Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)
Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.
Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.
Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.
Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.
Kommentit (1155)
Pettäjän hyvinvoinnista ollaan liikuttavan huolissaan.
Mä taas olen huolissani hänen moraalistaan. Petos on tehty kuukausia sitten, eikä hän ole vieläkään kertonut sitä puolisolleen. Miksi?
Hän jäi kiinni sattumalta. Mitenkähän mones kerta tämä oli?
Kun pettämistä kuvaillaan vahingoksi, on tuskin syytä luottaa siihen, että pettäjä ostaa vahingossa kondomeja ennen aktia ja tulee rullanneeksi sellaisen sattumalta pilinsä päälle.
Tämän vahingon tapahtumatta jäämisen takia hän altistaa puolisonsa karmealle vahingolle: saada tauti. Tietämätön puoliso ei tietenkään mene lääkäriin.
Kas kun ei tätä ole mainittu vielä?
Mitä keskustelemiseen tulee, niin valehtelijan kanssa se on sama kuin tarpoisi suossa. Joka askelella uppoaa syvemmälle ja uupuu.
Asiallisesti toimittu; itse tekisin täysin samoin.
Pidä huolta itsestäsi ja mielenterveydestäsi tämän jälkeen. Itke, ole vihainen ja toisaalta hyvin onnellinen, ettet jäänyt epärehellisen ihmisen puolisoksi. Pettäminen on suurta halveksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Osalla porukasta on niin rankkoja kokemuksia pettämisestä että he eivät näe koskaan keskustelua vaihtoehtona, eivät vaan pysty siihen. He eivät näe tarpeellisena ymmärtää, kehittyä ja oppia. Se ei aina tarkoita suhteen jatkamista vaan se voi tarkoittaa myös suhteen lopettamista. Keskusteluun tarvitaan henkistä kypsyyttä, sitä on tai ei ole. Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.
Juu, no ne petetythän on toki niitä joilla ei ole henkistä kypsyyttä, mutta jos he vain suostuisivat he voisivat ammentaa pettäjän mahtavasta henkisen kypsyyden laarista itselleen viisautta ja elämänohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Sorry, en millään jaksa lukea pitkää ketjua läpi, joten voi olla, että joku muukin on ihmetellyt samaa asiaa:
Onko ”kerrasta poikki” millään tavalla järkevää? No, jos suhde on muutenkin huonolla tolalla, niin ehkä sitten, mutta muuten en ymmärrä.Jos suhteessa on kaikki hyvin ja rakkautta puolin ja toisin, en ymmärrä, miksi kaikki pitäisi heittää pois yhden kerran tähden? Ihan turha tulla väittämään, että suhteessa on AINA jotain vikaa, jos toinen pettää. Omasta kokemuksesta tiedän, ettei näin todellakaan ole,
Kyllähän jokainen ihminen tekee virheitä, toiset isompia, toiset pienempiä, mutta virheistä voi oppia eikä niitä tietenkään pidä toistaa.
Jos suhteessa on kaikki hyvin ja rakkautta puolin ja toisin, niin kolmas pyörä siihen väliin ei mahdu eikä tarvitse juosta vieraassa pedissä. Oma kumppani on sellainen johon pitäis luottaa 100%. Oma kumppani on sellainen, että vaikka koko muu maailma olis sua vastaan ja kaikki olis teilannut sut. Menet kotiin, niin siellä on yksi ihminen joka on sun puolella. Ihminen tekee virheitä, mutta toisen luottamuksen rikkominen on niin kallis virhe ettei siitä helposti eteenpäin mennä. Tärkein ihminen on asettunut sinua vastaan. Pettäjän on ihan turha vaatia mitään keskustelua tai ymmärrystä miksi toinen teki noin kalliin virheen. Minä luotin täysin avovaimooni ja hän mokasi. Ei olisi halunnut erota ja vaati itkien terapiaa ja kaikkee tota sontaa mikä liittyy ettei eroa tulisi. Esitin silloin hänelle kysymyksen. Saanko minä mennä sänkyyn toisen kanssa ja tasataan tilit. EI käyny, kysyin miksi?? Ei se ole reilua ja tuntuu pahalta. Ei sit ollu valmis ottaa vastaan sitä fiilistä, kun oma mies käy paukuttamassa muualla. Sanoin hänelle, että eikö pelkkä ajatuskin siitä saa voimaan pahoin. Kyllä. Erosin, koska se luottamus meni häneen ja tiesin etten voi enää koskee häneen niin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen, et ole millään tavalla ilmaissut miehelle tietäväsi pettämisestä?
