Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina toitotetaan että matkailu avartaa mut avartaako se kuitenkaan kovin paljoa loppujen lopuksi?

Vierailija
22.04.2018 |

Eivät paljon matkustelevat mitenkään kovin avartuneilta välttämättä vaikuta. Aika samanlaista meininki on missä vaan maailmassa, sen tajuaa matkustelemattakin. Asioita tehdään muualla myös eri tavalla ja senkin tajuaa ilman matkustelemista.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hiilijalanjälki on keskivertoa pienempi vaikka matkustin ennen koronaa 2x vuodessa. Mutta mulla ei olekaan autoa, ei omakotitaloa, ei lapsia, en syö lihaa, kierrätän kaikki jätteet jne. Ei ole yhtään huono omatunto matkustelusta ja aion jatkaa sitä heti kun tilanne sallii.

Rantalomalla olen käynyt 90-luvulla kaksi kertaa, ei niissäkään mitään vikaa ole, mutta ei ole tarpeeksi kokemista ja nähtävää mulle. Käyn kaupunkilomilla Euroopassa ja nautin aina siitä todella paljon. 

Vierailija
62/66 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä avarra ei. 

Itse olen käynyt aika monessa maassa ja pidän niitä kaikkia melkoisina pyllynsilminä verrattuna Suomeen. Ainoastaan Saksasta olen tykännyt. Vähän kuin isompi ja rikkaampi Suomi (paremmat tiet ja siistimmät kaupungit). 

No, avarsi se kai siis tavallaan sen verran, että tietää, ettei kauheasti kannata ulista jos on sattunut Suomeen  syntymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avartaa se. Ainoa syy käydä töissä on se, että raataminen mahdollistaa reissaamisen. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät halua nähdä uusia paikkoja, vaan nysväävät kotinurkilla koko ikänsä. Tai käyvät jossain Tallinnassa korkeintaan.

Sinä olet ehkä reissannut liian vähän, kun ajatusmaailmasi ei vielä ole avartunut sen vertaa, että ymmärtäisit ihmisten olevan erilaisia ja pitävän eri asioista kuin sinä :) Tai sitten matkailu ei edes avarra, kuten väitetään :)

Vierailija
64/66 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miten sen ottaa. Suomessa on asiat hyvin kun vertaa moneen muuhun paikkaan.

Vierailija
65/66 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai tavasta miten matkustaa. Jos käy vain joillain pakettilomilla, niin aika kapeaksi jää se oppiminen.

Vierailija
66/66 |
11.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nuo matkailijat erityisen avartunutta porukkaa ole.

Suurin osa tutustuu vain turistipaikkoihin ja syö sitä samaa mäkkäriä kuin missä vaan.

Ihan yhtä lailla kauhistellaan erilaisia tapoja ympäri maailman, vaikka oltaisiin oltu paikan päällä ja vaikka näistä löytyy tietoa netistä sivukaupalla ihan kenelle vaan kenelle tulee mieleen tutustua aiheeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme