Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ihmiset eivät osaa olla paikallaan puhuessaan puhelimeen?

Vierailija
19.04.2018 |

Mieheni on tällainen ja se on välillä niin raivostuttavaa. Saattaa puhua tunninkin ja kokoajan käy maaninen ravaus kämppää ympäri "kopi kopi kopi" ja hän on vielä kantapää-astuja.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen puhelimeen puhuessani tyhjensin tiskikoneen. Usein tulee samalla kokattu, järjestettyä paikkoja tai täytettyä pyykkikone. Aktivoidun sohvalta tekemään kotitöitä, jos joku soittaa. Tehokasta ajankäyttöä.

Vierailija
62/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun paikoillani nauttien kun siihen ehdin. Harmittaa touhuta kun puhuu, mutta aikaa on lapsiperheessä rajallisesti eikä ole aikaa istuskella. Silloin harvoin kun on, käyttäisin sen ajan muuhun kuin puhelimeen. Usein soitan puhelut lenkillä, pyykätessä ja tiskaessa. Imuroidessa on liian kova meteli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tarkoituksella opetellut sen tyylin, etten löhötä istumassa, jos puhun puhelua. Lisään energiankulutusta. En sisällä ravaa, mutta saatan esim. pestä jääkaappia, pyyhkiä pölyjä, tyhjentää astianpesukonetta. Töissä nousen seisomaan ja saatan venytellä, kävellä hiukan huoneessani, napsin kuivia lehtiä pois viherkasveista jne.

Vierailija
64/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sen ravaamisen syy on adhd. Ei vaan pysty olemaan paikallaan...ei mitenkään. Onneksi ei ole mitään syytäkään olla, sen puoleen. :)

Sama :D Ei pysty keskittymään pelkkään puhumiseen. Mun mielestä ei mikään ongelma, kotona teen samalla kotitöitä ja töissäkin sujuu työt samalla (ilman oheistoimintaa ne sitten sujuukin huonommin..). Kuulokkeet on ihan loistavat. 

Vierailija
65/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mulla oli joskus kaveri joka kävi poikkeuksetta pissalla kun soitti mulle. Se oli häiritsevää, jossain kohtaa puhelua aina alkoi kuulua lorotus ja sitä seuraava pöntön vetäminen.

Vierailija
66/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies ravaa ympäriinsä kun harjaa hampaitaan! Se vasta rasittavaa on...

Mä teen tuotakin! Ja ravaan ympäri kämppää puhelimessa puhuessani. Tästä syystä muuten tykkään soittaa puheluita, joissa tiedän menevän enemmän aikaa, esimerkiksi kävellessäni töistä kotiin.

Vierailija
67/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tällainen! Väittää, että menee muka kauemmaksi, jotta muut ei häiriinny tmv., mutta ihan selvästi jotain puhelinkäytöstä esim. kaupassa kävellä edestakasin puhelin kädessä. Tosi hermostuttavan näköstä.

Vierailija
68/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää piirteleen ja värittelen o-kirjaimia. Mies aina ennenvanhaan lankapuhelinaikaan naureskeli, kun näki kuinka pitkiä puheluja olin puhellut. Olen siis ns. O:n. -täyttäjä.

Vierailija
69/72 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni oli tuollainen ravaaja. Ihan helvetin ärsyttävää.

Vierailija
70/72 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puhelu on sellainen, ettei siitä tarvitse tehdä muistiinpanoja, kävelen konttorilla ihan tarkoituksella. Eipä ole koko päivä pelkkää istumista.

Vierailija
71/72 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen liknäköinen ja minun on laitettava silmälasit päähäni, kun puhun puhelimessa.

Auttaa jotenkin keskittymään sekin :)

Vierailija
72/72 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla aivojen aktivaatiotaso laskee, jos vain istuu paikallaan. Liikkuminen aktivoi ja parantaa tarkkavaisuutta. Kyseessä sama ilmiö kuin esim. papereihin piirtely luennolla tai jalalla naputtelu pitkässä kokouksessa.