Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen viimeisilläni raskaana ja kukaan ei anna paikkaa julkisissa

Vierailija
18.04.2018 |

Mahani on niin iso, että tilastani ei voi erehtyä, lisäksi kävelen niin tuskallisesti, että kuka tahansa arvaisi, että en voi hyvin. Kukaan ei kuitenkaan ole koko aikana tarjonnut paikkaansa bussissa tai ratikassa minulle. Jos jonotan bussiin ensimmäisenä pysäkillä, niin minut kiilataan, jopa tönäistään sivuun, etten vain saisi paikkaa. Miksi? Joudun joka kerta seisomaan tuskissani, kun läheiset penkit on vieneet nuoret ja hyväkuntoiset.

Kommentit (115)

Vierailija
1/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raskaana ollessani pyysin kohteliaasti raskaana oleville varatulla penkillä istuvaa siirtymään eikä kukaan ikinä vastustellu..

Vierailija
2/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintavaihtoehdot: 1. marttyyrius, 2. suun avaaminen. Kumman luulet toimivan paremmin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua huttua. Samasta avauduin aikoinaan av:lla, ratkaisu oli kuulema että kävelisin 10km työmatkat 👌

Ainoa paikkansa luovuttanut oli muuten venäläinen mies. Nousi heti vatsani nähtyään ja viittoi, että istuisin hänen paikalleen. Kiitin tietty kohteliaasti.

Ja sitten ei lopulta auta kuin sanoa, että anteeksi, pääsisinkö istumaan. Niissä penkeissä kun on kuvalliset ohjeet, että luovuta paikkasi vanhukselle, raajarikkoiselle tai raskaana olevalle. Ei kehdannut kukaan vastaan mukista.

Vierailija
4/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sairas tai vammainen? Raskaana voi tehdä kaikkea muuta normaalia paitsi käyttää päihteitä. Seiso, se kuluttaa muutaman kalorin.

Vierailija
5/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Onko nykyään raskaana oleville jotkin erityispenkit? Miksi ihmeessä?

Vierailija
6/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sairas tai vammainen? Raskaana voi tehdä kaikkea muuta normaalia paitsi käyttää päihteitä. Seiso, se kuluttaa muutaman kalorin.

Jos raskaana oleva kaatuu esimerkiksi äkkipysähdyksessä, on riskit paljon valtavammat kuin ei-raskaana olevan. Siinä sirten odottelette ambulanssin/medihelin saapumista, samalla kun äiti ja vatsassa oleva vauva taistelevat hengestään esimerkiksi istukan repeydyttyä iskun voimasta.

Vierailija
7/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä . Minä olen niin ajatuksissani, etten keskity toisiin matkustajiin ollenkaan, enkä seuraa mitä tapahtuu. Mutta annan paikan, jos joku pyytää.

Vierailija
8/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet niin paksu, ettei ihmiset tajua sinun olevan raskaana

Vierailija
9/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa bussissa on paikkoja vanhuksille (joita ei yleensä edes ole busseissa), raskaana oleville jne.

Pyydä vain kohteliaasti paikkaa ko. paikalla istuvalta. Suomalaiset miehet ja koululaiset ovat niin huonokäytöksisiä, että turha odottaa paikan antajaa.

Vierailija
10/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenikään antaa paikkaa raskaana olevalle.

Raskaus on itse aiheutettu tila. Raskauden perusteella ei pidä antaa mitään etuoikeuksia.

Vierailija
11/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Onko nykyään raskaana oleville jotkin erityispenkit? Miksi ihmeessä?

Busseissa ne neljän paikat yleensä osoitettu vanhuksille, raajarikkoisille ja raskaana oleville. Uusissa junissa joka penkissä tänä kyseinen teksti kuvineen.

Pitää ohjeistaa, kun muuten ei aikuiset ihmiset tajua. Minullw btw ei meinattu antaa paikkaa edes kun jalka paketissa linkkasin keppien kanssa.

Vierailija
12/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa bussissa on paikkoja vanhuksille (joita ei yleensä edes ole busseissa), raskaana oleville jne.

Pyydä vain kohteliaasti paikkaa ko. paikalla istuvalta. Suomalaiset miehet ja koululaiset ovat niin huonokäytöksisiä, että turha odottaa paikan antajaa.

Valitettavasti se menee juuri näin. 😥

Vierailija
13/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla jompi kumpi, kun et tajua syytä siihen, että raskaana olevalle (varsinkin viimeisillään olevalla) tarjotaan paikkaa? Tämä on yleensä ihan rutiinia useimmissa maissa, mutta ei näköjään Suomessa.

Vierailija
14/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on itse aiheutettu tila. Raskauden perusteella ei pidä antaa mitään etuoikeuksia.

No, toivottavasti sinusta ajatellaan samoin kun tutisevana vanhuksena yrität saada bussissa istumapaikkaa.

Vierailija
15/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse olla jompi kumpi, kun et tajua syytä siihen, että raskaana olevalle (varsinkin viimeisillään olevalla) tarjotaan paikkaa? Tämä on yleensä ihan rutiinia useimmissa maissa, mutta ei näköjään Suomessa.

Hei, mä en käytä duunarin pieruttamia julkisten kulkuneuvojen penkkejä, joten en voi tietää. Yksityisautoilu kunniaan ja kalliiksi köyhille.

Vierailija
16/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole raskaana ja kukaan ei anna mulle vapaata töistä, lyhennettyä työviikoa, kotihoidontukea, äitiyspäivärahaa, erinomaista ilmaista terveydenhuoltoa, tukiryhmiä, keskusteluapua tilanteessa kuin tilanteessa, suunnatonta myyttistä arvostusta siitä että olen onnistunut hankkiutumaan siunattuun tilaan...

Aattelin istua bussissa kun kuitenkin olen sen lipun maksanut. Paitsi että ei. En mä kyllä niin tee. Kyllä mä annan paikan jos joku näyttää sitä tarvitsevan. Joskus olen niin ajatuksisissani etten heti tajua, mutta jos joku kohteliaasti pyytää, aivan varmasti annan paikkani.

Vierailija
17/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla pian lapsiperhe eikä silti liiku autolla?

Lasta ei saa synnäriltä edes mukaan jos ei ole turvaistuinta ja auton ajokorttia esittää.

Vierailija
18/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...mitähän äitis päässä mahtoi pyöriä kun sut hommas - hullu nainen!

Vierailija
19/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua huttua. Samasta avauduin aikoinaan av:lla, ratkaisu oli kuulema että kävelisin 10km työmatkat 👌

Ainoa paikkansa luovuttanut oli muuten venäläinen mies. Nousi heti vatsani nähtyään ja viittoi, että istuisin hänen paikalleen. Kiitin tietty kohteliaasti.

Ja sitten ei lopulta auta kuin sanoa, että anteeksi, pääsisinkö istumaan. Niissä penkeissä kun on kuvalliset ohjeet, että luovuta paikkasi vanhukselle, raajarikkoiselle tai raskaana olevalle. Ei kehdannut kukaan vastaan mukista.

Missä tuollaisia on? En ole kyllä koskaan nähnyt. Vai onko tässä taas kyse jostain pk-seudun paikallisliikenteestä? Busseja kulkee muuallakin.

Vierailija
20/115 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta pistää hämmästyttämään suomalainen itsekkyys ja suoranainen ilkeys.

No, mihinkäs muuhun sitä pahaa oloaan purkaisi, kuin fyysisestä heikommassa asemissa oleviin.

Itse en ole raskaana, enkä tule enää olenaan. Luovutan istumapaikkani aina sitä enemmän tarvitseville, lisäksi pidän ovia auki vanhuksille ja vaunujen kanssa kulkeville yms. arjen pieniä ystävällisiä tekoja tuntemattomille. Itsellä kun on ehjä olo, eikä traumatisoitunutta tarvetta kostaa muille omaa pahaa oloaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi