Miksi en kelpaa naisille?
Olen 25-v työtön sinkkumies Helsingistä. En ole koskaan seurustellut, enkä edes suudellut. En mielestäni ole kovin kauhean näköinen tai mitenkään väkivaltainen tai juoppo. Työttömyyskö naisia pelottaa? En minä ole mikään rahojen kyttääjä. Ihmisenä olen paljon muutakin kuin vain työntekijä. Ihmettelen kovasti, miksi naiset eivät ole koskaan osoittaneet minuun kiinnostusta. Tosi paha olla, kun tuntuu ettei kenellekään kelpaa.
Kommentit (65)
Tervetuloa joukkoon. Itsellä on puhevika ja kaikki menee hyvin niin kauan kun kirjoitellaan netissä. Heti kun tapaan jonkun, niin ekan puhutun lauseen jälkeen kiinnostus lopahtaa. Niin paljon riittää täydellisiä miehiä, että tällaiset jää ilman.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa joukkoon. Itsellä on puhevika ja kaikki menee hyvin niin kauan kun kirjoitellaan netissä. Heti kun tapaan jonkun, niin ekan puhutun lauseen jälkeen kiinnostus lopahtaa. Niin paljon riittää täydellisiä miehiä, että tällaiset jää ilman.
Vinkki, liity puhevikaisten liittoon. Heillä on erilaista toimintaa ja esim kesäkursseja. Mene avoimin mielin ja hanki itsellesi puhevikaisia ystäviä. Tutustut muihin joilla on sana pulma ja ihmisiin jotka ovat tottuneet puhevikaisiin. Kumppanisi voi olla vaikka joku puhevikaisen kaverin kaveri tai sisko. Vauvapalsta ei voi sua auttaa, vain sinä itse voit.
age is just a number kirjoitti:
En usko että työttömyys/tienaamattomuus pelottaa. Avomieheni on yliopisto-opiskelija ja nostaa vain opintotukea plus muutaman tunnin viikossa käy pizzeriassa "viikkorahaa" tienaamassa. Minä kokopäivätöissä ja maksan oikeastaan kaikki meidän asumiseen liittyvät kulut. Ei häiritse ollenkaan. Ei raha tee onnelliseksi.
Yliopisto-opiskelija on kuitenkin menossa elämässään eteenpäin, ainakin yritystä on. Mahtaisitko suhtautua samalla tavalla, jos hän olisi vain peruskoulun käynyt, ei mitään suunnitelmia itsensä kouluttamisen suhteen ja päivät menisi tietokoneella pelatessa?
Kyllä Suomessa eläminen on niin kallista, että jos perheestä haaveilee, niin molemmilla aikuisilla pitää olla yritystä siihen suuntaan, että pääsisi itse ansaitun leivänsyrjään kiinni.
Ap:n aloituksesta ei nyt saanut selvää onko hän maisteri vai DI, vai kenties jäänyt peruskoulun/lukion jälkeen ihmettelemään, että mitäs nyt ja jämähtänyt paikoilleen. Ei työttömyys ole ongelma, jos on selvästi nähtävissä että yritystä on. Mutta jos ei ole edes ammatillista koulutusta, olipa se sitten ammattikoulutus tai yliopistotutkinto, niin harva sellaisesta työttömästä osaa innostua.
Vierailija kirjoitti:
Aika samat setit kun AP:lla. En tosin juo ollenkaan. Oma epäonnistumiseni elämässä ja kokemattomuus eivät oikein houkuta minua yrittämään onneani naisten kanssa, koska en usko olevani riittävä. Tai oikeastaan tiedän etten riitä.
Tämähän se on, huono itsetunto ja oma kelpaamattomuuden tunne on se este. Ei ulkonäkö, varallisuus tai sellainen.
Ei naiset kiinnostu ellet ole kiinnostava. Aloituksessa kerroit olevasi työtön, muttet juuri mitään muuta. Jos olet kovin pliisu persoona niin ei ihmekään jos ei kiinnostuta. Kyllä aloitekyvykäs ihan perus kundi jotain kokemuksia saa, mutta niistäkään sulla ei ole mitään hajua. Epäilenkin, että et osaa/uskalla lähestyä naisia romanttisessa mielessä. Jos haluat jotain sen eteen on nähtävä vaivaa. Niin se vaan menee eikä siltikään aina saa haluamaansa.
Hyväksy se tosiasia, että et ehkä koskaan löydä ketään, mutta älä anna sen olla vain itsestäsi kiinni. Kehitä persoonaasi esim yritä miettiä itse millainen tyyppi olet tai haluaisit olla ja pyri olemaan sen kaltainen. Eli siis jos haluat olla hauska vitsiniekka pyri aina sanomaan ääneen ne huonotkin vitsit, harjoitus tosiaankin tekee mestarin. Tämä vain esimerkkinä, oit yrittää kehittää jotain aivan toista ominaisuuttakin. Pikkuhiljaa kehityt ja sitten alat toimia luontaisesti toisin. Voi kuulostaa siltä, että haluan muuttaa sinua, mutta todellisuus on että jokaisen minuus on muuttuva ja erilainen tilanteesta riippuen. "Mä nyt vaan oon tämmönen" -ajattelu on laiskaa ja varsinkin jos haluat herättää naisten kiinnostuksen se ei toimi.
Keskity itseesi, olet vielä nuori aikuinen ja sulla on paljon aikaa haalia niitä kokemuksia. Muista ettei kenenkään tarvitse tietää ettei niitä ole tullyt. Se on sun yksityisasia eikä tee susta yhtään huonompaa ihmistä, mutta jos haluat asiaan muutoksen on sun ite muututtava. Selkeesti se kuka olet ja miten toimit naisten suhteen ei vaan toimi. Se ei tarkota, ettet olis mukava ja hyvä tyyppi. Se voi vaan tarkottaa että naiset ei kiinnostu susta lähtökohtaisesti tarpeeksi, jotta ne pääsis tutustumaan suhun kunnolla.
Yks tärkeä asia mikä kannattaa muistaa on että ne naisetkin on vaan ihmisiä ja yksilöitä, joten mitään yleispätevää toimi näin -ohjetta ei voida antaa. Sun pitää vaan löytää se mikä toimii just sulle. Toinen tärkee juttu on että kukaan ei tässä maailmassa oo sulle velkaa parisuhdetta, seksiä tai muuta romanttista kokemusta ja tää on fakta. Sä saatat jäädä ilman niitä varsinkin jos alat vaan karttamaan niitä naisilta. Jotenka keskity siihen hyvään mitä sun elämässä jo on ja ajattele ne mahdolliset kokemukset naisten kanssa plussana. Itsensä kehittäminen on kannattavaa jo itessään, jos se johtaa johonkin muuhun niin laistavaa. Jos taas ei, niin ei sekään oo turhaa.
Tsemppiä
Oikeastaan ainoa oikea este pariutumiselle on neurologinen häiriö, esim autismin kirjolla. Jostain syystä tästä kärsivät ei kuitenkaan itse laske asiaa edes ongelmiensa joukkoon. Tämä ei jaksa lakata ihmetyttämästä. Epäilen että kun he eivät itse havaitse ollenkaan vuorovaikutuksen nyansseja, he eivät tiedä niiden olemassaolosta, eivätkä siksi laita asialle mitään painoarvoa. Ja kun vuorovaikutustilanteita lähdetään tulkitsemaan pahasti puutteellisin tiedoin, myös tulkinta menee metsään, joskus pelottavilla tavoilla. Täällä kirjoitteleva Asperger on antanut tästä pysäyttäviä esimerkkejä ilman että on itse yhtään ymmärtänyt mitä tapahtuu. Toivon että näille pojille järjestetään jossain kursseja aiheesta. Itse sanoisin että on tärkeintä analysoida pieleen menneitä tilanteita hyvän kautta ja halukkaana oppimaan. Ei kaunan ja katkeruuden.
Ensiksi yritä hakea jotain töitä, sen jälkeen yritä saada joku kokemus naisista jos ei suudelma niin että viettäisit edes pari tuntia naisen (nettideittien kautta varmaan voisi onnistua?) kanssa. Hiljaa rakennat itsetuntoasi paremmaksi ja jos et ole mikään Quasimodo niin hetkessä huomaat että naiset alkavat kiinnittää huomiota kunhan löydät oman tyylin. Ei saa olla katkera vaan pitää olla tyytyväinen elämään ja rakastaa itseään. Asenne merkitsee todella paljon.
Naisilla on ihan samoja ongelmia, todella nätitkin voivat olla yksinäisiä kun ovat muuttaneet muualle koulujen takia ja ovat pohjimmiltaan ujoja.
Ruikuttajat ei katos kelpaa.
Elämä on muutenkin aika masentavaa. Ei kukaan kestä tyyppiä, joka pähkäilee huonommuuttaan.
Minua ei haittaa, jos joku on köyhä. Itse olen nuuka, vaikka ei olisi tarvis.
Vierailija kirjoitti:
Ootko niitä miehiä jotka ei lakkaa kuolaamasta 10 -tason naisia vaikka itse on likainen ja haiseva? Oma ulkonäkö pitää ottaa huomioon kun valikoi kumppaniaan. Oon huomannut että on harvinaisen yleistä että rumat miehet haaveilee vaan hyvännäköisistä naisista vaikka rumat naiset tiedostavat hyvin tasonsa. Jos pakkeja satelee tietyn näköisistä ihmisiltä, kannattaa vaan hyväksyä oma tasonsa eikä yrittää tavoitella kuuta taivaalta.
Entä jos pakkeja satelee kaiken näköisiltä naisilta? Hassua miten nämä tasojutut saavat peukkuja aina sen mukaan mihin ne liittyvät. Tasojen olemassaolo on ilmeisesti jonkinlainen kvantti-ilmiö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki, liity puhevikaisten liittoon. Heillä on erilaista toimintaa ja esim kesäkursseja. Mene avoimin mielin ja hanki itsellesi puhevikaisia ystäviä. Tutustut muihin joilla on sana pulma ja ihmisiin jotka ovat tottuneet puhevikaisiin. Kumppanisi voi olla vaikka joku puhevikaisen kaverin kaveri tai sisko. Vauvapalsta ei voi sua auttaa, vain sinä itse voit.
Juu, kyllä liitto minulle tuttu on. Enkä tullut täältä palstalta mitään apua hakemaan. Ennemminkin antamaan vertaistukea ja se parisuhdejuna on omalta osaltani mennyt jo aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko niitä miehiä jotka ei lakkaa kuolaamasta 10 -tason naisia vaikka itse on likainen ja haiseva? Oma ulkonäkö pitää ottaa huomioon kun valikoi kumppaniaan. Oon huomannut että on harvinaisen yleistä että rumat miehet haaveilee vaan hyvännäköisistä naisista vaikka rumat naiset tiedostavat hyvin tasonsa. Jos pakkeja satelee tietyn näköisistä ihmisiltä, kannattaa vaan hyväksyä oma tasonsa eikä yrittää tavoitella kuuta taivaalta.
Entä jos pakkeja satelee kaiken näköisiltä naisilta? Hassua miten nämä tasojutut saavat peukkuja aina sen mukaan mihin ne liittyvät. Tasojen olemassaolo on ilmeisesti jonkinlainen kvantti-ilmiö
Tasojuttu on siinä mielessä totta, että harvoin instafitnessmissit ottaa kumppanikseen työtöntä ja masentunutta tavis ressukkaa, vaan jonkun joku tavalla tai toisella jakaa heidän elämänarvonsa ja ymmärtää heidän tavoitteensa. Täällä jotkin typistävät tason pelkäksi ihmisten ulkonäön pisteytykseksi huomioimatta ihmisessä mitään muita asiaan vaikuttavia ominaisuuksia ja näin menevät täysin metsään horinoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla lähestyä naisia kun ne tyrmäävät minut. Koskaan eivät ole olleet kiinnostuneita.
Ap
No siinäpä se ongelman ydin. Itsellä on elämän aikana kaksi naista ollut vaikka olen köyhä luuseri ja karvaisen villisian näköinen. Valehtelematta yhtä onnistumista kohden olen saanut sadat pakit joten onnistumiseni on noin prosentin parin luokkaa. Sinun pitää tehdä se aloite ja olla sosiaalinen vaikka vaikealta tuntuisikin. Opi olemaan ottamatta pakit turhan henkilökohtaisesti ja se voi auttaa jo melkoisesti. Jos tulee pakit niin kohauta olkapäitäsi, sano kiitos hei ja unohda koko turha muija sen jälkeen.
Itsevarmuus vaatii tietynlaista tunnekylmyyttä siinä mielessä ettei ota heti itseensä kaikesta mitä ventovieraat sanoo tai tekee. He ovat ventovieraita ja josseivät tule sen tutummaksi niin ovat elämäsi kannalta pelkkiä turhia haamuja joilla ei ole merkitystä. Siksi et oikeastaan menetä mitään jos nainen torjuu lähentelysi, hän painuu vain takaisin sinne kasvottomaan massaan. Yritä uudestaan jonkun toisen kanssa.
Olet siis tehnyt suurinpiirtein kaksisataa aloitetta naisille elämäsi aikana...? Oletko todella ollut noin moneen naiseen ihastunut vai ovatko nuo ns. Tinder-aloitteita? Jos ei teini-ihastumisia lasketa, niin itse olen ollut elämäni aikana kunnolla ihastunut neljään naiseen. Kaikille tein irl aloitteen. Yksi onnistui ja kyseessä on vaimoni. Onnistumisprosentti on siis 25% luokkaa :D
Satutko olemaan työnvieroksuja? Jos olet, et kelpaa naisille. On nimittäin raskaat kokemukset työnvieroksujasta. Sinun nyt vain täytyy hankkia nainen jolla on sama elämäntyyli. Muilta naisilta et saa mitään myötätuntoa ja se on oma vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasojuttu on siinä mielessä totta, että harvoin instafitnessmissit ottaa kumppanikseen työtöntä ja masentunutta tavis ressukkaa, vaan jonkun joku tavalla tai toisella jakaa heidän elämänarvonsa ja ymmärtää heidän tavoitteensa. Täällä jotkin typistävät tason pelkäksi ihmisten ulkonäön pisteytykseksi huomioimatta ihmisessä mitään muita asiaan vaikuttavia ominaisuuksia ja näin menevät täysin metsään horinoillaan.
Joo, ja ihmiset kritisoi tätä tasoteorian metsään menevää osuutta ja nää kääntää sen niin että ihmiset väittää ettei mitään tasoja muka ole olemassa. Sitten määkivät että nytkö tasoja onkin kun keskustellaan siitä tasoteorian osasta jossa on järkeä. Tämä on ikiliikkuja. Kukaan ei kiellä sitä etteikö syrjäytyneeltä jäisi fitnesskissa saamatta koska nainen on liian tasokas pummille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kukaan pitää tasona pelkästään ulkonäköä mutta ulkonäön vaikutus on suurin.
Se joka väittää että tasoja ei ole valehtelee rankasti.
Eikä siinä auta mitään vaikka mies treenaisi itsensä atleettiseksi. Hänen taso ei edelleenkään riitä fitnessnaiseen. Fitnessnainen vaatii myös komeita kasvoja, pituutta ja korkeaa statusta.
Jos työsi on pelkkää viihteellä oloa, kuten pelailu ja kavereiden tapaaminen, ole mieluumin yksin. Naiset säästyvät silloin monilta murheilta. Jos et halua tehdä työtä, älä sitten ruikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos vastinparina on kuntosalia harrastava pertti perusinsinööri? Luulisi vähän, että fitness-tyyppejä löytyy elämänarvoiltaan aika laidasta laitaan