Sinua kiinnostaa vain kuulla kuinka mies on loukattu ja anelee. Olet heruttaja.
Kysyy nainen, joka on mielestään reilu ja tykkää päsmäröidä (vaikkapa kehottamalla muita hajaantumaan). Ja luulee tietävänsä mitä jonkun random-palstakirjoittelijan päässä liikkuu ja mitkä ovat hänen motiivinsa kyselyilleen.
Onkin kauhean vaikea ymmärtää mitä tässä haetaan "Voi pyhä Sylvi sentään, lopettakaa jo toi jankuttaminen! Ei ketään kiinnosta!
Sen sijaan monia muita minun lisäkseni kiinnostaisi kuulla AP:lta onko mies ottanut yhteyttä?" Onko onko onko onko miehestä kuulunut? Mitä mitä mitä mitä se mies sanoi? Kerro kerro kerro kerro!!!
Eikö ap:n ja näiden uteliaiden harakoiden pitäisi jo jatkaa sitä elämää? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin kauhean vaikea ymmärtää mitä tässä haetaan "Voi pyhä Sylvi sentään, lopettakaa jo toi jankuttaminen! Ei ketään kiinnosta!
Sen sijaan monia muita minun lisäkseni kiinnostaisi kuulla AP:lta onko mies ottanut yhteyttä?" Onko onko onko onko miehestä kuulunut? Mitä mitä mitä mitä se mies sanoi? Kerro kerro kerro kerro!!!Eikö ap:n ja näiden uteliaiden harakoiden pitäisi jo jatkaa sitä elämää? :)
Ehkäpä hekin saavat tästä samanlaista iloa kuin joku toinen jankutijankuti jankkaamisesta? :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan monia muita minun lisäkseni kiinnostaisi kuulla AP:lta onko mies ottanut yhteyttä?" Onko onko onko onko miehestä kuulunut? Mitä mitä mitä mitä se mies sanoi? Kerro kerro kerro kerro!!!Eikö ap:n ja näiden uteliaiden harakoiden pitäisi jo jatkaa sitä elämää? :)
Nooo.... jos ap vasta eilen muutti pois, niin annetaan hänen nyt toipua ja käsitellä asiaa. Ettei jää kalvamaan, kuten jankkaajat toistavat.
Vierailija kirjoitti:
Menkää terapiaan puhumaan traumanne pois, niin voitte alkaa elää oikeaa normaalin miehen elämää.
Eiköhän se ole sama syy kuin naisillakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kul*linhimo? Olen järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kul*linhimo? Olen järkyttynyt.
Halu saada vierasta. Ja voihan se mieskin himoita toista miestä, vaikka olisi perheellinen hetero.
Ap kertoi, että mieheltä tuli viesti jonka sisältö oli "Mitä hittoa?".
Ap ei tietenkään vastannut siihen.
Edelleen, ihailen ap.n selkeää linjaa.
Ei turhia, kuluttavia lätinöitä.
Molemmat tietää että mies petti.
Ap toimi parhaalla mahdollisella tavalla.
Jos joku olisi ollut selityksen velkaa, se oli mies.
Ap tunnistaa oman arvonsa.
Siitä voisi moni ottaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis monikin sitä mieltä, että parisuhteessa ja erotessa puhuminen ja asioiden selvittäminen on turhaa?
Ja yleensäkin ihmiselämässä?
Miten sitten asioita käsitellään, olettamalla vai.
Tai seuraamalla toisen käsimerkkejä ja vihjeitä?
Ainahan sanotaan, että olettaminen on huonoin tapa ihmissuhteissa.Ei ihme, että ihmis- ja parisuhteet eivät onnistu, jos ajatusmaailma nykyään on tämä.
Höpö höpö. Puhuminen parisuhteessa on hyvä , totta kai. Se vaan pitää tehdä pettämisen sijasta.
Pettämisen tultua vahingossa ilmi, on maito jo maassa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi, että mieheltä tuli viesti jonka sisältö oli "Mitä hittoa?".
Ap ei tietenkään vastannut siihen.Edelleen, ihailen ap.n selkeää linjaa.
Ei turhia, kuluttavia lätinöitä.
Molemmat tietää että mies petti.
Ap toimi parhaalla mahdollisella tavalla.Jos joku olisi ollut selityksen velkaa, se oli mies.
Ap tunnistaa oman arvonsa.
Siitä voisi moni ottaa oppia.
Ap ilmoitti itsekin että hänellä on taipumusta vältellä konflikteja. Tällä tavalla toimimalla hän ei ainakaan saanut sen parempia eväitä seuraavaan suhteiseen tuolta osin kuin edelliseenkään.
Toki tuon voi verhoilla oikeutetuksi kostoksi, johdonmukaisuudeksi tai oman arvonsa tuntemiseksi mutta tosiasia on se että hän vain toteutti jälleen kerran itselleen ominaista vahingollista kommunikointistrategiaa.
Mietin näitä naisia, jotka ovat sanoneeet, että se on mieheltä kertapettäminen ja suhde loppuu.
Onko myös näin, jos se nainen itse kerran pettäisi? Kaikki on mahdollista, koskaan ei pitäisi snaoa ei koskaan. Miten he ovat niin varmoja omasta moraalistaan.
Onko nainen itsesilloin valmis myös lähtemään suhteesta, pitkästäkin, ilman lätinöitä ja jankkaamista?
Tai myös siihen, että mies lähtee, naiselta salaa ja mitään asioita, esim. asumiseen liittyviä sopimatta?
Eli sama toiminta on myös OK toisinpäin?
Minä olisin sanonut miehelle rauhallisesti, että tiedän hänen pettäneen ja aion nyt muuttaa pois.
En kyllä olisi jaksanut tuhrata energiaa johonkin salaa muuttamiseen.
Ap tässä :)
Mies laittoi tänään viestinä surullisen hymiön ja kysymysmerkin. Hiukan petin lupauksiani ja vastasin sitten että hän varmaan tietää miksi en ole kotona, eikä vastausta enää tullut. Vaikeneminen on myöntämisen merkki?
Moni on tarttunut siihen että käytin sanaa kosto. Ehkä se oli huono sananvalinta. Kirjoitin tästä aiemminkin mutta toistan nyt: en minä muuten kostoa halua, mutta halusin tehdä selväksi että minä olin ensimmäisenä perillä koko tilanteesta, ja sain ns. viimeisen sanan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mietin näitä naisia, jotka ovat sanoneeet, että se on mieheltä kertapettäminen ja suhde loppuu.
Onko myös näin, jos se nainen itse kerran pettäisi? Kaikki on mahdollista, koskaan ei pitäisi snaoa ei koskaan. Miten he ovat niin varmoja omasta moraalistaan.
Onko nainen itsesilloin valmis myös lähtemään suhteesta, pitkästäkin, ilman lätinöitä ja jankkaamista?
Tai myös siihen, että mies lähtee, naiselta salaa ja mitään asioita, esim. asumiseen liittyviä sopimatta?
Eli sama toiminta on myös OK toisinpäin?
Olen valmis hyväksymään sen tosiasiana, että jos pettäisin miestäni, hän hyvinkin saattaisi jättää minut ilman mitään lätinöitä. Minulla olisi tietenkin oikeus omalta puoleltani yrittää lätistä ja jankata, mutta miehestähän se riippuisi, haluaisiko sitä kuunnella vai ei. Jos ei, niin sitten se vaan olisi niin enkä mitään sille mahtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mies laittoi tänään viestinä surullisen hymiön ja kysymysmerkin. Hiukan petin lupauksiani ja vastasin sitten että hän varmaan tietää miksi en ole kotona, eikä vastausta enää tullut. Vaikeneminen on myöntämisen merkki?
Moni on tarttunut siihen että käytin sanaa kosto. Ehkä se oli huono sananvalinta. Kirjoitin tästä aiemminkin mutta toistan nyt: en minä muuten kostoa halua, mutta halusin tehdä selväksi että minä olin ensimmäisenä perillä koko tilanteesta, ja sain ns. viimeisen sanan.
Ap
Voi ei. :( Kuulostaa tosi surulliselta tilanteelta. Onko tosiaan varma, ettet halua jutella miehen kanssa? Nyt kun olet kuitenkin lähtenyt ja asia siltä osin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Voi ei. :( Kuulostaa tosi surulliselta tilanteelta. Onko tosiaan varma, ettet halua jutella miehen kanssa? Nyt kun olet kuitenkin lähtenyt ja asia siltä osin selvä.
Et oo tosissas???? Surullista??? :D :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et oo tosissas???? Surullista??? :D :D :D
Kyllä. Vuosien suhde poikki eikä paluuta entiseen ole. Ap:ta lohduttaa vain oma ylpeys ja "voitto", jonka sai lähtemällä. On se surullista.
Voi nukkua yönsä hyvin koska tietää toimineensa itse arvojensa mukaisesti pahassakin paikassa. Kyllä keskustelu voi olla hyödyllistä vaikkei se enää nykyistä suhdetta pelastaisikaan, menneisyys kuitenkin seuraa mukana myös seuraaviin suhteisiin.