Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Listataan stereotypioita, jotka eivät kokemuksesi mukaan pidä paikkaansa vaan ovatkin ehkä juuri päinvastoin.

Vierailija
20.04.2018 |

Oman kokemukseni mukaan stereotypia "juoruakoista" tai "juoruämmistä" on ehkä suurinta fuulaa ikinä. Pahin tuntemani juoruaja on mies, ja miehet juoruavat vähintään yhtä paljon kuin naiset.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lajant kirjoitti:

Helsinkiläiset ajattelisivat, että kehä III:sen ulkopuolella ei olisi elämää. Olen asunut tässä kaupungissa 25 vuotta pienestä lapsesta lähtien, enkä oo kehenkään stadilaiseen törmännyt, joka ajattelisi/sanoisi et kehä III:sen ulkopuolella ei ois elämää. Täyttä skeidaa sanoisin toi stereotypia.

Toinen stereotypia helsinkiläisistä mihin oon kohdannut, et olisivat jotenkin ylimielisiä. Harvemmin oon ylimieliseen Helsinkiläiseen törmännyt. Hyvin marginaalinen määrä. Käytännössä helsinkiläiset ovat enemmän sisäänpäinkääntyneitä omine harrastuksineen ja kiireineen. Ehkä tämän joku saattaa tulkita ylimielisyydeksi. Ystävällisyyttä sekin, et täällä kunnoitetaan toisten yksityisyyttä enemmän.

Kolmannen polven stadilaisena ne ”stadilaisuuttaan” hehkuttavat ovat minun mielestäni niitä, jotka ovat itse muuttaneet Helsinkiin (tai tässä tapauksessa Vantaalle/Espooseen) pienemmästä kaupungista.

”Oikeat” kaupunkilaiset ovat sisäistäneet sen, että kaikkien pitää saada olla ja elää tavallaan eikä omasta itsestä poikkeava ole millään tavalla virallisempi.

Komppi tälle! Olen itse muuttanut nuorena Helsinkiin, ja nimenomaan muualta muuttaneet oli noita "stadilaisia". Paljasjalkaiset helsinkiläiset puhuivat yleiskieltä ja olivat ihania muutenkin.

Vierailija
42/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pariutuvat aina "ylöspäin". Tuttavapiirissä on useita elämää nähneitä renttumiehiä, kouluttamattomia, ulosotossa tähtitieteellisiä summia ym. Kuitenkin löytäneet itselleen kauniit hyvin kouluttautuneet vaimot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanilaiset ovat ahkeria. No, eivät ole. Viettävät vain työpaikallaan aivan järjettömästi aikaa, koska hierarkiseen työkulttuuriin kuuluu, ettei ennen pomoa saa lähteä töistä.

Ja tiedän mistä kirjoitan, koska olen itse Japanissa töissä.

Vierailija
44/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tietokone- ja konsolipelejä pelaavat vain lapset ja elämänhallintaongelmaiset miehet. Todellisuudessa naisetkin pelaavat paljon, ja suurin osa pelaajista on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Ja suurin osa nykypeleistä on aikuisille suunnattuja.

- vain naiset juoruavat keskenään. Todellisuudessa myös miehet juoruavat ja joskus jopa pahemmin kuin naiset.

Totta tuo tietokonepeli huomio! Olen alle 30-vuotias työssäkäyvä nainen ja rakastan tietokonepelejä, tällä hetkellä PUBG kovalla käytöllä. Olisi ihana saada myös naispuolisia pelikavereita, joiden kanssa pelata onlinessa, nähdä vapaa-ajalla ja jutella peleistä. Ehkä pelaamista ei oteta niim herkästi esille uusien tuttavuuksien kanssa, mutta yhtä intohimoista pelikaveria en oo vielä löytänyt...

Onko olemassa jotain foorumia tai Facebook ryhmää, missä voisi kysellä pelikavereita onlinepeleihin?

Vierailija
45/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homot ovat naismaisia. Eivät kuulkaa vuonna 2018 ole edes Suomessa. Suurin osa on perinteisellä tavallaan maskuliinisempaa kuin laihareitinen helsinkiläinen heteromies.

Maskuliinisia kuten Niko Saarinen, Jari "vollottaja" Sillanpää, Marco Bjurström, Cristal Snow, Juha Föhr, Pekka Haavisto, Teuvo Loman jne. Kyllä se stereotypia on ihan homojen itsensä luomaa, kun jo puheesta tunnistaa useimmat naismaiset homot.

Stereotypia on ihan sinun katsojan silmässä. Mistä sinä tiedät etteikö nämä mainitsemasi olisi samanlaisia ihan heteroina. Homoja on kaikenlaisia. Ihan siinä missä heteroitakin. Pekka Haavistosta edes mitään erityisiä homo viboja tule. Mulla oli peruskoulssa opena ihan samanlainen ja itseasiassa vähän samannäköinenkin opettaja kuin Pekka Haavisto ja oli/on kuule ihan naimisissa naisen kanssa ja hänellä monta lasta. Televisio ja julkisuus hahmoilla sitäpaitsi on usein rooli päällä. Normi tallaajien keskeltä homoa voi olla vaikea erottaa. Tuo stereotypia jolla katsot homoja on median luomaa. Ei sen heidän homouden. Minäkin olen homoseksuaali ja vielä transukupuolinenkin. Kukaan ei erottaisi minua normi cis-heterosta ja minun transsukupuolisuudestakaan kenelläkään ei tähän menessä ole ollut hajuakaan vasta ennen kuin jos olen asiasta maininnut.

Vierailija
46/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset ovat ahkeria. No, eivät ole. Viettävät vain työpaikallaan aivan järjettömästi aikaa, koska hierarkiseen työkulttuuriin kuuluu, ettei ennen pomoa saa lähteä töistä.

Anime sävytteisissä "unissasi" olet töissä.

Vierailija
47/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain homomiehet haluavat naispuoleisia ystäviä. Olen itse heteromies, ja pidän naispuoleisia ystäviä ihan yhtä hyvinä ja arvokkaina, kuin miespuoleisia.

Vierailija
48/110 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset eivät ole hottiksia.

Vierailija
49/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat ovat häijyjä, yksin viihtyviä eivätkä pidä ihmisistä muuten kuin ruokinta-automaatteina. Reilu kahdenkymmenen vuoden kissakokemuksen perusteella en keksi falskimpaa stereotypiaa. Hyvin hoidettu kissa, jolla on riittävästi virikkeitä ja huomiota tarjolla, on kullanarvoinen karvakaveri, joka saattaa kiintyä kotiväkeensä jopa koiraa syvemmin. Monet kissat tutustuvat innolla myös niille vieraisiin ihmisiin ja jos vieras osoittaa vähänkin hellyyttä tai kiinnostusta, kissa heittäytyy tälle ikibestikseksi :)

Vierailija
50/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat ovat häijyjä, yksin viihtyviä eivätkä pidä ihmisistä muuten kuin ruokinta-automaatteina. Reilu kahdenkymmenen vuoden kissakokemuksen perusteella en keksi falskimpaa stereotypiaa. Hyvin hoidettu kissa, jolla on riittävästi virikkeitä ja huomiota tarjolla, on kullanarvoinen karvakaveri, joka saattaa kiintyä kotiväkeensä jopa koiraa syvemmin. Monet kissat tutustuvat innolla myös niille vieraisiin ihmisiin ja jos vieras osoittaa vähänkin hellyyttä tai kiinnostusta, kissa heittäytyy tälle ikibestikseksi :)

Erittäin totta!

Vierailija
51/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiiviset ihmiset ovat älykkäitä. Harvoin ovat. Yleensä he eivät keksi mitään uutta ja luovaa eivätkä osaa katsoa asioita uusista näkökulmista. Kaikki energia menee valittamiseen, paheksumiseen, pilkkaamiseen ja pessimismissä kieriskelyyn.

Vierailija
52/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikaa pidetään yleensä melko sottaisena eläimenä, vaikka todellisuudessa se on erittäin tarkka siisteydestä.

Vierailija
54/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- tietokone- ja konsolipelejä pelaavat vain lapset ja elämänhallintaongelmaiset miehet. Todellisuudessa naisetkin pelaavat paljon, ja suurin osa pelaajista on ihan tavallisia työssäkäyviä ihmisiä. Ja suurin osa nykypeleistä on aikuisille suunnattuja.

- vain naiset juoruavat keskenään. Todellisuudessa myös miehet juoruavat ja joskus jopa pahemmin kuin naiset.

Totta tuo tietokonepeli huomio! Olen alle 30-vuotias työssäkäyvä nainen ja rakastan tietokonepelejä, tällä hetkellä PUBG kovalla käytöllä. Olisi ihana saada myös naispuolisia pelikavereita, joiden kanssa pelata onlinessa, nähdä vapaa-ajalla ja jutella peleistä. Ehkä pelaamista ei oteta niim herkästi esille uusien tuttavuuksien kanssa, mutta yhtä intohimoista pelikaveria en oo vielä löytänyt...

Onko olemassa jotain foorumia tai Facebook ryhmää, missä voisi kysellä pelikavereita onlinepeleihin?

Käsittääkseni ainakin Twitchissä voi pyytää peliseuraa. Voin tosin olla väärässä, sillä itse en juurikaan harrasta online-pelaamista (suosin enemmän yksinpelejä)-

Vierailija
55/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaisnaiset olisivat seksikkäitä, tyylikkäitä ja kauniita. Venäläiset naiset olisivat samaa kaliibeeria, mutta haisevat. Muuten hyvä, mutta samalla tavalla ne ranskalaisetkaan eivät hajun perusteella löydä itseään suihkuun, ja samat henkkamaukan kledjut niiltäkin löytyy. Jos on merkkiä, se käytetään aivan puhki. Siihen yltiöpäiseen itsetietoisuuteen, ylimielisyyteen sun muuhun en ole löytänyt vielä minkäänlaista vastiketta, jos nyt kenelläkään on. 

Vierailija
56/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räväkät, tatuoidut ja muut hurjat ovatkin usein autoritaarisia, hierarkkisia, konservatiivisia perinteisten arvojen kannattajia ja tekopyhiä moralisteja

Olin viimeiseen kahteen sanaan asti samaa mieltä, sit viuhahti alapeukku. 

Vierailija
57/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluatko kertoa lisää japanilaisesta työkulttuurista? Alkoi kiinnostamaan! :)

Vierailija
58/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blondeilla olisi enemmän vientiä miesten keskuudessa, samaten isorintaisilla. 

Enpä ole aikoihin törmännyt muihin kuin miehiin, jotka inhoavat vetyperoksidimeininkiä, tykkäävät pienistä tisseistä ja kavahtavat nykyisiä kauneusihanteita. Niin baarissa kuin kaveripiirissä vain harva mies pitää tuosta kauneusihanteet täyttävistä naisista. Eniten vientiä on ollut tavallisen näköisillä tytöillä, joilla on mielipiteitä ja oma elämä hallussa. harvemmat näistä ovat olleet riukulaihoja tekotukkanaisia. 

Vierailija
59/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pihtaavat parisuhteessa. 

Jostain syystä suurimmat törmäämäni pihtarit ovat olleet miehiä. 

Vierailija
60/110 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aasialaiset tytöt ovat hyviä laittamaan ruokaa. 

Pahiten raavitut pannut ja kattilat ovat tulleet aasialaisilta vaihtareilta, kun he ovat palauttaneet pannuja ja kattiloita soluasunnoistaan takaisin kv-tutoreilleen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi