Muita työttömiä, jotka tekevät osa-aikatöitä ja saavat sovitellun yleistuen?
Itsellä niin vähän töitä, että saan palkkaa just 300 e kuukaudessa, eli entisen suojaosan verran.
Kommentit (15)
Oliko se niin että jos tienaa euronkin vähennetään työttömyystuessa?
Hyötyykö käytännössä rahallisesti mitenkään, jos tekisin osa-aikatöitä kokopäivätyön tai työttömyyden sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Hyötyykö käytännössä rahallisesti mitenkään, jos tekisin osa-aikatöitä kokopäivätyön tai työttömyyden sijaan?
Ei hyödy.
Olen työkyvyttömyyseläkkeellä ja saisin tienata sen 990e/kk mutta ei oteta töihin :/
Menetin sen homman. Nyt on pakko asioida sen vastenmielisen työkkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, jos omistat jotain ja sulla on säästöjä ja rahaa valmiiksi kasassa. Muuten ei kannata.
Ei osa-aika hommilla saa muuta kuin työkokemusta. Nykyinen järjestelmä ei todellakaan kannusta ottamaan osa-aikahommia. Suoja-osa auttoi aikoinana ottamaan nykyisen homman ja työnantaja ymmärsi suoja-osan poiston jälkeen että saan tehdä koko ajan etätyötä koska kulkemiskustannukset ovat korkeat. Etätyö on kirjattu nykyiseen sopimukseen. Olen onnekas paskiainen.
Kävin työhaastattelussa kokopäivä hommiin kun huomasivat että olen tehnyt alan hommia osa-aikaisena alkoivat heti ehdottelemaan mulle nollasopparia ja tuntipalkka oli surkea. Ja kun kieltäydyin niin mulle sanottiin että nytkin jo olen ollut epätoivoinen kun teen toisaalle osa-aikaisena niin voisinhan minä ottaa heidänkin tarjoaman sopparin että parempi ottaa heidänkin tarjous. Kieltäydyin uudestaan sanoen että nykyistä saan tehdä etänä ja heillä oli vaatimus tulla toimistolle ja mulla ei ole varaa heidän palkoilla matkakustannuksiin, en viitsi toistaa mitä sain kuulla sen jälkeen. Taisin sanoa että kannattaa toivoa että suoja-osa palautetaan niin voivat saada toimistolle täytettä minunlaisista osa-aikaisista.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hyödyn. Palkka + soviteltu on enemmän kuin pelkkä tuki (595 eur).
Ne jotka sanovat, ettei hyödy, vetoavat aina työmatkakuluihin, työssä vaadittaviin hienoihin vaatteisiin tms. Kaikilla ei kuitenkaan sellaisia kuluja ole. Jokaisen pitää katsoa asia omalta kantiltaan. Jokaisen tilanne on erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hyödyn. Palkka + soviteltu on enemmän kuin pelkkä tuki (595 eur).
Ne jotka sanovat, ettei hyödy, vetoavat aina työmatkakuluihin, työssä vaadittaviin hienoihin vaatteisiin tms. Kaikilla ei kuitenkaan sellaisia kuluja ole. Jokaisen pitää katsoa asia omalta kantiltaan. Jokaisen tilanne on erilainen.
Lähes kaikki hyötyy, se on sellaista poliittista öyhötystä ettei hyötyisi. Oletuksena nyt se että on pelkkä yleistuki ja lisäksi korkeintaan asumistuki. En tiiä että miten menee jos toimeentulotukea saa yleistuen lisäksi, meneekö niin että jokainen tienattu euro vähentää euron verran tt-tukea?
Vierailija kirjoitti:
Oliko se niin että jos tienaa euronkin vähennetään työttömyystuessa?
Jokainen tienattu euro leikkaa yleistukea 50snt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyödy.
Varsinkaan, kun Kela laskee tuet miten sattuu nyt, kun joka sentti vaikuttaa kaikkeen.
Tein ennen äitiyslomaa. Olihan se aina työkokemusta ja extrarahaa siihen tukien päälle, vaikka teoriassa puolikkaalla palkalla tekikin. Välillä sitten niitä kuukausia kun töitä oli niin paljon että pääsi ihan hyvillekin palkoille joista jäi kivasti säästöön, ja nyt niiden palkkojen perusteella vanhempainraha minimiä korkeampi myös. Kannatti tehdä!
Kyllä se peruspäivärahan voittaa, jää tukien kanssa käteen noin 1300 euroa kuussa.
Tuleekohan suojaosa joskus takaisin