Listataan stereotypioita, jotka eivät kokemuksesi mukaan pidä paikkaansa vaan ovatkin ehkä juuri päinvastoin.
Oman kokemukseni mukaan stereotypia "juoruakoista" tai "juoruämmistä" on ehkä suurinta fuulaa ikinä. Pahin tuntemani juoruaja on mies, ja miehet juoruavat vähintään yhtä paljon kuin naiset.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Naiset pihtaavat parisuhteessa.
Jostain syystä suurimmat törmäämäni pihtarit ovat olleet miehiä.
Johtuisiko siitä, että olet ollut vain miesten kanssa parisuhteessa? FINSEX-tutkimuksen mukaan miehet haluavat seksiä naisia useammin sekä miesten että naisten itsensä mielestä.
http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/5340746/Naiset_Kumpi_parisuhteessa_halu…
http://www.vaestoliitto.fi/@Bin/5340744/Miehet_Kumpi_parisuhteessa_halu…
Bmi n mukaan ylipainoinen on kauhea läski, usein se on niin että jos harrastat salia tai muuta jossa tulee lihaksia, ne painavat enemmän kuin läski.
Hirveän usein halutaan ajatella että älykkäät ihmiset olisivat automaattisesti sosiaalisesti kömpelöitä tai sitten aivan tumpeloita kaikissa muissa kuin aivotyötä vaativissa asioissa.
Tämä on tietenkin aivan hevonpaskaa. Tunnen monia älykkäitä ihmisiä, jotka ovat oikein mukavia ja samaan aikaan esim. liikunnallisesti lahjakkaita. Saattavathan tällaiset ihmiset vituttaa jos itse kokee itsensä mitättömäksi, mutta se ei siltikään oikeuta leimaamaan älykkäiksi osoittautuvia ihmisiä sosiaalisiksi invalideiksi.
Kauniit ja itsestään huolta pitävät ovat automaattisesti pinnallisia ja tyhmemmän puolisia.
Rikkaat ja hyvätuloiset eivät tiedä elämän realiteeteista mitään, eivätkä voi aidosti olla onnelllisia, koska raha ei tee onnelliseksi.
Koulutukseen ja uraan panostavilla ihmisillä tämä tarkoittaa automaattisesti, että muut elämän osa-alueet ovat retuperällä.
Nämä kaikki on ehkä sellaista oman mielen defenssiä, kun itse ei ole tavoitellut tai saavuttanut tiettyjä asioita. Olen tavannut monia rikkaista perheistä tulevia, joilla on pienestä pitäen opetettu rahan arvo ja ovat sen kotoa saadun mallin avulla itsekin menestyneet elämässään. Toisaalta tiedän taas paljon matalapalkkaisia, jotka ovat suuremman osan elämästään eläneet yhteiskunnan tuilla ja ylenkatsovat "porvareita." Myöskin älykkäimmät, fiksuimmat ja tunneälykkäimmät, jotka itse olen tavannut ovat nimenomaan olleet myös itsestään huolta pitäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat ahkeria. No, eivät ole. Viettävät vain työpaikallaan aivan järjettömästi aikaa, koska hierarkiseen työkulttuuriin kuuluu, ettei ennen pomoa saa lähteä töistä.
Ja tiedän mistä kirjoitan, koska olen itse Japanissa töissä.
Anime sävytteisissä "unissasi" olet töissä.
Jep, tämä on fuulaa.
Vierailija kirjoitti:
Bmi n mukaan ylipainoinen on kauhea läski, usein se on niin että jos harrastat salia tai muuta jossa tulee lihaksia, ne painavat enemmän kuin läski.
No ei naisille montaa kiloa lihasta tule jos vähän salia harrastavat. Useimmat naiset eivät treenaa riittävän kovaa. Miehelle voi 10-15 kiloa lihasta tullakin muutamassa vuodessa, ja silloin mennään helposti ylipainon puolelle painoindeksitaulukossa.
Vierailija kirjoitti:
Somessa Buddhaa tms. siteeraavat ja universaalin rakkauden puolesta puhujat ovat harvoin tasapainoisia ja positiivisia ihmisiä. Ovat usein herkkiä loukkaantumaan ja saattavat olla hyvinkin ilkeitä ja manipuloivia. Lisäksi "tulkitsevat" ihmisten energioita ihan miten sattuu, päätyen yleensä johonkin negatiiviseen lopputulokseen. Kukaan ei ole ikinä heille riittävän hyvä ja valaistunut.
Ylipäätään olen huomannut, että "valaistuneiden", vetovoiman lakiin uskovien, mietelauseita ja eteerisiä joogakuvia nettiin postaavien ihmisten pintaa ei usein tarvitse kuin vähän raaputtaa niin löytyy ihminen joka ei siedä minkäänlaisia vastoinkäymisiä ja erimielisyyttä.
Ei kaikki tietenkään. Mutta aika pintaa on monilla se "valaistuminen". Tykätään esittää sisäihen rauhan löytänyttä ja maailmoja syleilevää roolia, mutta rooliksi se jää.
Monilla vetovoiman lakiin uskovilla on myös kauhistuttavan itsekäs ja julmakin ajatusmaailma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei naisille montaa kiloa lihasta tule jos vähän salia harrastavat. Useimmat naiset eivät treenaa riittävän kovaa. Miehelle voi 10-15 kiloa lihasta tullakin muutamassa vuodessa, ja silloin mennään helposti ylipainon puolelle painoindeksitaulukossa.
Tämä jos mikä oli stereotyyppinen kommentti :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- tietokone- ja konsolipelejä pelaavat vain lapset ja elämänhallintaongelmaiset miehet. Todellisuudessa naisetkin pelaavat paljon, ja suurin osa pelaajista on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Ja suurin osa nykypeleistä on aikuisille suunnattuja.
- vain naiset juoruavat keskenään. Todellisuudessa myös miehet juoruavat ja joskus jopa pahemmin kuin naiset.
Totta tuo tietokonepeli huomio! Olen alle 30-vuotias työssäkäyvä nainen ja rakastan tietokonepelejä, tällä hetkellä PUBG kovalla käytöllä. Olisi ihana saada myös naispuolisia pelikavereita, joiden kanssa pelata onlinessa, nähdä vapaa-ajalla ja jutella peleistä. Ehkä pelaamista ei oteta niim herkästi esille uusien tuttavuuksien kanssa, mutta yhtä intohimoista pelikaveria en oo vielä löytänyt...
Onko olemassa jotain foorumia tai Facebook ryhmää, missä voisi kysellä pelikavereita onlinepeleihin?
No niin, nyt pitää tutustua tuohon peliin tarkemmin :) Itse 33 v., lähinnä enää pelailen LOL:ia silloin tällöin ja vanhoja klassikkoja nyt viimeisimpänä, kuten Hit manit ja thiefit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanilaiset ovat ahkeria. No, eivät ole. Viettävät vain työpaikallaan aivan järjettömästi aikaa, koska hierarkiseen työkulttuuriin kuuluu, ettei ennen pomoa saa lähteä töistä.
Ja tiedän mistä kirjoitan, koska olen itse Japanissa töissä.
Anime sävytteisissä "unissasi" olet töissä.
Jep, tämä on fuulaa.
Miks olis? Tiedän parikin suomalaista, jotka ovat Japanissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten tulee. Tiiviit lihakset painavat 2,5 kertaa enemmän kuin läski.
Vierailija kirjoitti:
Homot ovat naismaisia. Eivät kuulkaa vuonna 2018 ole edes Suomessa. Suurin osa on perinteisellä tavallaan maskuliinisempaa kuin laihareitinen helsinkiläinen heteromies.
Sori osa on kyllä naismaisia ja pahasti. Mutta ne ns. miesosapuolet heitä ei erota heteroista ja siksi on toi stereotypia
Vierailija kirjoitti:
Kauniit ja itsestään huolta pitävät ovat automaattisesti pinnallisia ja tyhmemmän puolisia.
Rikkaat ja hyvätuloiset eivät tiedä elämän realiteeteista mitään, eivätkä voi aidosti olla onnelllisia, koska raha ei tee onnelliseksi.
Koulutukseen ja uraan panostavilla ihmisillä tämä tarkoittaa automaattisesti, että muut elämän osa-alueet ovat retuperällä.
Nämä kaikki on ehkä sellaista oman mielen defenssiä, kun itse ei ole tavoitellut tai saavuttanut tiettyjä asioita. Olen tavannut monia rikkaista perheistä tulevia, joilla on pienestä pitäen opetettu rahan arvo ja ovat sen kotoa saadun mallin avulla itsekin menestyneet elämässään. Toisaalta tiedän taas paljon matalapalkkaisia, jotka ovat suuremman osan elämästään eläneet yhteiskunnan tuilla ja ylenkatsovat "porvareita." Myöskin älykkäimmät, fiksuimmat ja tunneälykkäimmät, jotka itse olen tavannut ovat nimenomaan olleet myös itsestään huolta pitäviä.
Miksi tämä on saanut näin paljon alapeukkuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ja Espanjassa tehdään vähän töitä. Päinvastoin: töitä paiskitaan iltaan asti, toki päivä rytmittyy eri tavalla kuin Suomessa.
Ei kukaan kritisoi heidän työtuntejaan vaan työtehoa. Kukaan ei siellä paiski töitä, lorvijoita ovat.
Myös suomessa lorvitaan. Mun pitää silloin tällöin asioda yhdellä infotiskilla jossa on 2 akkaa töissä mutta mua ei palvella koska heillä on asiat kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Homot ovat naismaisia. Eivät kuulkaa vuonna 2018 ole edes Suomessa. Suurin osa on perinteisellä tavallaan maskuliinisempaa kuin laihareitinen helsinkiläinen heteromies.
Maskuliinisia kuten Niko Saarinen, Jari "vollottaja" Sillanpää, Marco Bjurström, Cristal Snow, Juha Föhr, Pekka Haavisto, Teuvo Loman jne. Kyllä se stereotypia on ihan homojen itsensä luomaa, kun jo puheesta tunnistaa useimmat naismaiset homot.
Luettelet julkisuuden henkilöitä, joista monille homous on osa imagoa. Lähikauppasi kassakundi tai rakennusmies naapuritontin työmaalla voi olla ihan yhtä homo, mutta et tunnista heitä puheesta etkä mistään muustakaan.
Ai se naismainen homous on joku imago ? Ja kaikki tietää että suurin osa kassakundeista on homoja
Ne ketkä eniten pätee ja ohjeistaa muita niillä on omat asiat yleensä aivan päin persiaa. Työpaikalla pikkutarkimmat nillittäjät, muiden vahtaajat ovat omasta mielestään tehokkaita ja niin hyviä, että heillä on varaa neuvoa muita. Yleensä sitten ovat kaikista laiskimmat/huonoimmat tekijät jotka sitten ehkä kompensoivat sitä muihin. Toivoisivat itse omissa mielissään, että heistä vaikuttuisi vain huolestunut, aktiivinen ja supertyöntekijän kuva.
Samaa huomaa myös erilaisissa koira/lapsiryhmissä esim facebookissa. Tiedän yhdenkin naisen, kenen koira ei käy koskaan lenkillä kun koira on niin paha remmirähjä. Puri naapurin lasta. Jakelee kuitenkin Koirat ryhmässä ensimmäisenä mielipiteitään näissä rähjäyskeskusteluissa tyyliin "mitä varten sulla on koira kun et osaa sitä kouluttaa" "v***** ihmiset jotka ottaa koiria mutta eivät osaa hoitaa" jne. Todella napakkaan sävyyn arvostelee muita just siitä mitä ei itte osaa.
Äiti, joka paasaa sokerittomuuden ja luomuruoan ja liikunnan puolesta (yleensä esim bloggaa tai palstailee.) elää kuitenkin elämää, jossa lapset syö pakasteranskalaisia eikä käydä ulkona kun kerta kahteen viikkoon.
Joku käy salilla 10v säännöllisesti päivittämättä asiaa kellekkään - joku käy salilla kerran kuussa, mutta ottaa siitä aina selfien hästägeillä #nopainnogain #eilepoo #mikäonsuntekosyy ja porukka uskoo sen olevan kova salimimmi.
Yleensä mitä vahvemmat mielikuvat ja ehdottomuus, sitä enemmän hukassa on, kun joutuu turvautumaan todisteluun. Ihminen joka ei päivitä instaan koskaan mitään lapsistaan taas yleensä lukeutuu niihin, jotka istuu siellä hiekkalaatikon reunalla puoli päivää läsnä lapsille. Ja sitten muut miettii, et taitaa olla aika huono meiniki, kun ei se ikinä "liiku missään". Eli päivitä someen.
Vieraat ihmiset jotka ei totuutta tiedä siellä sit ihastelee tällaisen ihmisen taitoija ja kykyjään. Ja jaksamista. Ja buustaavat niitä ihmisiä vielä enemmän olemaan vastaamatta todellisuuteen kun valehtelemallakin menee läpi.
Yleensä ne ihmiset, jotka viestittävät rentoutta eivätkä nillitä pienestä ja saattavat vaikuttaa jopa vähän löysiltä ja laiskilta, on sitten niitä huolellisia ja hyviä työntekijöitä ja ennenkaikkea pitävät työilmapiiristä huolta. Ja lapsistaan ja puolisoistaan.
Olen huomannut saman, 79. Tosin tuohon pätee sekin, että parhaimmat opettajat ja valmentajat eivät välttämättä itse pärjää opettamallaan alalla ollenkaan, mutta onnistuvat ohjaamaan muita huippusuorituksiin.
Nuo mainitsemasi eivät oikeastaan ole stereotypioita, vaan ihmiset antavat itse valheellisen kuvan itsestään. Lisään yhden: tyypit, jotka suureen ääneen mainostavat olevansa "perfektionisteja", ovat pahimpia lusmuja, joiden jälkiä muut joutuvat korjailemaan.
Ainakin minulta kylän juoruakka yrittää aina nyhtää jotain juorumateriaalia. Onneksi pääsen hänestä eroon kun sanon olevani nyt kiireinen. Muuten aivan kamala nainen on juoruakkamme koska vääntelee päässään saamiaan tietoja mustan valkoiseksi ja toisinpäin. Urheiluseurassa ei kunnioita edes lapsensa joukkueenjohtajaa saatika huoltajia, jotka tekevät työtään ilmaiseksi myös hänenkin lapsensa parhaaksi. Keksii vaikka mitä syitä ettei tarvisi osallistua seuran talkoisiin.