Mitä nyt eli kun keinoja oman tason nostamiseen ei enää ole
Miestenhän pitää tunnetusti nostaa tasoaan. Silloin saattaisi ehkä saada naisen elämäänsä. Mitä sitten, kun tasoa on nostettu niin korkealle kuin se ikään, varallisuuteen ja kokemustasoon suhteutettuna on realistisesti mahdollista? Jäljellä ovat tietysti lottovoitto, rikolliset keinot, anaboliset steroidit, plastiikkakirurgia ja kuuluisaksi sankariksi tuleminen, mutta näitä en laskisi ihan heti suositeltavien keinojen joukkoon.
Olen ollut elämästäni yhteensä ehkä kolmanneksen parisuhteissa, mutta nyt sinkkuna kolmatta vuotta. Ikä haarukassa 35-40. Pituus välillä 180-185 cm. Ruumiinrakenne hoikka ja rasvaprosentti niin alhainen, että lihakset erottuvat. Leveät hartiat, pitkät jalat ja (omat) hiljalleen harmaantuvat hiukset. Kuntosalilla käydään 3-4x viikossa, lenkillä ajoittain ja ravintoasiat kiinnostavat ihan muuten vain. Painoindeksi 22, ja näkyvätpä ne kuuluisat vatsalihaksetkin (mikä on tässä ikäluokassa jokseenkin harvinaista). Velkaa ei ole, tulot vakituiset, säännöllinen työ, yliopistotutkinto. Terveydestä, hygieniasta ja pukeutumisesta huolehditaan. Yksin asutaan. Lapsia ei (vielä) ole. Mielenterveysongelmia ei ole. Asevelvollisuus suoritettu. Maailmalla jonkun verran matkusteltu. Lukuisia kieliä opiskeltu. Kavereita on. Omia harrastuksia on. Kirjoja luetaan koko ajan itsensä sivistämisen vuoksi (se on kivaa). Ulosanti vähintäänkin normaalilla tasolla niin kirjallisesti kuin suullisestikin.
Kulttuuritapahtumissa sun muissa kokoontumisissa käydään. Netti- ja pikadeitit kokeiltu. Kohderyhmäni ovat 25-36-vuotiaat. Joukkoon on mahtunut jokunen 23-vuotiaskin, koskapa ikä ei aina näy päälle varsinkaan illan hämärässä ihmisten ilmoilla. Painopiste kuitenkin yli 30-vuotiaissa. Luonnollisestikaan en huoli ketä tahansa (miksi pitäisikään). Selkein yksittäinen karsiva tekijä on ylipaino, ja melkein kaikesta muusta voidaan joustaa tilanteen mukaan.
Toisin sanoen minulla alkavat keinot loppua. En yksinkertaisesti enää keksi, miten voisin sitä omaa tasoani lisää nostaa, ja miten voisin vielä enemmän asettaa itseäni tarjolle. Omaa ”rimaani” en puolestaan enää haluaisi laskea, koska ei ole enää kauheasti mitä laskea.
PS. Yritin koota aloitukseen jo valmiiksi kaikki ne helpot kommentit, joita yleensä tällaisiin kysymyksiin heitetään. Varmasti unohdin osan niistä mainita, ja varmasti luen ne alta lähitulevaisuudessa.
Kommentit (296)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimuslista liian tiukka. Yksin jäät.
Vaatimuslistahan oli 1) tiettyyn haarukkaan osuva ikä ja 2) se ettei ole ylipainoa. Liikaa vaadittu?
Jos hän olisi 25, ei olisi.
Mutta onhan hänellä muitakin vaatimuksia, haluaa lapsia. Ja onko piilotettu vaatimus ettei niitä ole ennestään?
Jos 35 v nainen sanoisi että haluaa lapsia, mutta miehellä ei saa olla ylipainoa eikä häntä yli 5 v vanhempi, mitä sanoisitte hänelle? Just niin. Höllää ikäkriteeriä ja suostu katselemaan hiukan tukevampiakin kuin maratoonarit. Kelpuuta eronneet.
En olisi 35-vuotiaana vauvakuumeisena siltikään ottanut yli nelikymppistä miestä. Olisiko pitänyt, miksi? Täällähän itketään kun tavallinen mies ei pääse lisääntymään, luulisi samanikäisiäkin löytyvän. Enkä 30 kiloa ylipainoista, koska en itse ole. Aloittaja sen sijaan etsii itseään nuorempaa. Ymmärrän sen tiettyyn rajaan asti jos kriteerinä on hedelmällisyys, nuoren lapsettoman naisen etsiminen tietenkin on haastavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta asennetta ja lopeta nössöily.
Millaiseksi muutan asennetta, ja miten se tapahtuu?
Ainakin ensimmäisenä rupea nöyräksi.
Sinun täytyy opetella loput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuta asennetta ja lopeta nössöily.
Millaiseksi muutan asennetta, ja miten se tapahtuu?
Ainakin ensimmäisenä rupea nöyräksi.
Sinun täytyy opetella loput.
"Kyllä mä tiiän, mut em mä sitä sulle kerro." Ihan kuin joskus muinoin ala-asteella. :)
Olen itse ylempää tasoa. Minua eivät duunarit lähesty vaan toimarit tai korkeassa virassa olevat poikeuksetta.
Aviomieheksi valikoitui lyhyempi, ei niin komea, itseäni reippaasti vanhempi, hieman ylipainoinen elämänkoululainen. Miten? Siten että hänen egonsa yletti kuuhun! Ja oli viimeisen päälle herrasmies. Osasi viedä ja minä vain vikistä.
Karismaa ja itsevarmuutta ei voi ostaa, käytöstapoja voi opetella, ne vievät ylimmälle tasolle
Onko joku "työpaikka-vatsalihakset-kulttuuriharrastuksia" -setämies saanut naisen sillä periaatteella että nytpä pariudun 10 vuotta nuoremman kanssa jonka painoindeksi on x, kenenkä vaan vastaantulevan kanssa, joka täyttää nämä kaksi pinnallista kriteeriä. Epäilen. Eiköhän Salen kaltaistenkin tapauksessa juttu mene niin, että kaksi ihmistä tapaa joilla synkkaa, ja koska mies on poikkeuksellinen ja vaikuttaa ikäistään nuoremmalta, juttu on edennyt ikäerosta huolimatta. Eikä niinpäin että Sauli on määritellyt kriteereikseen 30 vuotta nuorempi ja painoindeksi alle 23 ja sitten mennyt baariin.
Ylipaino on ihan hyvä kriteeri karsia.
Jos siis itse pitää itsestään huolta, tykkää harrastaa ym. Niin miksi pitäisi jumiutua laiskan ja itsekurittoman ihmisen kanssa yhteen?
Lihava tykkää mässäillä enemmän kuin ajatella terveyttään, joten lihavalle sopii lihava.
Usein lihavat keksii näitä selityksiä miten sisäinen kauneus ratkaisee, vaan eihän se lihavuus tee sisäisesti kauniiksi, yleensä päinvastoin se lihavuus kielii jostain ongelmista koska ei kyetä yksinkertaiseen elämänhallintaan.
Ehkä osa ei sitä myönnä, mutta lihavaksi tulo vaatii paljon vaivaa, ei siihen vaan automaattisesti päädytä.
Vierailija kirjoitti:
Jos siis itse pitää itsestään huolta, tykkää harrastaa ym. Niin miksi pitäisi jumiutua laiskan ja itsekurittoman ihmisen kanssa yhteen?
Lihava tykkää mässäillä enemmän kuin ajatella terveyttään, joten lihavalle sopii lihava.
Usein lihavat keksii näitä selityksiä miten sisäinen kauneus ratkaisee, vaan eihän se lihavuus tee sisäisesti kauniiksi, yleensä päinvastoin se lihavuus kielii jostain ongelmista koska ei kyetä yksinkertaiseen elämänhallintaan.