En ole. Pidin ajatusta ensin aika mahdottomana, mutta kyllä se onnistui. Lähinnä siis sen ansiosta että olemme viettäneet niin paljon aikaa erillään.
Ap
Et edes lähtösi jälkeen? Vaikka toinen pettikin, olisi silti asiallista kertoa miksi teit niin kuin teit. Haluaisitko itse tulla jätetyksi samalla tavalla, ilman mitään selitystä?
Ei tietenkään haluaisi, eikä siksi olekaan PETTÄNYT miestään. Tarkoitus ei nyt ollut miettiä kivointa mahdollista tapaa kohdella petturimiestä.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän ei nyt välttämättä ollenkaan osaa yhdistää omaa pettämistään ja ap:n häipymistä, koska luulee ettei ap tiedä siitä mitään.
Pahimmillaan tämä voi kääntyä siten, että mies luulee ap:n lähteneen uuden miehen matkaan.
No voi hellanlettas!
Siinäpä vielä uusi syy jättää mies.
Hän ei ole vain petturi: hän saattaa olla myös tyhmä.
Mahtaako hän olla myös dementikko? parin kuukauden takainen paneskelu on jo unohtunut.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän ei nyt välttämättä ollenkaan osaa yhdistää omaa pettämistään ja ap:n häipymistä, koska luulee ettei ap tiedä siitä mitään.
Pahimmillaan tämä voi kääntyä siten, että mies luulee ap:n lähteneen uuden miehen matkaan.
Pahimmillaan kenen kannalta? Välittääkö ap mitä mies ajatelee? Ap on jo kertonut läheisille miksi lähti.
Vierailija kirjoitti:
Et voi olla tosissasi?! 😂😂😂
Keskustelu on kivoin mahdollinen tapa selvittää asiat itselle ja expuolisolle. Päättää suhde. Pettäminen ja puhumatta häipyminen on tapoja toimia luusereille.
Katsokaa kuinka ihmiset ruikuttavat, että mut vaan jätettiin, exä häipy sanomatta mitään. Kaikki on oooo kauheeta, ei niin voi tehdä. Paitsi tietysti nyt :D tää porukka on tuuliviirejä, ei kauheesti kannata välittää mielipiteistä.
Vierailija kirjoitti:
Keskustelu on kivoin mahdollinen tapa selvittää asiat itselle ja expuolisolle. Päättää suhde. Pettäminen ja puhumatta häipyminen on tapoja toimia luusereille.
Katsokaa kuinka ihmiset ruikuttavat, että mut vaan jätettiin, exä häipy sanomatta mitään. Kaikki on oooo kauheeta, ei niin voi tehdä. Paitsi tietysti nyt :D tää porukka on tuuliviirejä, ei kauheesti kannata välittää mielipiteistä.
Mitä sen kanssa pitäisi keskutella? Jos miestä kiinnostaa hän saa selville miksi ap lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika tuota, öh, lapsellista. Mikset vain keskustellut asiasta äijäsi kanssa, ja eronnut sitten?
Niinpä ,ihmiset eivät aina käyttäydy kaikkein parhaimmin tullessaan tärkeimmän ihmisen pettämäksi.
Tuolla tyylillä kuitenkin vältetään loukkausten syytäminen toiselle, vältetään se että sanotaan tosi pahoja asioita , joita myöhemmin katuu jne.
Ja kun lopputulos on sama eli ero
Mitä keskustelemista asiassa on?
Jos on sillä linjalla että kerrasta poikki, ei siinä ole kertakaikkiaan mitään keskustelemista.Täällä on nyt asiat sekaisin.
Ei tarvitse keskustella, ei. Mutta tasapanoinen ja itseään kunnioittava ihminen ilmoittaa toiselle lähdön syyn avoimesti, muuttaa pois avoimesti ja antaa toisen sanoa kantansa.
Miksi pitäisi kuulla toisen kanta tai mitä sanottavaa sillä on? Ap on tehnyt päätöksen johon raukkamainen mies ei pystynyt.
Ihan tosi te joiden mielestä pitää keskustella niin mitä keskustelemista tuossa olisi? Jos mies on niin tyhmä että ei tajua eron tulleen kun ap on tavaroineen kadonnut niin miksi ap pitää sille äidiksi ruveta ja selittää asiat kuin vähä-älyiselle? Soittakoon sille omalle äidilleen niin se osaa kyllä kertoa.
Jos haluat lopettaa romanttisen suhteen terveellä tavalla, tulisi sinun puhua kasvotusten suhteen toisen osapuolen kanssa sekä selittää hänelle tilanteenne. Tämä on asiantuntijoiden neuvo. Tietääkö joku kommentoija asian paremmin? Koskee pettäjää ja jättäjää yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sorry, en millään jaksa lukea pitkää ketjua läpi, joten voi olla, että joku muukin on ihmetellyt samaa asiaa:
Onko ”kerrasta poikki” millään tavalla järkevää? No, jos suhde on muutenkin huonolla tolalla, niin ehkä sitten, mutta muuten en ymmärrä.Jos suhteessa on kaikki hyvin ja rakkautta puolin ja toisin, en ymmärrä, miksi kaikki pitäisi heittää pois yhden kerran tähden? Ihan turha tulla väittämään, että suhteessa on AINA jotain vikaa, jos toinen pettää. Omasta kokemuksesta tiedän, ettei näin todellakaan ole,
Kyllähän jokainen ihminen tekee virheitä, toiset isompia, toiset pienempiä, mutta virheistä voi oppia eikä niitä tietenkään pidä toistaa.
Jos suhteessa on kaikki hyvin ja rakkautta puolin ja toisin, niin kolmas pyörä siihen väliin ei mahdu eikä tarvitse juosta vieraassa pedissä. Oma kumppani on sellainen johon pitäis luottaa 100%. Oma kumppani on sellainen, että vaikka koko muu maailma olis sua vastaan ja kaikki olis teilannut sut. Menet kotiin, niin siellä on yksi ihminen joka on sun puolella. Ihminen tekee virheitä, mutta toisen luottamuksen rikkominen on niin kallis virhe ettei siitä helposti eteenpäin mennä. Tärkein ihminen on asettunut sinua vastaan. Pettäjän on ihan turha vaatia mitään keskustelua tai ymmärrystä miksi toinen teki noin kalliin virheen. Minä luotin täysin avovaimooni ja hän mokasi. Ei olisi halunnut erota ja vaati itkien terapiaa ja kaikkee tota sontaa mikä liittyy ettei eroa tulisi. Esitin silloin hänelle kysymyksen. Saanko minä mennä sänkyyn toisen kanssa ja tasataan tilit. EI käyny, kysyin miksi?? Ei se ole reilua ja tuntuu pahalta. Ei sit ollu valmis ottaa vastaan sitä fiilistä, kun oma mies käy paukuttamassa muualla. Sanoin hänelle, että eikö pelkkä ajatuskin siitä saa voimaan pahoin. Kyllä. Erosin, koska se luottamus meni häneen ja tiesin etten voi enää koskee häneen niin kuin ennen.
Et ymmärtänyt asian ydintä, koska sinäkin toistat tuota kliseetä, että jos suhteessa on kaikki hyvin jne. Kun joskus voi olla niin, että oman itsensä kanssa ei kaikki ole hyvin.
Mutta koska tätä kliseetä voi jankata hamaan tulevaisuuteen, en kommentoi enempää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä vaikka luulisi niin? :D
Vierailija kirjoitti:
Voi elämän kevät.
Jos mies on noin tyhmä, hänen arvomaailma ja moraali ei voi olla kummoinen, eikä suhteelle ole mitään edellytyksiä.
Minusta herkullisinta olisi ollut jättää pöydälle vain lappu "minä tiedän".
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat lopettaa romanttisen suhteen terveellä tavalla, tulisi sinun puhua kasvotusten suhteen toisen osapuolen kanssa sekä selittää hänelle tilanteenne. Tämä on asiantuntijoiden neuvo. Tietääkö joku kommentoija asian paremmin? Koskee pettäjää ja jättäjää yhtä lailla.
Eiköhän romanttinen suhde loppunut pettämiseen. Miksi ap olisi pitänyt jäädä kuulemaan selitystä tai antaa sitä kun suhde oli jo ohi?
Osalla porukasta on niin rankkoja kokemuksia pettämisestä että he eivät näe koskaan keskustelua vaihtoehtona, eivät vaan pysty siihen. He eivät näe tarpeellisena ymmärtää, kehittyä ja oppia. Se ei aina tarkoita suhteen jatkamista vaan se voi tarkoittaa myös suhteen lopettamista. Keskusteluun tarvitaan henkistä kypsyyttä, sitä on tai ei ole. Ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu.