Tytölle toinen nimi (taas:))
Nyt olen saanut miehenikin innostumaan nimistä:) Ostimme kaupasta pienen kirjan, josta löytyvät joidenkin maiden kaikki kalenterinimet sekä top 10 joistakin maista. Hän lukaisi vapaaehtoisesti kirjan läpi ja antoi muutaman ehdotuksen. Vakavastihan nämä on otettava:) Tarkoitan että harvinainen tilaisuus.. Hän ehdotti nimiä:
Lotta
Salla
(Eerika)
Kaksi ekaa ovat hänen mielestään parhaita.
Lotta-nimeä olen itsekin miettinyt, mutta taitaa löytyä top 50:istä (en ole vielä tarkistanut). Se hieman hämää minua. Salla on aika lähellä omaa nimeäni... Mutta kiva! Meillä on aika lailla samanlainen nimimaku:) Mies kannattaa kuitenkin enemmän näitä perinteisiä nimiä, mutta toinen nimihän voisi olla erikoisempi. Ja tähän taas kysynkin apua teiltä...
Mietin yhdistelmää (jo ennen miehen ahdotusta):
Anna-Lotta (74n)
Anna-Liisa on isoäitini ja -Liisa kulkee meillä suvussa. Esikoiseni on kuitenkin toiselta nimeltään Eliisa. Yhdistelmä kelpasi miehelleni. Anna-Lotta ei tarvitse toista nimeä.
Mutta mitä toisiksi nimiksi?
Mieleen tuli:
Lotta Peppiina
Isosiskot ovat Heidi Eliisa ja Matleena Elliida.
Pojasta tulee nähtävästi
Jeremias Nestori tai
Nestori Jeremias
Mies tarjoaa jatkuvasti tuota Nestoria, mutta se on mielestäni hieman hassu..?
Kommentit (6)
Tässä muutama ehdotus Sallan tai Lotan toiseksi nimeksi
Salla Erika
Salla Kristiina
Salla Susanna
Salla Maaria
Salla Maarit
Salla Elina
Lotta Kristiina
Lotta Marika
Lotta Julia
Lotta Eerika
Lotta Maaria
Lotta Annika
Lotta Peppiina kuulostaa myös mukavalta nimeltä. Nestori on myös hauska ja persoonallinen pojan nimi =)
Minusta Lotta on mukavan pirteä ja muutenkin hieno nimi. Äänestän sitä! Anna-Lotta kuulostaa myös hyvältä, mutta kannattaa miettiä, tuleeko lasta kutsuttua koko nimellä. Toiseksi nimeksi en laittaisi Peppiinaa, mutta Eerika sopisi ihan hyvin. Ehdotan lisäksi:
Aurora
Loviisa
Selina
Rianna
@Tintti:
Anna-Lotta yhdistelmästä en pidä ollenkaan. Minusta klassinen ja vaisu Anna-nimi vie reippautta pois Lötta-nimestä mikä on yksistään kaikin puolin pirteä ja kaunis nimi.
***samaa mietin..Lotta Peppiina on reipas, todella!...ja hyvä. Kerron kuitenkin joitain mitkä minä voisin laittaa Lotan toisiksi nimiksi:
Lotta Marjukka ***ei
Lotta Susanna ***ei
Lotta Kukka-Maaria ***ei
Lotta Rebekka **ei..myös tämä tyyli puree minuun:
Lotta Annikki ***parempi, mutta ei
Lotta Orvokki ***eiLotta Eerika sopii kans hyvin. ***kyllä, mutta tavanomainen..
Lotta-Mari on myös aivan ihana! **Mari ei iske
Salla on kiva nimi, esim.
Salla Marika **kiva, mutta ei
Salla-Maaret **ei...
EK79:
Tässä muutama ehdotus Sallan tai Lotan toiseksi nimeksi
Salla Erika ***ok
Salla Kristiina **ei
Salla Susanna **ei
Salla Maaria **en pidä
Salla Maarit **en pidä
Salla Elina **ei käy, tuttu..Lotta Kristiina ***ei
Lotta Marika ***ei
Lotta Julia ***en pidä
Lotta Eerika ***ok
Lotta Maaria **ei
Lotta Annika **ihana, mutta käytetty!i]
a_n_u:
Minusta Lotta on mukavan pirteä ja muutenkin hieno nimi. Äänestän sitä! Anna-Lotta kuulostaa myös hyvältä, mutta kannattaa miettiä, tuleeko lasta kutsuttua koko nimellä.
**Tuota en tiedä. Meitä on suvussa kolme väliviivallista ja vain minua kutsutaan yhdellä nimellä. Ehkäpä kutsumanimi olisi kuitenkin Lotta. En koe sitä ongelmaksi:)Toiseksi nimeksi en laittaisi Peppiinaa, mutta Eerika sopisi ihan hyvin. Ehdotan lisäksi:
Aurora **en pidä ollenkaan, hurjassa nousussa
Loviisa **ei sovi, muuten kiva!
Selina **ei
Rianna **kiva, mutta ei sovi...
Ihana Lotta! Kuten täällä olen monesti kertonut, olisin halunnut olla Lotta! Lapsena kirjoitin joskus sen nimekseni ja ihailin sitä nimeä suuresti. En kuitenkaan saanut antaa sitä tyttäreni nimeksi...mutta meillä on sen niminen koira.......
Tämä nimi on siis ehdottomasti IHANA!
Anna-Lotta yhdistelmästä en pidä ollenkaan. Minusta klassinen ja vaisu Anna-nimi vie reippautta pois Lötta-nimestä mikä on yksistään kaikin puolin pirteä ja kaunis nimi.
Lotta Peppiina on reipas, todella!...ja hyvä. Kerron kuitenkin joitain mitkä minä voisin laittaa Lotan toisiksi nimiksi:
Lotta Marjukka
Lotta Susanna
Lotta Kukka-Maaria
Lotta Rebekka
myös tämä tyyli puree minuun:
Lotta Annikki
Lotta Orvokki
Lotta Eerika sopii kans hyvin.
Lotta-Mari on myös aivan ihana!
Salla on kiva nimi, esim.
Salla Marika
Salla-Maaret
Nestori Jeremias on minusta HYVÄ, ja parempi juuri näinpäin. Sinänsä kyllä Jeremiaskin on hyvä kutsumanimenä (jos on koko nimi käytössä, jere on jo aika kulunut nimi). Nestorin laittaisin itse!