Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääse yli kokemastani henkisestä väkivallasta

Vierailija
22.04.2018 |

Olin suhteessa, jossa mies haukkui minua monin tavoin, nöyryytti ja pilkkasi. En edes tiennyt, että ihmistä voi pilkata ja kiusata niin monilla tavoilla. Tapahtuneesta on jokunen vuosi, mutta viime aikoina nuo asiat ovat nousseet epämiellyttävällä tavalla pintaan. Olen kireä, ahdistunut ja hermostunut ja itsetuntoni on huono. Pelkään ihmisiä enkä näe iloa juuri missään. Olen masentunut siitä, että ihmiset voivat kohdella muita noin julmasti.

Miten te muut olette toipuneet? Mikä on auttanut teillä?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia

Vierailija
2/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä narsistin uhria hoitavaan terapiaan, muunlaiset on pskaa, jos on kokenut tuommoista alistamista ym vastaavaa. Esim. ei kognitiivista, siellä ei ymmärretä alistujia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue asiaan liittyvää kirjallisuutta. Kirjastot pursuavat kyseisiä kirjoja.

Vierailija
4/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä selvisin lukemalla kirjoja. Esim verbally abusive relationship avasi silmäni.

Vierailija
5/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Entäpä itsehoitokeinot - miten voisin oppia arvostamaan nykyhetkeä, kun mieli elää menneessä? Miten opin iloitsemaan pienistä asioista?

- ap

Vierailija
6/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet töissä, niin työterveyshuollon kautta työterveyspsykologin juttusille

Vierailija
7/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toipumisesta vaikea sanoa, harjoitukset auttavat kaikkeen, tukahdutettuun pelkoon, ihmisten takomiin kahleisiin.

Reipasta discomusiikkia, matto, 15-30 min. kerrallaan.

Vierailija
8/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä selvisin lukemalla kirjoja. Esim verbally abusive relationship avasi silmäni.

Kiitos! Nouseeko sieltä mieleesi jokin oivallus, jonka haluaisit jakaa nyt?

Itse olen tajunnut, että parisuhteessa tapahtuvassa henkisessä väkivallassa on paljon samoja piirteitä kuin nuorten harjoittamassa koulukiusaamisessa. Esimerkiksi miehellä oli tapana vertailla minua eksiinsä: hän antoi minun ymmärtää, että muut ovat paljon parempia kuin minä ja että hän ja eksänsä kuuluvat johonkin parempien ihmisten kerhoon, johon minä en voi ikinä päästä. Tuossahan on kyse siitä, että hän pyrki tekemään minulle ulkopuolisen ja eristetyn olon. Lapset ja nuorethan tekevät ihan samaa jättäessään jonkun porukan ulkopuolelle. 

Vertailu muihin tuntui toki pahalta, mutta huomasin kaavan melko aikaisessa vaiheessa. Asioiden järkeistäminen auttaa hieman. Silti elämänilo on pahasti kadoksissa...

- ap

Vierailija
9/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tajunnut, että parisuhteessa tapahtuvassa henkisessä väkivallassa on paljon samoja piirteitä kuin nuorten harjoittamassa koulukiusaamisessa. Esimerkiksi miehellä oli tapana vertailla minua eksiinsä: hän antoi minun ymmärtää, että muut ovat paljon parempia kuin minä ja että hän ja eksänsä kuuluvat johonkin parempien ihmisten kerhoon, johon minä en voi ikinä päästä. Tuossahan on kyse siitä, että hän pyrki tekemään minulle ulkopuolisen ja eristetyn olon. Lapset ja nuorethan tekevät ihan samaa jättäessään jonkun porukan ulkopuolelle. 

Vertailu muihin tuntui toki pahalta, mutta huomasin kaavan melko aikaisessa vaiheessa. Asioiden järkeistäminen auttaa hieman. Silti elämänilo on pahasti kadoksissa...

- ap

Eikö sun vanhempasi vertailleet muita lapsia sinuun ja kertoneet, miten paljon paremmin nämä käyttäytyivät ym.? Eli oliko sulla kivat ja ystävälliset vanhemmat?

Vierailija
10/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Eikö sun vanhempasi vertailleet muita lapsia sinuun ja kertoneet, miten paljon paremmin nämä käyttäytyivät ym.? Eli oliko sulla kivat ja ystävälliset vanhemmat?

Varmasti vanhempani tekivät tuota joskus, mutta mitä tuo liittyy asiaan? Kysymyksesi vaikuttaa jotenkin irralliselta, en ymmärrä sitä. 

- ap

Vierailija
11/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jordan Petersonia kannattaa kuunnella.

How to Heal from PTSD/Trauma

Vierailija
12/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla on nyt vasta varaa päästää nuo asiat mieleen. Eli nyt sulla on asiat oikeasti paremmin kuin tähän asti. Tähän asti olet joutunut vain selviytymään.

Pelko pois! Se että nyt pelkäät ihmisiä, ei välttämättä tarkoita että tulet pelkäämään heitä iäti. Ihan samoin kuin se, että nyt tuntuu pahalta, ei tarkoita että olet luisumassa alamäkeen, vaan päinvastoin.

Ennen pitkää alat ymmärtää joutuneesi niin luokattomaan kohteluun, ettei sitä ole voinut jaella ihan normaali ihminen. Nykyisin kun kaikkea sairautta pitää sääliä, unohtuu, että oikeasti niin ikävä ihminen on vahingoksi kenelle tahansa. Ja sinä olet ehkä päässyt aika vähällä sitten lopultakin. Oireilun vahvuus nyt ei kerro sinun vaan eksän huonoudesta. Älä unohda tätä, vaikka miten pahalta tuntuisi. Se tunne ei ole lainkaan niin paha kun ymmärrät, että se on asianmukainen reaktio tapahtuneeseen. Ja että tapahtunut oli asiatonta. Ette ole ollenkaan samalla viivalla ihmisyydessä, vaikka uhrista tuntuukin, että oma on viety kokonaan. Osta itsellesi kukkia joka perjantai, kunnes olet sisäistänyt tämän. Kaikki on hyvin, ja nyt saat rauhassa ensin hermoilla ja sitten rauhoittua suremaan kaikkea menettämääsi.

Ja sitten voit saada vielä enemmän takaisin, mutta entistä viisaampana ja rohkeampana vastustamaan vääryyttä.

Vierailija
13/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sulla on nyt vasta varaa päästää nuo asiat mieleen. Eli nyt sulla on asiat oikeasti paremmin kuin tähän asti. Tähän asti olet joutunut vain selviytymään.

Pelko pois! Se että nyt pelkäät ihmisiä, ei välttämättä tarkoita että tulet pelkäämään heitä iäti. Ihan samoin kuin se, että nyt tuntuu pahalta, ei tarkoita että olet luisumassa alamäkeen, vaan päinvastoin.

Ennen pitkää alat ymmärtää joutuneesi niin luokattomaan kohteluun, ettei sitä ole voinut jaella ihan normaali ihminen. Nykyisin kun kaikkea sairautta pitää sääliä, unohtuu, että oikeasti niin ikävä ihminen on vahingoksi kenelle tahansa. Ja sinä olet ehkä päässyt aika vähällä sitten lopultakin. Oireilun vahvuus nyt ei kerro sinun vaan eksän huonoudesta. Älä unohda tätä, vaikka miten pahalta tuntuisi. Se tunne ei ole lainkaan niin paha kun ymmärrät, että se on asianmukainen reaktio tapahtuneeseen. Ja että tapahtunut oli asiatonta. Ette ole ollenkaan samalla viivalla ihmisyydessä, vaikka uhrista tuntuukin, että oma on viety kokonaan. Osta itsellesi kukkia joka perjantai, kunnes olet sisäistänyt tämän. Kaikki on hyvin, ja nyt saat rauhassa ensin hermoilla ja sitten rauhoittua suremaan kaikkea menettämääsi.

Ja sitten voit saada vielä enemmän takaisin, mutta entistä viisaampana ja rohkeampana vastustamaan vääryyttä.

Kiitos ystävällisistä sanoista.

- ap

Vierailija
14/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin suhteessa, jossa mies haukkui minua monin tavoin, nöyryytti ja pilkkasi. En edes tiennyt, että ihmistä voi pilkata ja kiusata niin monilla tavoilla. Tapahtuneesta on jokunen vuosi, mutta viime aikoina nuo asiat ovat nousseet epämiellyttävällä tavalla pintaan. Olen kireä, ahdistunut ja hermostunut ja itsetuntoni on huono. Pelkään ihmisiä enkä näe iloa juuri missään. Olen masentunut siitä, että ihmiset voivat kohdella muita noin julmasti.

Mitähän itse teit väärin suhteessa? Valehtelitko toistuvasti? Petitkö? Käytitkö hyväksi miehen lompakkoa?

On ne naiset niin vekkuleita kun itsessään ei ole ikinä mitään vikaa ja uhriudutaan kuten taas tässä näin. Mee terapiaan ja syö pillereitä!

Vierailija
15/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna kättäisin jo asia, ja menisin kallonkutistajalle. Sun kannattaa vain tottuu, ja jättää asia menee. Ja jos toi toistuu, teet vain poliisille ilmoituksen. Ja lähestymiskiellon, siihen päälle viel hankit. Ja sitte unohdat sen jutun, ja sillä selvä. Ei siis kovin vaikea tapaus, on noita pahempiakin. Toi on viel pientä henkiseen väkivaltaan, jos ajatellaan tarkemmin. Siis hekinen väkivalta on se että, lyödää, potkitaan ja oikein kunnolla joissakin tapauksissa ikävä kyllä voidaan, tappaa, raiskata ja vikka mitä. Eli toi haukkuminen, nöyryytys ja pilkkaaminen on aivan liian pientä näihin suhteen. Olisit tehnyt tosta rikosilmotuksen silti, ei tuollainen vetele. Oma äitini joutui ennen mua, ja mua odottaessaa, ja jälkeen päin kokemaan todellaista väkivaltaa. Sitten 4 vuot onneks sit, isäni kuoli. Mut siis isä lopetti väkivalla siihen ku olin 1 luokalla. Ennen sitä hän oli saanu, vaikka kuinka paljon maksuja tästä väkivallasta. No, hän nyös uhkaili et jos mutsini tekis ilmotuksen. Nii hän järjestäis paikan mulle, tuolt lastiksesta. No, enpä oo vielläkää lastiksessa, vaikka hän itse nii uhkaili. Olen nyt 13wee, ja tulin nyt puhumaan asiat selviksi ettei sun tarvii enää, sirä sun juttuus murehtii. Sillä tää on todellista väkivaltaa, ei tuo.

Vierailija
16/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy itseltäsi: voinko olla todellakin niin huono mitä toinen sanoo, miksi olisin (olen) huono. Noihin väittämiin alkaa itsekin uskomaan, jos toinen koko ajan jankkaa samaa levyä. --- Ehkä hänelle olen huono ja jollekin toiselle ihan mahtava.

Vierailija
17/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy itseltäsi: voinko olla todellakin niin huono mitä toinen sanoo, miksi olisin (olen) huono. Noihin väittämiin alkaa itsekin uskomaan, jos toinen koko ajan jankkaa samaa levyä. --- Ehkä hänelle olen huono ja jollekin toiselle ihan mahtava.

Kiitos! 

- ap

Vierailija
18/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän itse teit väärin suhteessa? Valehtelitko toistuvasti? Petitkö? Käytitkö hyväksi miehen lompakkoa?

On ne naiset niin vekkuleita kun itsessään ei ole ikinä mitään vikaa ja uhriudutaan kuten taas tässä näin. Mee terapiaan ja syö pillereitä!

En tehnyt mitään noista mainitsemistasi asioista. Ja vaikka olisinkin tehnyt, oikeuttaako se haukkumisen, uhkailut ja vainoamisen? Mies uhkasi mm. tappaa minut, koska olin hänen mielestään "ruma ärsyttävä h*ora". 

Miehen mielestä olin maailman kamalin ihminen, mutta kummasti hän yritti ottaa yhteyttä vielä senkin jälkeen, kun olin lopettanut suhteen. Hän olisi ilmeisesti halunnut jatkaa kanssani vielä. Miksi hän halusi olla "ruman ärsyttävän h*oran" kanssa - en minä ainakaan haluaisi viettää aikaa sellaisen ihmisen kanssa, jota halveksin ja inhoan? 

- ap

Vierailija
19/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Impulsiivinen luonne ei ole sama kuin narsistinen luonne.

Tämä uhriutuva itku kuullostaa niin kovasti exältäni joka otti vastaan tuhansien eurojen edestä asioita, mutta itse antoi vastineeksi.. no ei juuri mitään. Sanoja kuten "rakastan sinua" ja sanoi tuota paskaa vielä päivä ennen eroa vaikka oli suhteen alussa sanonut että "mulla on tapana sanoa ajoissa jos jokin hiertää" no sanoko, ei sanonut! Käytti hyväkseen minun rahoja vielä eron jälkeenkin.

Sitten nainen sanoo minun olevan väkivaltainen kun rikoin esineen vaikka nainen teki itse aivan samoin.

Vuosia eron jälkeen selviää, että on pitänyt kaikki antamani lahjat, mutta sanoi kavereilleen sekä sukulaisilleen heittäneensä kaiken minulta saamansa pois kun olin mukamas niin kauheat traumat aiheuttanut narsistipaska, joopa joo. Tästä valheesta kun jäi kiinni niin todennäkösesti alko varmaan ahdistaa taas voivoi.

Nainen valehtelei toistuvasti ja jäi niistä myös kiinni ja se ahdisti naista koska minulle valehteleminen oli vaikeaa eikä totuudessa osannut itse pysyä. Nainen jopa myönsi, että se ahdistaa, se että valheiden syöttäminen minulle oli vaikeaa enkä ostanut ihan mitä tahansa pajunköyttä tuosta noin vaan.

Sitten kun yritän lähestyä tätä hyväksikäyttävää kusettajaa sosiaallisessa mediassa, ei vastaa itse mitään vaan menee itkemään kavereilleen ja sukulaisilleen, loppujen lopuksi poliisille valehdellen että olen hänen nimissään ja kuvillaan luonut feikkiprofiilin mikä oli täys valhe.

Kannattais joskus katsoa sinne hemmetin peiliin muutenkin kuin kauneudenhoidon takia.

Vierailija
20/50 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin kovasti miten en joutuisi enää vastavan parisuhteeseen. Katselin paljon parisuhdegurujen videoita, tsekaka esim Matthew Hussyn videoita youtubesta ja sivulta www.howtogettheguy.com. Tein psaljon töitä sen eteen, että en enää koskaan joutuisi hullun manipuloimaksi. Kävin paljon kävelyillä, juttelin aiheesta ystäville, kirjoitin asioita päiväkirjaan ja kesksutelupalstoille.  Suhteeen aikan varmasti Ap salailit asioita ystäviltä ja perheltäsi, olisiko nyt aika lopetaa salailu? Totuus oikeasti vapautta ja toisilta saatu empatia. Ne jotka eivät suhtaudu empaattisesti myös negatiivisiin kokemuksiin elämässäsi, eivät ansaitse ystävyyttäsi. On hyvä huomata, että parisuhteessa alistuva ihmisen saattaa myös kerätä ympärilleen alistavia ja mainpuloivia ystäviä, hankkiudu myös heistä eroon, jaksat paremmin ilman riippakiviä. Lopulta elämä voitti ja nykyään olen todella hyvän miehen kanssa parisuhteessa. Hyvä että erositte, se on ensimmäinen askel kohti parempaa! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan