Listataan stereotypioita, jotka eivät kokemuksesi mukaan pidä paikkaansa vaan ovatkin ehkä juuri päinvastoin.
Oman kokemukseni mukaan stereotypia "juoruakoista" tai "juoruämmistä" on ehkä suurinta fuulaa ikinä. Pahin tuntemani juoruaja on mies, ja miehet juoruavat vähintään yhtä paljon kuin naiset.
Kommentit (110)
Homot ovat naismaisia. Eivät kuulkaa vuonna 2018 ole edes Suomessa. Suurin osa on perinteisellä tavallaan maskuliinisempaa kuin laihareitinen helsinkiläinen heteromies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ja Espanjassa tehdään vähän töitä. Päinvastoin: töitä paiskitaan iltaan asti, toki päivä rytmittyy eri tavalla kuin Suomessa.
Tähän liittyen kuvitelma siitä, että saksalaiset ovat kovia työntekijöitä, on harhaa. Päivät ovat lyhyitä, lomat pitkiä, perheitä suositaan, palkat ovat suuria ja monilla duunareillakin (esimerkiksi tehtaissa) on suuret etuudet.
Ja juuri näistä syistä saksalainen yhteiskunta toimii.
Ihmiset jotka aina kohkaavat "positiivisuudesta" ja ovat jotain positiivareja EIVÄT todellakaan ole sitä sisäisesti. Usein ovat hirvittävän masentuneita ja pessimistisiä, jotka lääkkeillä ja tuon positiivisuus-mantran hokemisella pitävät itsensä käynnissä.
av-mammat tienaavat aina miehiään enemmän. huutista kotona makaaville tuikkukuppi ja kevätverho-mammoille
Vierailija kirjoitti:
Homot ovat naismaisia. Eivät kuulkaa vuonna 2018 ole edes Suomessa. Suurin osa on perinteisellä tavallaan maskuliinisempaa kuin laihareitinen helsinkiläinen heteromies.
Osa homoista on todella naismaisia. Eleistä ja sössöttävästä, naukua sta puhetyylistä varmuudella voi todeta tyypin olevan stereotyyppinen homo. Olen monia tyyppejä arvellut homoiksi silloinkin, kun he eivät ole vielä tulleet kaapista ja ollut oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Italiassa ja Espanjassa tehdään vähän töitä. Päinvastoin: töitä paiskitaan iltaan asti, toki päivä rytmittyy eri tavalla kuin Suomessa.
Ei kukaan kritisoi heidän työtuntejaan vaan työtehoa. Kukaan ei siellä paiski töitä, lorvijoita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Maskuliinisia kuten Niko Saarinen, Jari "vollottaja" Sillanpää, Marco Bjurström, Cristal Snow, Juha Föhr, Pekka Haavisto, Teuvo Loman jne. Kyllä se stereotypia on ihan homojen itsensä luomaa, kun jo puheesta tunnistaa useimmat naismaiset homot.
Helsinkiläiset ajattelisivat, että kehä III:sen ulkopuolella ei olisi elämää. Olen asunut tässä kaupungissa 25 vuotta pienestä lapsesta lähtien, enkä oo kehenkään stadilaiseen törmännyt, joka ajattelisi/sanoisi et kehä III:sen ulkopuolella ei ois elämää. Täyttä skeidaa sanoisin toi stereotypia.
Toinen stereotypia helsinkiläisistä mihin oon kohdannut, et olisivat jotenkin ylimielisiä. Harvemmin oon ylimieliseen Helsinkiläiseen törmännyt. Hyvin marginaalinen määrä. Käytännössä helsinkiläiset ovat enemmän sisäänpäinkääntyneitä omine harrastuksineen ja kiireineen. Ehkä tämän joku saattaa tulkita ylimielisyydeksi. Ystävällisyyttä sekin, et täällä kunnoitetaan toisten yksityisyyttä enemmän.
Yksinhuoltajat etsivät miestä elättäjäksi.
Niistä mitä olen nähnyt, tienaavat ja tekevät kaikkensa kodin ja lasten harrastusten maksamisen eteen. Siihen on sitten helppo jonkun miehen tulla siivelle, kun yhtään kotiin tarvittavaa asiaa ei tarvitse hankkia.
Anna niille ruokaa niin ovat leppoisia.
Homot haluavat aina hengata naisten kanssa
lajant kirjoitti:
Helsinkiläiset ajattelisivat, että kehä III:sen ulkopuolella ei olisi elämää. Olen asunut tässä kaupungissa 25 vuotta pienestä lapsesta lähtien, enkä oo kehenkään stadilaiseen törmännyt, joka ajattelisi/sanoisi et kehä III:sen ulkopuolella ei ois elämää. Täyttä skeidaa sanoisin toi stereotypia.
Toinen stereotypia helsinkiläisistä mihin oon kohdannut, et olisivat jotenkin ylimielisiä. Harvemmin oon ylimieliseen Helsinkiläiseen törmännyt. Hyvin marginaalinen määrä. Käytännössä helsinkiläiset ovat enemmän sisäänpäinkääntyneitä omine harrastuksineen ja kiireineen. Ehkä tämän joku saattaa tulkita ylimielisyydeksi. Ystävällisyyttä sekin, et täällä kunnoitetaan toisten yksityisyyttä enemmän.
Kolmannen polven stadilaisena ne ”stadilaisuuttaan” hehkuttavat ovat minun mielestäni niitä, jotka ovat itse muuttaneet Helsinkiin (tai tässä tapauksessa Vantaalle/Espooseen) pienemmästä kaupungista.
”Oikeat” kaupunkilaiset ovat sisäistäneet sen, että kaikkien pitää saada olla ja elää tavallaan eikä omasta itsestä poikkeava ole millään tavalla virallisempi.
- tietokone- ja konsolipelejä pelaavat vain lapset ja elämänhallintaongelmaiset miehet. Todellisuudessa naisetkin pelaavat paljon, ja suurin osa pelaajista on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Ja suurin osa nykypeleistä on aikuisille suunnattuja.
- vain naiset juoruavat keskenään. Todellisuudessa myös miehet juoruavat ja joskus jopa pahemmin kuin naiset.
lajant kirjoitti:
Ihania ihmisiä Helsinkiläiset. Duunissa sen huomaa erityisesti.
lajant kirjoitti:
Tjaa olen kuullut parinkin hesalaisen sanovan että kehä III:n ulkopuolella ei ole elämää. Olivat tosin lukioikäisiä teinejä, joten ehkä se selittyy sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maskuliinisia kuten Niko Saarinen, Jari "vollottaja" Sillanpää, Marco Bjurström, Cristal Snow, Juha Föhr, Pekka Haavisto, Teuvo Loman jne. Kyllä se stereotypia on ihan homojen itsensä luomaa, kun jo puheesta tunnistaa useimmat naismaiset homot.
Luettelet julkisuuden henkilöitä, joista monille homous on osa imagoa. Lähikauppasi kassakundi tai rakennusmies naapuritontin työmaalla voi olla ihan yhtä homo, mutta et tunnista heitä puheesta etkä mistään muustakaan.
Vierailija kirjoitti:
Homot haluavat aina hengata naisten kanssa
Kaikki homot ovat kiinnostuneita sisustuksesta ja naisten (?) vaatteista. En tunne yhtäkään tällaista homoa.
Ulkomaalaiset Suomessa vieroksuvat työtä ja ovat laiskoja. Moni ulkomaalainen ei ole niin tarkka minkä työn ottaa, mikä työaika (pätkä, muutama tunti per pv). Kaikista tärkeintä on, että on työtä ja mieluiten paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kritisoi heidän työtuntejaan vaan työtehoa. Kukaan ei siellä paiski töitä, lorvijoita ovat.
Tästä luin joskus tutkimuksen, valitettavasti en muista lähdettä. Välimeren maissa työmoraali on paljon parempi kuin Suomessa, jossa lusmuillaan, ruikutetaan, saikutetaam ja varastellaan työnantajalta. Me täällä luulemme olevamme niin luterilaisia, mutta totuus on toinen.
Tähän liittyen kuvitelma siitä, että saksalaiset ovat kovia työntekijöitä, on harhaa. Päivät ovat lyhyitä, lomat pitkiä, perheitä suositaan, palkat ovat suuria ja monilla duunareillakin (esimerkiksi tehtaissa) on suuret etuudet.