Ehkä osa ei sitä myönnä, mutta lihavaksi tulo vaatii paljon vaivaa, ei siihen vaan automaattisesti päädytä.
Helppoahan se on päästä lihavaksi. Jättää vain pillerin pois ruokavaliosta tai ottaa toisenlaisen pillerin ruokavalioon. Ei tarvitse edes mässäillä, tavallinen ruoka riittää ja harrastaakin voi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian vanha etsimään nuorta lapsentekijää.
Onneksi Sauli Niinistö ei lukenut tätä ennen kun lisääntyi.
Vain poikkeusyksilöt lisääntyvät tuossa iässä. Lajinselviytymisessä poikkeusyksilön geeniperimä on kompensoinut iän tuomia riskejä. Onko ap poikkeusyksilö? Poikkeuksellisen menestynyt? Poikkeuksellisen ihana ihminen?
Ap on poikkeuksellinen mies. Jos sitä ei aloituksen luettuaan ymmärtänyt, niin voi lähteä kertaamaan peruskoulua. Paperilla tuollaiselle miehelle löytyisi helposti 10 vuotta nuorempi nainen. Varmaan on sitten jotain vikaa kehonkielessä, ulosannissa tai naamassa, kun ei ole löytynyt. Tosin onhan hän aiemminkin seurustellut. Nyt vain iski joku heikko hetki ja siten hän tuli kirjoittamaan tämän viestin.
Onko tämä ap:n oma kommentti?
Ei ole. Kuinka monta tällaista miestä tunnet: "Velkaa ei ole, tulot vakituiset, säännöllinen työ, yliopistotutkinto. Terveydestä, hygieniasta ja pukeutumisesta huolehditaan. Vatsalihakset näkyy. Yksin asutaan. Lapsia ei (vielä) ole. Mielenterveysongelmia ei ole. Asevelvollisuus suoritettu. Maailmalla jonkun verran matkusteltu. Lukuisia kieliä opiskeltu. Kavereita on. Omia harrastuksia on. Kirjoja luetaan koko ajan itsensä sivistämisen vuoksi (se on kivaa). Ulosanti vähintäänkin normaalilla tasolla niin kirjallisesti kuin suullisestikin. Kulttuuritapahtumissa sun muissa kokoontumisissa käydään."
Itse en tunne yhtäkään. Jos lukuisten kielten opiskelu, itsensä sivistäminen ja vatsalihasten näkyminen otetaan listasta pois, niin sitten tunnen pari.
Mitä? Koulutettuna naisena tunnen noita paljon. Yleensä koulutetut miehet pitävät itsestään aika hyvää huolta ja urheilevat, sitä ei pidetä minään erityisenä vaan arkisena. Itsensä sivistäminen ja kirjojen lukeminen on myös arkista koulutettujen joukossa.
Totta on että moni tuskin ehtii opiskella useita kieliä, kun on perhe ja ura. Kieliä kuitenkin osataan useampi, yleensä jo työn vaatimuksesta.
Olen ollut hiljattain sekä lukion luokkakokouksessa että kurssitapaamisessa, ja kaikki pojat olivat säilyttäneet kuosinsa.
Mikä sinusta tekee kiinnostavan ja kenelle (mille kohderyhmälle)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatimuslista liian tiukka. Yksin jäät.
10 vuoden ikähaarukka ja normaali bmi on liian paljon vaadittu?
No miltä vaikuttaa? Tulviiko ap:lle kiinnostuneita naisia?
Ei "ylipaino" ole sama kuin "lihava". Siksihän käytetään sanaa "pyöreä".
Monella naisella on 5-15 kg liikaa, naisella nyt rasvakudos on luontaista. Jos ei yhtään naisella saa olla perää, reittä, pömppistä, niin moni naisellinen nainen jäisi ilman perhettä.
Jopa urheilullinen nainen voi olla tällainen. Naapurini tekee joka päivä 20 km pyörälenkin, hänen reisilihaksillaan rutistaisi hennommasta miehestä hengen pihalle, ja pakaralihaksilla murskaisi katukiviä. Mutta niin vain Bmi sanoo että 10 kg on yli ihanteen.
Jos haluaa maratoonarin tai fitnesspimun, he ovat kyllä myös aika arvonsa tuntevia, ja miehellä pitää olla tarjota muutakin kuin "on työpaikka".
Ap oikeasti hakee _egonsa jatketta_ ja esittelyvaimoa olematta kuitenkaan mikään poikkeuksellinen tai karismaattinen tapaus itse. Vatsalihasten erottuvuus on aivan totaalinen sivuseikka. Vaikutat rakastuneelta itseesi ja peilikuvaasi lähinnä.
Minuakaan ei kiinnostaisi ap:n tyyppinen, vaikka olen hänen ikäisensä eli sen myötä jo naisena "alempitasoinen". Mieluummin olen yksin kuin jonkun palkinto-, egonjatke- ja esittelyvaimona, jonka ainoa merkitys on rivi CV:ssä ja kavereille kerskumisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet liian vanha etsimään nuorta lapsentekijää.
Onneksi Sauli Niinistö ei lukenut tätä ennen kun lisääntyi.
Vain poikkeusyksilöt lisääntyvät tuossa iässä. Lajinselviytymisessä poikkeusyksilön geeniperimä on kompensoinut iän tuomia riskejä. Onko ap poikkeusyksilö? Poikkeuksellisen menestynyt? Poikkeuksellisen ihana ihminen?
Ap on poikkeuksellinen mies. Jos sitä ei aloituksen luettuaan ymmärtänyt, niin voi lähteä kertaamaan peruskoulua. Paperilla tuollaiselle miehelle löytyisi helposti 10 vuotta nuorempi nainen. Varmaan on sitten jotain vikaa kehonkielessä, ulosannissa tai naamassa, kun ei ole löytynyt. Tosin onhan hän aiemminkin seurustellut. Nyt vain iski joku heikko hetki ja siten hän tuli kirjoittamaan tämän viestin.
Onko tämä ap:n oma kommentti?
Ei ole. Kuinka monta tällaista miestä tunnet: "Velkaa ei ole, tulot vakituiset, säännöllinen työ, yliopistotutkinto. Terveydestä, hygieniasta ja pukeutumisesta huolehditaan. Vatsalihakset näkyy. Yksin asutaan. Lapsia ei (vielä) ole. Mielenterveysongelmia ei ole. Asevelvollisuus suoritettu. Maailmalla jonkun verran matkusteltu. Lukuisia kieliä opiskeltu. Kavereita on. Omia harrastuksia on. Kirjoja luetaan koko ajan itsensä sivistämisen vuoksi (se on kivaa). Ulosanti vähintäänkin normaalilla tasolla niin kirjallisesti kuin suullisestikin. Kulttuuritapahtumissa sun muissa kokoontumisissa käydään."
Itse en tunne yhtäkään. Jos lukuisten kielten opiskelu, itsensä sivistäminen ja vatsalihasten näkyminen otetaan listasta pois, niin sitten tunnen pari.
Jos otetaan vatsalihakset pois (tykkään muutenkin iskämahasta enemmän kuin bodatusta kropasta) ja säännöllisen työn tilalle vaihdetaan pienyrittäjyyden mukanaan tuomat riskit (kansainvälinen kauppa), niin kuulostaa ihan normimieheltä omassa kuplassani. (Riippuu tietysti myös siitä, kuinka paljon on lukuisia kieliä, tuo oma iskävatsa-yrittäjäni puhuu suomen lisäksi sujuvaa englantia ja venäjää ja niiden lisäksi pärjää matkoilla auttavasti saksalla ja ruotsilla. Venäjän hyvän taidon ansiosta hän pystyy ymmärtämään mm. bulgariaa ja muita slaavilaisia kieliä.)
Koulutus, normaalit sosiaaliset taidot, kaverit, hygieniasta huolehtiminen, kielitaito, harrastukset, matkailu, työ, lukeminen, kulttuuritapahtumissa käynti... nuo ovat ainakin itselleni olleet aina ihan peruslähtökohtia, joiden pitää täyttyä, ja sen lisäksi ihmisessä pitää olla sitä jotain, mikä yhdistää juuri meitä kahta.
Hei ap, hae lähikuppilasta itsellesi se nuorempi seksi- ja lapsenteko-väline. Löytyy helposti. Vähän voi olla juopahtava mutta haittaako se?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku "työpaikka-vatsalihakset-kulttuuriharrastuksia" -setämies saanut naisen sillä periaatteella että nytpä pariudun 10 vuotta nuoremman kanssa jonka painoindeksi on x, kenenkä vaan vastaantulevan kanssa, joka täyttää nämä kaksi pinnallista kriteeriä. Epäilen. Eiköhän Salen kaltaistenkin tapauksessa juttu mene niin, että kaksi ihmistä tapaa joilla synkkaa, ja koska mies on poikkeuksellinen ja vaikuttaa ikäistään nuoremmalta, juttu on edennyt ikäerosta huolimatta. Eikä niinpäin että Sauli on määritellyt kriteereikseen 30 vuotta nuorempi ja painoindeksi alle 23 ja sitten mennyt baariin.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kriteerit ovat hyväksyttyjä, ei kenenkään tarvitse puolustella omiaan. Jos ei tykkää lihavista, ei tarvitse yrittää tykätä lihavista; jos ei tykkää lyhyistä, ei tarvitse yrittää tykätä lyhyistä; jos ei tykkää introverteista, ujoista tai hiljaisista, ei tarvitse yrittää tykätä heistä jne.
Pitää löytää ihminen, josta tykkää ja joka tykkää itsestä. Niin yksinkertaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Itse olen fitness-nainen ja myös treenattu sekä omistan ne vatsalihakset, tosin en maisnostele tätä jos etsin miestä vaan ilmoitan vaan harrastavani paljon salia. Ap n kaltainen mies ei minulle ihan noiden listojen sekä tasohöpötyksien vuoksi kävisi, vaikka rinnallani on nyt treenattu ja varmasti paremmassa asemassa oleva mies kuin sinä. Erona on se, että hän ei tee tuollaisia listoja tai kuvittele olevansa parempi kuin muut, ei ole ylimielinen eikä ajattele ihmisistä tasoina ja olet myös auttamatta liian vanha minulle.
Tottakai saa etsiä naista jota pitää ihanteenaan. Ehkä tässä kysytäänkin, onko se itselle muodostettu kuva sitten tae siitä että se nainen soveltuu itselle? Eikö voisi antaa elämälle mahdollisuuden ja tavata monenlaisia ihmisiä, niitäkin joissa yksi kriteeri ei toteudu, mutta muuten on mahdottoman mielenkiintoinen pakkaus.
Minä lähdin tapaamaan miestä joka oli vähän vanhempi, vähän vähemmän koulutettu kuin mitä ajattelin hakevani. Mies lähti tapaamaan naista joka oli vähän pyöreämpi ja enemmän uranainen kuin hän oli ajatellut hakevansa. Molemmilta lähti jalat alta ensinäkemältä, ja kriteerit voi heittää takavasemmalle.
Minullakin on rinnallani treenattu mies hyvässä asemassa. Hän ei näe itseään sen kautta, eikä minuakaan, eikä ajattele tasoja eikä ole ylimielinen.
"Paperilla" paketti kuulostaa hyvältä. Oletko pyytänyt kavereita esittelemään kiinnostavia naisia? Kavereiden rouvien kauttahan uudet naistuttavuudet syntyvät helpoiten.
Minulla on yksi kaveri, joka olisi voinut kirjoittaa tämän kuvauksesi (on nuorempi kylläkin). On todella herttainen tyyppi, ihan mukiinmenevän näköinen ja kropankin on ruvennut treenaamaan minttiin, kun on ajatellut sen olevan esteenä. Meidän ystävystymisen esteenä ei aikanaan ollut se, että hän oli "kynäniska", kuten hän itse itseään kutsui. Työpaikka löytyy, ei mitään kummempaa vikaa. Hän sitten kerran kysyi, että miksi me olemme pysyneet kavereina, vaikka hän on kaikkensa tehnyt iskeäkseen minut (olen tyhmä, en tajua että minua yritetään iskeä), mutta jouduin ihan oikeasti miettimään. Hän ei ole seksikäs, ei tippaakaan. Siis, hän on ihan mahtava tyyppi, mutta en tunne grammaakaan fyysistä vetoa siihen suuntaan. Hän on todella fiksu ja hitusen nörtti, eli hänen jutut uppoavat minuun, mutta veikkaan, että noin puolet naissukupuolesta poistuu henkisesti paikalta, kun hän alkaa vaahdota mielenkiinnon kohteistaan. Lisäksi hänen huumorintajunsa on hieman karkea ja sarkastinen, joten naiselta täytyy löytyä samantasoinen huumori, ettei heittoja oteta loukkauksena. Löytyisikö sinultakin, vaikka tapa piikitellä?
Eli oikeastaan sinulla ei ole ongelmaa, muuta, kuin ettet ole tavannut vaan "sitä oikeaa", tai edes "sitä melkein oikeaa". Oletko katsonut kauempaa? Itselleni ei meinannut löytyä mieleistä miestä samasta tai edes naapurikaupungista, joten rupesin katsomaan 300 kilometrin päästä. Sieltä löytyi ja muuttokin onnistui...
Ei sitä rimaa tarvitse loputtomiin laskea, varsinkaan, jos itse olet jo tehnyt töitä oman tasosi nostaaksesi...
Mutta, jos naisen ylipaino on sinulle se viimeinen niitti, valitettavasti se karsii todella paljon fiksuja, ihania naisia pois. Ja tulee jatkossa karsimaankin, koska lihavuus lisääntyy koko ajan.
Tunnen muuten pari nuorta naista; lapsettomia, fiksuja, koulutettuja, työssäkäyviä, sieviä, kilttejä... heillä on sama ongelma kuin sinulla. Ei tunnu löytyvän sitä toista puolikasta... mutta arvaapa miksi? Molemmilla elopainoa pari vaatekokoa liikaa (ei kuitenkaan niin, että olisivat hirveitä laardiläjiä, ovatpahan vain pyöreitä). He ovat alistuneet jäämään vanhoiksipiioiksi, koska heidän mielestään "kaikki miehet etsivät fitnesspimuja". Saan melkein joka viikko kuulla heidän nettitreffeistään, että mies ei halunnut jatkaa tuttavuutta ensitapaamisen jälkeen. Koska nämä naiset ovat todella ihania, ulosanniltaan raikkaita ja kauniita, en keksi muuta syytä, kuin että ne 10-15 kg ovat liikaa.
Veikkaan, että 2/3 sinkkumiehistä saisi naisen, jos laskisi rimaa painon suhteen, eli kestäisi läskiä. Mutta valitettavasti sitä fyysistä vetovoimaa ei voi mieskään pakottaa sen enempää kuin itse pystyn, joten en usko, että tilanne tulee koskaan parantumaan, ellei keksitä nopeasti jotain lääkettä, joka laihduttaa varmasti, helposti ja halvalla. Niin kauan, kun ulkonäkö kävelee kaiken muun yli, ollaan pattitilanteessa. Ja tämä koskee molempia osapuolia.
Valitettavasti biologiaakaan ei voi potkia pois. Yhä edelleen etsitään sitä parasta geeniä lisääntymistä varten ja se vaan ei ole se geeni, joka tekee miehestä kynäniskan vätyksen, jonka elämä pyörii kaljan ja sossumassien ympärillä...